Visar resultat 1 till 9 av 9

Diskussion: 360 spel+program/Region

Registrerade
    Aug 2009
    Respekt
    16

360 spel+program/Region

Hejsan! köpte mig en ett begagnat xbox360 elite idag!
    det är flashat med det nyaste 1.6 och jag fick 16st brända spel med!
    ska ner till stan och köpa skivor+LIVE+headsett adapter idag.

Men det jag är orolig över är att vilka av dom brända spel jag har fått med kan jag lira online med utan att riskera att jag blir bannad?
    Han som jag köpte det av hade aldrig kört online så han visste inte=S
    Jag tror jag har läst nån stans att det finns ett program som kan läsa spel skivan i datorn och få fram om man kan det eller inte!

och vad är det jag ska kolla efter när jag laddar ner spel? Med Region och sådant? PAL/NTSC eu.

Skulle vara snällt om nån kunde adda mig på msn och lära mig lite snabbt!
    jag är lätt lärd bara ta bort mig efter eller lira med mig
    Labbzore@hotmail.com

tacksam för svar!!

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Aug 2009
    Respekt
    16
    Mera svar tack!

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    26
    Citat Original inlägg av labbz0re Visa Inlägg
    Mera svar tack!
    alla svar du söker står i första inlägget där, mkt besvaras i själva tråden. läs och lär.

du ska få en bra början. ta hem och installera abgx360, det är det du ska använda för att kontrollera om dina spel är livesäkra eller inte. du kan ladda ner det via tråden.

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    mera svar....
    Mitt enda tips är att INTE köpa skit begagnat om säljaren inte kan svara på om den är Livebannad ller inte, är du ens säker på att den är flashad med 1.6 eller 1.51 som inte är livesäker för fem öre ???

Nej jag har en Elitebox ( Ny i kartong till salu som jag lagt ut på annons ) men de som köper den vet dels vem jag är och får kvitto på köpet. Skulle någon fråga mig skulle jag säga ( Så länge du inte bannar boxen skall den fungera finfint, använd ABGX360 o kontrolelra alla ISOs med innan du kastar dem på skiva bara, Bannad box = Noll garanti. )

Men att tafatt säga ( jag vet inte ) låter mysko.
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Registrerade
    Aug 2009
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    mera svar....
    Mitt enda tips är att INTE köpa skit begagnat om säljaren inte kan svara på om den är Livebannad ller inte, är du ens säker på att den är flashad med 1.6 eller 1.51 som inte är livesäker för fem öre ???
    är nu säker på att det är Ixtreme 1.6, och boxen hade nyss fått RROD så han hade skickat in den och fått den lagad gratis! och efter det sålde han den direkt :P

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    är nu säker på att det är Ixtreme 1.6, och boxen hade nyss fått RROD så han hade skickat in den och fått den lagad gratis! och efter det sålde han den direkt :P
    Så länge du är säker på att han inte kört en handduk kring den eller provat att värma om den själv så är det nog rätt okej :d
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Registrerade
    Aug 2009
    Respekt
    16
    hehe okej
    men vi fick papperna på att den hade varit skickad

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    hehe okej
    men vi fick papperna på att den hade varit skickad
    Gott det
    / Pendragon

Liknande diskussioner

1. guide för hur man bränner xbox 360 spel
    By Fripp33 in forum XBOX 360 - Klistrade trådar, FAQ Vanliga frågor och svar, guider osv
    Senaste inlägg: 2011-03-29, 13:59
  2. Xbox 360 föra över spel
    By spyx in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2008-12-29, 21:24
  3. Uppdatering av spel (när man har flashad 360)
    By bavermus in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2008-05-17, 02:31
  4. Bränna original spel till 360
    By Koko in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2006-12-04, 23:46
  5. Kommer 360 att kunna spela spel från HDD som XBOX!?
    By Xemaniac in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2006-11-30, 00:57

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner