Sida 2 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Visar resultat 31 till 60 av 117

Diskussion: M3i Zero - Manual + Systemfiler + Corefiler.

  1. #31
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    29
    Respekt
    0
    Har inte fått jäntans M3i än....men jag funderar på det där med småbilderna (ikonerna). Dom jpg-filerna skall väl heta lika som .nds-filerna gissar jag? Och ligga i nds-mappen?

    Dotterns DSi har firmware 1,3e. Spelar nåt nån roll om jag uppdaterar den via wifi först eller nåt om jag sen kommer att flasha M3i kortet?

    ps. Såg nu att det fanns purfärska systemfiler från gårdagen att ladda ner till M3i
    Last edited by Kryssboxarn; 2009-12-29 at 03:38.
    Kryssar fram

  2. #32
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    du ska inte behöva använda dom alls, jag kör utan dom... det du behöver är: .nds filerna och eventuellt .sav filer (om det krävs en savefix)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #33
    Registrerade
    Jan 2005
    Från
    aspudden
    Inlägg
    221
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Kryssboxarn Visa Inlägg
    Har inte fått jäntans M3i än....men jag funderar på det där med småbilderna (ikonerna). Dom jpg-filerna skall väl heta lika som .nds-filerna gissar jag? Och ligga i nds-mappen?

    Dotterns DSi har firmware 1,3e. Spelar nåt nån roll om jag uppdaterar den via wifi först eller nåt om jag sen kommer att flasha M3i kortet?

    ps. Såg nu att det fanns purfärska systemfiler från gårdagen att ladda ner till M3i
    Ikonerna är ju "inbyggda" i spelets .nds-fil, så det sköter sig själv. .sav-filer tillverkas ds'et automatiskt när du startar spelet första gången.

  4. #34
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    29
    Respekt
    0
    Aha, ja det var ju bra det isf.
    Kryssar fram

  5. #35
    Registrerade
    Jan 2010
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Lite kommentarer; köpte två M3i Zero i julklapp till barnen.

    Den lilla kabeln som bara används när man uppdaterar systemet är ju rasande skör och kan ju vändas åt två håll. Förefaller vara ett vanligt fel att den vänds fel, så konstruktionsmässigt är det ju något som borde utvecklas. Alltid något att föra tillbaka som synpunkt till tillverkaren.

    Lite knepigt att kortet heter Danny Phantom i menyerna - klart förvirrande. Om målgruppen av användare primärt är barn så är det svårförklarat för dem. Antar att detta spels header hackades och att det är därför det används men det hade ju varit begripligare om det stått något man kunde härleda till kortet.

    Hansis tips om att gå in direkt i filhanteraren och starta programmen funkar så klart utmärkt, men det då måste man navigera igenom save filer och så vidare. Notera att NDS är default namnet men att man kan ha vilket namn man vill, så för att välja godtycklig folder så väljer du NDS alternativet (ikonen uppe till vänster) i den första ikonmenyn. Tryck sedan på "Start" knappen så kan du välja vilken av foldrarna på kortet som skall vara NDS folder.

    Trycker man Select får man upp en skum meny; "Default -> 1" och lite andra val - vad betyder dessa?

    Jag har dock drabbats av ett problem och det är relaterat till den trådlösa moden;
    När jag kör "säkerhetskopian" av Super Mario Kart så kan man inte spela download play. Den lilla markören som visar trådlöst nätverk går ner på rött när man testar detta. Någon som sett något om detta?

    Ett annat problem som jag ganska länge googlade runt för att försöka lösa var möjligheten att ansluta mitt DSi till internet. Hemma kunde jag så klart köra mot accesspunkten men på resa så skulle det vara praktiskt att kunna ansluta datorn till internet och sedan medelst ad-hoc nät kunna ansluta DSi till datorn, men se det går inte alls! Nintendo sålde en speciell pryl för detta men den finns inte längre. Datel säljer också en variant (som ju PSXCare kan fundera över om man borde ha i sortimentet) men det känns som det inte behövs mer hårdvara utan att det skulle kunna lösas med mjukvara bara. Har dock inte hittat något tips eller mjukvara som löser detta och tar tacksamt emot alla tips!

    Skrev en drapa på min teknikblog om fenomenet.

    http://bergatrollet.se/blog/2009/12/...-hoc-networks/

  6. #36
    Registrerade
    Apr 2010
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Hej
    Detta kanske är en dum fråga, men finns det chans att man sabbar sin nintendo ds lite på något sätt med dessa flashkort? Ändrar man på något sätt i den befintliga mjukvaran i mitt ds?

    Funderar på att skaffa ett flashkort men jag vet inte vilket som är lämpligast och om det finns chans att jag pajjar ds'et på något sätt. Vad säger ni erfarna?

    Tacksam för svar

  7. #37
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av wounders Visa Inlägg
    Hej
    Detta kanske är en dum fråga, men finns det chans att man sabbar sin nintendo ds lite på något sätt med dessa flashkort? Ändrar man på något sätt i den befintliga mjukvaran i mitt ds?

    Funderar på att skaffa ett flashkort men jag vet inte vilket som är lämpligast och om det finns chans att jag pajjar ds'et på något sätt. Vad säger ni erfarna?

    Tacksam för svar
    Flashkorten ändrar INGET i själva DS'n, däremot finns det en viss risk för att vissa kort kan bränna säkringar i din DS (om du köper billiga kopior, som inte är lika bra tillverkade)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  8. #38
    Registrerade
    Apr 2010
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Så när jag alltså inte använder flashkortet så fungerar ds'et precis som innan?
    Hur vet jag att det är ett originalkort jag köper och vilket är mest att rekommendera?
    Last edited by wounders; 2010-04-10 at 01:23.

  9. #39
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av wounders Visa Inlägg
    Så när jag alltså inte använder flashkortet så fungerar ds'et precis som innan?
    Hur vet jag att det är ett originalkort jag köper och vilket är mest att rekommendera?
    Köper du kort av oss vet du att det är Original, köper du kort från t.ex. Ebay eller motsvarande är risken STOR att det är en kopia

    Personligen tycker jag M3i Zero är ett av dom bästa korten på marknaden just nu, men det är iofs också det kort som kostar mest hos oss...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  10. #40
    Registrerade
    Apr 2010
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    ok!! tack för svaren

  11. #41
    Registrerade
    Jan 2010
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Dags att uppdatera innehållet på en av de M3i kort som köptes i julas. Jag noterade att det fanns nya systemfiler.

    Notera detta:

    http://www.handheldsources.net/M3DS/Download_M3DSR.html

    Uppgraderat, men märker ingen egentlig skillnad. Verkar som om det mest är fixar för kompatibilitet med ett antal spel.
    Last edited by BacchusFLT; 2010-07-26 at 19:30. Anledning: Hittade svaret på frågan ...

  12. #42
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    det är precis vad dom flesta uppdateringarna gör
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  13. #43
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    171
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av corre Visa Inlägg
    När du startar dset , kan du då inte bara trycka 2 ggr på A-knappen så du startar M3 kortet ?

    Sen ska du ju bara kunna trycka med fingret/pennan på mappen i övre vänstra hörnet och få upp småbilder av alla spelen ?

    Jag hajjar inte varför du gör från punkt 4 och neråt...nu kör jag iofs bara M3zero på vanligt DS, men det borde ju vara detsamma. Bara 2 A-tryck när DS'et startat, klicka på en spelikon och sen startar spelet på ett kick...
    hade ju varit grymt smidigt om det funkade att klicka på "A" två ggr. men det funkar ej för mig eftersom när man bootar dsi't så är ju "settings" markerat i dsi't, m.a.o så kommer jag bara in i settings-menyn osv om jag trycker på "A" två ggr.

    antar att man på något sätt måste ställa in så när man bootar nds't, är flashkortets ikon markerad istället för settings..

    någon som har något bra svar?


    EDIT: får tillägga att den här tråden hjälpte mig mycket med att få igång flashkortet osv. dock så funkade inte en enda av de första länkarna, samt att swizzy's länkar var lite "outdated" :P

    men iaf, en bra hjälp på vägen!
    Last edited by tqila; 2010-08-09 at 21:33.

  14. #44
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Du ska kunna ställa in så att den bootar flashkortet direkt (tror jag iaf?) det går o göra så på DSLite, borde vara samma på DSi tycker jag

    jag ska kolla upp angående mina outdated länkar så fort jag orkar
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  15. #45
    Registrerade
    Aug 2010
    Inlägg
    1
    Respekt
    0

    Exclamation lite hjälp

    jag köpte et m3i zero hos er idag och laddade hem filerna som ni har lagt up la in dom på sd-kortet så att f_core.dat och system mappen ligger där. sätter i minnet i m3 kortet och stoppar i lilla sladen så att det blinkar 32 gånger sen när jag stoppar i det i nds lite när jag startar det står det bara no system found please insert system files och jag har dubbel kollat så att jag lagt in system mappen som jag laddade ner av er någon lösning? tackar.

  16. #46
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    3
    Respekt
    0

    acekard 2 VS M3 Real

    Hej,
    Kompisen kör Lego Harry Potter year 1-4 med acekard 2 och System AKAIO 1,7 nogon som har en fil till M3 real för att köra detta spel.

  17. #47
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    testa med senaste versionen av system mjukvaran: http://www.handheldsources.net/M3DS/Download_M3DSR.html
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  18. #48
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    3
    Respekt
    0

    Ny programvara till M3 real

    Hittade en ny fungerande programvara.

    http://www.handheldsources.net/M3DS/Download_M3DSR.html

  19. #49
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Tack!!

  20. #50
    Registrerade
    Aug 2010
    Inlägg
    1
    Respekt
    0

    m3i - filmer och mp3

    Hej.

    Om jag förstår rätt kan en omoddad DSi INTE spela mp3-filer eller film?
    Med iPlayer KAN den spela detta men inte homebrew eller backups?

    Med m3i zero ANTYDS det att den KANSKE kan spela mp3-filer och film men jag hittar inget om att någon lyckats (lite stressad, grabben fyller på lördag och jag måste välja rätt. Nu.)

    Jag vill helst både köra mediafiler och backups, annars är mediafiler faktiskt viktigast.

    Sedan: jag är ny på DS. Är GBA-spel och "rumble packs" något en sjuåring saknar? Det är viktigt för dessa små krabater att de kan göra samma som deras kompisar.
    Är Lego Harry Potter 1-4 kul på DSi? Han kör det på Wii idag.

  21. #51
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av MartinBu Visa Inlägg
    Hej.

    Om jag förstår rätt kan en omoddad DSi INTE spela mp3-filer eller film?
    Med iPlayer KAN den spela detta men inte homebrew eller backups?
    Förtydligar att man inte "Modifierar" NDS konsoller man stoppar i ett Flashkort man matar in ett minneskort ( Micro SD ) i med lite styrfiler likt ett Windows operativsystem som startar en meny o låter dig välja spel i .nds format du lagt i en lämplig mapp ( NDS brukar vi döpa dem till ) på minneskortet

    Flashkortet ser precis ut som en originalkasett förutom att den har en ingång och hållare för ett minneskort
    Mao: Inget ingrepp behöver göras o därmed behåller man garantin om man inte är klantig o säger att man kört med flashkort men det skall inte påverka funktionsgarantin ändå

    Citat Original inlägg av MartinBu Visa Inlägg
    Med m3i zero ANTYDS det att den KANSKE kan spela mp3-filer och film men jag hittar inget om att någon lyckats (lite stressad, grabben fyller på lördag och jag måste välja rätt. Nu.)
    Gör du en katalog som heter Musik eller som vi gör åt vissa kunder en MP3 katalog o lägger MP3 där kommer alla M3-Real/Zero kort att spela upp musik via musikmenyn, Acecard spelar upp dessa med utan att du behöver konvertera, detta läggs med fördel i en katalog på minnet som sätts in i flaskortet. Inte SD kortet på en DSi eller XL...
    Ang filmer skall M3 spela dessa men de måste först konverteras till ett DSV format som flashkorten kan spela. MEr om detta kan du läsa om om du söker på ett program i vårt forum som kan konvertera videofiler för DS. Privat har jag inte brytt mig då det varit för liten skärm för att spela upp film på.

    Citat Original inlägg av MartinBu Visa Inlägg
    Jag vill helst både köra mediafiler och backups, annars är mediafiler faktiskt viktigast.
    För Mediafiler är det nog i-player som gäller http://www.psxcare.com/product.php?xProd=1077&xSec=81
    Vi har slut på dessa o kommer förmodligen inte få in fler.
    Vill du att småbarnen skall kika på film under bilfärder ta med din Laptop o lägg i baksätet på en hållare

    Citat Original inlägg av MartinBu Visa Inlägg
    Sedan: jag är ny på DS. Är GBA-spel och "rumble packs" något en sjuåring saknar? Det är viktigt för dessa små krabater att de kan göra samma som deras kompisar.
    Är Lego Harry Potter 1-4 kul på DSi? Han kör det på Wii idag.
    Allt är väl en snoppmätartävling även för småbarn som måste ha det kompisar har När jag var liten gick jag bet på en CBS maskin istället för Nintendo 8-bit som var ny på marknaden då min kusin hade massor med spel jag kunde låna o två år senare fick jag lov o köpa en nintendo då CBS lade ned tillverkningen o alla mina polare i Fritids/Skolan hade ett Nes.
    Barn klarar sig bra med gamla saker och ställer inte samma mentala krav som vi vuxna småbarn, många barn kan leka med kottar i skogen o andra börjar en karriär som mordbrännare då de blir utskickade med tändstickor med plån istället för tandpetare

    GBA stöd på en DS-Lite ( M3-Real/Zero + GBA expansionskasett ) eller DSI/XL med DS-Two ger småbarnen ytligare ca: 2.000 spel att underhålla sig, inte samma grafik o lika avancerade men roligt ändock.

    Hade jag haft småbarn själv hade de nog fått sitta o spela lättare spel som Nintendo 8-bit hade att tillgå på sin tid på mina gamla konsoler först. Men givetvis vill nog småttingarna spela alla fräsiga bilspel pappa spelar med

    Personligen tycker jag att Lego Star Wars spelen är mer underhållande än Pokemon och helt klart värda att ge sig på stor som liten.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  22. #52
    Registrerade
    Nov 2005
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    handheldsources.com funkar inte

    Verkar som man hamnar på en "fulsida" hur får jag tag på f_core.dat plus andra systemfiler till mitt helt nya m3 zero?

  23. #53
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    handheldsources är för tillfället nere vad jag kan se, prova igen senare
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  24. #54
    Registrerade
    Aug 2010
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Observera att ni inte ska använda .com utan .net, dvs www.handheldsources.net.

  25. #55
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av BacchusFLT Visa Inlägg
    Lite kommentarer; köpte två M3i Zero i julklapp till barnen.

    Den lilla kabeln som bara används när man uppdaterar systemet är ju rasande skör och kan ju vändas åt två håll. Förefaller vara ett vanligt fel att den vänds fel, så konstruktionsmässigt är det ju något som borde utvecklas. Alltid något att föra tillbaka som synpunkt till tillverkaren.
    Fungerar det inte åt ena hållet så fungerar det åt andra hållet
    Jag har för mig att jag postat en .pdf fil manual som även den säger hur man "bör" vända flatkabelns kontaktbläck om man inte hittar tillverkarens manualer själv
    Den kabeln används bara vid Initiering av flashkortet och eventuella uppgraderingar då DSi får anti piratkort mjukvara i sig, alla andra små systemuppdateringar för spelkompabilitet är bara o packa upp o lägga på minneskortet som vanligt.
    O givetvis tipsar vi om att man gör en NDS katalog för spel o en MP3 för musik så man håller ordning o reda...


    Citat Original inlägg av BacchusFLT Visa Inlägg
    Lite knepigt att kortet heter Danny Phantom i menyerna - klart förvirrande. Om målgruppen av användare primärt är barn så är det svårförklarat för dem. Antar att detta spels header hackades och att det är därför det används men det hade ju varit begripligare om det stått något man kunde härleda till kortet.
    Barn lär sig oerhört snabbt, du berättar det för dem 4.ggr sen kommer de påminna dig när du glömt
    Anledningen till att det är så är pg.av 1.4 uppodateringen som blockade flashkort på alla DSi och upp...
    Inget vi andra stör oss på utan vi är glada att det överhuvudtaget fungerar så vi får tyst på småbarnen o kan umgås med de andra vuxna då Dsen fungerar som en billig barnvakt Och anledningen til latt det just blev DannyPhantom var för att den hade en bakdörr ( Bugg/Exploit ) som körs och bootar kortet... Innan 1.4 uppdateringen stod det M3iZERO

    Citat Original inlägg av BacchusFLT Visa Inlägg
    Hansis tips om att gå in direkt i filhanteraren och starta programmen funkar så klart utmärkt, men det då måste man navigera igenom save filer och så vidare. Notera att NDS är default namnet men att man kan ha vilket namn man vill, så för att välja godtycklig folder så väljer du NDS alternativet (ikonen uppe till vänster) i den första ikonmenyn. Tryck sedan på "Start" knappen så kan du välja vilken av foldrarna på kortet som skall vara NDS folder.
    Vi brukar alltid tipsa förvirrade föräldrar att göra en NDS katalog i roten på minneskortet o en MP3 om man har talböcker med mera.
    Detta pg.av att man som stressad förälder eller stort barn kan radera fel filer av misstag om alla nds filer ligger i rooten med alla systemfiler... Ordning o reda brukar hjälpa
    DS/DSL kunde man i systemmenyn ställa in att den automatiskt bootar från spelkortet när man startar sin NDS enhet, det borde gå att göra på DSi/XL med tycker jag och på det sättet slipper du se Danny Phantom

    Men som sagt så lär sig barn oerhört fort att gå ned på SD kortet o sedan ser de ju små bilder på vad det är för spel som ligger på kortet förutom text om de inte kan läsa ännu.

    Citat Original inlägg av BacchusFLT Visa Inlägg
    Trycker man Select får man upp en skum meny; "Default -> 1" och lite andra val - vad betyder dessa?
    Där får jag hänvisa dig till tillverkarens FAQ/Forum eller Manual. ( http://www.m3adapter.com/SLOT-1_Series_M3i-Zero.htm )

    Citat Original inlägg av BacchusFLT Visa Inlägg
    Jag har dock drabbats av ett problem och det är relaterat till den trådlösa moden;
    När jag kör "säkerhetskopian" av Super Mario Kart så kan man inte spela download play. Den lilla markören som visar trådlöst nätverk går ner på rött när man testar detta. Någon som sett något om detta?
    Det kan kanske bero på att den versionen du spelar från kortet är "patchat" och att nätverksfunktionerna kanske är borttagen ?

    Citat Original inlägg av BacchusFLT Visa Inlägg
    Ett annat problem som jag ganska länge googlade runt för att försöka lösa var möjligheten att ansluta mitt DSi till internet. Hemma kunde jag så klart köra mot accesspunkten men på resa så skulle det vara praktiskt att kunna ansluta datorn till internet och sedan medelst ad-hoc nät kunna ansluta DSi till datorn, men se det går inte alls! Nintendo sålde en speciell pryl för detta men den finns inte längre. Datel säljer också en variant (som ju PSXCare kan fundera över om man borde ha i sortimentet) men det känns som det inte behövs mer hårdvara utan att det skulle kunna lösas med mjukvara bara. Har dock inte hittat något tips eller mjukvara som löser detta och tar tacksamt emot alla tips!

    Skrev en drapa på min teknikblog om fenomenet.

    http://bergatrollet.se/blog/2009/12/...-hoc-networks/
    Moderna datorer med alla uppdateringar kan dela ut ett trådlöst nätverk direkt via nätverkshanteraren, NDS klarar inte för hög kryptering om du delar ut ditt nätverk i AD-HOC mode så tänk på det.

    Denna info hittade jag efter en 10 sekunders googlande: ( http://www.google.se/#hl=sv&source=h...1e4b9583767cbe )

    Gå in i Startmenyn > Kontrollpanelen > Mina nätverskplatser > Anslutningar
    Alternativt: Startmenyn > Nätverks anslutningar > Visa alla anslutningar

    Högerklicka på den anslutning som du vet att du får internet ifrån (Lokala anslutningar, Lokal anslutningar 2) välj inställningar.

    Klicka på fliken avancerat och kryssa sedan i rutorna: "Tillåt anslutningar via denna datorn till internet" och "Tillåt andra nätverskanvändare att kontrollera..."

    Klicka OK.


    Högerklicka på din WiFi-anslutning > Inställningar

    Fliken "trådlösa nätverk" > Knappen "Lägg till"

    I namnrutan skriver du: MinAnslutning

    Klicka i rutan: "Anslut även om datorn inte kan finna nätverket"

    Välj "öppen" i nätverks autensiering
    Kryptering: "WEP"

    Lösenord "1234567890"
    Med det lösenordet slipper du anslutningsproblem och slipper därför också göra om hela guiden.

    Kryssa i rutan: "Detta är ett dator-dator-nätverk"

    Kryssa UR rutan: "Nyckeln är utdelad automatiskt"

    Tryck OK.


    Ditt nya nätverk ser nu ut som en bok med ett kryss eller en ring på.
    Kryss betyder inte ansluten, ring betyder ansluten.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  26. #56
    Registrerade
    Jun 2008
    Inlägg
    1
    Respekt
    0

    handheldsources.net

    Jag såg att någon hamnat på en fulsida när han försökte ladda ned system och core-filer.
    Jag antar att jag hamnade på samma sida: handheldsources.com.
    Där finns inget av intresse.

    Den "riktiga" adressen är handheldsources.net
    Inte .com alltså!

  27. #57
    Registrerade
    Oct 2010
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    hej ja köpte ett m3izero kort och har följt anvinsningarna som man fick med så gott de gick

    flasha kortet gick felfritt
    men att installera systemfiler fungerar inte
    ja testa med en länk till nåra systemfiler på den här forumet dom fungerade inte all
    ja testade 2 olika ja hittade själv båda var ca 35-36 mb stora dom fungerar fint bortsätt från att min dsi xl låser sig när ja kör dom

    det är iofs bättre än den länk ja hittade här på forumet till systemfiler so iofs bara var ca 27 mb stora men kör ja dom så ber dsi`n om systemfiler ...

    så nått tips på vart det finns systemfiler som fungerar eller vad jag gör för nybörjar miss nu när det inte riktigt fungerar som de förhoppningsvis är tänkt

  28. #58
    Registrerade
    Oct 2010
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Hej jag ska köpa ett M3I ZERO på psxcare och jag undrar om det finkar till nintendo dsi

  29. #59
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av raman02 Visa Inlägg
    Hej jag ska köpa ett M3I ZERO på psxcare och jag undrar om det finkar till nintendo dsi
    Ja det fungerar på dsi.

    Är dsi-konsollen uppdaterad till senaste firmware så gäller det att hitta senaste drivrutinerna och senaste kernelfilen till m3i.

    http://www.handheldsources.net/M3DS/Download_M3DSR.html
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  30. #60
    Registrerade
    Oct 2010
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    tack så mycket men måste man ladda ner f-core någonting,

Sida 2 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Xbox 360 Flashing Manual
    By ecu971 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-02-28, 16:16
  2. mass effect - Manual?
    By dzl in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-12-11, 23:35
  3. Få igång ditt Super mario galaxy Manual klockrent (Wiikey)
    By bavermus in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 55
    Senaste inlägg: 2007-11-25, 23:57
  4. Psxcare och manual
    By joellindgren in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2007-10-17, 18:09
  5. Manual?
    By Pahlsson in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2007-05-21, 15:16

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •