Visar resultat 1 till 15 av 15

Diskussion: Xbox 360 power knappen...

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2002
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    24
    Respekt
    0

    Xbox 360 power knappen...

    Hej!
    Har en konstig fråga kanske men ändå...

    På min gamla Xbox 360 så "klickade" det till när man tryckte på power knappen på framsidan.
    Nu har jag köpt en ny Xbox 360 Pro Premium 60GB HDMI (några veckor gammal), strömbrytaren på den nya maskinen "klickar" liksom inte på samma sätt!
    Den verkar svampig och seg, skulle bara vilja veta om det ska vara så eller om nåt är glapp eller trasigt!??
    Det går ju att använda den men man får trycka rätt hårt ibland...

    Tack på förhand!
    Mackan
    º¿º

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    44
    det kan bero på flera saker, antingen sitter inte faceplaten på ordentligt (om det är orginal) eller så har något hänt med faceplaten, alternativt sitter inte skalet på ordentligt... det kan även bero på den vita plast fronten som sitter utanpå synkpanelen (RF-Module) det kan även vara så att knappen på synkpanelen är trasig/påväg att gå sönder

    prova med att byta faceplaten, sedan kan du kolla om skalet sitter ordentligt, fungerar inget av detta bör du byta ut plast fronten för synkpanelen... fungerar inget av detta, byt ut panelen
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Nov 2002
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    24
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    det kan bero på flera saker, antingen sitter inte faceplaten på ordentligt (om det är orginal) eller så har något hänt med faceplaten, alternativt sitter inte skalet på ordentligt... det kan även bero på den vita plast fronten som sitter utanpå synkpanelen (RF-Module) det kan även vara så att knappen på synkpanelen är trasig/påväg att gå sönder

    prova med att byta faceplaten, sedan kan du kolla om skalet sitter ordentligt, fungerar inget av detta bör du byta ut plast fronten för synkpanelen... fungerar inget av detta, byt ut panelen

    Tog bort faceplaten och kollade verkar sittea som den ska. Ser ut som att hela paketet inne i xboxen där brytaren sitter sitter lite långt in plastpiggen når inte fram...
    Det funkar ju så då skiter jag i det, vet ju att det inte är nåt fel nu.

    Tack för hjälpen, man är inget proffs när det gäller att mecka xbox
    º¿º

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    44
    har du flera faceplates hemma kan du byta den... men den kan se ut att inte riktigt nå fram, det är normalt...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Nov 2002
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    24
    Respekt
    0
    Ja lite skumt är det. Ska be en kompis ta med sin faceplate får prova den.
    Tack!
    º¿º

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    44
    hoppas du lyckas lösa det med hjälp av att låna hans faceplate... återkom gärna med resultatet...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #7
    Registrerade
    Nov 2002
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    24
    Respekt
    0
    Japp will do!
    º¿º

  8. #8
    Registrerade
    Feb 2009
    Inlägg
    89
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av TheMerc Visa Inlägg
    Hej!
    Har en konstig fråga kanske men ändå...

    På min gamla Xbox 360 så "klickade" det till när man tryckte på power knappen på framsidan.
    Nu har jag köpt en ny Xbox 360 Pro Premium 60GB HDMI (några veckor gammal), strömbrytaren på den nya maskinen "klickar" liksom inte på samma sätt!
    Den verkar svampig och seg, skulle bara vilja veta om det ska vara så eller om nåt är glapp eller trasigt!??
    Det går ju att använda den men man får trycka rätt hårt ibland...

    Tack på förhand!
    Mackan
    har samma problem sen dess jag köpte min xbox men har aldrig brytt mig om det eftersom jag aldrig startar med power knappen

  9. #9
    Registrerade
    Nov 2002
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    24
    Respekt
    0
    Hej igen!
    Kompisen var här idag, han tog med hela sin xbox (oxå helt ny)!
    Provade hans faceplate på min, men det blir samma sak med knappen även med den.
    Bytte min faceplate till hans konsoll då funkar hans som den ska. Klickar hur fint som helst. SKumt!

    Har kollat och jämfört konsollerna och faceplate's, men inga glapp eller andra synliga fel rent allmänt på min box...

    Som jungleflash säger så använder man ju nästan aldrig knappen och den funkar ju om man skulle vilja det, men lite irriterande är det

    Nu ska jag spela istället för att slösa mer tid på skitsaker hehe!
    º¿º

  10. #10
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Är boxen modifierad eller original?

    Original = reklamera

    Modifierad = den som modifierade råkade få rf-mottagarkortet lite fel vid återmonteringen, lätt åtgärdat.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  11. #11
    Registrerade
    Nov 2002
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    24
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Är boxen modifierad eller original?

    Original = reklamera

    Modifierad = den som modifierade råkade få rf-mottagarkortet lite fel vid återmonteringen, lätt åtgärdat.

    Beställd från psxcare, moddad med ixtreme 1.6 (kunde jag oxå ha sagt direkt)
    Om inte maskinen tar skada, eller slits onormalt så är det ju inte mycket att snacka om. Allting fungerar ok, men alltid kul att veta!

    Tack!
    Last edited by TheMerc; 2009-07-28 at 00:43.
    º¿º

  12. #12
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Har du vägarna förbi så fixar vi problemet medan du väntar.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  13. #13
    Registrerade
    Nov 2002
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    24
    Respekt
    0
    OK tack
    º¿º

  14. #14
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Det kan bero på olika saker som sagt men mest troligt är det antingen att synkpanelen som har powerknappen är för hårt fastskruvad från fabrik eller faceplaten som sitter lite galet alternativt för mycket eller för lite plast i tillverkningen hos Ms. "Vi pillar inte på dessa annat än att starta maskiner innan vi moddar genom att klicka på Powerknappen o sedan efteråt givetvis när vi testar maskinen efter flashning Totalt spenderar vi max 10-20 min per maskin när vi testar, skruvar upp, lyfer ut DVD läsaren, Flashar, Stoppar tillbaka, Skruvar ihop, Testar o är de funkis där klistrar vi på våra garantisigill

    Ingenting som skadar konsollen utan sliter nog mer på fingrarna när man trycker på knapparna. Själv har jag ett gäng 360 enheter hemma från olika regioner ( Usa, Japan o Europa ) alla moddade givetvis o någon med trögare powerknapp än andra men inget jag stört mig på alls.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  15. #15
    Registrerade
    Nov 2002
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    24
    Respekt
    0
    Jahapp tack
    º¿º

Liknande diskussioner

  1. XBOX 360 - alla vanliga frågor och svar
    By Hansi in forum FAQ / Vanliga frågor och svar
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2008-08-31, 11:21
  2. Flashad xbox 360 arcade i nyskick!
    By flat7 in forum Annonser/SPAM
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2008-03-17, 12:37
  3. Xbox 360 dvd-r dl eller dvd+r dl?
    By hejpådig in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2008-02-06, 08:16

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •