Vilket program är bäst för att bränna 360 spel med ?
Vilket program är bäst för att bränna 360 spel med ?
Vi rekomenderar IMGBurn då vi kan ge support på det om det skulle skita sig, annars är båda 2 lika bra
Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare
Vet inte om det spelar någon roll för dig att veta men även jag rekommenderar ImgBurn. Alla 360 lir som jag har brännt (vilket trots allt är en del) har jag brännt utan problem med detta program. Dock hänger såklart inte allt på vilket program du bränner med utan mestadels på vilka skivor/vilken brännare du använder men ändå.
Jag använde IMG Burn förut men jag fattade aldrig vilken brännare jag har
för jag läste en guide på internet att man skulle ställa brännaren, och när jag tar upp IMG Burn så står det : TSSTcorp CDDVDW TS-H653Q och den är i alla fall (intern) så hjälp någon ?
Det ser ut att kunna vara en Samsung TS-H653Q (Samsung brukar dyka upp som "TSSTcorp" och dom brukar ha något liknande som modell namn...) googla lite på det så får du nog upp vad det är för drive du har =)
*Edit:*
Googlat lite, ser ut att vara en intern HP läsare i laptop? stämmer det?
eller så är det en samsung som jag sa: http://www.videohelp.com/dvdwriters/...-ts-h653q/2354
Last edited by Swizzy; 2009-08-17 at 10:28.
Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
Det är ingen bärbar dator och jag ska googla lite Ska vi se om det är samsung
www.rpc1.com
Få hem någon Driver info applikation så läser den exakt vad du har för DVD o vad den har stöd för etc
/ Pendragon
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...
Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!
Jag fattade inte sidan du linkade nu är jag inne på den och sen då ?
Google is your friend!
Följ tipsen där vilket program ( DVDinfo eller vad det nu kan heta o ladda ned ) kör den så ser du vad du har för DVD o vad den klarar av.
Efter sökning på deras forum hittade jag: http://www.dvdinfopro.com/
Last edited by Pendragon; 2009-08-17 at 17:49.
/ Pendragon
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...
Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!
Jag tror jag har en Samsung och tack för hjälpen Pendragon och swissy
Sen har jag bara en fråga till
När man ska packa upp alla RAR filer hur ska man göra då ? Ska man ha alla filer med (alltså ta med alla som man får ned ) eller bara RAR ?
Antar att du menar spel som du har tankat hem nu. I så fall så räcker det oftast med att du öppnar den första .rar filen i mappen där spelet du har tankat hem ligger med exv WinRAR, väljer Packa upp här.. och väljer en plats att packa upp .iso filen till. Då packas data från de övriga .rar filerna upp automatiskt. Du kan också bara högerklicka på första .rar filen och välja Packa upp här.. för att göra det enkelt för dig (om du har WinRAR installerat vill säga).
Ibland kan du få .001, .002 osv som filändelser på filerna istället för .rar (i mappen du har tankat spelet till). Då är det bara att högerklicka på .001 filen, välja Öppna Med.., bläddra till mappen där du har installerat WinRAR och välja att filen ska öppnas med WinRAR.exe. Sedan gör du som jag skrev ovan.
Skulle metoden jag nämnde först mot förmodan inte funka trots att du har .rar filer i mappen så markerar du alla dessa filer, högerklickar och väljer Packa upp här.. på någon av filerna.
Edit: Vid en närmare titt på din fråga så var det kanske inte riktigt detta svar du var ute efter men gör du så här så fixar du att packa upp ditt/dina lir i alla fall (förutsatt att det spel/de spel du har tankat är sk "scen-releaser" och inte rippar från enskilda personer som kan lägga upp sina rippar lite hur som helst). Svarar rakt på din fråga också för säkerhets skull. Du bara ska välja att packa upp .rar filerna.
Last edited by RickeXBM; 2009-08-17 at 20:17.
Så man ska bara packa upp alla RAR filer ?
Så kan jag ta vilken eller är det nån speciel ?
och man ska skita i typ MSInfo-dokument ?
Last edited by sqeezer21; 2009-08-17 at 20:30.
Om man har RAR filerna i en lista ska man ta den som är högst upp ?
Är det bara .rar filer så brukar det funka vilken du än väljer att börja packa upp (de andra burkar alltså fortsätta automatiskt). Är det .00x filer så ska du packa upp .001 filen. Men för att undvika eventuella problem så rekommenderar jag att du alltid väljer den första, eller den som är högst upp i listan även om det är .rar filer.
MSInfo dokumentet låter du bara vara ja. Det är en .nfo fil egentligen som visar info om releasen/spelet om du öppnar den med tex DAMN NFO Viewer.
Edit: I de allra flesta scenreleaser ingår också en .sfv fil som du bara ska låta vara (när du packar upp). Detta är en fil som gör en check på att .rar filerna inte är korrupta om du öppnar den med tex QuickSFV. Detta rekommenderar jag att du gör om du har problem att packa upp. Är det då någon .rar fil som är korrupt så tankar du bara hem den igen.
Jag antar nämnligen att du har en sådan fil eftersom du hade en NFO-fil och därmed troligtvis har tankat en scenrelease.
Last edited by RickeXBM; 2009-08-17 at 20:36.
Kan man inte bara markera alla RAR filer ?
du kan markera alla rar filerna och packa upp, eller ta vilken som helst... det spelar ingen som helst roll men du kan bara välja att packa upp en "serie" rar filer, om du har flera olika måste du köra var och en av dom separat... (om du har t.ex spel1.r01 spel1.r02 etc. och spel2.r01 spel2.r02 etc. måste du packa upp spel1 först och sedan spel2, du kan inte markera alla och köra direkt... dock kan du köra 2st uppackningar samtidigt)
Google is your friend!
Ok Tack så mycket =)
Jag återkommer om det blir några problem
Bookmarks