Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: förbryllad...

  1. #1
    Registrerade
    Aug 2009
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    förbryllad...

    Hej hoppas på hjälp här .
    I mitt wii som köptes på relese dagen sitter ett Wiid chipp som funkat som en klocka sen dag ett .
    Men när jag härom dagen skulle testa bränna ett spel (som jag inte gjort på kanske 7-8 månader) fick jag fan inte det å funka .
    Provade Punch Out ,spelet dök upp i startmenyn ,men när man skulle starta det ville det inte köra igång..tänkte att jag måste nog uppdatera fw ,men då ville det sen inte ens dyka upp i startmenyn ,fick istället "unable read disc".
    Mina gamla lir funkar fortfarande !

    Är hoppet ute för chippet eller måste jag göra på något annat vis ,har ju hänt MASSOR ute på wii fronten ,djungel av program med konstiga bokstavs kombinationer finns "där ute" .
    Är det så att nya iso filer sätter stopp för gamla chipp månne? isf sen när..

    Tack på förhand då...

  2. #2
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    688
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av uken Visa Inlägg
    Hej hoppas på hjälp här .
    I mitt wii som köptes på relese dagen sitter ett Wiid chipp som funkat som en klocka sen dag ett .
    Men när jag härom dagen skulle testa bränna ett spel (som jag inte gjort på kanske 7-8 månader) fick jag fan inte det å funka .
    Provade Punch Out ,spelet dök upp i startmenyn ,men när man skulle starta det ville det inte köra igång..tänkte att jag måste nog uppdatera fw ,men då ville det sen inte ens dyka upp i startmenyn ,fick istället "unable read disc".
    Mina gamla lir funkar fortfarande !

    Är hoppet ute för chippet eller måste jag göra på något annat vis ,har ju hänt MASSOR ute på wii fronten ,djungel av program med konstiga bokstavs kombinationer finns "där ute" .
    Är det så att nya iso filer sätter stopp för gamla chipp månne? isf sen när..

    Tack på förhand då...
    Vilka skivor använder du???
    Why drink and drive or smoke and fly? When you can do both and die!
    ALLEWMODZ-CASE MODDING

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2009
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Kör på TDK tror jag ,iaf samma skivor som jag tidigare kört på .
    Men lyssna på det här nu ,här kommer en liten "update" på mitt problem :
    Nu har jag ändå lyckats starta Punch Out ett par gånger å spelat det ,MEN det går bara igång om strömsladden till WII´t har varit urdragen en sådär 15-20 minuter !!??
    Utav en ren händelse upptäkte jag detta fenomen ...va fan beror de på rå!?
    Stänger jag av spelet efter en stund spelande ,och INTE drar ur strömsladden så KAN det vara så att jag får upp "start" bilden ,men efter "klickat" på Punch Out start ,så får jag upp meddelande om att error bla bla read your manual..etc etc..
    Men INTE om strömsladden är ur som sagt...notera att mina andra äldre spel funkar hur bra som helst varje gång .

  4. #4
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    69
    Respekt
    17
    Kanske så har din laser blivit sämre?
    Biji Kurd o Kurdistan!

  5. #5
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    688
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av tigersaid86 Visa Inlägg
    Kanske så har din laser blivit sämre?
    Kan vara TDK skivorna har haft lite problem med de rekommenderar Verbatim
    Why drink and drive or smoke and fly? When you can do both and die!
    ALLEWMODZ-CASE MODDING

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •