Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: Firmware uppgradering

Registrerade
    Aug 2009
    Respekt
    0

Firmware uppgradering

Okaj, har en liten fråga här som jag kanske borde kunna hitta svaret på själv, men letat i en timme nu utan att komma till insikt, peka mig gärna rätt ifall svaret finns i någon FAQ.

Köpte mitt flashade 360 hos psxcare någon gång våren 2008. Har sedan dess avnjutit många spel, men då jag laddade ner senaste spelet, Wolfenstein, så fastnade spelet vid Xbox loggan, och tog sig inte därifrån.

Efter en hel del timmar vid google så stod det klart att jag antagligen måste uppgradera mitt firmware till 1.51 för att kunna spela nya releases. Min fråga är nu alltså hur jag gör för att fixa detta, finns det något alternativ till att skicka iväg konsolen för att låta proffs sköta saken?

Kan tilläggas: Jag spelar aldrig live, så har inget intresse att ha senaste firmware för att vara "live-säker".

Tacksam för svar!

/Raus

Registrerade
    May 2008
    Respekt
    17
    Bästa är nog att du uppdaterar din firmware till 1.51 eller 1.6

Du säger att du inte spelar live. Då kan du patcha spelen. Dock så släpps det ju en hel del uppdateringar, addons osv till många spel. Lite trist om du inte kan få tag på dessa pga en bannad box väll? Patchar du bara spelen så blir du med 99% säkerhet bannad så :S

Ring till PSXcare och hör vad dom tar för en uppdatering utav din firmware. Eller lär dig helt enkelt hur man gör det själv

Registrerade
    Aug 2009
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av lejonel Visa Inlägg
    Bästa är nog att du uppdaterar din firmware till 1.51 eller 1.6

Du säger att du inte spelar live. Då kan du patcha spelen. Dock så släpps det ju en hel del uppdateringar, addons osv till många spel. Lite trist om du inte kan få tag på dessa pga en bannad box väll? Patchar du bara spelen så blir du med 99% säkerhet bannad så :S

Ring till PSXcare och hör vad dom tar för en uppdatering utav din firmware. Eller lär dig helt enkelt hur man gör det själv
    Väntade mig många timmar innan ett svar, och du levererade ett medan jag var på toa .

Som sagt, det enda jag använder live till är att dra ner uppdateringar till konsolen, har aldrig gjort något annat. Lite tråkigt kanske, men men.

Hur gör jag då för att patcha ett spel, gissar att det ska genom nån mjukvara innan bränningen?

Registrerade
    May 2008
    Respekt
    17
    haha här kan det gå undan så

Om du nu patchar spelen så kan du inte tanka ner uppdateringar och framförallt alla expansioner som släpps. Detta pga din box kommer att bli bannad.

Tyvärr har jag ingen koll på hur man patchar spel eftersom jag alltid själv uppdaterar min 360 till senaste firmware. Ganska enkelt om man är hyffsat tekniskt lagd. Finns även guider om det här

Men vill du bara patcha dina spel så låter jag någon annan hjälpa dig här eller hänvisar dig till http://360patches.com

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    360patches.com har inget med detta att göra, det är bara stealthen som finns där... för den som inte har rätt stealth...

om du tittar igenom forumet här så hittar du nog någon tråd som beskriver hur du gör för att patcha om spelen till wave 2
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    May 2008
    Respekt
    17
    Aha okej.. La mer vikten i att övertyga honom att det är värt att uppgradera sin firmware istället för att bli bannad (patcha) så

Registrerade
    Aug 2009
    Respekt
    0
    Tack så mycket för de snabba svaren!

Var ju något av ett dilemma detta, är inte den mest tekniska människan på jorden, så vettetusan om jag ska ge mig på detta själv. Innan jag går och letar en guide, kan ni ge mig en generell idé om vad för verktyg, hård-/mjukvara jag behöver för att starta ett sådant projekt?

Om jag patchar ett spel, blir jag bannad från Live trots att jag inte spelar det spelet Live eller har skivan i när jag kopplar upp mig?

Det irriterande är att mitt xbox samtidigt är mitt enda sätt att spela dvd-filmer, så blir utan både konsol och filmtittade i 1-2 veckor om jag skickar bort den.

Suverän hjälp här förresten, uppskattas verkligen.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av Raus Visa Inlägg
    Tack så mycket för de snabba svaren!

Var ju något av ett dilemma detta, är inte den mest tekniska människan på jorden, så vettetusan om jag ska ge mig på detta själv. Innan jag går och letar en guide, kan ni ge mig en generell idé om vad för verktyg, hård-/mjukvara jag behöver för att starta ett sådant projekt?

Om jag patchar ett spel, blir jag bannad från Live trots att jag inte spelar det spelet Live eller har skivan i när jag kopplar upp mig?

Det irriterande är att mitt xbox samtidigt är mitt enda sätt att spela dvd-filmer, så blir utan både konsol och filmtittade i 1-2 veckor om jag skickar bort den.

Suverän hjälp här förresten, uppskattas verkligen.
    generellt behöver du ha ett connectivity kit oavsett drive (inte alltid nödvändigt, men bra att ha om du vill att det ska gå relativt smärtfritt):

http://www.psxcare.com/product.php?xProd=943&xSec=89

(fungerar även med dom andra, men jag rekomenderar denna då den fungerar riktigt bra! maximus kitet kan lätt gå sönder om man gör fel med hitachi's, CK3 lite fungerar inte så bra med liteons då det inte finns USB/COM (seriell) port på)

sen behöver du ha en bra chipset som det fungerar med, kan fungera med din interna för dom flesta... annars har du ett bra här:

http://www.psxcare.com/product.php?xProd=501&xSec=89

vill du dessutom öppna boxen utan att lämna några fula märken är det här ett bra verktyg:

http://www.psxcare.com/product.php?xProd=468&xSec=89 (finns även liknande på t.ex. Ebay som fungerar minst lika bra, men dom har inte samma kvalité som den här, då dom på ebay sällan har avrundade kanter vilket kan orsaka skador om man är oförsiktig)

ska du köra på hitachi rekomenderar jag den här:

http://www.psxcare.com/product.php?xProd=476&xSec=89 (istället för SATA kortet ovan)

*edit:*

utöver ovanstående hårdvara behöver du även mjukvara:

Jungleflasher (allround för alla drives i Windows, fungerar för många men inte det bästa man kan köra direkt, då det händer att windows hänger sig, speciellt med liteons) http://www.jungleflasher.net/ OBS: denna är nästan ett måste om du vill köra hitachi's, FWToolbox 4.8 är ett annat alternativ, men det lämpar sig mer för mer avancerade användare

Dosflash 1.7/1.8 (Kräver MS DOS, är det ultimata DOS verktyget för Samsung, BenQ och Liteon... 1.8 har jag inte testat själv ännu, men den ska vara bättre än 1.7 till liteons...)
    http://360mods.net/index.php?name=Do...=details&id=86 (1.8)

http://dwl.xbox-scene.com/iriez/DosF...d_20081223.rar (1.7)
    Last edited by Swizzy; 2009-08-24 at 16:30.
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

1. Wii Firmware update
    By wsod in forum Nintendo WII - Wiikey och Wiikey 2
    Senaste inlägg: 2010-03-19, 17:01
  2. Inlägg: 95
    Senaste inlägg: 2010-01-10, 12:00
  3. Nya spel = Ny firmware, Gamla spel = Gammal firmware?
    By dekeart in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2008-10-17, 16:27
  4. Flasha en redan flashad firmware
    By MoFa in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2008-02-10, 22:52
  5. Xtreme Samsung firmware version 2.0
    By Hansi in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2006-07-16, 13:16

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner