Sida 1 av 2 12 SistaSista
Visar resultat 1 till 30 av 45

Diskussion: Nya uppdateringen

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Härnösand
    Respekt
    22

Nya uppdateringen

Någon som fått den nya uppdateringen? Skulle väl släppas idag har jag för mig.
    //yabbah

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    26
    Citat Original inlägg av [YAbbA] Visa Inlägg
    Någon som fått den nya uppdateringen? Skulle väl släppas idag har jag för mig.
    Har inte fått den än iaf, testade att logga ut och in nyss, den kommer väl.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    den kommer nog framemot eftermidadgen/kvällen
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    26
    Nu är uppdateringen inlagd.

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    Nu är uppdateringen inlagd.
    Woho, prova lägga lite Div-X filmer på ett minne säg 10 kataloger ned o se om du kan se o spela dem, *Hoppas hoppas de tog mitt förslag o implementerade * jag ahtar att inte kunna se mina jälva StarTrek på min 360 men på min gammelbox

Köper nog faan en PopcornHour snart...
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Registrerade
    Feb 2005
    Respekt
    0

Läskigt

Vet inte om jag vågar live än med den nya uppdateringen. Boxen är ju alldeles ny. Vem vet vad Microsoft slängt in...

Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Respekt
    25
    @ Pendragon ... PopcornHour RULEZ!! Likaså Star Trek ... Längtar efter nya rullen och att dom någon gång kör igång nån serie igen ..
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

Registrerade
    Jun 2008
    Från
    Bunkergate 7
    Respekt
    17
    La precis in senaste uppdateringen på en jättefulhackad maskin.. inget utom moderkortet är orginal i den och den är fortfarande inte bannad..
    suttit å tankad diverse trials osv så man tydligt kan märka om man åker på en banning..
    men ICKE !

Registrerade
    Aug 2009
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av psytroll Visa Inlägg
    La precis in senaste uppdateringen på en jättefulhackad maskin.. inget utom moderkortet är orginal i den och den är fortfarande inte bannad..
    suttit å tankad diverse trials osv så man tydligt kan märka om man åker på en banning..
    men ICKE !
    Dock brukar det vara en fördröjning innan man blir bannad så att man inte ska kunna märka vad exakt det är man har blivit bannad för. I alla fall har det varit så tidigare. Vet inte hur lång denna fördröjningen brukar vara men skulle väl tippa några dagar typ. Så du får nog vänta nånn dag/några dagar innan du kan vara helt säker på att du inte blir bannad. Men det bådar ju gott..

Registrerade
    Jul 2008
    Respekt
    17
    Har inte läst på någon sida om att det blir en ban på en om man uppdaterar till den nya.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av Outzider Visa Inlägg
    Har inte läst på någon sida om att det blir en ban på en om man uppdaterar till den nya.
    det är klart du inte har, den är släppt IDAG för typ en timme och 35 minuter sedan eller något sådant... ungefär vid den tid jag gissade på (runt 3 på eftermiddagen) folk skriver inte om ban förrns dom BLIR bannade, det vill säga om några dagar/veckor/månader, ban sker INTE direkt, utan det sker vid nästa "banvåg" det vill säga det tillfälle dom bannar ett större antal boxar... dom bannar inte en box i taget, utan flera i stöten för att man inte ska se vad man gjort för fel...

account ban sker dock direkt skulle jag tippa på, men just xbox banningar sker vid olika "banvågor"
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    26
    ja, för er som inte vill lägga in den och skita i live kan ju göra så, vi andra kan lira på som vanligt. vad gör en obannad konsol för nytta utan live, då kan den lika gärna vara bannad, bara tuta och köra men att kolla sina releaser innan, som alltid.

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Ja för vi andra som är så jävla HArtCore vi kör LIVE tills vi Bannas sen köper vi nya konsoller, moddar o kör tills vi blir bannade sen köper vi nytt o flashar....
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Registrerade
    Mar 2004
    Respekt
    21
    precis pendragon Vi skiter om vi blir bannade om vi blir det så köper vi nytt jag har iaf inte stött på nåt bekymmer än med den nya uppdateringen.

Registrerade
    Nov 2007
    Respekt
    18

Registrerade
    May 2009
    Från
    vimmerby, småland
    Respekt
    16
    va är de för speciellt me den nya uppdateringen då? är de nåt som vi användare märker av, som typ nytt utseende elr är de kanske bara nåt gjort för att spel o program osv ska flyta på bättre?

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    26
    Citat Original inlägg av mrflim Visa Inlägg
    va är de för speciellt me den nya uppdateringen då? är de nåt som vi användare märker av, som typ nytt utseende elr är de kanske bara nåt gjort för att spel o program osv ska flyta på bättre?
    det är en del ändringar av dashboard. du kan tex köpa hela spel via live nu och lite annat krimskrams.

Registrerade
    May 2009
    Från
    vimmerby, småland
    Respekt
    16
    köpa hela spel kunde man väl tidigare också elr?
    ok, får se när man går online nästa gång, får väl bli en uppdatering då om nu folk inte skriver att dem blivit bannade o så tills dess..

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    ok, får se när man går online nästa gång, får väl bli en uppdatering då om nu folk inte skriver att dem blivit bannade o så tills dess..
    spelen du köper nu är 360 spel som läggs på HDD, dom har även gjort om systemet för att rensa cache, det är numera mycket lättare:

Starta xboxen, gå in på menyn "my xbox" hoppa -> tills du kommer till system, gå in på den menyn, hoppa ner till memory, gå in i den, välj en enhet, tryck Y och hoppa ner till clear cache, du kan numera även ta bort system uppdateringar från minneskortet!
    Google is your friend!

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    26
    fick inte xvid att spela upp efter uppdateringen och lösningen på detta var att ta bort den (mediauppdatering), tömma cache och lägga in den på nytt. detta gör ni via systemfliken om ni får problem. jag försökte installera om den utan att radera den innan och då hängde sig boxen efter 98% download.

Registrerade
    Aug 2009
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    det är en del ändringar av dashboard. du kan tex köpa hela spel via live nu och lite annat krimskrams.
    Precis. Kolla in http://www.xbox.com/en-US/support/sy...es/default.htm för en lista över vad som mer exakt är nytt med uppdateringen.

Finns också videor som visar de nya funktionerna. Exempelvis här -> http://www.joystiq.com/2009/08/11/ps...ive/#continued . Scrolla upp och checka videon högst upp. Videon i slutet av artikeln är en "preview" som gjordes innan uppdateringen var släppt för alla, om jag inte minns fel, så videon som är först i artikeln rekommenderas för bäst/mest info om uppdateringen.

Citat Original inlägg av POi2 Visa Inlägg
    Inget vidare.. En box på tusen är trots allt en del. Men om boxarna skulle få ett ofixbart fel och dö pga uppdateringen (som varningen i korta drag består av, vad jag förstår) så tror jag nog att MS skickar en ny om man skickar in sin box som ska ha dött pga detta. Även om man skickar in en flashad Xbox. Tänker på tex RROD och en del andra fel där folk har fått sina boxar fixade/fått nya trots att de skickades in flashade till MS. Samma grej börjar kanske gälla med detta (om varningen nu skulle stämma) eftersom det är ett fel orsakat av MS själva som har utvecklat/släppt uppdateringen. Men visst, det är tråkigt att vara utan sin box om man skulle behöva skicka in den, även om man skulle få den fixad/få en ny, så man bör kanske se upp/ha koll på hur detta utvecklar sig.

Registrerade
    Nov 2007
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av RickeXBM Visa Inlägg
    Precis. Kolla in http://www.xbox.com/en-US/support/sy...es/default.htm för en lista över vad som mer exakt är nytt med uppdateringen.

Finns också videor som visar de nya funktionerna. Exempelvis här -> http://www.joystiq.com/2009/08/11/ps...ive/#continued . Scrolla upp och checka videon högst upp. Videon i slutet av artikeln är en "preview" som gjordes innan uppdateringen var släppt för alla, om jag inte minns fel, så videon som är först i artikeln rekommenderas för bäst/mest info om uppdateringen.

Inget vidare.. En box på tusen är trots allt en del. Men om boxarna skulle få ett ofixbart fel och dö pga uppdateringen (som varningen i korta drag består av, vad jag förstår) så tror jag nog att MS skickar en ny om man skickar in sin box som ska ha dött pga detta. Även om man skickar in en flashad Xbox. Tänker på tex RROD och en del andra fel där folk har fått sina boxar fixade/fått nya trots att de skickades in flashade till MS. Samma grej börjar kanske gälla med detta (om varningen nu skulle stämma) eftersom det är ett fel orsakat av MS själva som har utvecklat/släppt uppdateringen. Men visst, det är tråkigt att vara utan sin box om man skulle behöva skicka in den, även om man skulle få den fixad/få en ny, så man bör kanske se upp/ha koll på hur detta utvecklar sig.
    Jag menar snarare att det kommer en ny exploit som framöver förmodligen kommer att tillåta XBMC m.m. att köras på 360:n. Detta hål täpper MS till med nya uppdateringen, vill man köra "homebrew" ska man INTE uppdatera nu.

Registrerade
    Jul 2008
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    det är klart du inte har, den är släppt IDAG för typ en timme och 35 minuter sedan eller något sådant... ungefär vid den tid jag gissade på (runt 3 på eftermiddagen) folk skriver inte om ban förrns dom BLIR bannade, det vill säga om några dagar/veckor/månader, ban sker INTE direkt, utan det sker vid nästa "banvåg" det vill säga det tillfälle dom bannar ett större antal boxar... dom bannar inte en box i taget, utan flera i stöten för att man inte ska se vad man gjort för fel...

account ban sker dock direkt skulle jag tippa på, men just xbox banningar sker vid olika "banvågor"
    Trodde man hade fått beta testa den och nån hade blivit bannan då.

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    26
    nej, bara arcade och sådant. detta är ju games on demand, hela spel alltså, sådana du köper i affären, fast du slipper ha i skivan.

som sagt.. http://www.xbox.com/en-US/support/sy...es/default.htm

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Trodde man hade fått beta testa den och nån hade blivit bannan då.
    dom som beta testar är inte vanliga personer, jag tror inte att någon av dom som fått den som beta test (på utvecklings maskiner, som är helt annorlunda mot våra retail maskiner) har blivit bannad, men om det skedde tror jag faktiskt att det var någon som trodde dom var säker och körde med osäker kopia eller liknande...
    Google is your friend!

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Läste på tehskeen .com detta berör nog inte alla men kan dela med mig i alla fall.

On Tuesday, Microsoft has released an Xbox 360 software update that overwrites the first stage bootloader of the system. Although there have been numerous software updates for Microsoft's gaming console in the past, this is the first one to overwrite the vital boot block. Any failure while updating this will break the Xbox 360 beyond repair. Statistics from other systems have shown that about one in a thousand bootloader updates goes wrong, and unless Microsoft has a novel solution to this problem, this puts tens of thousands of Xboxes at risk.
    It seems that this update is being done to fix a vulnerability already known to the Free60 Project. This vulnerability has been successfully exploited to run arbitrary code, and a complete end user compatible hack has been in development for some time and is planned to be released on free60.org shortly. It will allow users to take back control of their Xboxes and run arbitrary code like homebrew applications or Linux right after turning on the console and without the need of a modchip, finally opening up the Xbox 360 to a level of hacking as the original Xbox.
    Because of the dangerousness of the update and the homebrew lockout, the Free60 Project advises all Xbox 360 users to not update their systems to the latest software version. The Project website at http://free60.org/ will provide the latest information on this ongoing topic, including the final hack software.
    exakt samma text står på länken POi2 nämner här:

Google is your friend!

Registrerade
    Jul 2008
    Respekt
    17
    tog bort mitt inlägg =)

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Wiii, nu är min 360 mer lik min Wii för varje uppdatering.
    Som i Sims3 kan man nu köpa mer kläder o tillbehör till sin Avatar

Lasersvärd 400 poäng ( Helvetes jävla skit att jag bara har 300 poäng kvar ) *Mutter*

får kika med Div-X funktionaliteten som Int21 nämde. satt o lirade Monkey Island (tm) igår efter min box uppdaterade o tog lite nya achevements *Wiii* har bara 3 kvar o dem klämmer jag nog senare när jag får sitta framför konsollen för sambon
    / Pendragon

Registrerade
    Aug 2009
    Respekt
    16
    Jag menar snarare att det kommer en ny exploit som framöver förmodligen kommer att tillåta XBMC m.m. att köras på 360:n. Detta hål täpper MS till med nya uppdateringen, vill man köra "homebrew" ska man INTE uppdatera nu.
    Jaha, det var det du tänkte på främst. Missuppfattade dig lite där, sorry..

Registrerade
    Nov 2006
    Respekt
    18
    hmm låter kul om dom fixat bootloader o grejer på 360n då e det bara vänta på att xmbc till 360n kommer :P o sen en isoloader tack haha

om det nu blir nått sånt :S men jag ska iaf INTE uppdatera min 360 just nu
    Last edited by telgetok; 2009-08-12 at 21:55.

Sida 1 av 2 12 SistaSista

Liknande diskussioner

1. Nya uppdateringen?
    By malajo in forum Nintendo WII - Allmänt
    Senaste inlägg: 2009-06-06, 14:38
  2. Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2009-01-19, 15:03
  3. nya uppdate
    By ilenzagge in forum Nintendo WII - Allmänt
    Senaste inlägg: 2008-11-17, 15:22
  4. nya uppdateringen
    By alixx1990 in forum Nintendo WII - D2CKEY