Visar resultat 1 till 3 av 3

Diskussion: Angående nme2.0 chippat Xbox360?

  1. #1
    Registrerade
    Mar 2008
    Inlägg
    3
    Respekt
    0

    Angående nme2.0 chippat Xbox360?

    Hej allihopa,

    Köpte ett xbox360 för runt 1,5 år sedan som stod att det skulle vara NME 2,0 chip installerat i , och nu sitter jag här och har plockat isär dvd läsaren men hittar inget chip , eller är det jag som är blind? Bifogar 2 bilder.
    Kan det var så att det är flashat istället!? har använd NME Associator på alla
    backup kopior jag har gjort?

    Bilder:

    http://img390.imageshack.us/content....pg&via=mupload

    http://img248.imageshack.us/content....pg&via=mupload

    Tack på förhand!

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Jag kan inte heller se något chip på den... så du är nog inte blind iaf

    jag har ingen aning om NME skivor fungerar på Xtreme firmwaresen, men det kanske det gör... eftersom den inte ser chippad ut kanske det är så att den är flashad... du kan juh alltid läsa ur firmwaren i den och kolla vad det är för firmware som ligger i just nu, borde stå någon annan version än vad drvien ska ha (det vill säga, det ska inte bara stå namnet på driven)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Gamla Xtreme mjukvaruflashad läsare låter det som
    Kan hända att någon plockat fel maskin på lagret i all hast ( Sit för en kartong märkt NME så har de tagit en kartong märkt Xtreme ).

    Om det är så att dina nyare spel inte fungerar så kom förbi såp bjuder vi på en gratis flashning mot uppvisande av kvitto trots att du brutit vårt garantisigill mot att du skriver ut denna konversation o bifogar med när du kommer in

    Enda läsarna vi inte kan kasta i iXtreme 1.6 i är Hitatchi som max klarar 1.51.

    Dock uppmärksammar vi dig på att iXtreme 1.6 gör extra kontorller på skivorna o vi erkommenderar att du kör alla dina spel genom AGBX 1.01+ innan du kör dem, checkar de inte grönt eller fungerar får du hyra dem på nätet på nytt, om det inte dfungerar att dumpa i Imgburn o patcha i ABGC d.vs..
    /Kent

    Swizzy: ja Xtreme har inga checkat alls o NME patchade spel går igång på iXtreme med.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Liknande diskussioner

  1. Xbox360 Live Problem
    By Slayn in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2008-12-10, 21:53
  2. Köpa ny xbox360!
    By gnuttes in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2008-10-07, 09:51
  3. Fyra månader klarade sig 360. (OFFICIELLA 360 dvd firmware hack tråden!)
    By Triton242 in forum XBOX 360 - Klistrade trådar, FAQ Vanliga frågor och svar, guider osv
    Inlägg: 747
    Senaste inlägg: 2008-10-01, 20:42
  4. xbox kontroller till xbox360
    By traxstar7 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-09-06, 17:24
  5. Vill gå över till Xbox360 från Wii!
    By tigersaid86 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 13
    Senaste inlägg: 2008-02-11, 21:51

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •