Sida 1 av 2 12 SistaSista
Visar resultat 1 till 30 av 33

Diskussion: Windows 7 + Xbox 360

  1. #1
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    369
    Respekt
    16

    Windows 7 + Xbox 360

    Tjo gott folk!

    Kör med Windows 7 nu för tiden och tänkte koppla upp min 360 för att streama film från datorn till boxen. Dock så fungerar det inte riktigt som jag vill

    Går jag inte i Windows Media Center i 360n så dyker alla filmer jag delat ut upp helt felfritt. Men jag vill inte spela upp filmer via WMC utan från fliken "video library" under My Xbox. Detta för att man kan ändra aspect ratio osv här..

    Men konstig nog så hittar jag inget under denna flik. Går jag in på video library och Computer längst ner i listan så står det bara. No computer found. To stream music, videos or pictures from a windowbased PC on your network, you must first set up media sharing software on the PC. Och dom hänvisar mig till www.xbox.com/pcsetup. Men jag har gått igenom den guiden, lagt till extender via WMC. Men ändå hittar 360n bara filmerna via just WMC. Utanför WMC så hittar den inte ens datorn

    Någon som vet hur man löser detta tro? Tusen tack på förhand om någon kan hjälpa mig med detta

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    kör på windows media player alternativt Tversity så ska det fungera ska du se
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    369
    Respekt
    16
    Vill inte köra Tversity. Har fungerat klockrent att spela upp dom filmer jag vill se på det viset jag fråga om ovan innan så..

    Tvivlar för övrigt på att tversity kommer fungera heller. Som jag skrev ovan så hittar ju boxen inte datorn Mer än när jag är inloggad via WMC då

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    om du startar windows media player, och startar media delning samt har några filmer inlagt i biblioteket ska det gå förutsatt att din dator tillåter anslutningen, prova att stänga av ev. brandvägg... det kan vara så att den blockerar anslutningen...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    369
    Respekt
    16
    Jag är inte riktigt hundra på hur man gör detta. Har försökt men det är uppbyggt på helt annat sätt än det var i WMP11 så Kör WMP12 som följde med Win 7 så. Datorn hittar 360n och jag har givit den tillstånd att streama i options. Dock så hittar boxen ändå inte datorn

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    hmm, skumt... mycket skumt... tyvär har jag ingen 360 hemma som fungerar just nu... annars hade jag kunnat testa mig fram och se om jag kunde få det att fungera med min Win7 installation... =/
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #7
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    369
    Respekt
    16
    Jo kan lova att jag suttit här o kliat mig i huvet allt för länge nu.. hehe!

    Tänkte avinstallera WMP 12 och installera WMP 11 istället för att se om det är där skon klämmer. Men det går inte ens att göra. Dumma MS!

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    =( jobbigt, jag ska se om jag kan få hem min 360 i veckan... och testa mig fram lite... har för mig jag har tversity i Win7 och körde förut, eller om det var XP kommer ej ihåg... ska kolla upp det nästa gång jag bootar upp i Win7 =)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  9. #9
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Har du provat att läsa o följa guiden jag skrev för ett tag sen som kom skickat från en vän som pratat mycket med Microsoft. o vad säger Microsoft support om det problemet med Win7 ?
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  10. #10
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    369
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Har du provat att läsa o följa guiden jag skrev för ett tag sen som kom skickat från en vän som pratat mycket med Microsoft. o vad säger Microsoft support om det problemet med Win7 ?
    Kan du vara bussig och länka till den guiden?

    Tvivlar starkt på att MS ger någon support i dagsläget på Windows 7. Det är ju bara en RC-version utav operativsystemet så :/

  11. #11
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av lejonel Visa Inlägg
    Kan du vara bussig och länka till den guiden?

    Tvivlar starkt på att MS ger någon support i dagsläget på Windows 7. Det är ju bara en RC-version utav operativsystemet så :/
    Skall försöka leta lite via signaturfilerna på mina inlägg dådå
    Klart de ger support, alla som kör Win7 i dagsläge ( Lagligt ) har ju reggat sig som testpiloter o de får ju rapportera buggar o sånt
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  12. #12
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Sedärja 4.de länken uppifrån just nu efter man klickat på nte svarat på redan eller startat...
    ( http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=37193 )
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  13. #13
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    om inte det fungerar med det som står skrivet i den guiden är det förmodligen någon inställningen i en brandvägg som blockerar det, jag har ingen koll på portarna, men det kan vara så att dom ligger på olika portar och därmed blir blockerade... (även windows inbyggda brandvägg blockerar sina egna applikationer ibland, alltså MS apps)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  14. #14
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    369
    Respekt
    16
    Funkade tyvärr inte med den guiden

    Jag har testat att stänga av Windows brandvägg och jag har ingen annan mjukvarubrandvägg som stör heller.. Tycker det är grymt konstigt att jag hittar datorn om jag går in i Windows Media Center på boxen men inte om jag går in via "video library" i dashboarden

  15. #15
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Lade till länken i FAQ igår via Trolls konto
    Får du det inte o fungera med din dator ring Microsoft o bitcha, be dem skicka ut en guide, posta den här

    020-79 11 33
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  16. #16
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    369
    Respekt
    16
    Kollat med dom på Xbox-supporten och dom ville tyvärr inte hjälpa mig. Han jag snackade skyllde på att dom inte var utbildade på Win7. Suck för dessa supporter alltså!

    Surt värre att behöva gå över till sega Vista igen för att få det att fungera :/

  17. #17
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    369
    Respekt
    16
    Update:

    Fått det att fungera nu. Kunde inte avinstallera WMP12 tidigare för att jag hade installerat "inofficiellt" språkpack. Formaterade burken och gjorde en ren installation utav Windows 7 RTM. Då gick det galant att ta bort WMP12 och installera WMP11. Så nu funkar det ÄNTLIGEN!

  18. #18
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av lejonel Visa Inlägg
    Update:

    Fått det att fungera nu. Kunde inte avinstallera WMP12 tidigare för att jag hade installerat "inofficiellt" språkpack. Formaterade burken och gjorde en ren installation utav Windows 7 RTM. Då gick det galant att ta bort WMP12 och installera WMP11. Så nu funkar det ÄNTLIGEN!
    Grattis
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  19. #19
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Det går med andra ord inte via WMP12, och inte heller med Win 7 RC1?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  20. #20
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    369
    Respekt
    16
    Jag fick det iaf inte att fungera med WMP12 när jag körde Win 7 RC. Dock var jag lite väl frustrerad så jag glömde av att testa om det fungerade via WMP12 i Win 7 RTM som jag kör nu.. Men men jag använder ju aldrig WMP så det kvittar för min del vilken version utav detta program som ligger o skräpar på min dator.. hehe

  21. #21
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Men RC fungerar det inte med iaf, vart fick du tag på RTM ngnstans?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  22. #22
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    369
    Respekt
    16
    Finns på en tracker nära dig RTM släpptes i dagarna så finns redan ute på vift

  23. #23
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    82
    Respekt
    16
    fungera fel fritt med WMP12 Win 7 RTM

    fårsökte få Tversity att funke men det installationen hängde sig hela tiden

  24. #24
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    47
    Respekt
    20
    hur lyckades ni få igång media center på era xbox? jag kör oxå windows 7 men när jag söker efter xboxen på mediacenter i datorn så hittar den inget, men där emot så hittar den det i windows media player. jag har testat att stänga av brandväggarna men det hjälper inte heller, har suttit och pillat med detta ett tag nu och det börjar gå lite på nerverna, skulle uppskatta om någon har ett bra förslag som kan lösa det

  25. #25
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    kör man windows 7 med windows media center eller windows media player via xboxen så är shark007 det bästa alternativet om man vill slippa krångla med tversity. du får även ett bättre codec stöd i windows och kan lätt ändra till andra splitters. mkv och hela den biten fungerar direkt.

    http://shark007.net/

    vista codecs http://shark007.net/vistacodecpackage.html

    win 7 codecs http://shark007.net/win7codecs.html

    64-bit addon http://shark007.net/x64components.html

    kör ni 64-bit måste addonet installeras också.

  26. #26
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av don_tomas_o Visa Inlägg
    hur lyckades ni få igång media center på era xbox? jag kör oxå windows 7 men när jag söker efter xboxen på mediacenter i datorn så hittar den inget, men där emot så hittar den det i windows media player. jag har testat att stänga av brandväggarna men det hjälper inte heller, har suttit och pillat med detta ett tag nu och det börjar gå lite på nerverna, skulle uppskatta om någon har ett bra förslag som kan lösa det
    prova denna.

    http://www.microsoft.com/windows/pro...r/xbox360.mspx

  27. #27
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    47
    Respekt
    20
    jag har gjort det som står där men när den man har knappat in "setup key" så kommer den direkt till configurating computer settings och sen lägger den ner och säger att den inte hittar någon extender. så jag får aldrig välja om jag ska ställa in "power settings" eller "extender media settings" som det visar på bilderna i den länken

  28. #28
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av don_tomas_o Visa Inlägg
    jag har gjort det som står där men när den man har knappat in "setup key" så kommer den direkt till configurating computer settings och sen lägger den ner och säger att den inte hittar någon extender. så jag får aldrig välja om jag ska ställa in "power settings" eller "extender media settings" som det visar på bilderna i den länken
    jag antar du har en router som sköter allt? öppnat portar i den till boxens ip? stängt av alla mjukvaru-brandväggar?

  29. #29
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    47
    Respekt
    20
    jag har fått det att funka mot min gammla bärbara dator innan som jag kör xp på, så jag antar att det är något med windows 7 som krånglar

  30. #30
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Vilken version av Windows 7 kör du på?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Sida 1 av 2 12 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. XBOX 360 - alla vanliga frågor och svar
    By Hansi in forum FAQ / Vanliga frågor och svar
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2008-08-31, 11:21
  2. xbox 360 Elite fläktar väsnas
    By dr_fredrik in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-04-10, 17:51
  3. Xbox 360 dvd-r dl eller dvd+r dl?
    By hejpådig in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2008-02-06, 08:16
  4. Xtreme firmware 3.0 for TS-H943 Xbox 360
    By arvdal in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2006-08-23, 11:22

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •