Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: Trasig Hitachi 78 el 79

  1. #1

    Trasig Hitachi 78 el 79

    Tjena

    Har en extra xbox 360 hitachi med 78 eller 79 version med trasigt chip liggandes. Hann inte extrahera något på den då jag slant till och förmodligen brände chippet eller skadade det på annat sätt eftersom den inte läser något alls längre.

    Har det kommit något sätt att få den och lira eller måste man fortfarande ha orginalnyckeln?

    Var något år sedan.

  2. #2
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Har du chippat den så löd loss alla kablar o prova använda ett orginalspel, funkar det så är du rätt safe

    Vi flashar den isf för 400 kr o då mjukvaru uppgraderar vi DVD enheten bara

    Tar den inte orginalspel kan det vara lite värre.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  3. #3
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Har du chippat den så löd loss alla kablar o prova använda ett orginalspel, funkar det så är du rätt safe

    Vi flashar den isf för 400 kr o då mjukvaru uppgraderar vi DVD enheten bara

    Tar den inte orginalspel kan det vara lite värre.
    Den kör inga spel alls.

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    du är du rätt körd, det går att läsa ur nyckeln från moderkortet också, men det är avancerade grejer (enligt vad jag har hört/läst, jag har inte provat det själv ännu...)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    du är du rätt körd, det går att läsa ur nyckeln från moderkortet också, men det är avancerade grejer (enligt vad jag har hört/läst, jag har inte provat det själv ännu...)
    Jag tror jag skulle kunna ge en gissning på att det skulle kosta cirka 25- 50.000 kr att läsa ut o föröska hitta strängar i en skyddad o krypterad kod Knäckte dom Lite-On kan de säkert använda samma teknik o hitta strängar i mjukvaran

    Mao: Billigare att köpa en ny maskin

    Spelar den film så sätt den på landet o använd den som DVD spelare för barnen
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Liknande diskussioner

  1. Frågor om Flashning, Hitachi.
    By -Jacob- in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2009-06-16, 09:10
  2. Hitachi rom ver 59 + iextreme 1.51
    By Arasul in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 20
    Senaste inlägg: 2009-05-11, 12:43
  3. hur flashar man hitachi 0046dh?
    By Jazon83 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 11
    Senaste inlägg: 2008-12-31, 04:41
  4. Hitachi 79 som hänger sig!
    By Longson008 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2008-05-15, 11:44
  5. Funkar de med hitachi 0079 drives nu?
    By matte.90 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2007-05-13, 22:20

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •