Visar resultat 1 till 10 av 10

Diskussion: Guide: Flasha Hitachi v0079FK/0079FL

  1. #1
    Registrerade
    Aug 2009
    Inlägg
    79
    Respekt
    15

    Guide: Flasha Hitachi v0079FK/0079FL

    Guide: Flasha Hitachi v0079FK/0079FL

    Tänkte skriva en guide för hur man flashar Hitachi 0079FK/0079FL läsare. Har försökt skriva så nybörjarvänligt/lättförståeligt som möjligt.
    Det blev väldigt mycket text men det beror på att jag har försökt förklara varje steg så bra som möjligt.
    Önskar att jag hade kunnat ta med screenshots i guiden men tyvärr så har jag ingen Hitachi-läsare tillgänglig för tillfället vilket gjorde det svårt att ta med screenshots kontinuerligt under hela guiden. Därför skippade jag att ta med screenshots.
    Följ guiden helt på egen risk, jag tar inget som helst ansvar om någonting skulle gå fel under flashningen.
    Men jag har lyckats på detta sätt i alla fall.

    Detta behöver du:

    ? Kompatibel SATA, dvs SATA som stödjer sk Legacy Mode. Flera olika moderkort med rätt chipset stödjer detta utan extra utrustning men jag rekommenderar kontrollerkortet VIA VT6421A till alla.
    Utan moderkort som stödjer detta är kontrollerkortet ett måste men det kan fungera sämre att flasha, trots kompatibelt moderkort så som sagt, kontrollerkortet rekommenderas.
    Finns att köpa här på PSXCare tex --> http://www.psxcare.com/product.php?xProd=501&xSec=89 .

    ? En tom CD-R skiva

    ? En original DVD-film eller ett original Xbox 360 spel

    ? Kabel för jordning mellan 360?n och datorn för att undvika att förstöra något kretskort pga för hög spänning.
    En kopparkabel med krokodilklämmor i varje ände funkar fint.

    ? Drivrutiner för VIA VT6421A (om du använder detta kontrollerkort alltså)

    ? iXtreme 1.51 för Hitachi 0079FK/0079FL

    ? ImgBurn

    ? iPrep

    ? PortIO drivrutiner

    ? 79 unlock

    ? SendToToys

    ? Firmware Toolbox

    Förberedelser:

    Börja med att tanka hem de program/de drivrutiner (plus iXtreme) som du kommer att behöva under flashningen.
    Jag har packat ihop allt du behöver i en .rar fil så det enda du behöver göra för att tanka hem allt du kommer att behöva är att klicka på länken nedan,
    spara filen var du vill och sedan packa upp den var du vill på datorn med WinRAR.

    Länk till .rar filen -> http://www.mediafire.com/file/omj0ze...FL+FK Pack.rar

    Installera nu de program som kommer att behövas och packa upp de filer som inte behöver/inte ska installeras enligt instruktionerna nedan.
    Alla filer som används i början av stegen nedan hittar du i mappen Hitachi 0079FL+FK Pack som du får fram när du packar upp Hitachi 0079FL+FK Pack.rar.

    1) Installera drivrutinerna för kontrollerkortet (om du använder det, annars ignorera detta steg).
    Börja med att packa upp windows_v-raid_v580c.zip var du vill på datorn.
    Gå sedan in i mappen som du packade upp filen till (exv R:\Windows_V-RAID_V580C) och starta SETUP.exe .
    Följ instruktionerna i installationsprogrammet och din installation bör slutföras korrekt.

    2) Installera ImgBurn.
    Starta SetupImgBurn_2.5.0.0.exe och följ instruktionerna i installationsprogrammet.

    3) Installera PortIO drivrutinerna.
    Packa upp PortIO32.zip, gå in i mappen där du packade upp filen och starta PortIO32.exe.
    Ett DOS-fönster visas och installationen bör lyckas.
    Vissa antivirus program vill blockera denna installation och om det är så för dig, stäng av antivirus programmet tillfälligt tills installationen lyckas.
    Om du vill göra en extra check för att kolla upp att drivrutinen installerades korrekt så kan du göra det genom att gå in i Startmenyn -> Den Här Datorn -> Högerklick -> Hantera -> Enhetshanteraren (i menyn längst ut till vänster). Bläddra så långt ner det går i listan och du bör se en enhet som heter ?Xbox 360 I/O Device Drivers".
    Klicka på pluset till vänster om denna och du får fram ?PortIO32 ? Xbox 360 Device Driver?.

    4) Installera iPrep.
    Packa upp iPrep101.v006.2.zip, gå in i mappen där du packade upp filen och starta iPrep_101_v0.0.6.2_Setup.
    Följ instruktionerna i installationsprogrammet och installationen bör lyckas.

    5) Installera SendToToys.
    Packa upp sendtotoys.zip, gå in i mappen där du packade upp filen och starta sendtotoys.exe.
    Gå vidare i installationen tills du kommer fram till att välja vilka komponenter du vill installera. Klicka bort allt utom Send To ?Command Prompt?.
    Sedan går du bara vidare och låter installationen slutföras.

    6) Skapa 79unlock skivan. Börja med att packa upp 79unlock.zip till C: . Gå sedan in i mappen som skapas vid uppackningen (C:\79unlock),
    högerklicka på filen image.cue och välj Bränn med ImgBurn i menyn.
    När ImgBurn har öppnats så sätter du en tom CD-R skiva (DVD-R/DVD+R skivor fungerar inte) i din brännare, väljer skrivhastighet (en bit ner till höger i ImgBurn-fönstret) och väljer om skivan ska verifieras eller inte efter bränning genom att ha boxen vid Verify (under listan där du väljer läsare att bränna med) förkryssad om du vill verifiera och vise versa.
    Starta sedan bränningen genom att trycka på den stora illustrationen av en bränning längst ner till vänster.
    Jag rekommenderar att du inte bränner på hög hastighet (välj tex 16x som skrivhastighet) då det är större risk att någonting blir fel under bränningen om man bränner i hög hastighet. Dessutom tar det du bränner inte alls mycket plats på skivan vilket innebär att det går fort att bränna skivan, även i låg hastighet.
    Verifiera skivan efter bränning gör man som sagt om man vill. Jag rekommenderar att man gör det.

    7) "Installera" Firmware Toolbox.
    Packa upp 360FW-Toolbox-48.rar till valfritt ställe på datorn.
    Ingen installation krävs utan mappen du packar upp filen till blir mappen där programmet kommer att ligga ?installerat? och klart.

    8) Packa upp Hitachi_iXtreme_v1.51.rar till valfri mapp så att du har firmwarefilerna uppackade och klara till senare när du behöver de.

    Då kör vi.

    1) Plocka isär din Xbox så att du kommer åt din läsare.
    Det finns flera olika videor och textguider med bilder som visar hur du gör detta.
    Jag rekommenderar videon http://video.google.com/videoplay?do...49985510902277 .

    2) När du kommer åt din läsare i din Xbox (vid 6.03 i videoguiden som jag nämnde i steg 1) så tar du bort chassiväggen från din dator så att du kommer åt SATA-anslutningarna på ditt VIA-kort (eller ditt moderkort om du använder ett kompatibelt sådant).

    3) Anslut en SATA-kabel från VIA-kortet (eller det kompatibla moderkortet) till läsaren i din Xbox.
    Använder du VIA-kortet så rekommenderar jag att du använder SATA-port 1 (du ser på kortet vilken port det är) när du ansluter till läsaren.
    En del har nämnligen fått problem vid användning av andra portar.

    4) Koppla kabeln för jordning mellan datorns och Xboxens chassi.

    5) Anslut ström till Xboxen med den vanliga strömsladden som följer med boxen och sätt i videokabeln också.
    Videokabeln behöver inte anslutas till någonting utan det räcker att den sitter i Xboxen.
    Vet inte om det behövs nu för tiden men innan har det varit så att Xboxen automatiskt har stängts av efter 5 minuter utan någon videokabel i,
    så för att inte ta några risker rekommenderar jag att du sätter i videokabeln.

    6) Starta datorn (Xboxen behöver du inte starta än) och kör igång iPrep.

    7) I iPrep väljer du sedan ditt kontrollerkort i listan som finns under SATA info och klickar på frågetecknet bredvid listan.
    Använder du ett nForce3-baserat moderkort så ska du trycka på Switch to IDE Based Controllers och sedan bör du hitta ditt kontrollerkort i listan.

    8) Ett popup-fönster vid namn Full Device Information bör komma upp när du har klickat på frågetecknet. Här ser du ett antal siffror vid DeviceIO .
    Anteckna/kom ihåg de fyra första, detta är en portadress till din SATA-port som du kommer att behöva skriva in i ett annat program längre fram i guiden.

    9) Gå nu till din 79unlock mapp som du packade upp i steg 6, högerklicka på den, bläddra ner till Skicka till? och välj Command Prompt.
    För att du ska kunna skicka till Command Prompt (Kommandotolken) måste du ha installerat SendToToys som jag beskrev i steg 5.

    10) I kommandotolk-fönstret som du ska nu ska ha fått upp skriver du mode_b <din portadress> , tex mode_b 9000 och trycker på Enter.
    När ett antal punkter börjar synas så startar du din Xbox och du bör då få fram ett done! ganska snabbt. Nu är din läsare i Mode B.
    Stäng inte detta kommandotolk-fönster, du ska nämligen använda det snart igen, så bara minimera det så länge. Stäng inte av din Xbox.

    11) Din läsare i Xboxen bör nu synas som vilken DVD-läsare som helst i datorn. Gå in i Den här datorn och kolla upp vilken bokstav din läsare har (tex E: ).
    Anteckna/kom ihåg denna bokstav.
    Skulle du ha flera olika DVD-läsare i Den här datorn och inte är säker på vilken som är läsaren i din Xbox så högerklicka och välj Mata ut på alla läsare du har,
    och när läsaren i din Xbox matas ut så vet du.
    Du kan också kolla upp så att din dator känner av din läsare via Enhetshanteraren (under DVD-/CD-ROM-enheter).
    Här känner du igen din läsare genom att helt enkelt bara kolla på namnet.
    Läsaren i din Xbox heter någonting med GDR3120L .

    12) Mata ut din läsare i Xboxen antingen på Xboxen (tryck på knappen till vänster under läsaren) eller via Den här datorn (högerklick på läsaren -> Mata ut).
    Matar du ut med knappen på Xboxen så kan du behöva trycka två gånger på knappen för att läsaren ska matas ut (detta pga att läsaren är i Mode B).
    Sätt i din 79 unlock skiva som du brände i steg 6 och mata in läsaren.

    13) Du bör få upp ett automatiskt uppspelningsfönster som frågar dig vad du vill göra med skivan. Välj att du vill spela upp skivan i Windows Media Player.
    Ett ljud spelas sen upp i ca 3 sek. När det har spelats klart så trycker du på Play knappen (i mitten längst ner i WMP) och sedan på Pause direkt.
    Stäng sedan Windows Media Player och mata ut läsaren.
    Det rekommenderas att du matar ut via Xboxen denna gång och alltså inte via Den här datorn.

    14) Du behöver inte mata in din läsare igen utan öppna kommandotolk-fönstret som du minimerade i steg 10 igen (med läsaren utmatad) och skriv in 79unlock
    <din läsarbokstav> , ex 79unlock e och tryck på Enter. Du bör få upp ett done! relativt snabbt.

    Nu är allting klart för att läsa ur din originalfirmware och flasha in iXtreme.

    1) Sätt i en original DVD-film eller ett original Xbox 360 spel i läsaren i din box och mata in den på valfritt sätt.
    Jag rekommenderar jag att du trycker in ?släden? manuellt utan inmatning från varken Den här datorn eller Xboxen.
    Stäng sen alla automatiska uppspelningsfönster som kommer upp när skivan läses av.

    2) Öppna Firmware Toolbox som du packade upp i steg 7 under förberedelserna och välj Tools (i menyn längst upp) -> Direct Drive Dump (GDR Only) .
    Se till att din läsare i din Xbox är vald i listan under Choose your DVD Drive och välj RAW Dump Firmware As ?

    3) Du får nu välja var du vill spara filen (som är din originalfirmware). Spara den på valfritt ställe men du måste döpa den till original .

    4) När dumpningen av firmwaren är klar blir du tillfrågad om du vill validera firmwaren för att vara säker på att allting gick som det skulle.
    Detta bör du göra så välj Yes här.

    5) Du ska nu få upp ett fönster som talar om checksumman av datan är okej. Klicka på OK här.

    6) Sen får du upp ännu ett fönster som talar om att firmwaren har blivit dumpad och frågar om du vill öppna den dumpade firmwaren. Klicka på Yes.

    7) Nu ska din originalfirmware ha öppnats i programmet och din nyckel syns under Key Information -> Key .
    Se till att denna nyckel ser hyfsat unik ut, dvs att den inte innehåller flera 00000 , CCCCC eller FFFFF i rad.
    Det är ett måste att nyckeln är unik, annars kommer flashningen inte att fungera.
    Jag rekommenderar att du dumpar din firmware flera gånger (gör om steg 1-6), även om du fick en unik nyckel vid första dumpningen,
    och ser till att du får fram samma nyckel varje gång för att vara extra säker på att ingenting kommer att gå snett.

    8) Gå nu in i mappen där du sparade din originalfirmware (utan att stänga ner Firmware Toolbox, minimera det bara)
    och kopiera din original.bin fil som ligger där till ett antal olika ställen.
    Kopiera filen till flera olika ställen på datorn och lägg den även på ett USB minne/flera USB minne om du har ett eller flera sådana då det är tryggt att ha den på
    fler ställen än datorn om du tex skulle få en datorcrash.
    Denna fil är nämligen väldigt viktigt att kunna ha tillgänglig.

    9) Öppna/maximera Firmware Toolbox igen och kom ihåg de siffror/bokstäver som står inom parantes bredvid Key Information.
    Markera sen hela din nyckel i boxen bredvid Key under Key Information och tryck Ctrl+C.

    10) Välj File uppe i menyn och sedan Open. Bläddra till mappen där du packade upp ditt iXtreme 1.51 pack för Hitachi (i steg 8 under förberedelserna) och öppna
    ix151-79-<de fyra tecken som stod inom parantes vid Key Information när du hade din originalfirmware öppnad>, tex ix151-79-4d20 .

    11) Markera alla nollor i boxen vid Key under Key Information och ersätt dessa med din nyckel genom att klistra in den med Ctrl+V.
    Välj sedan Save Key till höger om boxen där du klistrade in din nyckel.
    Du bör göra en extra koll att alla tecken från din originalnyckel verkligen kom med så att ingenting blir fel.
    Det gör du genom att öppna din originalfirmware via File -> Open, bläddra till din original.bin fil, öppna den och sedan jämföra nyckeln där med nyckeln som du får fram
    när du öppnar din iXtremefirmware fil.
    Din originalnyckel står nämligen även i den iXtremefirmware fil du har tänkt flasha in när du har kört en Save Key enligt detta steg.

    12) När du har kollat upp att din nyckel stämmer så går du in under Tools i menyn längst upp i FW Toolbox, markerar Direct Drive Flash (GDR Only)
    och klickar sedan på Differential Flash (PATCH) .

    13) Se till att din läsare i din Xbox är vald i listan under Choose your DVD Drive och tryck sedan på Read and Detect Differences .

    14) Ett antal nummer (som även kan innehålla bokstäver) bör listas under Flash this Sectors och du bör få fram Flash Program to Invoke där du tidigare kunde välja
    Read and Detect Differences .
    Välj Internal Flasher i listan under Flash Program to Invoke (detta bör dock väljas som standard) och tryck sedan på Start Flashing längst ner i fönstret.

    15) När allting är klart ska ett popup-fönster komma upp som talar om att alla sektorer har blivit flashade. Klicka på OK.

    16) Grattis, nu är din Hitachi-läsare flashad!
    Stäng ner alla program på datorn, mata ut läsaren (på valfritt sätt), ta ut din original DVD-film eller ditt original Xbox 360 spel, mata in läsaren igen,
    stäng av Xboxen och datorn, ta bort alla kablar mellan datorn och Xboxen, montera ihop Xboxen igen och sätt tillbaka chassiväggen på datorn.
    Sen är det bara att sätta i ett brännt Xbox 360 spel och lira.
    Skulle du vara osäker på hur du ska sätta ihop Xboxen igen korrekt så är det bara att följa videoguiden jag rekommenderade i steg 1 efter förberedelserna
    ( http://video.google.com/videoplay?do...49985510902277 ) från 6.06 ungefär.

    -------------------------------------------------------------------------

    Som sagt, följ guiden på egen risk. Jag tar inget som helst ansvar om något skulle gå fel och du sabbar din läsare.

    Detta är min första guide så all kritik (positiv som negativ) tas tacksamt emot.
    Tips på hur jag kan ändra något så att guiden blir till det bättre uppskattas självklart också.

    Hoppas guiden kan vara till nytta för någon.

    Edit: Flyttade "Uppdatera iXtreme-delen" till ett nytt inlägg.
    Last edited by RickeXBM; 2009-08-10 at 22:22.

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2009
    Inlägg
    79
    Respekt
    15
    Uppdatera från äldre iXtreme till nyare

    Jag räknar med att du har kvar det du tankade hem och installerade under förberedelserna. Följ steg 1-14 efter förberedelserna. Sen gör du på följande vis.
    Tänk på att ha din originalfirmware tillgänglig då du ska öppna den i Firmware Toolbox för att kopiera din nyckel.

    1) Sätt i en original DVD-film eller ett original Xbox 360 spel i läsaren i din box och mata in den på valfritt sätt.
    Jag rekommenderar jag att du trycker in ?släden? manuellt utan inmatning från varken Den här datorn eller Xboxen.
    Stäng sen alla automatiska uppspelningsfönster som kommer upp när skivan läses av.

    2) Starta Firmware Toolbox, välj Tools i menyn längst upp, markera Direct Drive Flash (GDR Only) och välj Differential Flash (RESTORE) .
    Det är mycket viktigt att du gör detta steg och alltså väljer Differential Flash (RESTORE) först, innan du väljer Differential Flash (PATCH).
    Kör du Differential Flash (PATCH) direkt på en läsare som redan är flashad så brickar du läsaren (dvs gör den obrukbar).


    3) Öppna din originalfirmware via File uppe i menyn -> Open. Bläddra till din original.bin fil och öppna den.

    4) Kom ihåg de siffror/bokstäver som står inom parantes bredvid Key Information.
    Markera sen hela din nyckel i boxen bredvid Key under Key Information och tryck Ctrl+C.

    5) Öppna din iXtremefirmware via File uppe i menyn -> Open .
    Öppna den iXtremefirmware som har samma fyra tecken i slutet av filnamnet som du hade inom parantes vid Key Information när du hade din originalfirmware öppnad i Firmware Toolbox
    (tex ix151-79-4d20 om du hade 4D20 inom parantes vid Key Information).

    6) Markera alla nollor i boxen vid Key under Key Information och ersätt dessa med din nyckel genom att klistra in den med Ctrl+V.
    Välj sedan Save Key till höger om boxen där du klistrade in din nyckel.
    Du bör göra en extra koll att alla tecken från din originalnyckel verkligen kom med så att ingenting blir fel.
    Det gör du genom att öppna din originalfirmware via File -> Open, bläddra till din original.bin fil, öppna den och sedan jämföra nyckeln där med nyckeln som du får fram
    när du öppnar din iXtremefirmware fil.
    Din originalnyckel står nämligen även i den iXtremefirmware fil du har tänkt flasha in när du har kört en Save Key enligt detta steg.

    7) När du har kollat upp att din nyckel stämmer så går du in under Tools i menyn längst upp i FW Toolbox, markerar Direct Drive Flash (GDR Only)
    och klickar sedan på Differential Flash (PATCH) .

    8) Se till att din läsare i din Xbox är vald i listan under Choose your DVD Drive och tryck sedan på Read and Detect Differences .

    9) Ett antal nummer (som även kan innehålla bokstäver) bör listas under Flash this Sectors och du bör få fram Flash Program to Invoke där du tidigare kunde välja
    Read and Detect Differences .
    Välj Internal Flasher i listan under Flash Program to Invoke (detta bör dock väljas som standard) och tryck sedan på Start Flashing längst ner i fönstret.

    10) När allting är klart ska ett popup-fönster komma upp som talar om att alla sektorer har blivit flashade. Klicka på OK.

    Förutom steg 2 så kopierade jag detta från den första guiden.
    Tänkte att det kanske blir enklare än jag skriver vilka steg som ska följas från första guiden och att man då måste scrolla upp och ner en del.

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    bra initiativ.

  4. #4
    Registrerade
    Feb 2005
    Från
    VÄXJÖ...SMÅLAND
    Inlägg
    122
    Respekt
    20
    Jag körde som ovan men använde Jungleflasher enbart för att få läsaren i mode b(sen bara minimerade jag JF) och körde vidare i FW Toolbox.Det var en v78 jag gjorde men det borde gå att köra unlock i JF med en v79 och sen göra resten i FW toolbox.

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2009
    Inlägg
    79
    Respekt
    15
    Citat Original inlägg av jetcat Visa Inlägg
    Jag körde som ovan men använde Jungleflasher enbart för att få läsaren i mode b(sen bara minimerade jag JF) och körde vidare i FW Toolbox.Det var en v78 jag gjorde men det borde gå att köra unlock i JF med en v79 och sen göra resten i FW toolbox.
    Jepp, det bör funka att köra en 79 unlock i JF (efter att ha fått läsaren i modeB på valfritt sätt) och sedan fortsätta med flashningen i FW Toolbox. Dock behövs 79 unlock skivan (som man fixar enligt steg 6 under förberedelserna i guiden) även i JF.

  6. #6
    Registrerade
    Jan 2005
    Från
    Lerum
    Inlägg
    230
    Respekt
    20
    Håller på att flasha en polares v79fl
    å de har gått bra tills ja kommer till steg 8
    8) Se till att din läsare i din Xbox är vald i listan under Choose your DVD Drive och tryck sedan på Read and Detect Differences (PATCH)
    när ja tryckt på "read and detect diffrences"
    så kommer de upp en ruta som fråga "do you want to keep the keys already on the drive"
    ska ja välja ja eller nej?
    Man vill ju inte chansa när man håller på med en hitachi:O
    Väldigt tacksam för svar
    Mvh Mathias
    *PS3 slim 120- CFW 3,55
    *Xbox v1.4-DuoX 2-200GB hdd
    *GameCube-Viper GC Extreme-Cobra 2.1-XCM Viper full case crystal/purple
    *Gamecube-Duo Q-Top case crystal
    *Xbox 360-4*80mm Noctua-hitachi v78 iXtrm v1.51-Freeboot v0.032-1TB hdd R.I.P.
    *Xbox 360 slim original so far
    *Pstwo original x)
    *Nintendo Wii-WiiKey v1.9g +softmod

    Har satt i allt själv

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    du ska välja ja, det säger sig själv lite faktiskt det som står är en fråga om du vill skita i att skriva över nyckeln som redan finns där, vilket verkar lite onödigt att göra?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  8. #8
    Registrerade
    Jan 2005
    Från
    Lerum
    Inlägg
    230
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    du ska välja ja, det säger sig själv lite faktiskt det som står är en fråga om du vill skita i att skriva över nyckeln som redan finns där, vilket verkar lite onödigt att göra?
    ahh de va de ja tänkte, men ville bara vara säker så att ja inte hade missförstått de^^
    hittade svaret på en annan sida me, så nu är den flashad å klar=)
    Men tackar så jätte mkt för svaret, du är som alltid lika snabb på att ge svar Swizzy=)

    Mvh Mathias
    *PS3 slim 120- CFW 3,55
    *Xbox v1.4-DuoX 2-200GB hdd
    *GameCube-Viper GC Extreme-Cobra 2.1-XCM Viper full case crystal/purple
    *Gamecube-Duo Q-Top case crystal
    *Xbox 360-4*80mm Noctua-hitachi v78 iXtrm v1.51-Freeboot v0.032-1TB hdd R.I.P.
    *Xbox 360 slim original so far
    *Pstwo original x)
    *Nintendo Wii-WiiKey v1.9g +softmod

    Har satt i allt själv

  9. #9
    Registrerade
    Sep 2009
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av RickeXBM Visa Inlägg
    Uppdatera från äldre iXtreme till nyare


    Det är mycket viktigt att du gör detta steg och alltså väljer Differential Flash (RESTORE) först, innan du väljer Differential Flash (PATCH).
    Kör du Differential Flash (PATCH) direkt på en läsare som redan är flashad så brickar du läsaren (dvs gör den obrukbar).

    Flashade precis en Hitachi 79 från ixtreme 1.4 till 1.51, utan att köra restore först(scrollade inte ner och såg inte den speciella guiden), det funkar dock fint och den är inte brickad, något jag behöver oroa mig för trots det?

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Well, det beror på, det är bra att återställa först då du vet att du får rätt checksum i så fall, och därmed rätt mängd sectorer, annars finns det risk för att hela datorn hänger sig under flashningen

    men att inte ha återställt först ska inte göra den sämre för det... testa och kör den, fungerar den så är det lungt
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. Stora flashnings problem av Hitachi 47
    By Svantesson666 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 34
    Senaste inlägg: 2009-08-13, 17:57
  2. Är det möjligt att flasha Hitachi V79 utan att löda?
    By Giorgio in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 26
    Senaste inlägg: 2009-03-16, 21:06
  3. Flasha xbox360 Hitachi 047 i vista 64-bit
    By willespappa in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2009-01-26, 17:32
  4. Flasha "hela" firmwaren till en Hitachi 0059?
    By wiibox360 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2008-11-15, 11:57
  5. Flasha Hitachi 79 fl drive
    By Reality81 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2008-06-23, 18:37

Tags for this Thread

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •