Visar resultat 1 till 10 av 10

Diskussion: Drivekey - funkar bra!

  1. #1
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    9
    Respekt
    0

    Drivekey - funkar bra!

    Fick mitt drivekey fpr några dagar sedan, och det fungerar felfritt. Installationen var enkel med undantaget att jag satte dip-switcharna för regionen fel. Min wii kom i en koreansk box, och skulle vara koreansk, men det visade sig att den är japansk. Bara bra, nu kan jag spela GC på den, det går ju inte på koreanska wii. Valde Drivekey för att slippa ta bort epoxy och förstöra hela kortet :-)

    Har kört 5 olika spel utan probem, både PAL och NTSC. Brände av misstag 15x hastighet, men det funkade på 5 diskar av 6, Mitsubishi DVD-R.

    Det där med långa laddtider och hackande viseosekvenser har jag inte märkt något av ännu. Om det är så, så är de inte långa så att det stör.
    /Balcmeg

    ===========================
    XBox 1.0
    Standard (liten) HD
    Chip: Xenium (uppgraderat till 1.1)
    BIOS:Xecuter 4981.06
    Dashboard: Evolution-X 3935

  2. #2
    Registrerade
    Jul 2009
    Från
    Värmland
    Inlägg
    34
    Respekt
    15

    Thumbs up

    Ok tack för infot.Jag får min konsoll tillbaka i början på nästa vecka och jag har några backuper som är brända på SKY dvd-r i 2x i Imgburn som jag hoppas att ska fungera.

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    688
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av igotGOTH Visa Inlägg
    Ok tack för infot.Jag får min konsoll tillbaka i början på nästa vecka och jag har några backuper som är brända på SKY dvd-r i 2x i Imgburn som jag hoppas att ska fungera.
    Jag tror inte att SKY dvd-r kommer att funka . Köp Verbatim eller Traxdata..
    Why drink and drive or smoke and fly? When you can do both and die!
    ALLEWMODZ-CASE MODDING

  4. #4
    Registrerade
    Jul 2009
    Från
    Värmland
    Inlägg
    34
    Respekt
    15
    Drivekey funkar inte åt mig(kommer inte in i settings menyn trots 3 tryck på ejekt)Original spel funkar samt eject men inget händer när jag trycker på wjekt 3 gånger.Drivekeyn har den nya X4 dioden.

  5. #5
    Registrerade
    Jul 2009
    Från
    Värmland
    Inlägg
    34
    Respekt
    15

    Thumbs up

    Drivekey funkar åt mig nu efter lite pillande.allewii ALLA SKY-dvdr jag provat hittils har funkat (brända med IMGburn i 2X hastighet med en NEC brännare) däremot har inte någon av de 10st Verbatim dvd-rw funkat, ej heller någon annan -RW eller +RW.Funkar inte RW med Drivekey?

  6. #6
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    688
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av igotGOTH Visa Inlägg
    Drivekey funkar åt mig nu efter lite pillande.allewii ALLA SKY-dvdr jag provat hittils har funkat (brända med IMGburn i 2X hastighet med en NEC brännare) däremot har inte någon av de 10st Verbatim dvd-rw funkat, ej heller någon annan -RW eller +RW.Funkar inte RW med Drivekey?
    Du ska inte använda -RW vad jag hört använd -R
    Why drink and drive or smoke and fly? When you can do both and die!
    ALLEWMODZ-CASE MODDING

  7. #7
    Registrerade
    Jul 2009
    Från
    Värmland
    Inlägg
    34
    Respekt
    15
    Det stämmer nog då det inte läser alls -RW men alla SKY dvd-R jag provat med.

  8. #8
    Registrerade
    Aug 2009
    Inlägg
    5
    Respekt
    0

    Drivekey funkar bra

    Har problem med att filmer shuttar/hackar nr de krs via ntverket frn min stationra dator. Nr jag dremot kr de lokalt p tvixen s fungerar de bra.

    Det hr har fungerat jttebra tidigare.
    r det ngon som har ngot tips o tricks fr att kunna frska se om ntverkshastigheten r tillrcklig? Det verkar nmligen nstan bara dyka upp p 1080p-filmer av hg kvalit, s det borde ju ha med bandbredd att gra.


    Edit: Jag tittade nu p Ntverkstrafiken som gr ut frn datorn, den gr i ungefr 12-15 Mbit, det r ju piece-of-cake fr min dator att hantera... Kan det vara ngot knas med tvixens mottagning frn ntverket?

  9. #9
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Kör du NFS/twixnetshare eller smb?
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  10. #10
    Registrerade
    Jul 2009
    Från
    Värmland
    Inlägg
    34
    Respekt
    15
    Drivekey har stöd för RW enligt http://www.wii-modchips.com/********-faq.htm men ingen av de 6-7 märkena på RW jag testat med har funkat.

Liknande diskussioner

  1. min brännare funkar inte eller xbox 360?
    By nico-valimaki in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2009-03-26, 19:42
  2. GBA funkar inte på M3 Real
    By dadibom in forum Nintendo DS - M3, R4 och G6 Flashkassetter
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-02-26, 08:15
  3. Xboxens bild funkar inte
    By giftigkola in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2008-02-21, 08:27
  4. Extern DL-brännare som funkar för 360.
    By zhilmoen in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2008-02-18, 10:17
  5. Dpad'en funkar ej
    By Oxigamannen in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2008-02-09, 15:37

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •