Sida 1 av 2 12 SistaSista
Visar resultat 1 till 30 av 42

Diskussion: sökes: Hårddisk på 120Gb

  1. #1
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    369
    Respekt
    16

    sökes: Hårddisk på 120Gb

    Känner att den futtiga 20Gb jag har nu inte räcker till så är på jakt efter en större helt enkelt.. Någon som har koll på vart man kan köpa en 120Gb gärna så billigt som möjligt. Gör inget om det är från utlandet så länge det är en seriös nätbutik osv..

    Tacksam för alla tips!

  2. #2
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    146
    Respekt
    18
    Köpte från ********* för 1200kr som had lägst pris i vintras.

    Tror att dom kostar uppåt 1400kr idag?

    Är nog svårt att hitta något billigare i en bätbutik.

    Finns annars på ******* ibland, se bara upp för kinakopiorna.

  3. #3
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    369
    Respekt
    16
    Dina länkar fungerar tyvärr inte :S

    Såg att det säljs billigt på T-radera. Man får en lätt för 800kr. Men hur kan man veta om det är en "kinakopia" och vad är det för skillnad på en sådan jämfört med en original?

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av lejonel Visa Inlägg
    Dina länkar fungerar tyvärr inte :S

    Såg att det säljs billigt på T-radera. Man får en lätt för 800kr. Men hur kan man veta om det är en "kinakopia" och vad är det för skillnad på en sådan jämfört med en original?
    det vet du med om det följer med överförings kabel eller ej, oftast är dom som du hittar på t-radera sådana som är plockade från elite boxar
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    423
    Respekt
    17
    Vissa av dom på auktionssajten skickas från Kina ... då kan man åka på tull o moms.. kolla det först.

    Alternativet är att köpa en WD1200BEVS och byta hårddiskarna.

  6. #6
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    369
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    det vet du med om det följer med överförings kabel eller ej, oftast är dom som du hittar på t-radera sådana som är plockade från elite boxar
    Men det är väll ändå en lika bra hårddisk? Visst den kanske inte är sprillans ny. Men den borde väll ändå fungera på samma sätt som en ny sådan?

    Citat Original inlägg av POi2 Visa Inlägg
    Vissa av dom på auktionssajten skickas från Kina ... då kan man åka på tull o moms.. kolla det först.

    Alternativet är att köpa en WD1200BEVS och byta hårddiskarna.

    Det spelar ingen roll om dom skickas från Kina. Har beställt ett 50-tal varor från just Kina via T-radera utan att åka på tull eller moms.

    Hittade en på T-radera för 639kr inkl frakt. Det borde väll en "ny" (förmodligen begagnad i bra skick) vara värd? Halva priset jämfört med här på hemmaplan ju :O

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Dom ska vara lika bra som en sprillans ny ja, men risken finns att dom inte är så bra... du gör som du själv känner för brukar inte vara några problem med dom...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  8. #8
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    369
    Respekt
    16
    Funderar starkt på en sådan 120Gb iaf.. Kan få en sådan grymt billigt därifrån ju.. Måste ut på jakt efter ett överföringskit då bara.. hehe!

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    du kan skicka efter ett sådant kit från MS med serienummet på din 360, och serienummret på hårddisken. kostar dig inte mer än utskrifts kostnaden för formuläret och porto för att skicka det till england, det tar 1-2 veckor innan du får kabeln sedan, ungefär

    eller så kan du ta kontakt med någon här på forumet som har en kabel (t.ex jag) och be om att få låna den, alternativt komma över till personen i fråga och fixa överföringen där, överföringen tar cirka en timme
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  10. #10
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    369
    Respekt
    16
    Aha nice! Men då gör jag en förfrågan direkt om det är någon som vill låna ut sitt överföringskit? Står självklart för porto åt båda hållen

    Vet du förresten vart man kan hitta det formuläret du snackade om ovan?

  11. #11
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Jag har en ny 120gb disk ( Ms orginal inköpt nyligen i Sthlm då jag behövde en Transferkabel åt en kompis. )

    1.000 kr kan du få den för, endast uppackad för att pilla ut transferkittet o lagd på min datorhylla, så du får med orginaldammet på köpet
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  12. #12
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    117
    Respekt
    19
    Ett alternativ är ju att skaffa en WD 120Gb disk för 500:- som du "hackar" så att den fungerar med 360.

    Jag kör själv detta och det fungerar utmärkt.

    En guide jag tittat på för att få igång det är denna:

    http://www.minhembio.com/forum/index...owtopic=203667

    Den är dock lite för avancerad - det är i själva verket lite enklare numera.

  13. #13
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    369
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Jag har en ny 120gb disk ( Ms orginal inköpt nyligen i Sthlm då jag behövde en Transferkabel åt en kompis. )

    1.000 kr kan du få den för, endast uppackad för att pilla ut transferkittet o lagd på min datorhylla, så du får med orginaldammet på köpet
    800kr + frakt så tar jag den direkt! Kan ju få den för 639kr inkl frakt på T-radera. Men bjussar gärna runt 200kr äkta för att få hem den lite snabbare

    Citat Original inlägg av Kiwimannen Visa Inlägg
    Ett alternativ är ju att skaffa en WD 120Gb disk för 500:- som du "hackar" så att den fungerar med 360.

    Jag kör själv detta och det fungerar utmärkt.

    En guide jag tittat på för att få igång det är denna:

    http://www.minhembio.com/forum/index...owtopic=203667

    Den är dock lite för avancerad - det är i själva verket lite enklare numera.
    Det är ju tyvärr ännu en risk att bli bannad tyvärr. Eller har det blivit mer livesäkert det senaste tro?

  14. #14
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    117
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av lejonel Visa Inlägg
    Det är ju tyvärr ännu en risk att bli bannad tyvärr. Eller har det blivit mer livesäkert det senaste tro?
    En hackad hårddisk är ju inte i samma liga som en hackad DVD-läsare - det handlar ju endast om att köra ett tillbehör som inte är Ms-orginal.

    Ungefär lika allvarligt som att använda 3:e part handkontroll eller liknande.

  15. #15
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av lejonel Visa Inlägg
    800kr + frakt så tar jag den direkt! Kan ju få den för 639kr inkl frakt på T-radera. Men bjussar gärna runt 200kr äkta för att få hem den lite snabbare
    Jag är sn såndär tråkig tomte man inte kan pruta med o inte skickar mot postförskott eller förskottsbetalningar

    Disken finns söder om Söder i Sthlm
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  16. #16
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    369
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Jag är sn såndär tråkig tomte man inte kan pruta med o inte skickar mot postförskott eller förskottsbetalningar

    Disken finns söder om Söder i Sthlm
    hehe okej.. tack för erbjudandet då iaf. Men jag bor på Sveriges framsida Göteborg så lite väl långt bort.. Men som sagt.. Tack ändå!

    Som sagt ovan.. Någon som är sugen på att låna ut ett överföringskit? Står självklart för porto åt båda och kan dricksa om det behövs

  17. #17
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    http://www.xbox.com/NR/rdonlyres/E49...withfax_SE.pdf
    Du hittar formuläret på den här länken ^

    mer info om "erbjudandet": http://www.xbox.com/sv-SE/support/sy...amigration.htm

    Du skriver in hårddisken serienummer istället för ELITE boxen's serienummer...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  18. #18
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    369
    Respekt
    16
    Tackar för länkarna!

    Men i formuläret så står det ju att man måste uppge serienr från sin gamla box (core/pro) och från sin nya (elite)

    Räcker det verkligen att man skriver in serienr på den nya hårddisken (120Gb)

  19. #19
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    ja det gör det, jag har varit i kontakt med dom själv och frågat angående detta, richiie här på forumet har även beställt en sådan kabel med ENBART den informationen, och fick kabel...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  20. #20
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    369
    Respekt
    16
    Wohoo nice nice! Surt att det ska ta sådan tid bara att få hem det.. Får hem disken idag enligt DHL så.. Men men får stå ut med min gamla 20Gb så länge då helt enkelt. Tack för infon om detta

  21. #21
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Inga problem, hoppas du också får kabeln bara det borde du göra...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  22. #22
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    369
    Respekt
    16
    Ähhh jädra skit! Fick mail utav MS nyss. Dom skrev att jag måste uppge serienr på min konsoll och inte på hårddisken som jag gjorde
    Last edited by lejonel; 2009-08-27 at 19:40.

  23. #23
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    hmm, ok... då har dom bytt policy, menne, skicka ett mail till mig med din adress så ska vi se om vi kan lösa ditt problem lite snyggt

    Swizzy@hotmail.co.uk är min e-mail, finns även på MSN om du hellre vill det...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  24. #24
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    369
    Respekt
    16
    Kanske snubblade över en petig kontrollant bara. Min typiska tur med sådant isf :S hehe!
    Schysst som f-n! Har hystat iväg ett mail till dig nu

  25. #25
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    förmodligen, det gick som sagt för richiie, och när jag hade mailkontakt med MS supporten sa dom faktiskt till mig att man kan skriva hårddisk nummret också i samma formulär... har det mailet kvar ngnstans... tror jag... men det är ingen idé att tjafsa, kabeln är gratis för dom som lyckats få den... och den går att få tag på hyffsat lätt hyffsat billigt... länkade dig till några ebay offers, vad sägs om 0.99 USDollar? inte så farligt... eller så kan man låna kabeln av ngn som mig t.ex... en vänlig själ som har kabeln...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  26. #26
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    369
    Respekt
    16
    Äntligen fått hem min 120Gb + transferkit. Dock så fick jag inte med någon orginalskiva som man sätter i boxen för att överföra filerna från 20Gb till 120Gb :/ Fick bara med en skiva med lite blandade program så man kan göra det via PCn. Dock är den manual som medföljde rent ut sagt helt USEL! Grymt dåligt översatt från kinesiska till engelska osv..

    Så kort o gott. Någon som vet någon bra guide för hur man för över filerna från min 20Gb till min nya 120Gb? Sökt som en tok på google men inte hittat något vettigt tyvärr :/


    Edit: SUCK jag ger upp! Jag tänkte att jag skiter i att föra över filerna. Det var ju bara save-filerna jag var intresserad utav ändå, kan lika gärna lira om spelen då ju.. Men men pluggade in 120Gb i boxen och självklart med min vanliga otur så hittar boxen inte hårddisken. Står bara "no storage device found"

    Usch och fy asså! Här har man väntat i 1½vecka på att den ska komma och när den väl kommer så fungerar den inte. Verkligen sista gången jag köper något från eBay Ska bli intressant att se om man kommer få några pengar tillbaka utav han som sålde den.. Yiha vad kul det är när saker strular!

    Sorry för mitt gnäll, ville bara skriva av mig lite!
    Last edited by lejonel; 2009-09-07 at 16:34.

  27. #27
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    146
    Respekt
    18
    Antar att du har köpt en kinakopia när du inte har fått rätt grejjer.

    Man ska inte behöva en PC för att kunna överföra till den nya HDDn.

    Transferkabel, dvd skiva som man stoppar i xboxet, och en manual ska medfölja.

  28. #28
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    369
    Respekt
    16
    Ska fortfarande fungera även om den är kines, talliban eller något annat skoj..

    Skumt nog så hittar jag disken i Xport360 och Xplorer360. Dock så verkar partionerna på denna disk vara helt f-xxade. Se nedan:



    Det ligger ju redan massa stora filer på partion 1 och inga filer alls under partion 2 och 3 :S

    Någon som är insatt över hur man kan formatera en sådan här hårddisk och bygga upp partionerna så dom ser ut från början (fabriksinställ)? Det måste väll ändå kunna gå?

    Har redan sparat ner hddss.bin från denna disk förresten.

    Vore grymt tacksam om någon vill/orkar hjälpa mig med detta. Eller rent av bara kan tipsa om någon guide om detta. Att skicka tillbaka den till Kina och därmed få vänta ett grymt bra tag plus portokostnader åt båda hållen känns sådär

    Edit: Kan man göra något så enkelt som att ta ur hårddisken från skalet, koppla in den via SATA och formatera den där. Sedan lägga in hdsss.bin på nytt. Någon som har koll på detta? :S
    Last edited by lejonel; 2009-09-07 at 18:13.

  29. #29
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Du kan formatera den i Xboxen, plugga in xboxen, gå in på menyn "My xbox" bläddra -> tills du kommer till settings, välj sedan memory och bläddra ner till HDD'n, tryck sedan på den gula knappen (Y) på din handkontroll, och välj "format" jag fick också göra så med min 120gb HDD som jag fick hem idag från hongkong, denna ska jag dock sälja till någon som INTE bryr sig om Xbox Live men vill ha en 120gb hdd, då jag inte tänker riskera att bli bannad på LIVE...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  30. #30
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    369
    Respekt
    16
    Men den dyker inte upp där alltså.. Det står bara "No storage devices found" när jag går in på my xbox/system settings/memory

Sida 1 av 2 12 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Extern hårddisk med Xbox360
    By dilajn in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 39
    Senaste inlägg: 2009-07-10, 10:32
  2. 360 Elite 120GB -> FETARE Hårddisk?
    By Stenkross76 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2008-12-27, 21:18
  3. Spela från hårddisk
    By Baffe in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-07-17, 10:15
  4. Hårddisk med hd-connector
    By luvil in forum HD Loader, FTP-server m.m.
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-07-01, 08:26
  5. Låsa upp hårddisk?
    By vader in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-03-27, 11:13

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •