Sida 1 av 4 123 ... SistaSista
Visar resultat 1 till 30 av 117

Diskussion: M3i Zero - Manual + Systemfiler + Corefiler.

  1. #1
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29

    Lightbulb M3i Zero - Manual + Systemfiler + Corefiler.

    Hej hopp kära användare.

    Då var det dags att försöka ge sig i kast med att länka till lite systemstyrfiler för M3i Zero.

    Vad behöver du ?

    1. M3i Zero Flashkortet "Den man stoppar minneskort i"

    2. Micro SD minneskort "Ju större minneskort ju tystare i baksätet på semestern brukar jag säga, vi rekommenderar 4Gb eller större som 8Gb eller 16Gb." och kom ihåg att Formatera minneskortet i FAT32 innan du lägger över systemstyrfiler samt egenutvecklade saker på.

    3. Tålamod o förmåga att läsa en instruktion!
    M3i Zero till skillnad från alla äldre kort har ingen mjukvara på Flashkassetterna i sig, detta så företag som NinTönto *Lol* inte får frispel o får för sig massa dumheter. Så nu får ni jobba lite extra med att manuellt "En gång" uppgradera denna kassett själva eller vid senare tillfälle även kunna uppgradera kassetten när nya systemsturfiler på t.ec NinTönto Dsi 1.4 som spärrar alla Flashkort på marknaden så kan kort man kan uppgradera mjukvaran på fortleva om det nu kommer uppdateringar för detta d.vs.

    När jag får tid över gör jag en uppdaterad manual för alla som köper en M3i Zero men just nu lägger jag den tiden på annat, ni får trolla lite själva med filerna nedan o hålla er till felstavad engelska istället för felstavad svenska i mina manualer


    Länkar till M3i Zeros mjukvaror samt officielal manualer:
    *Tänk på att det kan finnas nyare versioner på dessa filer än de vi länkar till nedanför:


    http://www.handheldsources.com

    Direktlänk för M3 + M3i Zero:
    http://www.handheldsources.com/M3DS/Download_M3DSR.html

    Länk till M3i Zeros officiella manual:
    http://www.handheldsources.com/M3DS/...de_manual1.pdf

    M3i Zero Core data file V1.0:
    http://down.gbalpha.com/GBalpha/Softwares/F_CORE.zip

    System for M3i Zero & M3DS Real:
    http://down.gbalpha.com/GBalpha/Soft...M3DS-R_E47.zip
    Last edited by Pendragon; 2009-08-11 at 18:08.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  2. #2
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    reserverat
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  3. #3
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    reserv
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2009
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Köpte ett M3i Zero av er men jag tror faktiskt inte det är ok. Jag och en kompis har följt manualen till punkt och pricka flera gånger men vi får inte adaptern att blinka
    vid flashningen(?). Provade det ändå i konsollen men utan resultat. Vad kan det bero på?

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    har du/ni satt den lilla kabeln åt rätt håll?
    Last edited by Swizzy; 2009-10-19 at 20:57.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2009
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    har du/ni satt den lilla kabeln åt rätt håll?
    Tack för ett gott försök iaf , men visst har jag gjort det

    (.........och visst, dubbelposten var onödig. Hade ant lite för bråttom att lägga ut så den första hamnade mindre rätt än denna)

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Jag antar att du/ni testade att vända kabeln åt båda hållen? i så fall är det troligen något som inte stämmer, och du får ta dig förbi PSXCare så får någon där kolla och se om det är så att det är trasigt eller om ni kanske gjort fel...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2009
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Jag antar att du/ni testade att vända kabeln åt båda hållen? i så fall är det troligen något som inte stämmer, och du får ta dig förbi PSXCare så får någon där kolla och se om det är så att det är trasigt eller om ni kanske gjort fel...
    Ok. Får väl skicka tillbaka det då.

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2009
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    Hjälp

    Hej

    Jag har precis varit och hämtat mitt nya M3i Zero. Jag har följt instruktionerna på anvisningsbladet som kom med produkten. Jag har lagt in .dat filen på ett micro SD kort (formaterat till fat32) och sen stoppat in den lilla USB sladden i kortet (med pilen mot baksidan) och sen in i mina dator. Nu händer följande... en röd lampa lyser inte blinkar utan lyser. Vad har jag gjort för fel?

    Tack på förhand!

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Prop Visa Inlägg
    Hej

    Jag har precis varit och hämtat mitt nya M3i Zero. Jag har följt instruktionerna på anvisningsbladet som kom med produkten. Jag har lagt in .dat filen på ett micro SD kort (formaterat till fat32) och sen stoppat in den lilla USB sladden i kortet (med pilen mot baksidan) och sen in i mina dator. Nu händer följande... en röd lampa lyser inte blinkar utan lyser. Vad har jag gjort för fel?

    Tack på förhand!
    LED lights on - error (no "f_core.dat" or wrong file etc.)

    står det i manualen, du har antingen inte lagt in f_core.dat i ROOTEN på minnet, eller så har du tagit fel fil (från någon suspekt sida kanske?) eller så har den problem att läsa från minneskortet... sen kanske du missade att sätta i minneskortet i flashkortet? (förmodligen något du redan tänkt på, men värt att nämna ändå... då man lätt kan glömma den detaljen och inte upptäcker det )
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  11. #11
    Registrerade
    Oct 2009
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Tusen tack för den snabba hjälpen!
    Det var som du sa jag hade inte lagt in filen(trots att jag var 100% säker på att jag hade gjort det). Än en gång tack tack tack!

  12. #12
    Registrerade
    Nov 2009
    Inlägg
    1
    Respekt
    0

    System for M3i Zero & M3DS Real

    Det går inte ladda ner denna på deras sida gör jag något fel?

  13. #13
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av harryboyonly Visa Inlägg
    Det går inte ladda ner denna på deras sida gör jag något fel?
    deras server är troligen nere av någon anledning tillfälligt bara... du får vänta lite eller hoppas på att jag har filerna kvar och kan slänga upp dom lite senare när jag slutat skolan...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  14. #14
    Registrerade
    Jan 2005
    Från
    aspudden
    Inlägg
    221
    Respekt
    20
    sitter och pillar med nya M3Zerokortet jag hämtade hos er idag :

    1. när man uppdaterar styrfilerna, visst ska MicroSD.kortet då sitta i flashkortet ?

    2. När man säger "lägg systemmappen i Rooten" av kortet, visst ska man då bara lägga den direkt "först" på minneskortet..?
    Last edited by corre; 2009-12-12 at 01:34.

  15. #15
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    MicroSD kortet måste sitta i när du sätter i medföljande kabel ja, och det måste ligga en fil med namnet "F_core.dat" direkt på minneskortet alltså det får INTE ligga i en mapp

    systemfilerna ska som F_core.dat ligga DIREKT på minnet, det första du ser när du öppnar det, det vill säga du ska INTE ha dom i ngn annan mapp en så dom kommer packade i zipfilen (SYSTEM ska mappen heta...)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  16. #16
    Registrerade
    Jan 2005
    Från
    aspudden
    Inlägg
    221
    Respekt
    20
    Ok, hade gjort exakt så,men man blir ju tveksam när konsollen inte känner av kortet.kortet blinkar på..exakt 32 blink, betyder det att jag har .datfilen ok månntro? Tycker dat filen ser ut som en filmfil, men den ska kanske vara så...
    Får testa mer imorgon när jag tänker klarare...

    Andra tips mottages gärna...

    Tycker min dator är märklig som klassar .dat filen som en mediafil, visar den som en mpeg-film, och vill att mpc ska öppna den. Kan det vara det som är kraxet i kråksången ?

    SÅ, nu funkar allt galant, man ska nog helt enkelt inte sitta efter 1 på natten och greja med this kind of things....
    Last edited by corre; 2009-12-12 at 09:33.

  17. #17
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av corre Visa Inlägg
    Ok, hade gjort exakt så,men man blir ju tveksam när konsollen inte känner av kortet.kortet blinkar på..exakt 32 blink, betyder det att jag har .datfilen ok månntro? Tycker dat filen ser ut som en filmfil, men den ska kanske vara så...
    Får testa mer imorgon när jag tänker klarare...

    Andra tips mottages gärna...

    Tycker min dator är märklig som klassar .dat filen som en mediafil, visar den som en mpeg-film, och vill att mpc ska öppna den. Kan det vara det som är kraxet i kråksången ?

    SÅ, nu funkar allt galant, man ska nog helt enkelt inte sitta efter 1 på natten och greja med this kind of things....
    Associationerna i din dator spelar ingen som helst roll, m3kortet är lyckligt ovetande om din röriga windowsinstallation :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  18. #18
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av corre Visa Inlägg
    SÅ, nu funkar allt galant, man ska nog helt enkelt inte sitta efter 1 på natten och greja med this kind of things....
    brukar aldrig vara en bra idé att sitta och hålla på med sådana här grejer när man är trött alternativt är full...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  19. #19
    Registrerade
    Dec 2009
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    Har skaffat ett M3i Zero och har suttit i dag och fixat med det men det tar stop när det är dags att ladda ner firmware "Core for M3i Zero" och systemfilerna "System for M3i Zero & M3DS Real" När jag trcyker på dom kommer det upp att sidan inte kan visas.

    Finns det någon annanstans eller vad ska man göra?

  20. #20
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    *edit:*

    http://trinity.is-a-geek.net/NDS/M3i/F_CORE.zip <--- core, det du ska flasha kortet med

    http://trinity.is-a-geek.net/NDS/M3i/G6&M3DS-R_E53.zip <--- lite äldre system filer

    http://trinity.is-a-geek.net/NDS/M3i...1-12-2009).zip <--- dem senaste systemfilerna, visar inte riktigt filstorleken som den ska...

    Lagt upp filerna hos min hemside host, vill ni ha tag på dom filerna jag har så kan ni ta ner dom här om original sidan inte fungerar...
    Last edited by Swizzy; 2009-12-15 at 08:09.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  21. #21
    Registrerade
    Dec 2009
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Hejsan !

    Skulle behöva hjälp, om någon kan förklara för mig vad jag gör för fel med det M3i Zero jag köpt från PSXCare.com, till min dotter i julklapp....

    Har fått det att fungera i NDSi utan problem, men problemet jag inte kan lösa är.
    Hur får jag igång spelen jag lagt in på minneskortet?

    Jag har gått tillvägande på följande sätt.

    1. Kopierat över .nds filen från datorn till minneskortet via kortläsaren i datorn.
    2. Lagt nds. filen direkt på kortet.
    3. Starta NDSi går in på M3 kortet via menyn i spelet.
    4. Så jag kommer till GM Manager, där går jag då in på "my card".
    5. Då kommer först System mappen upp, och under sedan dom spelen jag lagt in på minneskortet.
    6. Då går jag ner och försöker starta något spel, men den enda knappen som fungera för att komma någon vart är "Y" då kommer frågan: Linkage "GBA will bi loaded".
    7. Där väljer jag då OK.
    8. Då får jag upp Error "No slot-2 GBA card found".

    Snälla Hjälp mig, skulle vara kul om dottern skulle få användning för detta nu under julen.

    Är en nybörjar på just detta till DS, så önskar få så "enkla" svar som möjligt! :-)
    Last edited by Obscure23; 2009-12-24 at 01:04.

  22. #22
    Registrerade
    Jan 2005
    Från
    aspudden
    Inlägg
    221
    Respekt
    20
    När du startar dset , kan du då inte bara trycka 2 ggr på A-knappen så du startar M3 kortet ?

    Sen ska du ju bara kunna trycka med fingret/pennan på mappen i övre vänstra hörnet och få upp småbilder av alla spelen ?

    Jag hajjar inte varför du gör från punkt 4 och neråt...nu kör jag iofs bara M3zero på vanligt DS, men det borde ju vara detsamma. Bara 2 A-tryck när DS'et startat, klicka på en spelikon och sen startar spelet på ett kick...
    Last edited by corre; 2009-12-24 at 01:10.

  23. #23
    Registrerade
    Dec 2009
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av corre Visa Inlägg
    När du startar dset , kan du då inte bara trycka 2 ggr på A-knappen så du startar M3 kortet ?

    Sen ska du ju bara kunna trycka med fingret/pennan på mappen i övre vänstra hörnet och få upp småbilder av alla spelen ?

    Jag hajjar inte varför du gör från punkt 4 och neråt...nu kör jag iofs bara M3zero på vanligt DS, men det borde ju vara detsamma. Bara 2 A-tryck när DS'et startat, klicka på en spelikon och sen startar spelet på ett kick...
    Tack för ditt svar!

    Men det verkar inte fungera så enkelt för mig!

    Som sagt var jag går klickar/trycker på iconen med en mapp och får upp alla spel i en lista med en lite bild och namnet. Men därifrån kommer jag ingen vart?

    Någon annan som har förslagt på om jag gjort något fel?

  24. #24
    Registrerade
    Jan 2005
    Från
    aspudden
    Inlägg
    221
    Respekt
    20
    så när du klickar/dubbelklickar på ikonen med spelet händer inte ett DUGG ?

    gör om allt från början igen, ibland har man missat nåt litet steg.

    men att du har kommit så långt indikerar ju att det verkar rätt gjort..

    - formaterade du minneskortet i rätt format
    - tog du rätt corefiler/systemfiler ?

    http://www.handheldsources.com/

    - blinkade kortet rätt när du flashade det...tror det ska blinka exakt 32 ggr..
    - på minneskortet ligger bara 1)systemmapp 2)ndsmapp 3)lilla corefilen

  25. #25
    Registrerade
    Jan 2005
    Från
    aspudden
    Inlägg
    221
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Obscure23 Visa Inlägg
    Hejsan !

    Skulle behöva hjälp, om någon kan förklara för mig vad jag gör för fel med det M3i Zero jag köpt från PSXCare.com, till min dotter i julklapp....

    Har fått det att fungera i NDSi utan problem, men problemet jag inte kan lösa är.
    Hur får jag igång spelen jag lagt in på minneskortet?

    Jag har gått tillvägande på följande sätt.

    1. Kopierat över .nds filen från datorn till minneskortet via kortläsaren i datorn.
    2. Lagt nds. filen direkt på kortet.
    3. Starta NDSi går in på M3 kortet via menyn i spelet.
    4. Så jag kommer till GM Manager, där går jag då in på "my card".
    5. Då kommer först System mappen upp, och under sedan dom spelen jag lagt in på minneskortet.
    6. Då går jag ner och försöker starta något spel, men den enda knappen som fungera för att komma någon vart är "Y" då kommer frågan: Linkage "GBA will bi loaded".
    7. Där väljer jag då OK.
    8. Då får jag upp Error "No slot-2 GBA card found".

    Snälla Hjälp mig, skulle vara kul om dottern skulle få användning för detta nu under julen.

    Är en nybörjar på just detta till DS, så önskar få så "enkla" svar som möjligt! :-)
    du skriver på punkt 2 att du lagt .nds filen direkt på kortet ? Har du ingen mapp som du döpt till "NDS" ? Det måste du ha , och i den mappen lägger du alla spelfiler med .nds - ändelser... Kan det vara det ?

  26. #26
    Registrerade
    Dec 2009
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Tack så mycket för hjälpen!

    Nu fungerar det, hade som sagt var inte lagt spelen i en ndsmapp.
    Och så hade jag nog fel sorts system fel.

    God Jul!

  27. #27
    Registrerade
    Jan 2005
    Från
    aspudden
    Inlägg
    221
    Respekt
    20
    Härligt ! God Jul !

    Har själv tre små förväntansfulla...så jag vet hur paniken växer om det strular i det sista...

  28. #28
    Registrerade
    Dec 2009
    Inlägg
    1
    Respekt
    0

    Tack för hjälpen på forumet:)

    Hade samma problem..1.root file
    2.nds mapp
    3.system mapp sen funkade det perfekt efter flashning.Dottern är överlycklig..

  29. #29
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    när ni skapar mappen "nds" bör ni döpa den till "NDS" det vill säga med versaler, min morbror fick det inte att fungera när han hade "nds", vet inte om det har någon större betydelse, men vem vet... kanske det har det kostar inte något extra att skriva med STORA bokstäver
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  30. #30
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Man kan döpa mappen till kalleanka, bara man trycker på rätt knappar i m3 menyerna sedan så kan man välja valfri mapp som skall vara "nds-mapp".

    Bra om man har massor med spel på minneskortet, då kan man göra flera olika mappar.

    Man kan ju även använda filhanteraren för att starta spel från valfri mapp och "slipper" då alternativen för att köra med fusk/hotkeys osv.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Sida 1 av 4 123 ... SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Xbox 360 Flashing Manual
    By ecu971 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-02-28, 16:16
  2. mass effect - Manual?
    By dzl in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-12-11, 23:35
  3. Få igång ditt Super mario galaxy Manual klockrent (Wiikey)
    By bavermus in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 55
    Senaste inlägg: 2007-11-25, 23:57
  4. Psxcare och manual
    By joellindgren in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2007-10-17, 18:09
  5. Manual?
    By Pahlsson in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2007-05-21, 15:16

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •