Visar resultat 1 till 14 av 14

Diskussion: Xecuter HDD kit + Lägga in teman + Ban = Sant?

  1. #1
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43

    Xecuter HDD kit + Lägga in teman + Ban = Sant?

    En vän till mig undrar över hur det är med Team Xecuters HDD kit, och att lägga in Teman som han laddat hem via Xbox Sky, hur stor är risken för att bli bannad för detta egentligen?

    jag har ingen aning om hur pass stor risken för sådant är då jag inte själv provat det... och jag hittar ingen information om det på nätet heller, hittar inte äns information om att någon blivit bannad för det, iofs läste jag inte varje sida sådär jätte mycket... men någon som har tid/ork/lust kanske kan hjälpa mig svara på frågan?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  2. #2
    Registrerade
    Mar 2009
    Inlägg
    25
    Respekt
    0
    Mycket bra initiativ att ta upp en sådan fråga här =) Kan även tilläggas att jag undrar hur det ligger till när det gäller tex game add-ons om man lägger in sånt material som egentligen kostar, För jag vet tex att patchning av spel kommer resultera i en ban då man gör om / modifierar Iso filen och bränner ut den tex ( Pro evolution soccer 2009 Patchning) men jag har ingen vidare koll om MS kan märka av någon Xbox 360 enhets hårddisk om man lägger in något som man inte betalat med gamerpoints för.

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Richiie är personen som undrade över det andra också om ni undrar, men han var osäker på hur han skulle formulera sig för att ni skulle föstå frågan ordentligt och sådär, därför jag skrev frågan istället
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  4. #4
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    73
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Richiie Visa Inlägg
    Mycket bra initiativ att ta upp en sådan fråga här =) Kan även tilläggas att jag undrar hur det ligger till när det gäller tex game add-ons om man lägger in sånt material som egentligen kostar, För jag vet tex att patchning av spel kommer resultera i en ban då man gör om / modifierar Iso filen och bränner ut den tex ( Pro evolution soccer 2009 Patchning) men jag har ingen vidare koll om MS kan märka av någon Xbox 360 enhets hårddisk om man lägger in något som man inte betalat med gamerpoints för.
    Angående Arcade spel så tror jag inte att det kommer fungera när man fört över.

    Jag fick nyligen tebax min 360 från microsoft (som förövrig var väldigt snabba, 1 vecka så hade jag en ny 360). Undertiden hade jag lånat en polares 360, men använde fortfarande min hdd.

    På hans 360 med min hdd hade jag laddat ner 2 arcade spel för microsoft points. När jag, nu när jag fick tillbaka mitt, skulle lira dom på min 360 med min hdd så kunde jag bara se achivements på dem men inte spela. Läste emailet jag fick från microsoft lite nogrannare o såg att jag var tvungen att logga in på LIVE -> Gå till marketplace -> download history -> Download again. Så jag tror det mesta (iaf arcade spel) inte går att använda även fast man för över.

    Themes, add-ons har jag läst vissa ska fungera, men ingen aning om det funkat på ett "LIVE-säkert" sätt

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Ja, det vet vi, att dom blir låsta till den boxen du laddat hem, men det finns några arcade spel som folk lyckats "låsa upp" spel så att dom fungerar för andra, det är dessa som richie undrar över...

    men det vi vill veta är hur pass säkert det faktiskt är... om man vågar göra det utan att riskera ban på boxen...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  6. #6
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    73
    Respekt
    16
    Eftersom dom blir låsta till Accountet och att dom är märkta i Marketplace Download History gör det tveksamt till att det är "LIVE-säkert". Men man vet aldrig

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2009
    Inlägg
    79
    Respekt
    15
    Hur det är när det gäller säkerheten på Live med de Arcade-lir som har blivit upplåsta har jag tyvärr inte så bra koll på.

    Men än så länge sägs det vara Live-säkert att tanka hem och lägga in icke-köpta teman på HDD'n. I alla fall enligt infon till torrentsen med teman @ Xbox-Sky (tex Xbox 360 NXE Premium Themes Collection) och (vad jag förstår) enligt Dice's enligt svar i forumtråden http://www.xbox-sky.cc/showthread.php?t=36811 .
    Vad jag har hört så har ingen som har kört in icke-köpta teman har blivit bannad (än?). Men som norius skrev i tråden http://www.xbox-sky.cc/showthread.php?t=36870 så kan man aldrig vara helt säkert. MS kanske inför koll på detta senare, vem vet?
    Men som sagt, just nu verkar det vara säkert iaf..

  8. #8
    Registrerade
    Mar 2009
    Inlägg
    25
    Respekt
    0
    ok aa nice det var ju trots allt positiva besked =D men det finns inget program eller nått man kan göra för att skydda sig emot detta då så det blir helt omöjligt för MS att banna en? Och sen undrar jag gäller detta även för DLC saker till diverse spel, Exempelvis Add ons som kostar till Forza Motorsport 2 eller tex Grand theft auto IV The lost and damned, är det också ingen info om någon blivit bannad för att ha lagt in sådant eller finns det någon info om det?

    tacksam för svar!

    // Richiie

  9. #9
    Registrerade
    Aug 2009
    Inlägg
    79
    Respekt
    15
    Citat Original inlägg av Richiie Visa Inlägg
    ok aa nice det var ju trots allt positiva besked =D men det finns inget program eller nått man kan göra för att skydda sig emot detta då så det blir helt omöjligt för MS att banna en? Och sen undrar jag gäller detta även för DLC saker till diverse spel, Exempelvis Add ons som kostar till Forza Motorsport 2 eller tex Grand theft auto IV The lost and damned, är det också ingen info om någon blivit bannad för att ha lagt in sådant eller finns det någon info om det?

    tacksam för svar!

    // Richiie
    Program för att vara helt säker på att man inte kan bli bannad av MS finns inte. Inte vad jag vet i alla fall.

    Gällande Add-ons = Livesäkert så vet jag faktiskt inte, tyvärr. Har inte hört om någon som har blivit bannad för detta heller men är inte så väldigt insatt i just det där, så jag har svårt att säg vad som egentligen gäller angående det.

    Edit: Gjorde en tråd om Livesäkerhet med piratkopior av Game Add-Ons/DLC i ett forum där ett antal stycken kör med detta. Förhoppingsvis svarar någon som vet vad som gäller inom kort och då skriver jag det självklart här.
    Last edited by RickeXBM; 2009-08-10 at 13:25.

  10. #10
    Registrerade
    Mar 2009
    Inlägg
    25
    Respekt
    0
    Hehe ok riktigt nice tack för initiativet och engagemanget #RickeXBM

    Skönt som sagt att höra det där med Teman är lungt iaf eller ja att de inte finns någon info än om någon som blivit bannad för något tema som är inlagt.

    Well well keep me posted =)

    // Richiie

  11. #11
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    det tveksamma med DLC och att lägga in dem manuellt är att det inte finns någon köphistorik för dessa, men de är upplåsta på din maskin, gamertag vilket de inte borde vara. frågan är om ms har sådana kontroller, tveksamt.. men risken finns ju. personligen skulle jag akta mig att leka med sådana saker.

    även teman går att spåra via download historik eller via köp, så vem vet.

  12. #12
    Registrerade
    Aug 2009
    Inlägg
    79
    Respekt
    15
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    det tveksamma med DLC och att lägga in dem manuellt är att det inte finns någon köphistorik för dessa, men de är upplåsta på din maskin, gamertag vilket de inte borde vara. frågan är om ms har sådana kontroller, tveksamt.. men risken finns ju. personligen skulle jag akta mig att leka med sådana saker.

    även teman går att spåra via download historik eller via köp, så vem vet.
    Precis, det är lite riskfyllt det där. Och har inte MS kontroller för det nu så kan de säkert införa det med tiden. Men som sagt, ingen som har kört med icke-köpt DLC har blivit bannad (än?), inte vad man har hört om i alla fall, så som läget är nu kan man nog känna sig ganska säker om man kör med sånt här. Men det kan ju också ändras från den ena dan till den andra, som tidigare nämnt.

  13. #13
    Registrerade
    Mar 2009
    Inlägg
    25
    Respekt
    0
    ok tack för svaren! De låter helt perfekt men hur skulle det vara om jag kör offline med icke köpt DLC och sen när jag "tröttnat / Klarat" Av dem och raderar dem o sen stoppar in Internet kabeln elemineras inte riskerna då för en eventuell bann eller gäller det samma förutsättningar med ej verifierade backup spel tex att stoppar man i fel skivor i sin 360 enhet utan att ens spela dem så kan man åka på en ban?

    // Richiie

  14. #14
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Richiie Visa Inlägg
    ok tack för svaren! De låter helt perfekt men hur skulle det vara om jag kör offline med icke köpt DLC och sen när jag "tröttnat / Klarat" Av dem och raderar dem o sen stoppar in Internet kabeln elemineras inte riskerna då för en eventuell bann eller gäller det samma förutsättningar med ej verifierade backup spel tex att stoppar man i fel skivor i sin 360 enhet utan att ens spela dem så kan man åka på en ban?

    // Richiie
    inget vet, men det är klart riskerna ökar om du pillar med dlc och sådant. du får kanske får radera hela profilen i så fall, så du inte har spår av achivements eller liknande i den. ej verifierade releaser som du spelar offline bör vara säkrare än pillande med dlc. ingen har som sagt blivit bannad än, kanske sköter dessa folk sina kort rätt de gånger de är ute på live, men någon kommer ju vara den första. jag vet ingen på detta forum som blivit bannad genom att spela dåliga backuper offline och endast riktiga online och det är mycket få som pillar med dlc, så du kan ju prova och komma med resultat efter jul då banvågen varit.

Liknande diskussioner

  1. Utvärdering: Xecuter RROD Kit (kod: 0102)
    By Noneed in forum XBOX 360 - Klistrade trådar, FAQ Vanliga frågor och svar, guider osv
    Inlägg: 111
    Senaste inlägg: 2015-01-12, 17:56
  2. Xecuter Connectivity Kit 3 Pro
    By SWEwillow in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2009-03-09, 07:27
  3. Xecuter CK3 PROBE - No Solder Kit For Liteon
    By N!klas in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2008-12-18, 12:25
  4. Fråga ang BAN och HDD!
    By Chiiefen in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2008-02-17, 15:51
  5. Oginal HDD sönder, ny HDD utan chip?!?
    By cRYPT0NiT3 in forum XBOX Hårddiskbyte / Minnesuppgradering
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-04-14, 14:47

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •