Sida 2 av 2 FörstaFörsta 12
Visar resultat 31 till 44 av 44

Diskussion: Funkade bränna förr ?

  1. #31
    Registrerade
    Aug 2009
    Inlägg
    79
    Respekt
    15
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    kollar man skivorna man tankar på öppna trackers innan bränning i ABGX360 och den går igenom helt grön så spelar det ingen roll om det är en scenerelease eller ej...
    Det har du i och för sig rätt i.

    Tänkte inte på det när jag postade föregående inlägg men nu är det skrivet i alla fall. Thx Swizzy.

  2. #32
    Registrerade
    Aug 2009
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Jag har samma problem som snubben som startade tråden. Dvs att en xbox logga dyker upp när jag brännt ut nyare spel. Jag har ett 360 med IExtreme 1.4 eller 1.41 (kommer inte ihåg). Beror det på wave3 och att jag kör för gammal ver av Iextreme? Jag bränner med xbox backup creator och det har alltid funkat fint förrut.

    Guitar hero releasen är: Guitar.Hero.5.RF.XBOX360-MARVEL
    Wolf: Wolfenstein USA RF XBOX360-PROTOCOL

  3. #33
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av klepto Visa Inlägg
    Jag har samma problem som snubben som startade tråden. Dvs att en xbox logga dyker upp när jag brännt ut nyare spel. Jag har ett 360 med IExtreme 1.4 eller 1.41 (kommer inte ihåg). Beror det på wave3 och att jag kör för gammal ver av Iextreme? Jag bränner med xbox backup creator och det har alltid funkat fint förrut.

    Guitar hero releasen är: Guitar.Hero.5.RF.XBOX360-MARVEL
    Wolf: Wolfenstein USA RF XBOX360-PROTOCOL
    ditt problem beror på firmwaren, du måste uppgradera till 1.51/1.6
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  4. #34
    Registrerade
    Aug 2009
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    ditt problem beror på firmwaren, du måste uppgradera till 1.51/1.6
    SKit och! Blir det några problem med äldre spel?

  5. #35
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    att uppgradera menar du?

    nej, förutsatt att du kollat spelen med ABGX360 ska det inte vara några som helst problem att spela gamla spel med den nya firmwaren...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  6. #36
    Registrerade
    Aug 2009
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    att uppgradera menar du?

    nej, förutsatt att du kollat spelen med ABGX360 ska det inte vara några som helst problem att spela gamla spel med den nya firmwaren...
    Men spel som jag har brännt ut och kan spela med Ie 1.4, funkar de med ie 1.6 eller måste jag göra något? Jag brukar köra med Xbox Backup Creator...

  7. #37
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    spel du kört med ix 1.4 ska inte vara några problem med, men har du däremot kört spelen med 1.41 (non stealth) finns det inga garantier...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  8. #38
    Registrerade
    Aug 2009
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Ok. Vad är skillnaden mellan 1.4. och 1.41? Jag har inte hängt med på ett tag märker jag.

  9. #39
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    1.4 är livesäker, 1.41 är det inte, men 1.41 finns bara till BenQ
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  10. #40
    Registrerade
    Aug 2009
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Ok. Minns inte vad jag har för spelare... Men vad skulle det spela för roll? Menar du att om jag har en Benq med 1.41 så kan jag kanske inte spela alla gamla spel med 1.6? Eller måste man bara bränna om doM?

  11. #41
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    om du har en BenQ med 1.41 kan du spela spel som INTE är livesäkra, du kan med andra ord starta vilksa spel som helst, med 1.6 kan du inte starta vilka spel som helst, utan det finns rätt många gränser som är till för att skydda dig, visst, du kan bränna ut "activate.iso" som ett 360 spel och slänga i den innan du ska köra ett spel som normalt inte fungerar, men det blir bara jobbigt i längden, annars är det bara att du skapar en iso fil med imgburn, kollar den med ABGX360 (och fixar såklart) sedan bränner du ut den på nytt
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  12. #42
    Registrerade
    Aug 2009
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Ok tack. Jag får masa mig till microsotre imorgon. Men släpps det så många releaser som inte är "säkra"? Jag har iof en Lite on läsre på vinden. Möjligt att man skulle kunna flasha den ist isf.

  13. #43
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Det beror på vart man tankar dom någonstans tankar man på öppna trackers är risken jätte stor att du fått tag på dåliga kopior, tankar du på stängda trackers är risken för att du får tag på dåliga kopior väldigt liten...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  14. #44
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    prova läs lite här så kanske det går upp ett ljus
    http://www.forum.psxcare.com/support...92&postcount=9
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Sida 2 av 2 FörstaFörsta 12

Liknande diskussioner

  1. Bränna backuper för newbie
    By Silverminken36 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2008-10-06, 12:20
  2. Bränna ps spel?
    By sebbur in forum Playstation - backup/patchar
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-07-15, 12:57
  3. Isofil förstor när jag ska bränna spel!
    By simpan93 in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-05-17, 14:07
  4. Kan inte bränna Xbox360-spel
    By saifer in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2008-05-04, 19:33
  5. Bränna av ett backupat 360spel?
    By Blommah in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-02-07, 17:02

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •