Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: Suck... vad trött man blir! Ps2 + neo4 startar inte!

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2001
    Inlägg
    33
    Respekt
    23

    Angry Suck... vad trött man blir! Ps2 + neo4 startar inte!

    Martin (tror jag det var)ringde igår (tisdag) från PSXCARE å kollade min beställning som var klar! Gött! Sa till honom att ta företagspaket 16.00 istället så jag garanterat får det innan helgen.... visst skickades det som fp16.00 men det kom till våran terminal på eftermiddagen dagen efter & självklart blir det inte utkört... där försvann dom extra slantarna man lagt på fp16.00 (inte psxcare fel). Vidare så åkte jag in till terminalen och pröjsade över 6papp (lite x-tra prylar med)... kommer hem, packar upp, kopplar in, hjärtat pumpar men inte fan startar det upp, bara en svart bild!! Visst inga spel hemma än men va fan!
    Slängde skiten i väggen så det blev hål i gipsskivan (iofs gjorde jag det inte, men det var ruskigt nära .... Så nu får ni ytterligare ett trevligt samtal imorgon...

    ja,ja jag vet 40+ lödningar + posten behandling..... shit happens...

    Är eran återförsäljare lista aktuell? Kan men få det fixat via någon av dom? Så slipper vi hålla på att bolla enheten fram & tillbaka.

    [This message has been edited by x3m (edited 19 December 2001).]

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Det är bollning som gäller.

    Jag skall instruera packpersonalen att köra 10 varv bubbelplast runt neo4+origa maskinerna, verkar vara onödig felfrekvens på dessa.

    (Och JA, vi testar innan vi skickar dom...)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Nov 2001
    Inlägg
    18
    Respekt
    0

    Thumbs down

    råkade ut för samma dilemma själv.. psxcare ringde mig i tisdags och sa att dom skickade paketet så att jag skulle ha det dan efter. hade också beställt med företagspaket.. Gick o väntade hela onsdagen på att d skulle komma. Men det enda jag fick var en postförskottsavi idag.. Inte mycket till service av posten..
    POSTEN SUGER!

  4. #4
    Registrerade
    Dec 2001
    Inlägg
    33
    Respekt
    23

    Post

    Ändå jobbar syrran på posten. Skulle jag inte sagt till henne att hålla koll på mitt paket så skulle jag förmodligen inte fått det förrän idag (torsdag).... utan fått en avi i lådan... Trots man har "lantbrevbärare"... ja,ja garva inte alla kan inte bo i stan!

    Hansi - Kan ni inte klistra fast sådana där röda lappar med "glas", eller "aktas" på så kanske det blir mindre returer pga posten? Borde finnas tilläggstjänst för "ömtåtliga" paket!

    Sedan kan man bara beröma dig Hansi med bemötandet av kund... inget tjafs, vi skickar ner en FP-lapp, bara skriva returnr på... GRYMT! Finns det NÅGOT annat företag som gör så.... inte många skulle JAG tro....

    God Jul & Gott Nytt År (Har lite julstämmning kvar trots kass konsol)

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Trist att ni inte får paketen i tid! Vi sliter hårt för att få iväg dom i tid, så schabblar posten...

    Alla som beställt via hemsidan skall få kollinummer mailat samma dag som vi skickar, men det kan ju alltid vara någon vi glömmer.

    Vi har även ringt 99% av alla kunder som beställt PS2 för att säga till att leverans är på gång, glöm inte att fråga efter kollinummer om vi inte kommer ihåg att tala om detta.

    Sedan är det bara att kolla på http://www.posten.se/foretag/vara_tj...ning/index.jsp och se var paketet är någonstans.

    Angående returer så följer vi egentligen bara det som står i konsumentköplagen.

    Eftersom vi är skyldiga att ersätta kunden för alla omkostnader i samband med en reklamation finns det inget bättre sätt än att skicka en paketlapp med förbetalt Företagspaket 16.00. Då behöver man inte ens gå till postkontoret, det är bara att ringa och begära hämtning...

    "AKTAS" har ingen direkt funktion, det kan lika gärna motivera någon extrajobbare på posten att sparka extra hårt på paketet. Posten har ingen tjänst för "ömtåligt gods", det är bara en myt att sådant skulle hanteras varsamt.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  6. #6
    Registrerade
    Nov 2001
    Från
    Sweden
    Inlägg
    42
    Respekt
    23

    Post

    hmm.. Jag jobbar på ett lager med att packa ordrar mm... Och när jag packar och sätter på "aktas" eller "glas" lappar, så tar jag det extra försiktigt med dem... Jag tror inte att jag e den enda som gör det. Tror det finns många fler som inte är helt dumma i huvet...

  7. #7
    Registrerade
    Dec 2001
    Inlägg
    1
    Respekt
    0

    Cool

    Tjena Hansi!!

    Tänkte ni skulle behöva lite beröm oxå
    inte bara en massa gnäll.

    jag köpte enhet med neo4+origa och jag är super nöjd,
    inget kludd bara att stoppa i och spela.
    ni borde ändra i texten där det står att
    neo4+origa INTE är en perfektlösning jag håller inte med.
    Det funkar ju 110%.
    Allt startar.

    Tack än en gång och GOD JUL & GOTT NYTT ÅR.


Liknande diskussioner

  1. ..Hur bränner mAn speL...??????
    By krokkos in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 26
    Senaste inlägg: 2004-10-12, 08:52
  2. HJÄLP! BACKUPEN STARTAR INTE!!
    By fabbe in forum Playstation - backup/patchar
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-05-25, 13:09
  3. Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2003-05-04, 16:18
  4. Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2002-01-04, 10:49
  5. HJÄLP! MINA PS2 BACKUPS STARTAR INTE!
    By mansnet in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2001-12-27, 17:55

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •