Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: Välja bild

  1. #1
    Registrerade
    Jul 2009
    Inlägg
    13
    Respekt
    0

    Välja bild

    Hej

    Det händer ofta att min PSP3000 hänger sig när jag går ut ur emulatorn: InfoNES v0.94J. Så då tar jag ut batterit och sätter i det, då återställs vissa inställningar. Så jag får gå till "photo" och göra så den startar om sig själv.

    Men väldigt ofta så får jag göra detta 20 gånger, gör jag något fel? ska man "välja" en annan bild än den första?
    PSP3000 - ChickHEN Firmware - 8 GB

  2. #2
    Registrerade
    Feb 2007
    Från
    Zinken
    Inlägg
    226
    Respekt
    0
    Kan inte så mycket om 3000, men varför inte testa en annan nes emulator?

  3. #3
    Registrerade
    Jul 2009
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Bajen13 Visa Inlägg
    Kan inte så mycket om 3000, men varför inte testa en annan nes emulator?
    Alltså, till slut fungerar det. Till slut efter några försök så blir skärmen lite grön och så, som den ska bli. Ibland får jag göra det 20 gånger ibland 1 gång.

    Eftersom ingen moderator, admin har svarat så antar jag att jag inte gör något fel. Att det är lite meckigt att få det att fungera för vissa personer.

    Kan glädja mig med att jag i alla fall inte har några döda pixlar, trotts att jag inte valde pixelgarantiet på 2 veckor för 250 kr
    PSP3000 - ChickHEN Firmware - 8 GB

  4. #4
    Registrerade
    Feb 2007
    Från
    Zinken
    Inlägg
    226
    Respekt
    0
    Det är ju inte direkt 1 av 10 som har döda pixlar

    För övrigt är det mest drakar med flera som kan mycket på den här delen - inte så många admins...
    Last edited by Bajen13; 2009-08-01 at 19:13.

  5. #5
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Natar att du kör en för hög mjkvara för vad din Nes emulator är skriven för och inte kör med Ebootloader eller hur

    Ja Chick Hen tricket suger fårballe om man jämför med en ren flashad Psp200 utan V3 moderkort men sånt är livet.
    http://www.forum.psxcare.com/support...ad.php?t=37127

    Länken ovan innehåller en videoguide där jag var tvungen att starta om PSP enheten 4-5 ggr innan den bet.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  6. #6
    Registrerade
    Sep 2008
    Inlägg
    133
    Respekt
    16
    TJINGELING jag har precis samma problem Isman, det problemet får jag om jag kopplar in den i datorn och överför spel mm, mitt råd till dig är att inte stänga av psp:t helt utan om du använder det varranan dag eller så så sätt den bara i standby, det drar inte allt för mkt batterier enligt mig, då slipper du ju alla dessa bot försök och så, och skulle det hända att den går ur sleep och slaggar på riktigt så brukar det inte vara nå problem att starta upp den.

    och EN sak till ser att du har ett 8 gb kort precis som jag, jag har ett orginal kort, mitt e proppat me prylar och tror att det kan vara felet. Men vet jag jag heter inte Kent =)

  7. #7
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Jag kör NesterJ för Nes spel

    Borde hittas här: http://www.psp-hacks.com/file/1219
    om inte leta lite annat gott här: http://www.psp-hacks.com/category/26
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Liknande diskussioner

  1. PS3:an vägrar visa bild
    By ravedog in forum Playstation 3
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2009-07-22, 17:50
  2. Ingen bild med HDMI kabel.
    By Dalan83 in forum High Definition (HD-stöd) på XBOX
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-11-24, 13:24
  3. Svart bild
    By feffel in forum DMS3, DMS4 lite, DMS4 PRO
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-10-28, 12:57
  4. Köpt beg. 40GB Pal -ingen bild hemma!
    By GroGGmanneN.se in forum Playstation 3
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2008-06-02, 14:51
  5. Bäst bild - HDMI till VGA eller HDMI till DVI-D?
    By torva in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2008-04-28, 18:01

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •