Visar resultat 1 till 19 av 19

Diskussion: Två enkla(?) frågor

Registrerade
    Aug 2006
    Respekt
    19

Två enkla(?) frågor

Är ledsen att jag skapar en tråd för det går säkert att hitta svaren men det skulle vara för svårt för mig att hitta med tanke på alla trådar som finns så skapar den här tråden istället.

Jag har två frågor.

Om jag köper en färdig flashad XB360 här vad har jag för garanti om den skulle gå sönder?
    Om jag t.ex. skulle få red light of doom är jag helt körd då eller kan jag lämna in den för lagning? För efter att ha läst det här så är jag lite osäker på om jag vågar köpa en XB360

Min andra fråga är helt enkelt vilken flashning är bäst? Tänker aldrig gå online för är inte villig att betala så det blir bara offline spelande för mig.

Registrerade
    Jan 2005
    Från
    Lerum
    Respekt
    20
    Vet inte riktigt hur de funkar me garantin här på psxcare så låter jag nån annan svara på.

Men senaste flashen "firmware" är alltid den bästa å de e den du får när du köper en flashad xbox på psxcare=) den e live säker.
    Du kan ladda ner tex demos, trailer, skicka medelanden till dina kompisar och mycket mer genom live utan att de kostar nått, detta kallas silver medlem, helt gratis.
    de är om man ska spela live som de kostar(guld medlem)
    så ja tycker du ska testa live silver iaf de är som sagt gratis å man kan hitta mycket kul där ibland=)
    har sjävl haft flashad xbox i 2 år utan att ha blivit bannad men har nästan bara vart silvermedlem

hoppas detta klargjorde lite för dej!
    Mvh Mathias
    *PS3 slim 120- CFW 3,55
    *Xbox v1.4-DuoX 2-200GB hdd
    *GameCube-Viper GC Extreme-Cobra 2.1-XCM Viper full case crystal/purple
    *Gamecube-Duo Q-Top case crystal
    *Xbox 360-4*80mm Noctua-hitachi v78 iXtrm v1.51-Freeboot v0.032-1TB hdd R.I.P.
    *Xbox 360 slim original so far
    *Pstwo original x)
    *Nintendo Wii-WiiKey v1.9g +softmod

Har satt i allt själv

Registrerade
    Aug 2006
    Respekt
    19
    Det låter bra att du inte har blivit bannad. Kanske kan våga sig ut på live.

Men finns det inte olika flash program som kan kan flasha med eller är jag ute och cyklar?

Registrerade
    Jan 2005
    Från
    Lerum
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Jehuty Visa Inlägg
    Det låter bra att du inte har blivit bannad. Kanske kan våga sig ut på live.

Men finns det inte olika flash program som kan kan flasha med eller är jag ute och cyklar?
    Jo olika program finns för att lägga in flashen men de blir samma resultat.
    De senaste firmware heter ixtreme 1.51, altenativt 1.6(beroende på vilken läsare man har i xboxen) å de är live säkert.
    Förr hette de bara xtreme å de är inte live säkert, tror ingen kör på detta längre.
    Mvh Mathias
    *PS3 slim 120- CFW 3,55
    *Pstwo original x)

Har satt i allt själv

Registrerade
    Aug 2006
    Respekt
    19
    Okay så det är ixtreme 1.51 eller 1.6 som gäller alltså.

Måste bara kolla hur det är med garantin så att jag kan ta ett beslut.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Jag kan garantera dig för att du inte behöver vara orolig om boxen skulle gå sönder, dom går att återställa (dock inte liteon (den senaste spelaren), men dom kan man istället byta nyckel på till en helt annan så att den inte bootar spel). jag har skickat in en flashad liteon med fel nyckel till MS och fått den reparerad... utan några som helst problem

deras checkar är inte så jätte bra alla stunderna, visst, risken finns att dom kan upptäcka att den varit flashad, men om du går till t ex. PSXCare som har goda erfarenheter av detta, och kan öppna boxarna UTAN att lämna märken så är risken ganska liten att du inte kan få den reparerad av MS inom garantin...
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Aug 2009
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Jag kan garantera dig för att du inte behöver vara orolig om boxen skulle gå sönder, dom går att återställa (dock inte liteon (den senaste spelaren), men dom kan man istället byta nyckel på till en helt annan så att den inte bootar spel). jag har skickat in en flashad liteon med fel nyckel till MS och fått den reparerad... utan några som helst problem

deras checkar är inte så jätte bra alla stunderna, visst, risken finns att dom kan upptäcka att den varit flashad, men om du går till t ex. PSXCare som har goda erfarenheter av detta, och kan öppna boxarna UTAN att lämna märken så är risken ganska liten att du inte kan få den reparerad av MS inom garantin...
    Just precis.

Sen kan man ju fixa en del fel själv också med hjälp av diverse verktyg (tex RROD), om garantitiden skulle ha gått ut eller om MS mot förmodan (vilket är högst otroligt som sagt) skulle vägra att fixa din box, tex. Dock finns det ingen garanti för hur länge ens egna "fixar" håller, det kan variera rejält. Men är man nogrann och fixar RROD med X-Clamp fix exv så brukar det hålla ett bra tag.

Sen reparerar PSXCare också, icke att förglömma.

Så jag tycker du ska köpa en box, färdigflashad från början eller flasha den om du köper en oflashad och sedan känna dig lugn när det gäller att få den fixad om du skulle få nått fel på den, trots att den är flashad.

Registrerade
    Aug 2006
    Respekt
    19
    men dom kan man istället byta nyckel på till en helt annan så att den inte bootar spel).
    Lite nyfiken, vad menas med att byta nyckel? Jag förstår att du menar att de som ska laga 360'n inte ska kunna starta ett spel för att kunna se om den är flashade eller inte men vad exakt menas med att byta nyckel?

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    det finns en "nyckel" i din firmware, det vill säga en form av lösenord kan man säga... det är ganska svårt för mig att förklara vad exakt det är, men man kan tänka på det som ett lösenord för att komma åt xbox360n's spel del...
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    26
    Lite nyfiken, vad menas med att byta nyckel? Jag förstår att du menar att de som ska laga 360'n inte ska kunna starta ett spel för att kunna se om den är flashade eller inte men vad exakt menas med att byta nyckel?
    swizzy förklarade det rätt bra, jag gör det lite utförligare. i din box moderkort finns det en sträng med siffor/bokstäver, denna sträng finns även i din dvdspelare och de måste matcha för att ett spel ska starta. det är därför man måste kopiera denna sträng (nyckel) till en ny dvdläsare om man byter den. råkar man tappa bort denna nyckel så har du i stort sett en värdelös box, som du bara kan se film på. det går att få fram nyckeln via moderkortet, men det är ett jävla pill och något som ingen gör rakt av. de lär också märkas och ms kommer med största sannolikhet se att du lödat i boxen etc för att göra ett sådan ingrepp.

Registrerade
    Aug 2006
    Respekt
    19
    Men jag har hört att många har fått sina moderkort utbytta när ders har varit på reparation. Hörde att till och med att det var någon som inte hade ett problem som handlade om moderkortet fick sitt utbytt.

Om det fortfarande sker kommer inte det krångla med flashen?

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    26
    Men jag har hört att många har fått sina moderkort utbytta när ders har varit på reparation. Hörde att till och med att det var någon som inte hade ett problem som handlade om moderkortet fick sitt utbytt.

Om det fortfarande sker kommer inte det krångla med flashen?
    nej, de fixar rätt dvd när de byter moderkort, de byter den ofta.

Registrerade
    Aug 2009
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    det finns en "nyckel" i din firmware, det vill säga en form av lösenord kan man säga... det är ganska svårt för mig att förklara vad exakt det är, men man kan tänka på det som ett lösenord för att komma åt xbox360n's spel del...
    Ja, och för att byta denna nyckel mot en som inte fungerar så läser du ut den firmware som är i läsaren och innehåller din originalnyckel, byter ut denna originalnyckel mot en icke-fungerande nyckel och flashar in antingen samma firmware eller en ny som innehåller den icke-fungerande nyckeln. Kanske kan det också funka att bara ta bort den firmware som är i läsaren och flasha in en ny med en nyckel som inte funkar, utan att läsa ut firmwaren med originalnyckeln först.

Kanske förstod du (Jehuty) detta med hjälp av Swizzys svar men men, skadar kanske inte med lite extra förklaring.

Edit: Oj, int21 hann skriva en mer detaljerad förklaring, plus att ni gå in på annat innan jag slängde iväg mitt inlägg. Kanske skitsamma det jag skrev nu men låter det stå kvar i alla fall. :P
    Last edited by RickeXBM; 2009-08-23 at 20:37.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Köper du boxen färdigflashad av oss så har du 1 års garanti som vi "står för", även om det ofta fall innebär att vi måste samarbeta lite t.ex. att vi gör en "återställning till originalskick" men att du måste göra en felanmälan till xbox supporten. Och när boxen är reparerad skickas den till din adress, den måste till oss en vända till för att få ny flashning.

1:a året står vi för alla omkostnader för frakter om du köpte boxen per postorder. Köpte du boxen i butik ser vi helst att du lämnar in den direkt till butiken så vi slipper lägga ut flera hundra spänn i onödiga frakter.

Men även när det gått mer än 1 år så gör vi ofta "goodwill" återställning samt ny flashning efter reparation utan kostnad, däremot får kunden stå för fraktkostnader osv.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Aug 2006
    Respekt
    19
    Så om det är ett "Microsoft problem" så står ni för kostnaden för att ta bort flashen och sen flasha tillbaka (kommer köpa i butik så frakt skulle ni inte behöva stå för). Det låter hur bra som helst.
    Ska då kolla vilka erbjudanden ni har och sen pengaflödet så ska jag köpa en så snabbt som möjligt.

Tack för alla svaren nu har jag bestämt mig.

Registrerade
    Jan 2005
    Från
    Lerum
    Respekt
    20
    Hansi: Jag har en liten fundering bara, hur blir de ifall xboxen går sönder under de första året och att den har blivit bannad? och den är köpt flashad hos er.
    för MS lagar la inte bannade konsoler?
    *PS3 slim 120- CFW 3,55
    *Pstwo original x)

Har satt i allt själv

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av matte.90 Visa Inlägg
    Hansi: Jag har en liten fundering bara, hur blir de ifall xboxen går sönder under de första året och att den har blivit bannad? och den är köpt flashad hos er.
    för MS lagar la inte bannade konsoler?
    Då får vi fixa den utan hjälp av MS :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Aug 2006
    Respekt
    19
    Blir en 'Xbox 360 Pro Premium 60GB iXTREME 1.6 med Jasper-moderkort' För mig. Bara kolla pengarna.

Registrerade
    Aug 2009
    Respekt
    16
    Blir en 'Xbox 360 Pro Premium 60GB iXTREME 1.6 med Jasper-moderkort' För mig. Bara kolla pengarna.
    Låter bra. Du gör ett bra val (köp av Xbox 360 + flash hos PSXCare). Tror inte du kommer att ångra dig.

Liknande diskussioner

1. Frågor och lite tankar
    By whityoustone in forum Nintendo WII - Wiikey och Wiikey 2
    Senaste inlägg: 2009-04-06, 21:04
  2. Diverse frågor om Xbox och flashning.
    By Hazean in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2008-12-30, 23:52
  3. Enkla frågor, Enkla svar tack
    By berra_ in forum Nintendo WII - Wiikey och Wiikey 2
    Senaste inlägg: 2008-09-18, 13:17
  4. XBOX 360 - alla vanliga frågor och svar
    By Hansi in forum FAQ / Vanliga frågor och svar
    Senaste inlägg: 2008-08-31, 12:21

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner