Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: PS2 Fat

Registrerade
    May 2009
    Respekt
    0

PS2 Fat

Hejsan allihopa
    Tänkte fråga jag har en Fat PS2 Modelnr: 50004 . Den pajjade efter garantin hade gått ut (Från OnOff eller något). Så jag köpte ett nytt en Pstwo slim 70004.
    Skulle vilja chippa Pstwo men pappa vägrar då den kan gå sönder. Tänkte om jag kunde få igång Ps2 Fat på något sätt.
    Jag kopplar in Ps2 i TV:n och stömsladden i ett uttag. Jag sätter igång ingen signal kommer provar med skiva i samma fel. Har provat den i 3 Olika TV apparater.
    Vad kan vara fel? Lasern? Har Blivit överhettad?

Kan ju ta och säga att Ps2 Fat är nog nu minst 2-3 år Gammal den har legat på vinden och skräpat.

/Morp

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Ge din pappa en miniräknare och följande variabler:

X=995:- (pris på en ny pstwo)
    Y=795:- (pris för att chippa)
    Z=395:- (pris för ett spel)
    A=5 (antal spel som måste köpas nya beroende på att man repat sönder spelet istället för en backup)

Formeln kan du säkert lista ut själv...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    May 2009
    Respekt
    0
    Pappa gick med på ett Lödfritt chip. Med jag har ju Version 70004 då behöver jag ändå ett LaserFix (SlimFix) som måste lödas på.
    Hur mycket skulle det gå på om man lämnade in till er för att löda ett LaserFix? Och Kanske ett Chip på en gång?
    En fråga med granatin.. Om ni skulle råka löda fel så att den går sönder vad händer? Får vi tillbaka det sönder och ni skiter i det eller vad kommer hända?
    Även hur länge finns det garanti på chippet?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Du ska inte ha något lödfritt strulande/glappande chip. Kolla om garantisigillet sitter på undersidan eller på baksidan. Sitter det på baksidan så hoppar du över det där med att chippa, för den modellen av pstwo bränner alltid lasern när den är chippad hur mycket fixar du än försöker göra.

Löder vi sönder något så reparerar vi/byter ut så det inte drabbar kunden. 1 års garanti på chip, ingen gräns på garantin ifall det bara är någon kabel som måste lödas om, det fixar vi så länge det är praktiskt möjligt för oss...dvs så länge vi har personal som vet hur man löder samt det inte kommit lagar som hindrar oss eller något annat oförutsett.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Din fat kan nog gå att fixa, troligen bara någon säkring som måste bytas, c:a 500:- att reparera. Men en ny pstwo kostar ju bara 995:- inkl ny handkontroll så det är ju knappast värt att laga gamla ps2r...

Liknande diskussioner

1. PS2 problem: Laser o mekanism på ""stora" och slim
    By Mammas_kille in forum Playstation 2 - Övrigt
    Senaste inlägg: 2008-12-11, 12:02

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner