Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: Hansii PS2 + Neo4 problem

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2001
    Inlägg
    8
    Respekt
    0

    Post Hansii PS2 + Neo4 problem

    Jo en kompis till mig köpte ett neo4 av er och lödde in det själv sen kom han till mig och behövde hjälp för det startade inte. Jag lödde om hela chippet samt rättade till det som var fel. Men det funkar inte ändå jag har lött in neo4 förrut utan problem. Han har scph 3004 v3, och på undersidan ska det tas bort ett motstånd vid lödpunkt 34 snarare en kondensator. Han råkade ta bort det motstånd/konding som sitter precis ovanför den kondensatorn som skulle tas bort. Så jag ringde psxcare och frågade och ni sa att det skulle va ett 1,8ohms motsånd där så jag skaffade ett men det funkar ändå inte. Startar inga spel alls eller filmer inte ens original alltså. Och jag hittar inga andra fel heller. Skulle va jättesjysst om du kunde kolla upp vad det var för konding/motstånd som satt på undersidan. Kanske är fel på Neo4 chippet?

    Tack på förhand...

  2. #2
    Registrerade
    Nov 2000
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    268
    Respekt
    24

    Post

    jag tror att ni har tabbat er..

    Det kan finnas många faktorer på om att det inte funkar.
    Nr1: Statisk elektrisitet.
    Nr2: Kondensator bortagningen.
    Nr3: för hög värme på kolven. Kan ha pajjat Moderkortetkortet.
    Nr4: Slarv helt enkelt
    Eller kanske Chip fel..

    Mitt tips: Lämna alltid in maskiner på lödning, Där hanteras dom av proffs (psxcare)och i RÄTT miljö osv.

    JompZ
    .:JompZ:.

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2001
    Inlägg
    8
    Respekt
    0

    Post

    Jo tack jag vet om dessa faktorer har själv jobbat på ett elektronikföretag, så jag vet om riskerna. Statisk elektricitet, värme på kolven mm har inte ställt till något så jag vill fortfarande ha svar på frågan över av Hansi.

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Ring oss efter julhelgen och prata med en tekniker så kanske vi kan komma på vad det är för fel.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Dec 2000
    Från
    Sthlm
    Inlägg
    2 386
    Respekt
    28

    Post

    <font face="Verdana, Arial" size="2">Originally posted by Smudge:
    Skulle va jättesjysst om du kunde kolla upp vad det var för konding/motstånd som satt på undersidan. Kanske är fel på Neo4 chippet?</font>
    Ring Sony och fråga...

    Jag läst på ett forum att en Neo installatör i Syd Afrika hade samma problem med en utav sina installationer (inte att motståndet var borta utan att det var svart).
    Det visade sig vara fel på Neo4 chipet. För när han bytte chip funkade det.
    Han var as sur på Neo Technologies för deras dåliga tillverkningskolla...

    [This message has been edited by ktd (edited 23 December 2001).]

  6. #6
    Registrerade
    Dec 2001
    Inlägg
    8
    Respekt
    0

    Post

    Jag ville bara tala om att Ps2´n är inte svart utan det startar men inga spel eller filmer bootar up. Jag såg en annan sak på mitt ps2 som fungerar med neo4 så fungerar ju inte klockan i bios på ps2´n, men på det andra spelet som inte bootar nåra spel fungerar fortfarande klockan. Tänkte om det hjälper till något för det kanske betyder att neo4 chippet kan vara paj.

Liknande diskussioner

  1. Problem med att läsa ps2 kopior
    By tvrep in forum NEO4 - Teknisk support
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2002-05-27, 10:24
  2. Irriterande PS2 problem
    By eckbw in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2002-01-23, 13:18
  3. PS2 Problem igen Hansi
    By [Znake] in forum NEO4 - Teknisk support
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2001-12-27, 23:30
  4. MULTI X PROBLEM
    By JULIA in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2000-12-19, 21:25
  5. Disk bytes problem!
    By kalle in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2000-10-31, 08:16

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •