Sida 1 av 2 12 SistaSista
Visar resultat 1 till 30 av 34

Diskussion: Xbox-SKY OPEN REG!

  1. #1
    Registrerade
    Jul 2009
    Inlägg
    77
    Respekt
    16

    Xbox-SKY OPEN REG!

    Ville bara meddela att xbox-sky kör med öppen registreingen nu =)

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Sådana grejer sänker säkerhets nivån någe fruktansvärt^^
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Jul 2009
    Inlägg
    77
    Respekt
    16
    hur då? ^^

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    tänk själv, öppen reg = vem som helst kan signa upp? tror du inte det finns risk för att någon som inte ska vara där slinker in då??
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Jul 2009
    Inlägg
    77
    Respekt
    16
    hehe...och vad gör det om någon som inte ska vara där slinker in? Dom har väl hållt på ända sedan xbox1 släpptes och haft ett x antal öppna reg sen dess? Är du en av dom som ännu är rädd för IPRED eller? =)

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    jag kan inte påstå att jag är rädd för ipred, men jag håller mig helt klart undan från dom större säkerhets riskerna som öppna ställen, och ställen med öppen reg
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #7
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Undrar om personen som reggat sig där i namnet Pontén är den vi tror det är

    Invitefrågor o annat kan man annars ta här: http://www.forum.psxcare.com/support...ad.php?t=27584
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  8. #8
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    37
    Respekt
    16
    Tack för tipset

    Bara nyfiken har dom inte ratio på sidan? Har inte tankat något ännu men borde man inte se sin ratio nu redan? 1.0 typ?

  9. #9
    Registrerade
    Mar 2009
    Inlägg
    196
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Sebbe20 Visa Inlägg
    Tack för tipset

    Bara nyfiken har dom inte ratio på sidan? Har inte tankat något ännu men borde man inte se sin ratio nu redan? 1.0 typ?
    Du klickar först på användarinfo och sen klickar du på ditt namn, och där kan du se din ratio.
    Det framkommer inte i reglerna vilken ratio de är ute efter, runt 1.0 lär nog vara bra, men jag hade nog satsat på minst 1.5 för säkerhets skull....
    i orchestrate hostile takeovers, what do you think of that?

  10. #10
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    37
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av ndrangheta Visa Inlägg
    Du klickar först på användarinfo och sen klickar du på ditt namn, och där kan du se din ratio.
    Det framkommer inte i reglerna vilken ratio de är ute efter, runt 1.0 lär nog vara bra, men jag hade nog satsat på minst 1.5 för säkerhets skull....
    Ok tack

  11. #11
    Registrerade
    Jul 2009
    Inlägg
    77
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Sebbe20 Visa Inlägg
    Tack för tipset

    Bara nyfiken har dom inte ratio på sidan? Har inte tankat något ännu men borde man inte se sin ratio nu redan? 1.0 typ?
    Efter att ett konto har skapats så gäller ingen ratio på FYRA (4) dagar. Men det krävs av användaren att att vara aktiv dvs. att både ladda ner och ladda upp. De "blåa" torrents är så kallade freeleach och är ett bra sätt att få upp sin ratio, men tänk på att ladda hem minst nån megabyte för att annars får du en ogiltig ratio. Man laddar upp sina stats när du stoppar dina torrents.

    Efter fyra dagar (alternativt laddat hem 10Gb) så gäller dessa ratio regler:

    [0-50 GB downloaded: >.25 ratio ]
    [50-100 GB downloaded: >.80 ratio ]
    [100+ GB downloaded: >1.00 ratio ]

    ps. kom ihåg att avvaktivera DHT också

  12. #12
    Registrerade
    Mar 2009
    Inlägg
    196
    Respekt
    16
    Ok, sjysst att de släppt mer detaljer. Förut vägrade de säga vilken ratio de var ute efter.
    Vad är DHT?
    i orchestrate hostile takeovers, what do you think of that?

  13. #13
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av ndrangheta Visa Inlägg
    Ok, sjysst att de släppt mer detaljer. Förut vägrade de säga vilken ratio de var ute efter.
    Vad är DHT?
    det är en inställnings greja i din bittorrent klient som gör att du får veta vilka som har din torrent även om du inte är ansluten via trackern, detta gör dock att du inte får full ratio för det du laddar upp...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  14. #14
    Registrerade
    May 2009
    Från
    vimmerby, småland
    Inlägg
    249
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    jag kan inte påstå att jag är rädd för ipred, men jag håller mig helt klart undan från dom större säkerhets riskerna som öppna ställen, och ställen med öppen reg
    får man då fråga vart du får tag på spel isf? vet bara om xbox sky, är väl nöjd me den men finns de nåt bättre så tar man ju de istället =)

  15. #15
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av ndrangheta Visa Inlägg
    Ok, sjysst att de släppt mer detaljer. Förut vägrade de säga vilken ratio de var ute efter.
    Vad är DHT?
    dht är något du ska stänga av om du kör på siter med ratiosystem. kör du uttorrent ska du ha en sådan här inställning, den fungerar lika bra på öppna siter också.

    kryssa endast i ask tracker for scrape info, de andra gula ska inte vara aktiverade.



    Citat Original inlägg av mrflim Visa Inlägg
    får man då fråga vart du får tag på spel isf? vet bara om xbox sky, är väl nöjd me den men finns de nåt bättre så tar man ju de istället =)
    Citat Original inlägg av mrflim Visa Inlägg
    får man då fråga vart du får tag på spel isf? vet bara om xbox sky, är väl nöjd me den men finns de nåt bättre så tar man ju de istället =)
    TL är en populär site, kräver dock invite.

  16. #16
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av mrflim Visa Inlägg
    får man då fråga vart du får tag på spel isf? vet bara om xbox sky, är väl nöjd me den men finns de nåt bättre så tar man ju de istället =)
    Jag får mina spel från Torrentleech, som int21 säger så krävs det invite och sidan är populär, typ alla PAL spelen kommer ut där, även region free, händer ibland att NTSC/U och NTSC/J kommer ut där också, men dom flesta är PAL/Region Free
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  17. #17
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    369
    Respekt
    17
    Kör med på Torrentleech. Känns som den mest säkra torrent-sidan. Är det svårt att komma in på en torren-sida så vet man att den är bra! Har sidan öppen invite så är den 9av10gånger crap ;P

  18. #18
    Registrerade
    Oct 2008
    Inlägg
    172
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    jag kan inte påstå att jag är rädd för ipred, men jag håller mig helt klart undan från dom större säkerhets riskerna som öppna ställen, och ställen med öppen reg
    Om du använder en säker VPN tjänst som inte behåller loggar som SwissVPn eller Relakks så borde man vara ganska säker tror jag.

  19. #19
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    688
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Undrar om personen som reggat sig där i namnet Pontén är den vi tror det är

    Invitefrågor o annat kan man annars ta här: http://www.forum.psxcare.com/support...ad.php?t=27584
    Pirate Ponten
    Why drink and drive or smoke and fly? When you can do both and die!
    ALLEWMODZ-CASE MODDING

  20. #20
    Registrerade
    Jul 2009
    Inlägg
    77
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av lejonel Visa Inlägg
    Kör med på Torrentleech. Känns som den mest säkra torrent-sidan. Är det svårt att komma in på en torren-sida så vet man att den är bra! Har sidan öppen invite så är den 9av10gånger crap ;P
    okej..då tillhör xbox-sky en av 1av10gånger non-crap torrentsidorna isf ;P

  21. #21
    Registrerade
    May 2009
    Från
    vimmerby, småland
    Inlägg
    249
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Jag får mina spel från Torrentleech, som int21 säger så krävs det invite och sidan är populär, typ alla PAL spelen kommer ut där, även region free, händer ibland att NTSC/U och NTSC/J kommer ut där också, men dom flesta är PAL/Region Free
    ok ska hålla utkik på den sidan, se om man kan lyckas bli medlem nångång

  22. #22
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Ratchet Visa Inlägg
    Om du använder en säker VPN tjänst som inte behåller loggar som SwissVPn eller Relakks så borde man vara ganska säker tror jag.
    klart, men dom måste man paya för, att få invite till TL t.ex och hålla sig undan från öppna trackers kostar inte ett öre bara bra kontakter
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  23. #23
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Om du kan få konto så kan vem som helst få konto, oavsett vilken avsikt man har...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  24. #24
    Registrerade
    Jul 2009
    Inlägg
    77
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Om du kan få konto så kan vem som helst få konto, oavsett vilken avsikt man har...
    Word!

  25. #25
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    688
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Fyllpen Visa Inlägg
    Word!
    Hansi har alltid rätt , Sluta klaga hahaha
    Why drink and drive or smoke and fly? When you can do both and die!
    ALLEWMODZ-CASE MODDING

  26. #26
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    109
    Respekt
    16
    Man kör ju TPB det klart. Med Ipredator

  27. #27
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Sambon mummlade om en lirare som hade åkt dit som kört via vpn tjänster, kanske aftonbladet är ett hett tips o leta på då
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  28. #28
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    82
    Respekt
    16
    det kan vara möljit du ska alltid tänka på vad det är för någon som håller i vpn tjänsten

  29. #29
    Registrerade
    Mar 2009
    Inlägg
    196
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    det är en inställnings greja i din bittorrent klient som gör att du får veta vilka som har din torrent även om du inte är ansluten via trackern, detta gör dock att du inte får full ratio för det du laddar upp...
    Letat i inställningarna på Vuze (azureus) och hittar inte DHT.
    Någon som också har Vuze och vet hur man gör?
    i orchestrate hostile takeovers, what do you think of that?

  30. #30
    Registrerade
    Aug 2009
    Inlägg
    79
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av ndrangheta Visa Inlägg
    Letat i inställningarna på Vuze (azureus) och hittar inte DHT.
    Någon som också har Vuze och vet hur man gör?
    Tyvärr vet jag inte hur du ska göra för att aktivera DHT i Vuze då jag inte kör med det själv men jag rekommenderar starkt att du byter Bittorrent-klient till utorrent (om det nu inte finns något som hindrar dig från att kunna köra utorrent). utorrent är enligt mig (och många andra) en bättre klient en Vuze på många sätt och vis och om inte annat så hittar du enkelt hur du avaktiverar DHT i utorrent.

Sida 1 av 2 12 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. xbox sky nere?
    By pimmen in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 13
    Senaste inlägg: 2009-10-11, 19:08
  2. sälja mitt xbox 360
    By Rostad360 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 15
    Senaste inlägg: 2009-06-04, 23:54
  3. Full Fall 2007 Update Details Revealed: DivX Confirmed
    By s-p-d in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 53
    Senaste inlägg: 2008-01-14, 10:37
  4. Officiella "vilka xbox 360 har samsung dvd" tråden
    By jarkko in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 194
    Senaste inlägg: 2008-01-08, 18:11
  5. Playstation 2 versus XBox (updaterad)
    By visuatrox in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 23
    Senaste inlägg: 2004-11-25, 12:59

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •