Visar resultat 1 till 20 av 20

Diskussion: [IMGBURN-problem] Fast på 53 % efter 2,5 h - varför då?

  1. #1
    Registrerade
    Aug 2009
    Inlägg
    18
    Respekt
    0

    Exclamation [IMGBURN-problem] Fast på 53 % efter 2,5 h - varför då?

    Tjena!

    Jag har försökt bränna ut ett XBOX 360-spel som jag tankat ner.

    Jag har ett problem och det är att bränningen har fastnat på 53 %
    och då startade jag bränningen för mer än 2,5 timmar sedan.

    Layerbreak är inställt, min brännare klarar av bl.a. DVD+R DL, jag har rätt namn på både .dvd-filen och .iso-filen, jag har inte haft några problem med ABGX360...

    Använder Vista på datorn jag brände med. Och jag har Verbatim-skivor. Jag har tagit en bild på brännings-processen: HÄR!

    Är det någon som vet vad felet kan vara?

    Tacksam för svar!
    Last edited by TKD_1337; 2010-01-11 at 21:02. Anledning: Fixade bl.a. en död länk... =)

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    byt brännare, den är inte bra, förmodligen har den hängt sig... det är ett ganska vanligt fenomen när den stannar sådär... vi rekomenderar Samsung och Pioneer brännare Det skadar inte att köra skivorna i 4x heller, blir snarare bättre bränning i 4x än 2.4x enligt min mening, samtidigt som det går snabbare att bränna
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2009
    Inlägg
    18
    Respekt
    0
    Datorn är inte mer än 9 månader gammalt och har stöd för DVD+R DL. Och SONY & NEC gör bra produkter - brännaren har ju fungerat förut.

    Men det kan nog bli ett nytt köp av en brännare om inte detta löser sig.

    ---

    Jag har en fråga: är det någon som vet problemet ligger i att jag har skrivit i layer break "1913760" ("User Specified")?

    Ska man ens göra det (bränner en .dvd-fil)?

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    det har ingen betydelse, och vad gäller Sony/NEC så gör dom inte produkter som fungerar med 360 spel bränning, inte på samma sätt som samsung/pioneer

    visst, Sony är ett bra märke för övrigt, eller det är iaf "stort" men att dom är stora betyder sällan att dom gör BRA saker som faktiskt fungerar så som dom ska göra i alla situationer... men som sagt, tror det löser sig om du byter brännare till en samsung/Pioneer (jag tipsar dig gärna med Samsung SH-223B, jag använder den själv har även en Samsung SE-224Q [extern] båda fungerar utmärkt bra till 360 spel bränning , iaf i kombination med verbatim skivor , jag har kört skivorna på Samsung, BenQ och liteon läsare, alla fungerar utmärkt bra )

    *edit:*

    Den interna jag snackar om ovan är iofs SATA drive, om du inte har SATA i datorn kanske du vill köra på den här istället:

    http://www.psxcare.com/product.php?xProd=881&xSec=92

    finns även i SATA utförande:

    http://www.psxcare.com/product.php?xProd=955&xSec=92

    jag kan dock inte säga hur pass bra dom fungerar för min del, då jag inte haft någe bra erfarenheter av dom... men jag har iofs inte världens största tur heller vad gäller elektronik, fråga bara gänget på PSXCare, speciellt Pendragon *ESD Mördaren nummer 1 är jag det *
    Last edited by Swizzy; 2009-08-04 at 23:54.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2009
    Inlägg
    18
    Respekt
    0
    Jag får tacka för dina förslag. Fast jag är så desperat att jag inte kan vänta på paket från posten - så jag kommer lösa det genom att köpa en produkt här i Malmö.

  6. #6
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    NECs senaste firmware kan kuka ut bränningar på olika media, den skjuter sönder validering av media funktioner i äsaren/brännaren så NEC är inge vidare just nu
    *Har en hemma med näst senaste FW o senaste fungerar inte als men jag kunde trolla om backa Fw på min
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2009
    Inlägg
    18
    Respekt
    0
    Köpte idag en brännare: SONY NEC OPTIARC AD-7200A från en "viss butik".

    Fungerat perfekt, hittills.

    Lade inte in något på "layerbreak" då jag läste att man inte skulle göra det då .dvd-filen redan har all information.

    ---

    Problemet med min förra brännare var att den inte stödde DVD+R DL 8x vilket är ett krav om man kör med Verbatim-skivor (min klarade 4x på den skiv-typen).

    Min förra brännare hette: BC-5500S och den fick jag med i min bärbara Packard Bell-dator.

  8. #8
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Ja en normal bränning av ett Dual layer media +r skall inte ta 2.5 timmar
    Ang: Packard bell.... jag har inget gott att säga om dem
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av TKD_1337 Visa Inlägg
    Köpte idag en brännare: SONY NEC OPTIARC AD-7200A från en "viss butik".

    Fungerat perfekt, hittills.

    Lade inte in något på "layerbreak" då jag läste att man inte skulle göra det då .dvd-filen redan har all information.

    ---

    Problemet med min förra brännare var att den inte stödde DVD+R DL 8x vilket är ett krav om man kör med Verbatim-skivor (min klarade 4x på den skiv-typen).

    Min förra brännare hette: BC-5500S och den fick jag med i min bärbara Packard Bell-dator.
    Vadå krävdes? det finns inget krav på att dom måste brännas så fort, dom kan brännas som lägst 2.4x tror jag, eller om det är 2x... någonting sådant... (det är iaf vad dom är CERTIFIERADE för, vilket betyder att dom är testade i så låga hastigheter och fungerat) finns ALDRIG krav på hastighet på det viset
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  10. #10
    Registrerade
    Aug 2009
    Inlägg
    18
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Ja en normal bränning av ett Dual layer media +r skall inte ta 2.5 timmar
    Jo, precis. Nu senast tog det 25 minuter för mig (valde 2,4x men average blev runt 4x).

    Ang: Packard bell.... jag har inget gott att säga om dem
    Acer äger dem numera och dem kommer nog förbättra PB:s produkter.

    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Vadå krävdes? det finns inget krav på att dom måste brännas så fort, dom kan brännas som lägst 2.4x tror jag, eller om det är 2x... någonting sådant... (det är iaf vad dom är CERTIFIERADE för, vilket betyder att dom är testade i så låga hastigheter och fungerat) finns ALDRIG krav på hastighet på det viset
    Står såhär på cakeboxen:

    "Only for use in drivers and recorders that support DVD+R Double Layer 8X media"

  11. #11
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    ok, kanske skivorna inte fungerar i lägre än 8x då, jag har aldrig sätt några sådana skivor tidigare... då kanske det inte är något fel på brännaren utan att du bränner i för långsam hastighet eller något som gör att brännaren får ryck...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  12. #12
    Registrerade
    Aug 2009
    Inlägg
    18
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    ok, kanske skivorna inte fungerar i lägre än 8x då, jag har aldrig sätt några sådana skivor tidigare... då kanske det inte är något fel på brännaren utan att du bränner i för långsam hastighet eller något som gör att brännaren får ryck...
    Dem kräver en brännare som klarar av DVD+R DL 8x. Men i alla fall, SONY NEC OPTIARC AD-7200A klarar av att bränna XBOX 360-spel, och det gjorde inte min OPTIARC BC-5500S.

  13. #13
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Vissa brännare byffrar fel vid bränning i lägre hastigheter o andra i högre än skivorna är certifierade för

    Alltså kör man 8x i 8X och 2.4X i 2.4x även om du kan bränna i 4x eller 8x

    Bränna en skiva med en brännare som har stöd för 8x i 4x kan ge följdproblem så grundregeln är kör det skivorna klarar av.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  14. #14
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    visst är det bra att göra så pendragon, men när jag brände i 8x så blev det hackigt mönster på datorn, så jag bränner numera i 4x varje gång, men det är bara jag kollar iofs skivorna först, att dom har stöd för 4x... annars kör jag i 2.4x eller vad dom nu har stöd för som är i närheten av 4x...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  15. #15
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Samsungproblem säger jag bara
    Sånt händer oerhört sällan på en Pioneer eller Plextor även om man surfar lite porr samtidigt
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  16. #16
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    haha ok, well det fungerar ändå, dom skivorna fungerar också lika bra som dom andra men jag föredrar att ha så att det inte ser ut som att den fått frispel eller liknande på undersidan av skivan
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  17. #17
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    73
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av TKD_1337 Visa Inlägg


    Står såhär på cakeboxen:

    "Only for use in drivers and recorders that support DVD+R Double Layer 8X media"
    Står så på mina Verbatim DVD+R DL 8x cakebox. Funkar finfint att bränna 2,4x & 1,0x ändå =)

    edit: min brännare klarar högst 2,4x (eller 6x kanske)

    Kod:
    Nero CD-DVD Speed: Disc Info
    Basic Information
     Skivtyp:         : DVD+R DL
     Book Type        : DVD+R DL
     Tillverkare:     : Verbatim
     MID              : MKM 003 (000)
     Write speeds:    : 2.4 X - 4 X - 6 X
     Blank Capacity   : 7.96 GB
                      : 8152 MB
                      : 8547993600 bytes
    Extended Information
     Layers           : 2
     Layer break      : 3.98 GB
     Write strategies : 9 X - 6 X
     Disc Status      : Empty
    Last edited by Gladjolt; 2009-08-10 at 19:57.

  18. #18
    Registrerade
    Aug 2009
    Inlägg
    79
    Respekt
    15
    Citat Original inlägg av Gladjolt Visa Inlägg
    edit: min brännare klarar högst 2,4x (eller 6x kanske)
    Vad jag kan se så klarar din brännare att bränna i 2,4x , 4x och 6x. 4x har alltid fungerat för mig, trots att min brännare och de skivor jag bränner på (Verbatim DVD+R DL 8x) klarar att brännare fortare, så att bränna i 4x rekommenderar jag.

    Men du får nog prova dig fram lite vad du själv tycker blir bäst. För Pendragon kan det här tror jag, och eftersom han rekommenderar att bränna så fort som skivorna (och brännaren) klarar av så lär det också funka fint.

  19. #19
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    73
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av RickeXBM Visa Inlägg
    Vad jag kan se så klarar din brännare att bränna i 2,4x , 4x och 6x. 4x har alltid fungerat för mig, trots att min brännare och de skivor jag bränner på (Verbatim DVD+R DL 8x) klarar att brännare fortare, så att bränna i 4x rekommenderar jag.

    Men du får nog prova dig fram lite vad du själv tycker blir bäst. För Pendragon kan det här tror jag, och eftersom han rekommenderar att bränna så fort som skivorna (och brännaren) klarar av så lär det också funka fint.
    Ville bara påpeka att "Only for use in drivers and recorders that support DVD+R Double Layer 8X media" stämmer inte riktigt (?)

    Förövrigt kan man bränna 1x oxo med den.

  20. #20
    Registrerade
    Aug 2009
    Inlägg
    79
    Respekt
    15
    Citat Original inlägg av Gladjolt Visa Inlägg
    Ville bara påpeka att "Only for use in drivers and recorders that support DVD+R Double Layer 8X media" stämmer inte riktigt (?)

    Förövrigt kan man bränna 1x oxo med den.
    Aha, okej. Missuppfattade ditt inlägg lite. Skyller på att jag var lite sliten en bit in på måndagskvällen och koncentrationen var därmed inte på topp. Sorry.

Liknande diskussioner

  1. Ändra menyerna
    By Isman in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2009-07-24, 14:56
  2. Äventyrs spel i stil med zelda
    By alixx1990 in forum Nintendo WII - Spelsnack
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2008-04-30, 09:14
  3. Guide till autouppdaterande TvGuide i XBMC
    By ktd in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 150
    Senaste inlägg: 2005-11-28, 20:33
  4. Ändrad funktion på aladdin efter uppgradering till 4979
    By sailor in forum BIOS versioner och flashning
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2004-01-09, 16:14
  5. varför kan jag ej sortera efter "Artist".....
    By astrom9 in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-04-26, 23:13

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •