Visar resultat 1 till 29 av 29

Diskussion: Behöver hjälp!

Registrerade
    May 2007
    Respekt
    0

Behöver hjälp!

Hej, jag har aldrig riktigt haft problem med mitt flashade 360, allting har funkat fläckfritt tills nu. Jag har haft mitt 360 i ganska nära ett år nu och har alltid kunnat bränna spel utan problem osv. Jag tog en paus sen ipred lagen trädde in och nu för någon dag sen ville jag börja ladda ner spel igen, så jag laddade ner Fight Night Round 4 och brännde det på en DL skiva som vanligt (inget nytt för mig).

Mitt problem är att jag när brännde spelet funkade det inte att spela det, testade på 2 olika datorer varav 1 av dem har jag brännt spel på och det funkade inte, när jag lägger in skivan så tar den spelet som en DVD skiva? Ja, som en film, kan detta ha med att jag bränner fel eller att jag har en ouppdaterad firmware? Om jag kommer ihåg rätt har jag 1.5 firmware, eller? Jag köpte boxen för ett år sen ungefär från PSXcare.

Layerbreaken är rätt och så, dubbelkollat. Och vad föredrar ni? CloneCD eller IMG Burn?

Snälla hjälp mig, ett svar är så väldigt uppskattat!

EDIT: Jag hittade kvittot där det stod att jag hade en BENQ läsare med 1.41 Kvitto är oskatt, kan jag komma med xboxet och få en uppdaterad firmware gratis?
    Last edited by Sampay; 2009-08-09 at 21:39.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Du behöver uppdatera till ixtreme 1.6 för att nya spel ska fungera...

IMGBurn föredras då denna har bra felsöknings loggar (som är lätta att hitta till)

kom in med boxen till PSXCare igen och få den uppgraderad så ska det fungera, kolla även spelen med www.abgx360.net (ladda hem programmet och kolla)
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    May 2007
    Respekt
    0
    Tänkte att det var problemet, men mina gamla spel, kommer dem funka med 1.6?

Tack så mycket för ett otroligt snabbt svar, uppskattat!

EDIT: Förlåt att jag låter som en jäkla ouppdaterad bonde, men tyvärr är jag det efter denna långa tid, hur har live spelandet blivit sen alla firmware uppdateringar?
    Last edited by Sampay; 2009-08-09 at 21:51.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Dom kommer fungera med 1.6 om det är så att dom inte är fulpatchade (vilket jag tvivlar på) och stealthen stämmer någelunda, annars kan du bränna ut activate.iso och sätta i före spel skivan...
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Registrerade
    May 2007
    Respekt
    0
    Då är det lugnt, jag brukade alltid kolla om mina spel var fullpatchade förrut vilket dem var, tack så mycket, känns som om jag kan andas igen

EDIT: Förlåt att jag låter som en jäkla ouppdaterad bonde, men tyvärr är jag det efter denna långa tid, hur har live spelandet blivit sen alla firmware uppdateringar?

Registrerade
    Aug 2009
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Sampay Visa Inlägg
    Då är det lugnt, jag brukade alltid kolla om mina spel var fullpatchade förrut vilket dem var, tack så mycket, känns som om jag kan andas igen

Live spelandet är än så länge säkert om du kör med senaste firmwaren och kollar dina spel med abgx360 innan du sätter i de i din box (med förutsättningen att spelet är inlagt i abgx360's databas vilket väldigt många spel är).

Vet inte om det kan finnas en liten liten risk att man blir bannad trots att man kör med senaste firmware/abgx360 checkade lir men vad jag vet så har ingen som har kört med detta blivit bannad.

Registrerade
    May 2007
    Respekt
    0
    Jo, har kollat runt lite och fått samma svar, tack så mycket

Registrerade
    Aug 2009
    Respekt
    16
    Jo, har kollat runt lite och fått samma svar, tack så mycket
    Okej, inga problem.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    risken finns alltid där för ban, oavsett hur försiktig du är, men risken är mindre än 1% om du har den senaste firmwaren och kollar spelen i ABGX360, dock så är risken JÄÄÄTTE stor om du kör activate.iso först... då den stänger av stealth check för nästa skiva...
    Google is your friend!

Registrerade
    May 2007
    Respekt
    0
    Vad är activate.iso för något?

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    http://www.swizzy.se/Downloads/activate.iso.rar det är en iso fil som stänger av stealth check för skivan som sätts i xboxen efter att du kört denna, vilket gör att du kan spela spel som normalt inte skulle fungera i iXtreme 1.6, men den fungerar BARA i 1.6 tidigare användes den till att "låsa upp" samsung MS28 åt Jungleflasher
    Google is your friend!

Registrerade
    May 2007
    Respekt
    0
    Okej, så jag som har en BENQ läsare kan inte ''låsa upp''?

Registrerade
    Aug 2009
    Respekt
    16
    Okej, så jag som har en BENQ läsare kan inte ''låsa upp''?
    Jodå, activate.iso funkar för alla läsare med iXtreme 1.6. Swizzy skrev bara vad den användes till innan den släpptes med iX 1.6. Men detta är, som tidigare nämnt, inte Livesäkert.

Registrerade
    May 2007
    Respekt
    0
    Alright, tack så mycket

Registrerade
    Feb 2008
    Respekt
    17
    Även om skivan man stoppar i skulle vara helt grön, är det farligare att stoppa in en skiva efter activate.iso? T.ex 4th wave(om det kommer)

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Nej, det ska inte vara farligt om den är helt grön är den helt grön är det juh en exakt kopia av ett orginal, det vill säga inget ska gå fel med den
    Google is your friend!

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    26
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Nej, det ska inte vara farligt om den är helt grön är den helt grön är det juh en exakt kopia av ett orginal, det vill säga inget ska gå fel med den
    erhm, vad jag förstått så stänger activate av stealth så vill live läsa så kommer den skicka fel även om skivan är grön. det var något liknande med 1.51.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    ok, jag trodde det var så att stealthen var något som fanns på orig skivorna normalt? inte något som iXtreme påverkar?
    Google is your friend!

Registrerade
    Feb 2008
    Respekt
    17
    Ok, det var ju synd. Då måste man ändå gå och uppgradera sin flashning "to remain secure" så att säga...

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    26
    ok, jag trodde det var så att stealthen var något som fanns på orig skivorna normalt? inte något som iXtreme påverkar?
    jo, men stänger man av funktionen i firmwaren så kan den heller inte läsa av stealth:en eftersom den är avstängd, hänger du med? så även om skivan är helt okej, så kan inte firmware:n återge korrekta värden. det var ju detta som gjorde 1.41 (no stealth) så farlig, att efterfrågades saker på en bra skiva så kunde inte ixteme svara med dessa värden. jag tror c4eva skrev om detta på endera irc eller i någon tråd, ska försöka leta upp det igen, men det finns ju mängder med topics att gå igenom. det bästa är att skita i live totalt om man kör med no stealth saker.

Registrerade
    Aug 2009
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    jo, men stänger man av funktionen i firmwaren så kan den heller inte läsa av stealth:en eftersom den är avstängd, hänger du med? så även om skivan är helt okej, så kan inte firmware:n återge korrekta värden. det var ju detta som gjorde 1.41 (no stealth) så farlig, att efterfrågades saker på en bra skiva så kunde inte ixteme svara med dessa värden. jag tror c4eva skrev om detta på endera irc eller i någon tråd, ska försöka leta upp det igen, men det finns ju mängder med topics att gå igenom. det bästa är att skita i live totalt om man kör med no stealth saker.
    Gäller detta för iX 1.51, dvs att firmwaren inte kan svara med korrekta värden trots en "grön" skiva eftersom start av okända videopartitioner tillåts? Undrar med tanke på att du skrev att det var något liknande din text ovan med denna firmware i ett tidigare inlägg i denna tråd.

Detta kan vara bra att ha koll på för tex Hitachi-ägare som fortfarande kör med denna firmware i väntan på iXtreme 1.6.

Ber om ursäkt för Off-Topic.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av RickeXBM Visa Inlägg
    Gäller detta för iX 1.51, dvs att firmwaren inte kan svara med korrekta värden trots en "grön" skiva eftersom start av okända videopartitioner tillåts? Undrar med tanke på att du skrev att det var något liknande din text ovan med denna firmware i ett tidigare inlägg i denna tråd.

Detta kan vara bra att ha koll på för tex Hitachi-ägare som fortfarande kör med denna firmware i väntan på iXtreme 1.6.

Ber om ursäkt för Off-Topic.
    1.51 är enbart video partitionen
    Google is your friend!

Registrerade
    Aug 2009
    Respekt
    16
    1.51 är enbart video partitionen
    Vilket innebär att det är säkert att köra Live med 1.51 med "gröna" skivor?

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    26
    Citat Original inlägg av RickeXBM Visa Inlägg
    Vilket innebär att det är säkert att köra Live med 1.51 med "gröna" skivor?
    fann detta nu, var nog så att det var 1.41 som var farlig, även om allt är "grönt", har starkt för mig det var i irc-kanalen jag såg detta. hursomhelst, alla som kör 1.51 behöver inte oroa sig alltså.

<+c4eva> everything is done, packaged and ready to go
    <+c4eva> we did 1.51 so you wouldnt have to wait for 1.6, month or two
    <+c4eva> all drives, including hitachi!
    <+c4eva> ix1.51 - Support of future Waves of X360 game disc structures. New partition sizes and video data will be automatically supported and will be allowed to boot.
    <+c4eva> ix151 - This represents a possibility of booting a bad backup but now that there is some good tools out there (like abgx360) to check your backups before you boot them, the risk is small.
    <+c4eva> ix151 - So please check your backups to ensure consistency with the original!

<+c4eva> ix151 - Full support to flash all drives in the new Jungleflasher (0.1.51) including easy upgrade for Liteon iX1.5 drives (WIll get all info inc key from drive over SATA)

Registrerade
    Aug 2009
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    fann detta nu, var nog så att det var 1.41 som var farlig, även om allt är "grönt", har starkt för mig det var i irc-kanalen jag såg detta. hursomhelst, alla som kör 1.51 behöver inte oroa sig alltså.
    Ja, tycker också att man kan tolka sig till att 1.51 ska vara Livesäker vid spelande med abgx360-checkade spel via "releaseloggen" för denna firmware (som du citerade), även om det inte står ordagrant.

Gött för Hitachi-ägarna (i väntan på iX 1.6) som sagt.

Registrerade
    Feb 2009
    Respekt
    16
    Du behöver uppdatera till ixtreme 1.6 för att nya spel ska fungera...
    Uppdatera till 1.51 eller 1.6 räcker väll Swizzy? Jag kör juh alla mina nya spel till Ix 1.51
    Last edited by Greim; 2009-08-23 at 10:11.
    // Greim

Solus lupus - Ensam varg
    -Hellre en natt som varg, än 1000år som får!

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av Greim Visa Inlägg
    Uppdatera till 1.51 eller 1.6 räcker väll Swizzy? Jag kör juh alla mina nya spel till Ix 1.51
    1.6 är bättre än 1.51 då vissa spel INTE fungerar med 1.51, har man kollat spelen med ABGX360 så fungerar dom i 1.51, men visst... det räcker med att uppdatera till 1.51 om man bara vill spela Wave 3 spel, och inte dom som står ut ur mängden... men om man ändå ska uppdatera, varför inte köra till 1.6 direkt?
    Google is your friend!

Registrerade
    Feb 2009
    Respekt
    16
    1.6 är bättre än 1.51 då vissa spel INTE fungerar med 1.51, har man kollat spelen med ABGX360 så fungerar dom i 1.51, men visst... det räcker med att uppdatera till 1.51 om man bara vill spela Wave 3 spel, och inte dom som står ut ur mängden... men om man ändå ska uppdatera, varför inte köra till 1.6 direkt?
    Jo klart han ska uppdatera till 1.6 om han nu ska uppdatera =)
    Jag blev bara lite osäker om jag var tvungen att uppdatera till 1.6. Hur menar du med dom som står ut ur mängden?? Vilka spel funkar inte med 1.51?
    Jag kommer uppdatera till 1.6 eller bättre om det nu kommer en ny wave. Annars kör jag på 1.51 så länge. Jag spelar ändå inte live så..=P
    // Greim

Solus lupus - Ensam varg
    -Hellre en natt som varg, än 1000år som får!

Registrerade
    Aug 2009
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Greim Visa Inlägg
    Jo klart han ska uppdatera till 1.6 om han nu ska uppdatera =)
    Jag blev bara lite osäker om jag var tvungen att uppdatera till 1.6. Hur menar du med dom som står ut ur mängden?? Vilka spel funkar inte med 1.51?
    Jag kommer uppdatera till 1.6 eller bättre om det nu kommer en ny wave. Annars kör jag på 1.51 så länge. Jag spelar ändå inte live så..=P
    Tror inte du behöver uppdatera från 1.51 om det skulle komma en ny Wave-partition då 1.51 startar upp nya okända videopartitioner och detta gäller nog inte bara Wave 3 utan även eventuella framtida videopartitioner.

Citat Original inlägg av Releaseinfon för iXtreme 1.51
    IXtreme 1.51 Features:
    Wave X support
    Support of future Waves of X360 game disc structures. New partition sizes and video data will be automatically supported and will be allowed to boot.
    This represents a possibility of booting a bad backup but now that there is some good tools out there (like abgx360) to check your backups before you boot them, the risk is small.

So please check your backups to ensure consistency with the original!
    Vilka spel som skulle "stå ut från mängden" och inte starta med 1.51 har jag dock inte koll på men det svarar säkert Swizzy på snart. Han brukar ju vara snabb på att svara om man säger så.
    Vet inte om det kanske gäller spel som inte är kollade med abgx360 eller någonting liknande. Hur som helst så reder nog Swizzy upp detta inom kort.

Liknande diskussioner

1. Behöver lite hjälp med bränning
    By Shure in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2009-03-29, 20:51
  2. En idiot behöver hjälp med att flasha!
    By manghole in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2009-03-29, 20:02
  3. Behöver hjälp
    By tom1969 in forum PSP - Playstation Portable
    Senaste inlägg: 2009-01-20, 17:38
  4. Behöver HJÄLP med Argonchippat Wii V3.3E
    By Vesper in forum Nintendo WII - Allmänt
    Senaste inlägg: 2008-08-11, 22:50
  5. Hjälp, jag behöver verkligen hjälp med det här :(
    By ylvaly in forum PSP - Playstation Portable
    Senaste inlägg: 2008-04-12, 12:09

Bookmarks