Visar resultat 1 till 17 av 17

Diskussion: Problem...

  1. #1
    Registrerade
    Jul 2009
    Inlägg
    5
    Respekt
    0

    Problem...

    Hej!

    Jag har lite problem med mitt chippade wii. När jag sätter i en backup skiva så ser det ut att fungera i menyn, men när jag klickar på det för att starta så blir skärmen bara svart och ingenting händer. Jag har version 3.1E och wiikey2, inte säker på wiikey2 versionen mitt wii chippades idag 25/07-09. Hjälp uppskattas.

    Edit: Jag har testat Grand slam tennis och Super smash och det är samma problem med båda.

    Tp456
    Last edited by Tp456; 2009-07-25 at 17:13. Anledning: Spel

  2. #2
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    82
    Respekt
    16
    1. är spelet en scrubbed Version
    2. är spelet pal eller ntsc-u
    3. andvänder du Brickblocked eller något liknande program

  3. #3
    Registrerade
    Jul 2009
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Båda är Pal och jag använder brickblocker, Grand slam tennis är en scrubbed version.

  4. #4
    Registrerade
    Jul 2009
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Jag fick SSB att fungera när jag uppdaterade wiit till 3.4E.

  5. #5
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    82
    Respekt
    16
    den svarta skämen får man när man har för lågt FW det finns många fix för detta, det jag andvänder är wads för jag andvänder usb loader

  6. #6
    Registrerade
    Jul 2009
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    När jag nu uppgraderade FW så försvann problemet med den svarta skärmen, men då dök error 001 upp, när jag sen tog bort error 001 med wii scrubber och generic wii patcher så dök ett nytt problem upp, "An error occurred, eject disc...
    Hur ska man göra för att få bort det problemet?

  7. #7
    Registrerade
    Jul 2009
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Alla problem är lösta, tack för hjälpen. MVH Tp456

  8. #8
    Registrerade
    Nov 2002
    Inlägg
    142
    Respekt
    22
    Vad gjorde du för att fixa problemen?

  9. #9
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    82
    Respekt
    16
    jag installerade wads 38 53 55 när jag testade Grand slam tennis

  10. #10
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    30
    Respekt
    20
    har samma problem men jag hängde inte riktigt med i svängarna hur man skulle göra för att lösa det... mitt wii är 4.2E om det hjälper på nå vis
    allt jag vill är att få det funka.....

  11. #11
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Jag hade problemet, och alla svar jkag hittade pekade åt för låg FW på wiit, så jag uppdaterade, och vips så kan jag inte spela regions spel, bara PAL, alla andra skivor jag har funkar helt plötsligt inte, men däremot fick jag igång på rayman raving rabbids efter FW.

    jag har skrivit om detta flera gånger, och det verkar inte finnas någon på PSXcare som tar upp detta som ett problem och varnar för att installera senaste FW.

    borde stå en sticky på forumet att INTE köra senaste upgrade då den blockar andra regioner.
    men det är väl bara att vänta på nästa wiikey uppgradering och hoppas det löser problemet.

    så annonsen för wiikey ska stå REGIONSFRI om du inte har senaste FW på ditt wii (4.2E)

  12. #12
    Registrerade
    Jun 2003
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    En fråga då gällande att uppdatera mot internet till senaste firmware...Om man bara har brännt spel med PAL som region, är det lungt att uppgradera då, eller??? Tacksam för svar...

  13. #13
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Pyllen Visa Inlägg
    En fråga då gällande att uppdatera mot internet till senaste firmware...Om man bara har brännt spel med PAL som region, är det lungt att uppgradera då, eller??? Tacksam för svar...
    spel du laddar hem från nätet som det står i namnet på det du laddar hem ska vara PAL bör du inte lita på, kolla spelet med Wii Brick Blocker... (tror den ska tala om för dig vad det är för region, rätta mig om jag har fel någon som har en wii konsoll? )
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  14. #14
    Registrerade
    Sep 2008
    Inlägg
    133
    Respekt
    16
    off topic nån som fått new super marioatt funka egentligen ? vill ha det på skiva

  15. #15
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    1 545
    Respekt
    24
    Varför inte använda sökfunktionen före du frågar??? http://forum.psxcare.com/support/sho...ht=super+mario
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

  16. #16
    Registrerade
    Sep 2008
    Inlägg
    133
    Respekt
    16
    Begga vem bryr sig, tror inte du att jag varit och rotat i dem eller ? bra att jag har dig på tråden. fin bild du har sån hade jag också när jag var 15 ^^ off topic asså

    edit: när detta skrevs var jag skit grinig ^^ hoppas du har lite förståellse. bättre humör nu iaf
    Last edited by whityoustone; 2009-11-21 at 15:12. Anledning: sur på morgonen

  17. #17
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    688
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av whityoustone Visa Inlägg
    Begga vem bryr sig, tror inte du att jag varit och rotat i dem eller ? bra att jag har dig på tråden. fin bild du har sån hade jag också när jag var 15 ^^ off topic asså

    edit: när detta skrevs var jag skit grinig ^^ hoppas du har lite förståellse. bättre humör nu iaf
    hahaha Om det är New Super Mario Bros så brände jag d et och det funkade ej tror man måste patcha den så updaten försvinner
    Why drink and drive or smoke and fly? When you can do both and die!
    ALLEWMODZ-CASE MODDING

Liknande diskussioner

  1. lite-on problem
    By PiGGELiN in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 24
    Senaste inlägg: 2009-08-07, 22:02
  2. problem med wiikey 2
    By Mark_III in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2009-01-19, 13:06
  3. PS2 problem: Laser o mekanism på ""stora" och slim
    By Mammas_kille in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2008-12-11, 12:02
  4. E65 Problem!
    By dbergstrand in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-10-14, 08:00
  5. "Litet" xbox problem
    By oBoi in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-05-27, 10:15

Tags for this Thread

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •