Sida 4 av 4 FörstaFörsta ... 234
Visar resultat 91 till 117 av 117

Diskussion: M3i Zero - Manual + Systemfiler + Corefiler.

  1. #91
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Har du köpt dina minneskort i någon "välkänd" butik? Det finns kinakopior av Kingston och troligen även Sandisc. Sådana minneskort är skräp och ingår ofta på köpet när man köper flashkort från vissa mindre nogräknade butiker. Se även till att minneskortet är formatterat i FAT32 format.

    Har du laddat batteriet i 3ds:en ordentligt?

    Är batteriet fräscht och minneskortet bra så har du nog ett trasigt m3, har du garanti kvar så reklamera det.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  2. #92
    Registrerade
    Jan 2010
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Har du köpt dina minneskort i någon "välkänd" butik? Det finns kinakopior av Kingston och troligen även Sandisc. Sådana minneskort är skräp och ingår ofta på köpet när man köper flashkort från vissa mindre nogräknade butiker. Se även till att minneskortet är formatterat i FAT32 format.

    Har du laddat batteriet i 3ds:en ordentligt?

    Är batteriet fräscht och minneskortet bra så har du nog ett trasigt m3, har du garanti kvar så reklamera det.
    Har inte läst detaljerna, men lite kort från min horistont.

    Det finns tre komponenter som kan drabbas av fel;

    # DS:es

    Om DS.et fungerar med vanliga spel man kan räkna bort det som felkälla.

    # SD kortet

    SD kortet är ju en del utan logik. Om du kan läsa och skriva från datorn på det (med relevant adapter) så kan man ju räkna bort det också som felkälla. Billig kopia elle rdyrt orginal spelar ingen roll - funkar det på datorn så skall det funka i flashkortet.

    # Flashkortet

    Då är det bara flashkortet kvar; antingen är det fysiskt trasigt, eller så stoppar du inte SD kortet mekaniskt fel/har oxid på kontakten mot SD eller DS eller så har fel på OS:et. Om du har f_core filen i rooten och stoppar i strömsladden och verkligen låter den tugga igenom hela processen så är del delen också grön. Funkar det inte då tycker jag du skall gå till butiken och få det kollat.

  3. #93
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av BacchusFLT Visa Inlägg
    Har inte läst detaljerna, men lite kort från min horistont.

    Det finns tre komponenter som kan drabbas av fel;

    # DS:es

    Om DS.et fungerar med vanliga spel man kan räkna bort det som felkälla.

    # SD kortet

    SD kortet är ju en del utan logik. Om du kan läsa och skriva från datorn på det (med relevant adapter) så kan man ju räkna bort det också som felkälla. Billig kopia elle rdyrt orginal spelar ingen roll - funkar det på datorn så skall det funka i flashkortet.

    # Flashkortet

    Då är det bara flashkortet kvar; antingen är det fysiskt trasigt, eller så stoppar du inte SD kortet mekaniskt fel/har oxid på kontakten mot SD eller DS eller så har fel på OS:et. Om du har f_core filen i rooten och stoppar i strömsladden och verkligen låter den tugga igenom hela processen så är del delen också grön. Funkar det inte då tycker jag du skall gå till butiken och få det kollat.
    Att SD kortet funkar i en dator har ingen betydelse egentligen, det spelar STOR roll om det är pirat eller original, pirat kort är oftast sämre kvalité på och kan ha många fel som gör att det inte är brukbart på samma sätt som original korten, en dator kan ha ett bättre system för att hantera fel på minnen än vad ett SD Flashkort har

    I dom flesta fallen är det just SD kortet som är dåligt, ibland också flashkortet.

    Bara för att original spel funkar kan man inte utesluta konsollen, det kan vara så att stiften är slitna och därför är uppböjda liiite för långt, flashkorten är ibland tunnar än originalen och kan därför ibland glappa lite, acekard kan ha det problemet ibland då kan man lösa det genom att lägga en pappersbit mellan kortet och skalet
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  4. #94
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Inte alltid elektronik är så självklart, om det är svajig strömförsörjning någonstans eller om någon komponent är defekt och går för varm/drar för mycket ström så kan mystiska följdfel uppstå. Men med ds flashkort så är det oftast lätt för oss att göra en koll så länge kunden har med sig sin egen ds. Vi provar kundens flashkort+minneskort i vår ds, Vi provar kundens minneskort i ett nytt flashkort, vi provar ett nytt minneskort i kundens flashkort, vi provar nytt flashkort + nytt minneskort i kundens ds. Ibland provar vi flera flashkort i kundens DS innan vi hittar något som fungerar, i så fall är det något knas med ds:en men har man tur och får toleranserna på sin sida så fungerar det ändå...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #95
    Registrerade
    Mar 2011
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    Fick rådet att köpa nya minneskort till de två M3i-korten som jag köpte hos Er då de lade av hela tiden... Sagt och gjort, fick till slut Röven ur Ändan och köpte 2 st 8GB Sandisk Micro SD-kort. Har suttit hela denna dagen med att få det att funka. Nu. TILL SLUT. Funkar det på ETT av korten. Har de senaste SYSTEM-filerna och F_Core.dat ver. 3.0.5. Hade en urgammal version på 3DS, så den uppdaterade jag oxå efter att jag såg att det var grönt med ver. 3.0.0-6E i tråden: http://forum.psxcare.com/support/sho...ber-2011-Hjälp

    Har formaterat dem massa gånger för att börja om på ny kula igen, men det andra M3i-kortet verkar helt har ballat ur. Inget fel på SD-kortet eftersom det funkar i det andra M3i-kortet. När jag sätter in det i konsolen så kommer Svamp-Bob upp, både i vanliga DSi och 3DS, men när man sedan aktiverar kortet, så... NOLL. Svart. Eller inte riktigt svart, man ser att skärmarna är aktiverade, men det händer liksom inget. Sitter LITE i trångmål eftersom jag har börjat med detta i elfte timman, drar till Thailand på fredag, och då hade det ju varit bra om bägge kidzen har sina M3i-kort laddade och klara...

    Så som Du förstår har jag provat i princip alla Dina försök @Hansi som Du beskriver i inlägget ovan, eftersom jag har ett fungerande (TILL SLUT) flashkort. Det som har varit oroande är att strömkabeln till kortet slutade helt att fungera! Bägge två! Såg att det fick kontakt eftersom LED-lampan blinkade svagt när man förde in den, men sedan hände det inget. *panik* Nästan iaf. Helt plötsligt, efter många försök, så kom den ena igång igen. Det var efter det som jag "fick igenom" det första kortet. Och när nästa skulle fixas, ja, så var det kört.

    What to do? = )

  6. #96
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Bor du i stockholm är det nog lättast om du svänger förbi butiken med konsoll + minneskort + flashkort som inte funkar, så ser vi till att det funkar.

    I annat fall skulle jag väl säga byt ut M3i Zero't ASAP (den som inte funkar)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #97
    Registrerade
    Mar 2011
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    Om inte Göteborg/Åsa är det nya Stockholm, så nej, jag bor en bit ifrån... Typ 50 mil.
    Så då måste jag alltså köpa ett helt nytt kort? Stör mig mäkta, eftersom det knappt har varit i bruk.
    Har gjort precis som Du har skrivit i ett annat inlägg på sid. 3, med alla 4 stegen. Löjligt många gånger.
    Är det inte konstigt att det helt plötsligt funkar på ETT av korten (vilka jag köpte samtidigt) och att
    det andra bara... dör?

  8. #98
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av Xenetia Visa Inlägg
    Om inte Göteborg/Åsa är det nya Stockholm, så nej, jag bor en bit ifrån... Typ 50 mil.
    Så då måste jag alltså köpa ett helt nytt kort? Stör mig mäkta, eftersom det knappt har varit i bruk.
    Har gjort precis som Du har skrivit i ett annat inlägg på sid. 3, med alla 4 stegen. Löjligt många gånger.
    Är det inte konstigt att det helt plötsligt funkar på ETT av korten (vilka jag köpte samtidigt) och att
    det andra bara... dör?
    Du beskriver att du haft problem med usb-strömförsörjningen till korten, vet inte om det kan ha något med dina problem att göra. Men får du upp svampbob på båda korten men det ena ballar ur och använder samma 3ds och minneskort så är det väl inte konstigare än att ett kort inte mår så bra och troligen måste bytas ut. Skicka det trasiga kortet till oss och ange kund/ordernummer så byter vi ut det, skall inte vara några problem att få det ordnat före fredag.

    http://www.psxcare.com/page.php?xPage=skicka.html
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  9. #99
    Registrerade
    Mar 2006
    Inlägg
    187
    Respekt
    19
    Skulle behöva hjälp med länkar dit jag kan hitta de senaste filerna till M3i zero?
    gärna skriva hur jag gör för att få igång dem oxå. Dottern fyller år på tisdag och då hade jag tänkt ha det klart.

  10. #100
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av reddie Visa Inlägg
    Skulle behöva hjälp med länkar dit jag kan hitta de senaste filerna till M3i zero?
    gärna skriva hur jag gör för att få igång dem oxå. Dottern fyller år på tisdag och då hade jag tänkt ha det klart.
    http://www.handheldsources.net/M3DS/Download_M3DSR.html

    http://www.handheldsources.net/M3DS/...de_manual1.pdf <--- där har du den officiella guiden/manualen
    Last edited by Swizzy; 2012-01-31 at 07:50.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  11. #101
    Registrerade
    Mar 2006
    Inlägg
    187
    Respekt
    19
    Swizzy: tack. Men din guide länk funka Inge vidare.
    Gjorde så här, drog ner core filen, packa upp, la den på minneskortet, satte minneskortet i flash kortet och satte i sladden och in i datorn, det blinkade i ca 30 sekunder.
    Tog ut minnes kortet och satte i adaptern, drog ner den andra mappen på handhel sidan, packa upp och la in på minneskortet och då kom de in en "system mapp". Hoppas jag gjort rätt så långt.
    Men var lägger man spelen sen? Jag skapa en mapp som hette NDS och la in där. Funkar det då? Kan inte testa då nintendot ligger inslaget i paket.
    Plockade även bort CORE Filen från minnes igen.
    Last edited by reddie; 2012-01-31 at 00:55.

  12. #102
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av reddie Visa Inlägg
    Swizzy: tack. Men din guide länk funka Inge vidare.
    Gjorde så här, drog ner core filen, packa upp, la den på minneskortet, satte minneskortet i flash kortet och satte i sladden och in i datorn, det blinkade i ca 30 sekunder.
    Tog ut minnes kortet och satte i adaptern, drog ner den andra mappen på handhel sidan, packa upp och la in på minneskortet och då kom de in en "system mapp". Hoppas jag gjort rätt så långt.
    Men var lägger man spelen sen? Jag skapa en mapp som hette NDS och la in där. Funkar det då? Kan inte testa då nintendot ligger inslaget i paket.
    Plockade även bort CORE Filen från minnes igen.
    Så långt är det rätt ja, du kan lägga spelen i en mapp som heter NDS också ja...

    Vad menar du med att min länk inte funkade någe vidare?

    *edit:*

    Ooops, copy 'n' pasteade länken från första sidan (i den här tråden), som tydligen pekade till fel domän ska vara .net inte .com
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  13. #103
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    108
    Respekt
    17
    Hur stor är risken att man behöver tillgång till ett DS (alltså PHAT)?

  14. #104
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av MuRRe_C Visa Inlägg
    Hur stor är risken att man behöver tillgång till ett DS (alltså PHAT)?
    Inte speciellt stor tror jag. Köper du korten från oss så levererar vi dom uppdaterade till senaste version.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  15. #105
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    108
    Respekt
    17
    Hur snabb hastighet krävs det? Köpte ett microSD, när jag för över från datorn får jag bara 1MB/sek, kommer detta blir problem när jag ska spela med M3i Zero?

  16. #106
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av MuRRe_C Visa Inlägg
    Hur snabb hastighet krävs det? Köpte ett microSD, när jag för över från datorn får jag bara 1MB/sek, kommer detta blir problem när jag ska spela med M3i Zero?
    Nejdå, du kanske får vänta någon sekund extra för att starta spelet, i övrigt är det inte känsligt för hastigheten på minneskort.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  17. #107
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    108
    Respekt
    17
    Noooo.
    Gjorde precis bort mig totalt tror jag
    Har ett M3i zero. Uppdaterade mitt 3DS till 3.0.0-6e.
    Trodde att jag läste här att M3i Zero funkade på senaste uppdatering.
    Men hade nog fel.
    Kommer det ens komma en uppdatering så det funkar igen?

  18. #108
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av MuRRe_C Visa Inlägg
    Noooo.
    Gjorde precis bort mig totalt tror jag
    Har ett M3i zero. Uppdaterade mitt 3DS till 3.0.0-6e.
    Trodde att jag läste här att M3i Zero funkade på senaste uppdatering.
    Men hade nog fel.
    Kommer det ens komma en uppdatering så det funkar igen?
    Har du provat flasha om kortet med f-core.dat från F_CORE_v3.0.5.zip?
    Och M74 systemfilerna?
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  19. #109
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    108
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Har du provat flasha om kortet med f-core.dat från F_CORE_v3.0.5.zip?
    Och M74 systemfilerna?
    Japp :/.
    Har dock inte GMP-Z003 versionen, verkar vara det som är problemet.

  20. #110
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av MuRRe_C Visa Inlägg
    Japp :/.
    Har dock inte GMP-Z003 versionen, verkar vara det som är problemet.
    Japp, det är troligen där problemet ligger...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  21. #111
    Registrerade
    Nov 2005
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Måste man ha "GMP-Z003" versionen för att kunna använda kortet på en DSi med 1.4.3E mjukvaran? Har testat flasha om med nyaste F_CORE och allt möjligt men får bara "system error" medelande.

  22. #112
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Hallå bumpar denna tråd!

    Har fått i uppgift av en polare att göra i ordning ett helt nytt M3i Zero kort till hans dotters 3ds med programvara 3.0.0-6E men får inte till det i skallen riktigt hur jag ska gå tillväga (har inte sakerna för tillf) som jag uppfattat det så är nyaste uppdateringen till 3ds ver 4.5 och att det även nu här i dagarna kom ut 4.5 till M3i och då borde det bästa vara att slänga in det nyaste på båda?

    http://www.handheldsources.net/M3DS/Download_M3DSR.html

    Men då kommer vi till det jag får problem med (själva 3ds lär inte va några problem med att uppdatera) men M3i kortet så verkar det inte gå köra att bara lägga in 4.5 core filen o köra in usb kabeln utan man måste först köra M3i Zero GMP-Z003 Updater Plus 450HW och sen köra den i en DS?

    Men eftersom kortet ett tomt nu så antar jag att man behöver lägga in en core på kortet först och i texten till denna fil står det att man kan använda 4.2 men kan jag då bara lägga in 4.2 coren o köra in usb kabeln tills det slutar blinka? och om det går varför går det då inte med 4.5?

    Och sen står det även i guiden att man ska lägga in systemfiler samtidigt som M3GUpdaterPlus_450HW.nds men var hittar jag dom och vilken verision ska det vara på dom? blir bara bad request på handheldsources när man prövar ladda ner dom där.

    Och om det nu är så att jag måste använda en äldre konsol så spelar det någon roll vilken programvara denna har och kommer det ändras något på den eller förblir den orörd i filsystem o så? nämligen syrrans unges DS jag får låna i isf o vill ju inte ställa till något onödigt på den.

  23. #113
    Registrerade
    Jan 2013
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    haso har du lyckats lösa det? Jag har precis samma fråga?

  24. #114
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Jodå det löste sig var ganska enkelt, jag laddade först ner fcore 4,2 o körde in på minneskortet o följde manualen (koppla flashkortet till usb i ca 30 sek) sen la jag in M3GUpdaterPlus_450HW.nds o tog bort core filen o la även in system filerna men kommer inte ihåg vart jag hittade dom men dom som jag använde heter iaf M3G6_DS_Real_v4.9a_M74_Multi skulle tro att det var via *********** eller m3adapter.com och sen eftersom jag hade äldre än 4,2 på 3ds:en så behövde jag ingen extra konsol så det var bara att stoppa i o följa instruktionerna o sedan ta bort M3GUpdaterPlus_450HW.nds från kortet o lägga dit 4,5 core filen o köra 30 sek usb igen o sedan tog jag bort core filen igen (behövs kanske inte men gjorde det iaf) och till sist körde jag update på 3ds:en så nu kör båda på 4,5. Så det gäller väll bara att ha koll på att uppdatera kortet före konsolen i fortsättningen också så behöver man inte använda en gammal ds

  25. #115
    Registrerade
    Apr 2009
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Hej
    jag vill fråga om M3 ZERO fungera med om jag har updatera till Ver 1.4.5E ..Tack
    M.V.H

  26. #116
    Registrerade
    Apr 2009
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Hej
    jag vill fråga om M3 ZERO fungera med Nintendo DSi om jag har updatera till Ver 1.4.5E ..Tack
    M.V.H

  27. #117
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av odisho Visa Inlägg
    Hej
    jag vill fråga om M3 ZERO fungera med Nintendo DSi om jag har updatera till Ver 1.4.5E ..Tack
    M.V.H
    Nej tyvärr, utvecklingen dog plötsligt på de korten.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Sida 4 av 4 FörstaFörsta ... 234

Liknande diskussioner

  1. Xbox 360 Flashing Manual
    By ecu971 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-02-28, 16:16
  2. mass effect - Manual?
    By dzl in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-12-11, 23:35
  3. Få igång ditt Super mario galaxy Manual klockrent (Wiikey)
    By bavermus in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 55
    Senaste inlägg: 2007-11-25, 23:57
  4. Psxcare och manual
    By joellindgren in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2007-10-17, 18:09
  5. Manual?
    By Pahlsson in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2007-05-21, 15:16

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •