Visar resultat 1 till 22 av 22

Diskussion: DVD+R DoubleLayer

  1. #1
    Registrerade
    Feb 2009
    Inlägg
    247
    Respekt
    16

    DVD+R DoubleLayer

    Jag vet att Verbatim är dom bästa skivorna för xbox 360 spel, men jag tänkte höra om det är några som har provat bränna på Premium eller något annat märke som funkar klockrent?

    Jag har en av dom bästa brännarna för 360 bränning, så det är inga problem.


    /Greim
    // Greim



    Solus lupus - Ensam varg
    -Hellre en natt som varg, än 1000år som får!

  2. #2
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    82
    Respekt
    16
    jag köpte ett pack med traxdata dom har funkat klockrent

  3. #3
    Registrerade
    Feb 2009
    Inlägg
    247
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av hejhej20 Visa Inlägg
    jag köpte ett pack med traxdata dom har funkat klockrent
    Okej, hur många har du bränt? några som det blivit fel på?
    // Greim



    Solus lupus - Ensam varg
    -Hellre en natt som varg, än 1000år som får!

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Traxdata kan fungera skit bra, min morbror gjorde likadant, han körde på Traxdata tills hans samsung lät som en stenkross när han körde Traxdata, sedan bytte han till Verbatim, guess what: Skiten lät knappt alls!

    slutsats: Traxdata är INTE bra i längden

    *edit:*
    Han körde på traxdata för att det fungerade i början när han precis hade flashat boxen för första gången, och en bit in under omflashningen (han hade xtreme firmware från början, och uppgraderade till ixtreme 1.4 när det fanns ute...) numera har han 1.6 såklart, och en ny spelare då hans 360 gick sönder... men nu kör han bara på verbatim
    Last edited by Swizzy; 2009-08-01 at 15:44.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    82
    Respekt
    16
    brännt 7-8 st alla funkar till 100%, ingen affär hade Verbatim

    men som swizzy säger Verbatim är värt pengana

  6. #6
    Registrerade
    Feb 2009
    Inlägg
    247
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av hejhej20 Visa Inlägg
    brännt 7-8 st alla funkar till 100%, ingen affär hade Verbatim

    men som swizzy säger Verbatim är värt pengana
    Jodå. Jag kommer fortfarande köpa verbatim. Men tänkte bara prova något nytt märke och se =D
    // Greim



    Solus lupus - Ensam varg
    -Hellre en natt som varg, än 1000år som får!

  7. #7
    Registrerade
    Feb 2009
    Inlägg
    247
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Greim Visa Inlägg
    Jodå. Jag kommer fortfarande köpa verbatim. Men tänkte bara prova något nytt märke och se =D
    EDIT: Swizzy, hur menar du med längden?
    På hur många jag bränner eller som är brända som jag spelar på?
    Isf, tänke jag köpa in 100 st traxdata DL skivor eller är det som att kasta pengarna i sjön?
    Jag har juh iof. en grymt bra brännare också.

    Vad tror ni om Premium eller Maxell?
    // Greim



    Solus lupus - Ensam varg
    -Hellre en natt som varg, än 1000år som får!

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Det jag menar med "i längden" är att traxdata sliter på läsaren som F*n, om du läste vad jag skrev, eller läser det på nytt förstår du vad jag menar...

    jag har ingen aning om premium/Maxell, men Verbatim är att rekomendera, och det är verkligen värt priset (i längden) dessutom är prisskillnaden inte enorm...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  9. #9
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Jag vill inte gå med på att vissa skivor skulle slita mer på läsare eller brännare, har svårt att se att hårdvaran skulle gå märkbart "hårdare" bara för att det blir t.ex. lite läsfel.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Kan du då förklara varför just Traxdata skivorna lät som en stenkross men inga andra i samsung läsaren?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  11. #11
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Låter illa behöver inte betyda att det slits mer :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  12. #12
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Sant, men det är lite skumt tycker jag iaf, att just traxdata skivorna lät så himmla mycket, medans dom andra var "normalt" ljud från...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  13. #13
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    369
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Kan du då förklara varför just Traxdata skivorna lät som en stenkross men inga andra i samsung läsaren?
    Han kanske åt knäckebröd samtidigt som han brände dom!?

    Jag har bränt mer eller mindre samtliga mina spel på Traxdata (inköpta på Clas Ohlson) och inte ett enda spel har blivit felbränt eller slutat att fungera. Så jag rekommenderar då allt dessa skivor iaf. Har minst 50 fungerande spel som är brända på dessa skivor så

  14. #14
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Dom fungerade felfritt för min morbror i början också, men sedan började det låta jäätte mycket när han skulle spela dom, då bytte han till verbatim och allt gick skit bra... utan något ljud alls...

    men vill man köra på Traxdata får man gärna göra det för min del, jag förespråkar dock Verbatim då jag vet att dom fungerar utmärkt bra, dock inte alla batchar... men dom flesta...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  15. #15
    Registrerade
    Feb 2009
    Inlägg
    247
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Dom fungerade felfritt för min morbror i början också, men sedan började det låta jäätte mycket när han skulle spela dom, då bytte han till verbatim och allt gick skit bra... utan något ljud alls...

    men vill man köra på Traxdata får man gärna göra det för min del, jag förespråkar dock Verbatim då jag vet att dom fungerar utmärkt bra, dock inte alla batchar... men dom flesta...
    Som jag skrev ovan att jag kommer fortsätta med verbatim men det är att jag hitta 100 traxdata DL skivor för under 500:- så då tänkte jag kanske slå till =D
    // Greim



    Solus lupus - Ensam varg
    -Hellre en natt som varg, än 1000år som får!

  16. #16
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Man kör väl på det man själv tycker är bäst
    Så många maskiner jag moddat o testat "Testskivor" i så vet jag iaf att majoriteten av alla maskiner föredrar Verbatim, sen har vi de där övriga 3% som hellre kör skitmärken än kvalitet då de har svårt att fokusera på bra skivor

    För att inte tala om Vissa Hitatchi läsare som är kinkiga o vissa tar Fullface Printable Verbatim bättre än Silver Surface
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  17. #17
    Registrerade
    Mar 2006
    Inlägg
    187
    Respekt
    19
    Vad köper ni verbatim skivor för?
    tycker inte att claes olson var så billiga med traxdata skivor.

  18. #18
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    verbatim kan kosta allt från 10:- till 50:- skivan beror på vart man letar ngnstans
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  19. #19
    Registrerade
    Jan 2005
    Från
    Lerum
    Inlägg
    230
    Respekt
    20
    Traxdata funkade någolunda på min hitachi v78 och min förra v46.
    Men på min polares samsung ms28 funkade dom nästan inte alls! han kanske hade fått en dålig läsare eftersom samsung igentligen ska va bättre än hitachi. =/
    Men nu kör ja endast på verbatim eftersom de är dom ända ja vet funkar till 100%
    *PS3 slim 120- CFW 3,55
    *Xbox v1.4-DuoX 2-200GB hdd
    *GameCube-Viper GC Extreme-Cobra 2.1-XCM Viper full case crystal/purple
    *Gamecube-Duo Q-Top case crystal
    *Xbox 360-4*80mm Noctua-hitachi v78 iXtrm v1.51-Freeboot v0.032-1TB hdd R.I.P.
    *Xbox 360 slim original so far
    *Pstwo original x)
    *Nintendo Wii-WiiKey v1.9g +softmod

    Har satt i allt själv

  20. #20
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Hitatchis kan vara lite nyckfulla.
    Vissa "nu tar vi praktexemplet 79or läser Silver Surface o andra inte, andra läser Printable ansdra inte.
    O av någon anledning läser de inte Silver läser de vitt o tvårtom
    Hade en dag två kunder med samma problem men när kunderna bytte skivor fungerade det finemang.

    Verkar som lasrarna går lite varmt i dem o sliter på lasen så att säga.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  21. #21
    Registrerade
    Jan 2005
    Från
    Lerum
    Inlägg
    230
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Hitatchis kan vara lite nyckfulla.
    Vissa "nu tar vi praktexemplet 79or läser Silver Surface o andra inte, andra läser Printable ansdra inte.
    O av någon anledning läser de inte Silver läser de vitt o tvårtom
    Hade en dag två kunder med samma problem men när kunderna bytte skivor fungerade det finemang.

    Verkar som lasrarna går lite varmt i dem o sliter på lasen så att säga.
    haha jasså e de så också^^
    den v78 som ja har nu läser alla verbatim lika bra=) printabel, SS 2,4x och SS 8x.
    *PS3 slim 120- CFW 3,55
    *Xbox v1.4-DuoX 2-200GB hdd
    *GameCube-Viper GC Extreme-Cobra 2.1-XCM Viper full case crystal/purple
    *Gamecube-Duo Q-Top case crystal
    *Xbox 360-4*80mm Noctua-hitachi v78 iXtrm v1.51-Freeboot v0.032-1TB hdd R.I.P.
    *Xbox 360 slim original so far
    *Pstwo original x)
    *Nintendo Wii-WiiKey v1.9g +softmod

    Har satt i allt själv

  22. #22
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av matte.90 Visa Inlägg
    haha jasså e de så också^^
    den v78 som ja har nu läser alla verbatim lika bra=) printabel, SS 2,4x och SS 8x.
    Jag förklarar det alltid med mitt dumma exempel ( Två killar med samma mamma går på krogen o tittar på tjejer, ena gillar rödhåriga o andra brunetter Trots samma genpol kan de gilla olika kurvor )
    Jämfört med Två lasrar på ett transportband där ena lasern kan vara lite annorlunda lkalibrerad ( inbyggda synfel )
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Liknande diskussioner

  1. Moderkort utan dvd
    By Mikael71 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2011-06-27, 15:57
  2. Slimtype DVD A DS&A1HATA Device
    By shakib in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 16
    Senaste inlägg: 2009-03-21, 11:53
  3. Byta orginal dvd mot pc dvd?
    By cyclo_hexene in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 27
    Senaste inlägg: 2008-11-19, 11:21
  4. Tömd benq dvd läsare
    By Henke_Bergström in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2008-04-21, 19:30

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •