Verkar som landat en rättlig bomb i modchip världen idag... NeoTech har slutat distribuera NEO4, och channeltech har plockat bort messiah tills vidare... Vad är det som händer?
Verkar som landat en rättlig bomb i modchip världen idag... NeoTech har slutat distribuera NEO4, och channeltech har plockat bort messiah tills vidare... Vad är det som händer?
Sorry, fel forum, skulle vara i "Allmänna frågor..."
Bara för att deras hemsida inte visar nått längre bytyder väl inte att dom slutar med det.
Det är ju inte bara tomt på deras sida, det står.. (Citat)
"Due to recent legal proceedings by Sony towards our sale of the NEO4 chip we have decided to close down all our modchip operations indefinitely."
NEO är det ju inte så mycket att bry sig om för oss. Det finns antagligen chip så det räcker hos deras återförsäljare, sedan kommer ju NEO4 i praktiken ersättas av Messiah och Origa FNS.
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
tror sony biter sig själva litegrann i arslett nu faktiskt... nu kommer modchipscenen att gå ÄNNU mera underground, finns det en marknad så KOMMER tillgången oxxå finnas. Supply vs demand vettuh.![]()
Det är inte frågan om att följa lagar. Utan här är det äkta amerikansk hög kapitalistisk 'rättvisa' som gäller. Sony har massor av pengar att hålla en stämmning vid liv med många advokater som böjer på lagarna åt dom.
Se bara Bleem!, den där emulatorn som dom körde i backen utan att det ens gick till rättegång med ren kapital kraft.
I staterna är det pengar som är lagen.
Detta är inte frågan om rätt eller fel. Det är mera frågan om PR och monetär vinnst för sony.
Jag gillar inte det amerikanska rätts systemet.
Men som sagts tidigare, dom kommer aldrig att kunna döda Modchips marknaden. Det finns ingen chans att dom kan lyckas tvinga folk att handla 4 olika basenheter för att köra 4 olika regioners spel när det finns enklare lösningar.
Bookmarks