Visar resultat 1 till 11 av 11

Diskussion: ABGX360 + win7 problem

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    82
    Respekt
    16

    ABGX360 + win7 problem

    har ett konstigt problem när jag ska kolla om ett spel är ok med ABGX360 när jag trycker på launch så händer det inget

    jag kör det som admin har testat olika compatibility mode
    har testat att ändra progam output till text men då hänger sig bara programet
    har testat att installera från olika källor

    någon som har någon ide vad jag ska göra

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av hejhej20 Visa Inlägg
    har ett konstigt problem när jag ska kolla om ett spel är ok med ABGX360 när jag trycker på launch så händer det inget

    jag kör det som admin har testat olika compatibility mode
    har testat att ändra progam output till text men då hänger sig bara programet
    har testat att installera från olika källor

    någon som har någon ide vad jag ska göra
    mycket konstigt. prova att installera om .NET, jag är dock tveksam till att det hjälper. kör också win7 64-bit och det fungerar bra här. i västa fall får du testa filen via konsolen (command prompt) med kommandot, abgx360 -tx --af3 --max --pause -- "imagefil.iso"

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    82
    Respekt
    16
    jag kör med win7 64-bit RTM

    vad menar du med i västa fall får du testa filen via konsolen?

    ska installera om .NET nu

    Edit: har installerat om .NET nu och det funkade inte
    Last edited by hejhej20; 2009-08-22 at 00:02.

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av hejhej20 Visa Inlägg
    jag kör med win7 64-bit RTM

    vad menar du med i västa fall får du testa filen via konsolen?

    ska installera om .NET nu

    Edit: har installerat om .NET nu och det funkade inte
    jag menade att i värsta fall får du kolla dina releaser i konsolen utan gui'n. det gui'n gör är ju att skicka de kommandon du ställt in till abgx360.exe. prova att kolla den via abgx360.exe via "command prompt under accessories" och se om det ploppar upp någon verifieringsruta den vägen. om du inte har en aning om hur du navigerar under command så hojta till.

    det kommandot du ska skriva där abgx360 är: abgx360.exe -tx --af3 --max --pause -- "sökvägen till imagefil.iso"

  5. #5
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    82
    Respekt
    16
    jag hittade problemet nu ska jag bara lösa det

    mitt antivirus flaggar conhost.exe får inte bort det, men när jag stänger varningen så kommer verifieringsruta upp

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av hejhej20 Visa Inlägg
    jag hittade problemet nu ska jag bara lösa det

    mitt antivirus flaggar conhost.exe får inte bort det, men när jag stänger varningen så kommer verifieringsruta upp
    det är väl bara att lägga den filen i exclude så den skiter i att scanna den? vilket av kör du?

  7. #7
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    82
    Respekt
    16
    jag kör med F-Seure

    får inte det till att slut att flaga conhost.exe testat alla sätt men hoppas att en updatering kommer till virus programet snart så att det slutar

  8. #8
    Registrerade
    Aug 2009
    Inlägg
    79
    Respekt
    15
    Citat Original inlägg av hejhej20 Visa Inlägg
    jag kör med F-Seure

    får inte det till att slut att flaga conhost.exe testat alla sätt men hoppas att en updatering kommer till virus programet snart så att det slutar
    Eller så avaktiverar du ditt anti-virus program tillfälligt när du ska kolla dina spel med abgx360. Kan inte F-Secure så bra men det brukar gå att avaktivera virusskyddet tillfälligt i en del (de flesta?) anti-virus programmen. Antingen genom att högerklicka på ikonen för programmet i aktivitetsfältet och välja att inaktivera skyddet tillfälligt där eller att öppna upp programmet och göra det där. Kan vara värt att kolla upp om du kan det i alla fall.

    Skulle du inte kunna avaktivera programmet tillfälligt så kan du ju alltid gå in i msconfig -> Autostart, ta bort krysset vid de filer som har med F-Secure att göra, starta om datorn och kolla ditt spel/dina spel med abgx360. Och när du sen har kollat ditt lir/dina lir så går du in i msconfig igen, aktiverar F-Secure applikationen/applikationerna och startar om datorn igen.
    Omständigt, men det funkar om du inte kan göra på annat vis..

    Ett annat alternativ är såklart att byta anti-virus program. Finns bättre än F-Secure om man säger så. Vill inte gå in mer i detalj om vilket anti-virus program du bör välja/vilket som är bäst då vi hamnar helt Off-Topic om jag skulle göra det, men ett tips är att kolla in tex AV-Comparatives' ( http://www.av-comparatives.org/ ) tester.

  9. #9
    Registrerade
    Apr 2009
    Inlägg
    29
    Respekt
    0
    F-secure suger, tar så mycket ram!
    Kör med Nod32 eller Norton gaming

  10. #10
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    82
    Respekt
    16
    om jag är snabb så kan jag kolla mina spel med abgx360 utan att jag behöver avaktivera virusskyddet tillfälligt

    F-secure passar mig bäst, det gör inte mycket ram att F-secure tar mycket ram (jag spelar inte spel på daton)
    Last edited by hejhej20; 2009-08-24 at 02:56.

  11. #11
    Registrerade
    Aug 2009
    Inlägg
    79
    Respekt
    15
    Citat Original inlägg av hejhej20 Visa Inlägg
    om jag är snabb så kan jag kolla mina spel med abgx360 utan att jag behöver avaktivera virusskyddet tillfälligt

    F-secure passar mig bäst, det gör inte mycket ram att F-secure tar mycket ram (jag spelar inte spel på daton)
    Ditt val men som sagt, finns bättre anti-virus program enligt mig och många andra. Men tycker du att F-Secure passar det dig bäst så ska du såklart köra på det.

    Sorry för Off-Topic (igen).

Liknande diskussioner

  1. lite-on problem
    By PiGGELiN in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 24
    Senaste inlägg: 2009-08-07, 22:02
  2. Problem med min flashade PSP
    By mojje13 in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2009-03-03, 11:29
  3. Wiimote känslighets problem
    By erariwn in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2008-10-29, 17:48
  4. E65 Problem!
    By dbergstrand in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-10-14, 08:00
  5. "Litet" xbox problem
    By oBoi in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-05-27, 10:15

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •