Kan man på något sätt lägga över iso filer till den externa hdd man kopplat till wiin? Självklart har jag hbc och USBloader. Så man slipper bränna alla spel?
Kan man på något sätt lägga över iso filer till den externa hdd man kopplat till wiin? Självklart har jag hbc och USBloader. Så man slipper bränna alla spel?
X-Box 1.4
Xenium *ICE*Pin-Head
120GB HDD EVO-X och MS Dashbord
Xbox 360 Premium, Samsung ixtreme 1.51
Wii Wiikey 1.9g
Sen vet jag inte vad jag ska skriva mer
du andvänder WBFS Manager för att lägga över spel till en extern hdd sen ändvänder du USBloader till att spela det
länk till WBFS Manager 3.0 http://wbfsmanager.codeplex.com/Rele...eleaseId=26808
Räcker det med hbc och USBloader för att köra de från hårddisken eller måste konsollen vara chippad oxå?
Nej den behöver inte vara chippad....
Bjerlk
tänk på att sätta USB HDD'en i Port 1, alltså porten närmast gummi fötterna! Jag gjorde detta fel och försökt en hel EM utan att lyckas, bytte till port 1 och allt funka som de skulle!
X-Box 1.4
Xenium *ICE*Pin-Head
120GB HDD EVO-X och MS Dashbord
Xbox 360 Premium, Samsung ixtreme 1.51
Wii Wiikey 1.9g
Sen vet jag inte vad jag ska skriva mer
tjena har en fråga, har varit i tyskland och har köpt ett usb minne med 32gb=) då undrar jag kan man använda den eller måste det vara en extern hdd??
Jag har provkört med ett 8Gb USB minne och det funkade perfekt. Så då borde det funka med ett 32Gb.
Om man har en hdd och vill ha den både till Pc och Wii vilket system lägger man in först,NTFS eller WBFS eller använder man ett speciellt program för partitioneringen?
WBFS måste ligga först sen NTFS
först delar du upp hdd i två partitioner, sen kopla in den i wiiet och formatera du första partitionen till WBFS i USBloader. så jag gjorde funkar fint
Last edited by hejhej20; 2009-08-14 at 15:42.
Bookmarks