Visar resultat 1 till 11 av 11

Diskussion: xvid strular

Registrerade
    May 2008
    Respekt
    17

xvid strular

Får detta felmeddelande hela tiden när jag ska spela upp xvid-filmer på min box.

A media update is required to play this content. To get the update, sign in to Xbox LIVE and play the content again.
    Status code: 51-C00DF236

Jag har redan tankat ner den filen, och den ligger på hårddisken. Trots detta så får jag detta felmeddelande varje gång jag ska spela film och inte är inloggad.

Visst det är ju inga problem med att logga in på LIVE varje gång jag ska se på film direkt. Men saken är den att jag ibland tar med mig boxen + datorn till sommarstugan. Har ingen uppkoppling där så kan inte logga in på LIVE då
    Dessutom så kanske jag blir bannad någon dag från LIVE. Hur ska jag då kunna se på film liksom

Måste tillägga att på min gamla box så räckte det att jag tankade ner den uppdateringen en gång. Sen behövde jag aldrig vara inloggad för att lira film på boxen. Någon som vet vad som kan ha gått snett på min nya box?

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    gå in på xboxen, hoppa upp till "my xbox" tabben, gå till settings delen -> (längst bort) hoppa in i Memory, välj minnes enhet (grön kanpp) hoppa sedan ner till system items, radera dom 2 optional media update du har där, tanka sedan hem optional media update på nytt så ska det fungera
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    May 2008
    Respekt
    17
    Jag har redan testat detta. Glömde att nämna det ovan.

Dock så har jag bara en "Optional Media Update" inte två som du nämner :S
    Den filen är iaf på 5Mb. Dom andra filerna jag har under System Items är "Marketplace System Data" och "Video Bookmark data"

Testade att radera "Optional Media Update" och tankade ner den filen igen. Dock blir det samma fel när jag försöker spela upp film när jag är offline

För övrigt så står det att jag redan tankat ner den filen. Och LIVE frågar om jag vill tanka ner den igen. Är det där felet ligger tro? Hur kan den veta att jag tankat ner den om jag raderat filen liksom!? :S

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    prova att ta bort båda dom också, kan vara där felet ligger också... jag fixade nämligen precis samma problem hos min syster nyligen, då tog jag iofs bort allt sådant där... och jag hade även tagit bort system update från minneskortet... prova att ta bort allt det där, det är ingenting viktigt... video bookmark kanske är det som gör att det inte fungerar, prova att bara ta bort den och optional media update, fungerar det fortfarande inte då så tar du bort allt i den delen av minneskortet...
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    fick du det till att fungera? jag har problem med min också nu, samma som du... men det kanske är Tversity som var problemet hos mig, skivor fungerar... men inte med tversity...
    Google is your friend!

Registrerade
    May 2008
    Respekt
    17
    Nej det hjälpte tyvärr inte Den frågar fortfarande efter uppdateringen trots att jag tankat ner den o den ligger under System Items *suck*

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    26
    om du lagt in den nya uppdateringen så kanske du får göra såhär. min box klarar att spela upp xvid offline efter jag gjort detta.

Registrerade
    May 2005
    Respekt
    20
    Har ni bytt hårddisk i 360:n ?

Jag bytte hårddisk och förde över profiler, saves mm med ett minneskort.

Om jag sedan försökte titta på Xvid med min profil som redan hade laddat hem mediauppdateringen till min tidigare hårddisk kunde jag inte titta på Xvid offline.

Lösningen var att skapa en ny profil och ladda hem uppdateringen igen - då fungerar Xvid offline (även om den nya profilen inte är inloggad)

Registrerade
    Jun 2008
    Från
    Bunkergate 7
    Respekt
    17
    sen bör ni inte glömma att vissa xvid/divx kodningar inte stöds av codecpacket som ms släppt på live..
    ;D

Registrerade
    Oct 2008
    Respekt
    17
    När man flyttar hårddisk och överför profiler kommer xboxen kräva att man verifierar licenserna online innan man får använda dem. Media uppdateringen som möjliggör xvid uppsepelning räknas som en licens precis som ett xbla spel eller en dashboard theme.

Ta en titt på följande guide om hur man kopplar ihop licenserna med den nya hårddisken utan att behöva skapa en ny Live profil.

http://www.neowin.net/forum/lofivers...p/t645680.html
    Last edited by Ratchet; 2009-08-17 at 11:46.

Registrerade
    May 2008
    Respekt
    17
    Tyvärr hjälper inte det ovan för oss som har köpt en helt ny box
    Står att filen är "assigned to other console"

EDIT: Wohoo nu funkar det. Gjorde lite fel innan så. Se till att ha på boxen och vara inloggad på rätt profil när du gör detta så funkar det prima. ÄNTLIGEN kan jag se film offline utan att behöva göra en till profil som ligger o skräpar!

Tack så mycket Ratchet!
    Last edited by lejonel; 2009-08-17 at 12:58.

Liknande diskussioner

1. Trådlös kontroll som strular
    By svalboet in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2009-07-03, 15:04
  2. Spela XVID via USB och CD?
    By zoimaster in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Senaste inlägg: 2009-02-06, 22:46
  3. xbox360 luckan strular
    By Animega in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2008-12-15, 14:08
  4. Får ej igång Xvid filmer på XBMC
    By subir in forum XBOX Media Player / Media Center