Visar resultat 1 till 26 av 26

Diskussion: Cygnos360 v2

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2005
    Från
    Lerum
    Inlägg
    230
    Respekt
    20

    Cygnos360 v2

    Tja

    Undrar om ni på Psxcare har tänkt att ta in Cygnos360 v2 i lagret?
    isåfall vet ni ungefär när detta blir? pris?

    de värkar vara bra att ha när free60's jtag exploit kommer=) http://www.free60.org

    Mvh Mathias

    kanske äntligen blir lite homebrew till 360=D
    So, some quick news:

    We kept on working on this idea, and it worked out. pretty well. We use JTAG to program the DMA target addr, and then SMC to trigger the DMA read. The exploit itself is based on the old 4532 exploit.

    The magic is how we launch 4532 - there is a "backdoor" for manufacturing since CB 1920. We have been able to restore the newer CD versions for all hardware types.

    This means:
    - We can boot own code in HV context ~5s after boot, before any video output, right after the kernel runs.
    - we need to reflash the flash, and add 3 resistors for the JTAG (no modchip required! but you might want a dual-nand modchip),
    - 8498 kills this by updating the bootloader - it blacklists 4532/4548. it also does hw init stuff which might interefere with the jtag hack, we don't know yet.
    - we have a proof of concept hack, we will release it SOON (a matter of hours/days, not more - promised.).
    - DON'T UPDATE to summer 09. Did i already say this?
    - you don't need to know your cpu key. You can update to all BUT summer '09. you don't need a dvdrom.
    - It works on all xenon, zephyr, falcon, opus, jasper. Unless you have updated to 849x. Then you're screwed.
    - It's possible to recover DVD keys. In fact, no DVD-ROM is required to run the hack, so it's possible to run own code, dump cpu key, decrypt HV, inject key, flash back. Note that I personally don't like games, so I won't be of much help here.
    - No, even if you know your CPU key, it's not possible to downgrade back from 8498.
    - Right now, the only way to support both gaming and hacking would be a dual-nand modchip, which switches between nand contents. Note that you still couldn't update to 8498, as it likely (haven't tried) doesn't run without R6T3.

    From a technical perspective, I want to stress that this is not "yet another bug" - it's THE SAME bug we used 2 years ago. It's just that we changed the way how we write to memory, and that allows for the new cool features.
    Last edited by matte.90; 2009-08-15 at 00:45.
    *PS3 slim 120- CFW 3,55
    *Xbox v1.4-DuoX 2-200GB hdd
    *GameCube-Viper GC Extreme-Cobra 2.1-XCM Viper full case crystal/purple
    *Gamecube-Duo Q-Top case crystal
    *Xbox 360-4*80mm Noctua-hitachi v78 iXtrm v1.51-Freeboot v0.032-1TB hdd R.I.P.
    *Xbox 360 slim original so far
    *Pstwo original x)
    *Nintendo Wii-WiiKey v1.9g +softmod

    Har satt i allt själv

  2. #2
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    218
    Respekt
    18
    sweeet verkar riktigt grymt om man kan fixa typ xbmc o en iso loader
    o sen fixa ddvd keys från boxen då e min ena 360 utan key räddad kanske hehe

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Vi lär ta hem cygnos v2, vi har ju redan cygnos v1 på lager...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  4. #4
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    369
    Respekt
    17
    Är vi som uppdaterat boxen i dagarna körda när det gäller detta då lr?

    Syftar då på: - DON'T UPDATE to summer 09. Did i already say this?

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Japp det är kört om man uppdaterat
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  6. #6
    Registrerade
    Jan 2005
    Från
    Lerum
    Inlägg
    230
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Vi lär ta hem cygnos v2, vi har ju redan cygnos v1 på lager...
    Tackar för svaret Hansi!
    Jo har sett ni har v1 i lager men ja väntar nog hellre till v2 då denna verkar lättare att installera och man behöver inte ha infectus för att läsar/skriva kernels.
    Men om du får mer info om när ni får in v2 mm. så får du gärna skriva här om du kommer ihåg de.
    Tackar så mkt
    Mvh Mathias
    *PS3 slim 120- CFW 3,55
    *Xbox v1.4-DuoX 2-200GB hdd
    *GameCube-Viper GC Extreme-Cobra 2.1-XCM Viper full case crystal/purple
    *Gamecube-Duo Q-Top case crystal
    *Xbox 360-4*80mm Noctua-hitachi v78 iXtrm v1.51-Freeboot v0.032-1TB hdd R.I.P.
    *Xbox 360 slim original so far
    *Pstwo original x)
    *Nintendo Wii-WiiKey v1.9g +softmod

    Har satt i allt själv

  7. #7
    Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Inlägg
    621
    Respekt
    17
    Det vore ju grymt om man kunde använda sin Xbox 360 att köra .x264 som en Popcorn Hour/TViX. Även om den iofs låter hemskt i jämnförelse med de två så vore det ju kanon för de som inte har råd att köpa någon av dem.

  8. #8
    Registrerade
    Jan 2005
    Från
    Lerum
    Inlägg
    230
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Svantesson666 Visa Inlägg
    Det vore ju grymt om man kunde använda sin Xbox 360 att köra .x264 som en Popcorn Hour/TViX. Även om den iofs låter hemskt i jämnförelse med de två så vore det ju kanon för de som inte har råd att köpa någon av dem.
    ahh längtar till xbmc på 360 ='D
    tycker inte ljudet e sp farligt, de e bara att kompensera me suround systemet ^^
    *PS3 slim 120- CFW 3,55
    *Xbox v1.4-DuoX 2-200GB hdd
    *GameCube-Viper GC Extreme-Cobra 2.1-XCM Viper full case crystal/purple
    *Gamecube-Duo Q-Top case crystal
    *Xbox 360-4*80mm Noctua-hitachi v78 iXtrm v1.51-Freeboot v0.032-1TB hdd R.I.P.
    *Xbox 360 slim original so far
    *Pstwo original x)
    *Nintendo Wii-WiiKey v1.9g +softmod

    Har satt i allt själv

  9. #9
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av Svantesson666 Visa Inlägg
    Det vore ju grymt om man kunde använda sin Xbox 360 att köra .x264 som en Popcorn Hour/TViX. Även om den iofs låter hemskt i jämnförelse med de två så vore det ju kanon för de som inte har råd att köpa någon av dem.
    Det är FAAN billigare att köpa en PCH än att modda en gammal konsoll som kan rödringa o boota från just ett specifikt spel o hoppas på att det fungerar

    2.500 kr kostar en PCH o vad kostar inte chippet + installation o sen få rman inte ha för hög uppdatering på 360 för det bränns interna säkringar i CPU som gör att du inte kan backa FW bla bla bla....

    Nej jag har precis fått tag på en PCH som visade sig inte ge ljud via HDMI så jag fick den utbytt.
    Och jag sitter ändå på en av varje släppt konsoll o ersätter min GammelxBox med MCE bara för den inte klarar av HD upplösta Videos, annars fungerade gammelboxen kanon.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  10. #10
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    218
    Respekt
    18
    låter som nån blibit lite ANTI 360 hehe... men förstod inte riktigt om man verkligen behövde cygnos eller om det kommer funka att fixa allt med gammla flashnings metoden typ

  11. #11
    Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Inlägg
    621
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Det är FAAN billigare att köpa en PCH än att modda en gammal konsoll som kan rödringa o boota från just ett specifikt spel o hoppas på att det fungerar

    2.500 kr kostar en PCH o vad kostar inte chippet + installation o sen få rman inte ha för hög uppdatering på 360 för det bränns interna säkringar i CPU som gör att du inte kan backa FW bla bla bla....

    Nej jag har precis fått tag på en PCH som visade sig inte ge ljud via HDMI så jag fick den utbytt.
    Och jag sitter ändå på en av varje släppt konsoll o ersätter min GammelxBox med MCE bara för den inte klarar av HD upplösta Videos, annars fungerade gammelboxen kanon.
    Nu tror jag i och med det här nya chipset iofs att man faktiskt kommer slippa boota från King Kong utan man kommer kunna installera Linux på sin HDD.
    Men inte heller jag skulle använda min Xbox 360 som mediacentral då jag sitter på en TViX 7000. Men för dem som redan sitter på en Xbox 360 och saknar det andra kan det bli kanon. För med tanke på hur grymt kraftfull 360:n faktiskt är så lär den kunna klara 1080p .x264 filmer utan problem. Jag antar att 360:n även stödjer 24p eller? Det finns ju trots allt en HDDVD spelare att köpa till den.

  12. #12
    Registrerade
    Aug 2009
    Inlägg
    79
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av telgetok Visa Inlägg
    låter som nån blibit lite ANTI 360 hehe... men förstod inte riktigt om man verkligen behövde cygnos eller om det kommer funka att fixa allt med gammla flashnings metoden typ
    Vad jag förstår så behöver du ett "dual-nand" chip (som exv då Cygnos är, har inte speciellt bra koll på chip så vet inte om det kanske finns fler sådana chip) för att boxen ska klara av både hacks (homebrew) och spelande. Endast flash av läsaren räcker alltså inte för att boxen ska fixa detta.

  13. #13
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Det går ju inte en dag då man inte sitter med tvixen och önskar att det gick att ersätta programvaran i den med xbmc...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  14. #14
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Jag har precis skaffat mig en PopcornHour A-110 o den första var det fel på emn fick den utbytt men är lite sugen på C-200 som skall ha stöd för BluRay enheter internt.
    Så nej jag är inte alls emot att kunna köra XBMC på en 360 tvärtom, jag skulle tokjubla

    Det jag menade var att processen är rätt omständig vad jag sett o läst mig till med KingKong booten etc, för att sparka igång funktionerna, efter det och en kompatibel maskin som inte uppdaterats mycket skall det ju vara cool o köra lite vad man känner för det.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  15. #15
    Registrerade
    Jan 2005
    Från
    Lerum
    Inlägg
    230
    Respekt
    20
    Har du hört nått nytt om cygon v2, Hansi?
    inget datum på när de kommer in i lagret?
    Mvh Mathias
    *PS3 slim 120- CFW 3,55
    *Xbox v1.4-DuoX 2-200GB hdd
    *GameCube-Viper GC Extreme-Cobra 2.1-XCM Viper full case crystal/purple
    *Gamecube-Duo Q-Top case crystal
    *Xbox 360-4*80mm Noctua-hitachi v78 iXtrm v1.51-Freeboot v0.032-1TB hdd R.I.P.
    *Xbox 360 slim original so far
    *Pstwo original x)
    *Nintendo Wii-WiiKey v1.9g +softmod

    Har satt i allt själv

  16. #16
    dragonslayer Guest
    jag försökte bli återförsäljare.. men dom ville att man skulle köpa minst 25st ... Det slutade med att jag bara köpte ett via devineo istället...
    dom är lite petiga på vem som får en banner på sidan oxo... annars hade det ju varit lättare att ta upp preorders

    FreeBoot funkar bra

  17. #17
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Jag kan ta hem cygnos v2 om någon vill ha, men ser inte riktigt marknaden, hade noll intresse på våra cygnos v1 vi tog in iaf.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  18. #18
    dragonslayer Guest
    jag tror inte att man skall jämföra Cygnos360 v1 med v2 alls...
    Cygnos360 v2 kan en vanlig användare hantera om någon bara gjort installationen rätt..

  19. #19
    Registrerade
    Jan 2005
    Från
    Lerum
    Inlägg
    230
    Respekt
    20
    ahh tror att cygnos v2 är lite mer intressant för dom flesta än va v1 var.
    då cygnos v2 är lite mer som ett klassiskt modchip, eller kommer förmodligen bli iaf.

    hansi: jag är iaf fortfarande intresserad av en cygnos v2 =) vet du va priset ligger på isåfall?

    Dragonslyer: jasså du har fått igång de, då vet ja vem ja ska fråga om de strular för mig =P
    hur funkar freeboot när du kommit in i 8498, kan man spela spel som vanligt därifrån då? om du stoppar in en wave 4 skiva, vill den fortfarande lägga in en update?

    Mvh Mathias
    *PS3 slim 120- CFW 3,55
    *Xbox v1.4-DuoX 2-200GB hdd
    *GameCube-Viper GC Extreme-Cobra 2.1-XCM Viper full case crystal/purple
    *Gamecube-Duo Q-Top case crystal
    *Xbox 360-4*80mm Noctua-hitachi v78 iXtrm v1.51-Freeboot v0.032-1TB hdd R.I.P.
    *Xbox 360 slim original so far
    *Pstwo original x)
    *Nintendo Wii-WiiKey v1.9g +softmod

    Har satt i allt själv

  20. #20
    dragonslayer Guest
    FreeBoot... Du lägger in Xell och Freeboot på xboxens NAND och sen lägger du in "Summer 09" på Cygnos360 v2 NAND...
    Sen kan du starta 8xxx dashboarden när du vill (Knapptryck) så växlar CygnosFirmware automatiskt till Cygnos NAND så att du kan spela Wave4 spel utan att bränna fler e-fuses

  21. #21
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    423
    Respekt
    17
    Är också intresserad av ett cygnos 2 ... pris?

  22. #22
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    688
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av POi2 Visa Inlägg
    Är också intresserad av ett cygnos 2 ... pris?
    Vad jag hört och sett so borde den ligga runt 500:-
    Why drink and drive or smoke and fly? When you can do both and die!
    ALLEWMODZ-CASE MODDING

  23. #23
    dragonslayer Guest
    jag har just lagt en beställning på 5 st
    Får se hur smidiga dom är på att leverera!

  24. #24
    Registrerade
    Jan 2005
    Från
    Lerum
    Inlägg
    230
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av dragonslayer Visa Inlägg
    jag har just lagt en beställning på 5 st
    Får se hur smidiga dom är på att leverera!
    Har du fått hem dina cygnos v2 än?
    Har du tänkt att sälja dom eller? hur mkt isf?

    Mvh Mathias
    *PS3 slim 120- CFW 3,55
    *Xbox v1.4-DuoX 2-200GB hdd
    *GameCube-Viper GC Extreme-Cobra 2.1-XCM Viper full case crystal/purple
    *Gamecube-Duo Q-Top case crystal
    *Xbox 360-4*80mm Noctua-hitachi v78 iXtrm v1.51-Freeboot v0.032-1TB hdd R.I.P.
    *Xbox 360 slim original so far
    *Pstwo original x)
    *Nintendo Wii-WiiKey v1.9g +softmod

    Har satt i allt själv

  25. #25
    dragonslayer Guest
    hmm är säker på att jag har svarat på detta en gång tidigare.. men gissar att det plockats bort

  26. #26
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Vi lägger upp cygnos v2 i webshoppen så fort vi får nästa leverans, dom vi fick i första leveransen förbrukade vi själva :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •