det där är verkligen inte hållbart! Jag har tidigare jobbat i spelbutik och vid många releaser så fick vi in spelet oftast någon dag innan men det hände även att vi fick in dom flera dagar innan. Att MS ska ha koll på vad alla återförsäljare gör med sina spel är inte hållbart! Det är ju inte så att det bara är några få som säljer spelen liksom
Likaså när det gäller spelrecensenter. En polare till mig jobbar på en relativt stor speltidning/onlinetidning och får ofta spel innan dom släpps i butik. Det är ju knappast så att tex hans lillebror/farmor/flickvän/götapetter osv blir bannad pga att dom råkar lira ett recensions-ex av "misstag" innan det släpps i butik liksom. Eller!?
Tvivlar iaf på att detta är ett hållbart argument för att bli bannad och tvivlar och hoppas starkt på att MS kör med sådana metoder.
Är det ens någon som har blivit bannad pga för tidigt spelande sedan Halo 3 läckte ut ett bra tag innan det släpptes fysiskt i butik? Eller är detta bara ett rykte som går online? Hade vart kul att få läsa om ett konkret exempel där någon blivit bannad för detta.
Som sagt tidigare, jag är bara nyfiken på detta ämne. Alla vet vi ju att internet är spekulationernas samlingsplats nr 1. Så det vore kul att få lite konkret fakta om detta.
Om nu någon sitter på sådan?
Bookmarks