Visar resultat 1 till 14 av 14

Diskussion: Ingen bild!

Registrerade
    May 2004
    Respekt
    21

Ingen bild!

Har precis köpt en 360 med RROD men det visade sig vara nätagget som var dåligt, jag körde med min nätagg och då startar den men jag får ingen bild, har testat olika kablar som jag vet funkar för de funkar med min andra 360. Har återställt bilden men de hjälpte inte.

Tips? Tror inte den har garanti kvar..
    Playstation 1, 3, PSP
    Xbox, 360
    Nintendo Wii

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Har du ljud då? eller saknas ljudet också? är det en HDMI eller icke HDMI?

när du körde systemåterställningen, körde du då med trådad eller trådlös handkontroll? (det fungerar BARA med trådad)
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    näe jag har återställt med trådlösa handkontroller med
    Skillnade när att man får starta med att trycka på (X) = Gröna krysset i mitten samtidigt som man håller i alla andra knappar ( RT + Y )
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Registrerade
    May 2004
    Respekt
    21
    Jag pratade med m$ man får betala 80? när garantin gått ut så fixar de den ändå och så får man förlängd garanti.

Är det ingen som har en 20gb över?
    Playstation 1, 3, PSP
    Xbox, 360
    Nintendo Wii

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    80 euro är runt 800 kr
    ny arcade = 1800 kr
    100 till o man har HDMI + 3års garanti + 400 kr flashning
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Registrerade
    May 2004
    Respekt
    21
    Mjo, men o andra sidan får man förlängd garanti här också. Så i slut ändan får jag den ändå billigare.
    Playstation 1, 3, PSP
    Xbox, 360
    Nintendo Wii

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av PhR34k Visa Inlägg
    Mjo, men o andra sidan får man förlängd garanti här också. Så i slut ändan får jag den ändå billigare.
    garantin gäller inte i 3 år om du tror det, utan garanti förlängningen gäller i typ ett år på sin höjd, så vill du ha en billig och BRA maskin, köp en arcade istället

dels kommer din box GARANTERAT gå sönder igen inom en inte allt för lång framtid och det kommer bli en hel del trassel med det i framtiden, och det ska du då betala dom för? istället kan du göra som så att du säljer boxen du har nu och köper en ny, det finns många metoder att sälja en trasig xbox 360 på, plocka isär den och sälja delarna eller sälja hela boxen... lättast är förstås att sälja hela skiten med en gång...

mitt tips till dig är att köpa en ny box istället för att skicka in den på rep hos MS och sälja din nuvarande box...
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Registrerade
    May 2004
    Respekt
    21
    Alltså, de sa till mig att i de här 80? så igår garanti också. Du får ju garanti på maskinen igen. Så den blir som en ny maskin. Och kan de inte laga den så byter de ut maskinen.
    Playstation 1, 3, PSP
    Xbox, 360
    Nintendo Wii

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    26
    Alltså, de sa till mig att i de här 80? så igår garanti också. Du får ju garanti på maskinen igen. Så den blir som en ny maskin. Och kan de inte laga den så byter de ut maskinen.
    Då är det väl så?

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    jag tror dock inte att det ingår 3 års garanti... det skulle dom förlora oändligt mycket pengar på, då det skulle kosta dom mer att reparera skiten om och om igen än dom skulle tjäna på om du köpte en ny box helt enkelt...

det där med att få en "ny" box betyder att du får en ny tillverkad ICKE HDMI, oavsett vad du gör/säger så den kommer i vilket fall som helst vara en tickande bomb, men du gör som du själv vill såklart, ingen här kan tvinga dig att köpa en ny box istället för att få den reparerad av MS
    Google is your friend!

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Om de hade inkluderat 3års garanti på alla sina servicearbeten kunde de lika göärna gett '
    livstids garanti.
    Alla småbarn lär sitta beredda med sina handdukar i näven en mänad innan konsollens garanti ryker även om de har 3.år.

Normalt sett så tar den utbytta enheten över den första enhetens garanti +3månader.

Mao skickar du in din konsol precis på håret säg att du felanmäler samma dag som garantin gäller (365dagar *3) o den skickas tillbaka till Ms så har du bara 3.mån garanti på reparationen.

Men om Ms säger att du får ny garanti 3.år få det på Papper!
    Sen får de gärna gå ut med information om detta på sin hemsida för oss andra dödliga o inte berättas i telefonväxel av en förvirrad tomte
    / Pendragon

Registrerade
    May 2004
    Respekt
    21
    Jag tror jag lyssnar på er och skiter i att laga den. Tror ni det går o laga detta eller? Äre nåt som lyckats laga själva en som inte skickar bild? Annars säljer jag vidare den för 400kr
    Playstation 1, 3, PSP
    Xbox, 360
    Nintendo Wii

Registrerade
    May 2004
    Respekt
    21
    Hoho! Jag fixade den. Gjorde samma fix som på min andra startade den och den funkade inte. Hade igång den i typ 10min sen startade jag om den då funkade den!
    Imorgon kommer jag in med den för flashning!
    Playstation 1, 3, PSP
    Xbox, 360
    Nintendo Wii

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    grattis
    Hoppas den håller ett tag då
    / Pendragon

Liknande diskussioner

1. PS3: Ingen bild, inget ljud och blinkande kontroller
    By Henkolainen in forum Playstation 3
    Senaste inlägg: 2008-12-29, 12:30
  2. Ingen bild med HDMI kabel.
    By Dalan83 in forum High Definition (HD-stöd) på XBOX
    Senaste inlägg: 2008-11-24, 14:24
  3. Ljud - men ingen bild
    By FettAnka in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2008-09-16, 17:01
  4. Köpt beg. 40GB Pal -ingen bild hemma!
    By GroGGmanneN.se in forum Playstation 3
    Senaste inlägg: 2008-06-02, 15:51
  5. Ingen bild på min wii
    By zlax901 in forum Nintendo WII - Allmänt
    Senaste inlägg: 2008-03-01, 20:31

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner