Visar resultat 1 till 28 av 28

Diskussion: iXtreme 1.6??

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    37
    Respekt
    16

    Question iXtreme 1.6??

    Behöver man nyaste iXtreme för att spela de nyaste spelen??
    jag har läst i några trådar men inte fått något rakt svar....

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av arpo Visa Inlägg
    Behöver man nyaste iXtreme för att spela de nyaste spelen??
    jag har läst i några trådar men inte fått något rakt svar....
    det stämmer. nya spel har en ny videopartition (kallad wave3) och du behöver ixtreme 1.6 för att den ska starta spel med denna partition. 1.51 startar den också men ixteme 1.51 är inte livesäker då de tagit bort kontrollen av wave, istället för att lägga till den (ett snabbt fulhack de gjorde för att ge stöd för partitionen snabbt).

    så uppdatera till ixtreme 1.6 och lira på.

  3. #3
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    60
    Respekt
    17
    1.51 eller högre.

  4. #4
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    37
    Respekt
    16
    Då har jag också fått svar på varför prototype inte fungerar :P har slösat 3 skivor på att försöka bränna det på olika datorer.... xD tack

  5. #5
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    60
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    det stämmer. nya spel har en ny videopartition (kallad wave3) och du behöver ixtreme 1.6 för att den ska starta spel med denna partition. 1.51 startar den också men ixteme 1.51 är inte livesäker då de tagit bort kontrollen av wave, istället för att lägga till den (ett snabbt fulhack de gjorde för att ge stöd för partitionen snabbt).

    så uppdatera till ixtreme 1.6 och lira på.
    Är det så? Men vad gör vi med hitachi drivers? Betyder det att vi är bannade vi som har spelat wave 3 spel med 1.51?

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av hejpådig Visa Inlägg
    Är det så? Men vad gör vi med hitachi drivers? Betyder det att vi är bannade vi som har spelat wave 3 spel med 1.51?
    hitachi är ingen prioriterad spelare tyvärr, pga det finns så många versioner av den. nej, det betyder inte att man blir bannad, men risken är större. se till att kolla dina releaser innan bara som vanligt.

  7. #7
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    60
    Respekt
    17
    tur... Checkar alltid med abgx

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av hejpådig Visa Inlägg
    Är det så? Men vad gör vi med hitachi drivers? Betyder det att vi är bannade vi som har spelat wave 3 spel med 1.51?
    att man kör 1.6 är ingen garanti för att man inte blir bannad, man måste hur man än gör kolla spelen med ABGX360
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  9. #9
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    37
    Respekt
    16
    nu har jag uppdaterat till iXtreme 1.6 hos psxcare.... men när jag startar kräver den en update??? :O

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Det är en dashboard update, förmodligen för att du inte hade NXE? eller var det för att du körde igång live? i så fall är det uppdateringen från i tisdags, vill du kunna köra igång homebrew program etc. bör du inte uppdatera, men då kan du inte vara inne på live heller >_<
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  11. #11
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    37
    Respekt
    16
    NXE?? :O live har aldrig varit igång på mitt 360..... homebrew program?? men jag kan inte komma till dashboard.... lite hjälp tack..... jag skulle ju testa prototype just precis men de funkar ju inte.... -.-

  12. #12
    Registrerade
    Jan 2005
    Från
    Lerum
    Inlägg
    230
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av arpo Visa Inlägg
    NXE?? :O live har aldrig varit igång på mitt 360..... homebrew program?? men jag kan inte komma till dashboard.... lite hjälp tack..... jag skulle ju testa prototype just precis men de funkar ju inte.... -.-
    Lite mer info om va som händer när du startar din xbox så e de lättare att ta reda på svaret.
    Kommer du inte in i dashboarden utan spel i heller?

    Mvh Mathias
    *PS3 slim 120- CFW 3,55
    *Xbox v1.4-DuoX 2-200GB hdd
    *GameCube-Viper GC Extreme-Cobra 2.1-XCM Viper full case crystal/purple
    *Gamecube-Duo Q-Top case crystal
    *Xbox 360-4*80mm Noctua-hitachi v78 iXtrm v1.51-Freeboot v0.032-1TB hdd R.I.P.
    *Xbox 360 slim original so far
    *Pstwo original x)
    *Nintendo Wii-WiiKey v1.9g +softmod

    Har satt i allt själv

  13. #13
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av arpo Visa Inlägg
    nu har jag uppdaterat till iXtreme 1.6 hos psxcare.... men när jag startar kräver den en update??? :O
    installera denna.

  14. #14
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    37
    Respekt
    16
    jag startade mitt 360 nyss... och sen tryckte jag på att jag inte skulle uppdatera nåt skit.... men sen kom jag till dashboardet... och de va ett nytt (hur då?? :O) men sen startade jag prototype och de fungerar nu tack iallafall för all hjälp

  15. #15
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av arpo Visa Inlägg
    jag startade mitt 360 nyss... och sen tryckte jag på att jag inte skulle uppdatera nåt skit.... men sen kom jag till dashboardet... och de va ett nytt (hur då?? :O) men sen startade jag prototype och de fungerar nu tack iallafall för all hjälp
    okej bra, men det skadar inte att uppdatera. vissa spel kräver det, du hade tur. du kommer inte bli bannad för att du uppdaterar den. vi får dock hålla ögonen på nya updaten, vad den för med sig.

  16. #16
    Registrerade
    Aug 2009
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    En fråga angående alla versioner av iXtreme efter v1.4 som jag undrat över...

    Stämmer det att om jag har ett x antal spel brända av den gamla typen, dvs utan wave3, och uppdaterar till v1.6 så kan jag lika bra kasta alla gamla skivor jag har brända för jag kan inte starta upp dom längre med 1.6?

    Tack på förhand!

    /J.

  17. #17
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    117
    Respekt
    19
    Nej, det stämmer inte.

    Är dina äldre spel OK så fungerar de utmärkt på 1.6

    Med OK menar jag att de fullt stealth-patchade mm - alltså att de ser bra ut enligt abgx360 (www.abgx360.net)

  18. #18
    Registrerade
    Aug 2009
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Kiwimannen Visa Inlägg
    Nej, det stämmer inte.

    Är dina äldre spel OK så fungerar de utmärkt på 1.6

    Med OK menar jag att de fullt stealth-patchade mm - alltså att de ser bra ut enligt abgx360 (www.abgx360.net)
    Tackar för ett snabbt svar, ska genast ladda ner och köra igenom alla mina skivor.

  19. #19
    Registrerade
    Dec 2008
    Från
    Sverige, Kalmar
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    om jag ska upgradera mitt chip kan jag bara skicka in mitt 360 till er eller ska jag maila någon först?
    Ouya! Bara ett halv år kvar sen kommer den till brevlådan

  20. #20
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av jixie Visa Inlägg
    om jag ska upgradera mitt chip kan jag bara skicka in mitt 360 till er eller ska jag maila någon först?
    ditt chip? nu tror jag du menar din flashning?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  21. #21
    Registrerade
    Dec 2005
    Inlägg
    217
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    det stämmer. nya spel har en ny videopartition (kallad wave3) och du behöver ixtreme 1.6 för att den ska starta spel med denna partition. 1.51 startar den också men ixteme 1.51 är inte livesäker då de tagit bort kontrollen av wave, istället för att lägga till den (ett snabbt fulhack de gjorde för att ge stöd för partitionen snabbt).

    så uppdatera till ixtreme 1.6 och lira på.
    Hur ser livesäkerheten ut på Hitachi iextreme 1.51, det finns ju ingen 1.6 till den ännu?

  22. #22
    Registrerade
    Aug 2009
    Inlägg
    79
    Respekt
    15
    Citat Original inlägg av SuFFix Visa Inlägg
    Hur ser livesäkerheten ut på Hitachi iextreme 1.51, det finns ju ingen 1.6 till den ännu?
    Jag tror att det ska vara Livesäkert att köra Live med 1.51, bara du har verifierat dina spel med abgx360. Dock är jag inte 100% säker på detta då int21 både i denna tråd och i tråden http://www.forum.psxcare.com/support...d.php?p=213010 (post #17) antyder att 1.51 inte är Livesäker i och med att firmwaren inte kollar videopartitionen/videopartitionerna alls. Men vet inte riktigt om detta gäller spel med abgx360-kollade lir.. Men jag skulle tippa att det är säkert med iX 1.51 + abgx360 checkade skivor i alla fall.

  23. #23
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av RickeXBM Visa Inlägg
    Jag tror att det ska vara Livesäkert att köra Live med 1.51, bara du har verifierat dina spel med abgx360. Dock är jag inte 100% säker på detta då int21 både i denna tråd och i tråden http://www.forum.psxcare.com/support...d.php?p=213010 (post #17) antyder att 1.51 inte är Livesäker i och med att firmwaren inte kollar videopartitionen/videopartitionerna alls. Men vet inte riktigt om detta gäller spel med abgx360-kollade lir.. Men jag skulle tippa att det är säkert med iX 1.51 + abgx360 checkade skivor i alla fall.
    har uppdaterat den tråden med info som gör 1.51 säker, sålänge den är "grön" med abgx360.

  24. #24
    Registrerade
    Dec 2005
    Inlägg
    217
    Respekt
    0
    alla mina spel är gröna via abgx360 så det är ju bra

  25. #25
    Registrerade
    Aug 2009
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Hur ser Live säkerheten ut om man kör in spel på hårddisken från skivan och kör dom därifrån? Tänker på att nya Forza 3 kommer ligga på två skivor och då är det lättare o lägga in en skiva på hd'n... Blir man bannad om man gör så eller hur stor är risken?

    Tacksam för alla svar, J. :-)

  26. #26
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av gsx_swe Visa Inlägg
    Hur ser Live säkerheten ut om man kör in spel på hårddisken från skivan och kör dom därifrån? Tänker på att nya Forza 3 kommer ligga på två skivor och då är det lättare o lägga in en skiva på hd'n... Blir man bannad om man gör så eller hur stor är risken?

    Tacksam för alla svar, J. :-)

    Ingen som vet
    Det fins alltid en risk att bli utkastad om man har en moddad enhet o fulpatchade skivor
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  27. #27
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av gsx_swe Visa Inlägg
    Hur ser Live säkerheten ut om man kör in spel på hårddisken från skivan och kör dom därifrån? Tänker på att nya Forza 3 kommer ligga på två skivor och då är det lättare o lägga in en skiva på hd'n... Blir man bannad om man gör så eller hur stor är risken?

    Tacksam för alla svar, J. :-)
    på vilket sätt skulle det bli lättare? du måste byta skiva när du ska starta skiva 2 ändå? det ända som skiljer att lägga spelet på HDD'n och köra det från skivan är laddningstider och i vissa video sekvenser kan det lagga om man kör från skiva och läsaren inte mår så bra...

    men ur livesäkerhetssynpunkt så bör det inte vara någon större skillnad, förutsatt att skivorna är verifierade... men som pendragon säger, det är ingen som vet hur det är med det där egentligen, men jag tycker inte att det borde göra någon större skillnad...

    *edit:*
    I dagsläget kan du liksom inte lägga in skivan direkt på hårddisken från datorn, utan måste bränna ut det på skiva först, i framtiden kanske det går att lägga in spelen direkt på hårddisken, om dom lyckas hitta ett sätt att göra detta, ms har juh liksom spel för försäljning via LIVE som läggs direkt på HDD'n, frågan är om vi kommer kunna göra så utan att pröjsa för skiten i framtiden eller inte, och då är frågan, hur säkert är detta på live? men som sagt, i dagsläget finns det ingenting sådant för Xbox 360 =(
    Last edited by Swizzy; 2009-08-20 at 12:08.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  28. #28
    Registrerade
    Aug 2009
    Inlägg
    79
    Respekt
    15
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    *edit:*
    I dagsläget kan du liksom inte lägga in skivan direkt på hårddisken från datorn, utan måste bränna ut det på skiva först, i framtiden kanske det går att lägga in spelen direkt på hårddisken, om dom lyckas hitta ett sätt att göra detta, ms har juh liksom spel för försäljning via LIVE som läggs direkt på HDD'n, frågan är om vi kommer kunna göra så utan att pröjsa för skiten i framtiden eller inte, och då är frågan, hur säkert är detta på live? men som sagt, i dagsläget finns det ingenting sådant för Xbox 360 =(
    Precis, men jag tycker det ryktas om ISO loaders och liknande nu i och med att free60 ( http://www.free60.org/wiki/Main_Page ) börjar komma igång rätt bra med sina homebrews/hacks. Dock behövs ett "dual-nand" chip som kan skifta mellan kernels för att få tex Linux-grejorna som det har jobbats flitigt på senaste tiden att funka korrekt just nu, och att boxen inte är uppdaterad med senaste Live-uppdateringen men det är ju alltid en början. Vem vet vad som händer i framtiden?

    Sen att "fullversioner" av 360-spel nu finns för nerladdning (som Swizzy tidigare skrev) drar såklart också igång ryktena om att det kanske kommer någon form av ISO-loader i framtiden. Men vad jag förstår så måste någon komma på ett sätt att signa liret för just din profil (så som tex Game-Addons blir signade när man köper från Live) för att det ska funka. I alla fall om man ska använda en teknik som gör att det ser ut som att du har köpt spelet på Live. Men ingen omöjlighet att detta fixas längre fram kanske, who knows?

    Blev lite Off-Topic här av mig (igen). Sorry trådskapare.

Liknande diskussioner

  1. iXtreme 1.6 och annat!
    By Deru in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 25
    Senaste inlägg: 2009-09-21, 09:35
  2. Uppgradera ixtreme 1.51 -> 1.6
    By yabbah in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 73
    Senaste inlägg: 2009-05-18, 16:32
  3. Nya spel fungerar inte med iXtreme 1.5 ( 1.6 på ingång)
    By PalmiNio in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 165
    Senaste inlägg: 2009-03-19, 19:10
  4. 1.6 ixtreme nödvändigt?
    By leenzo in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2009-03-18, 00:53
  5. Ixtreme 1.6 på väg ju
    By nico-valimaki in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2009-03-15, 21:20

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •