Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: SmartXX mjukvara

  1. #1
    Registrerade
    Aug 2009
    Inlägg
    10
    Respekt
    0

    SmartXX mjukvara

    Hejsan!

    Är ny på chipning till xbox..

    Men tänker köpa ett smartxx till min låda.

    Men som jag förstår det så krävs det först ett BIOS till chippet. Sen en "dashboard" vid namn evolution-x.

    Men jag hittar ingenstans där de filerna finns för nedladdning.. Mest döda länkar.

    Någon som kan tipsa om var jag fårtag på dem?

    Vågar inte beställa nåt om jag inte vet att de finns mjukvara längre..

    Tack

  2. #2
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    19
    Respekt
    0
    tja. ladda hem 5_xbins.exe från http://www.360mods.net/index.php?name=Downloads&get=29 sen dubbelklickar du på den filen du tankade hem sen VIPPS så äre som ett ftp program den loggar in auto.. där kan du tanka hem godis både till xbox och xbox360 för pc och konsol m.m.
    tipsar dig samtidigt att använda dig av XBMC som "default" dashboard d.v.s. att när xboxen bootar upp så kommer du direkt in i xboxmediacenter som default dashboard--där kan man se på film, spela musik, spela "egna" spel som man lagt in på hdn m.m.


    lycka till

  3. #3
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    19
    Respekt
    0
    strunta i EVOX, avalaunch är snabb och bra med men XBMC är tamejf**n bäst!!!

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2009
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Tack grabbar!

    Kan XBMC hantera spel som sitter både i cdläsaren och som man lägger in på hddn?

    Som jag förstår det så leveras SmartXX redan laddat med ett bios, betyder det att jag bara behöver installer XBMC?

    Hur svårt är det att installera XBMC?

  5. #5
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    19
    Respekt
    0
    Hej igen.
    grabbar??
    det är faktiskt bara jag som är sj och skrivit båda tidigare inläggena..
    men iaf.. det är en dvdläsare och inte cd och ja.. man spelar spelena direkt från dvd skiva om man så vill men givetvis bättre att köra spelen från hdn eftersom det laddas mycket fortare och man slipper slita på läsaren + att det är lite tystare. sen till sj bioset i chippet.. så måste man sj flasha in den bios fil man vill använda sig av och allt det beror ju givetvis på vilken version av moderkort som är i din xbox + vad du vill göra och hur stor hårddisk du har tänkt att använda!?..
    jag rekommenderar "xecuter2" 4983_06 (annan senare bios om du har version 1.6 lr 1.6b av moderkortet) om du nu vill ha den stora partitionen på hdn att lägga alla spel och filmer m.m. på..och det är inte svårt att installera XBMC som default dashboard..dra ned superdisc 3.7 tro ja det va lr ******* installer..om du tycker det krånglar så kan du adda mig på msn så skickar ja lite filer åt dig lr så får du länkar av mig så du kan tanka hem det men det tar jag givetvis inte här och nu! bara höra av sig det för vidare info


    peace../over and out
    Last edited by Micke78; 2009-08-25 at 03:42.

Liknande diskussioner

  1. Flashning SmartXX V3
    By GunzR4kidz in forum BIOS versioner och flashning
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2009-07-26, 22:28
  2. dsl på xbox smartxx
    By dontomase in forum Linux på XBOX
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2009-02-09, 06:51
  3. Behövs ny mjukvara?
    By PivvE in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2008-07-23, 23:25
  4. smartxx lödfritt
    By noxxvile in forum BIOS versioner och flashning
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-04-01, 14:01
  5. smartxx V3 problem
    By DeaZ.G in forum SmartXX Support
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2007-09-19, 22:01

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •