Sida 1 av 2 12 SistaSista
Visar resultat 1 till 30 av 44

Diskussion: Funkade bränna förr ?

  1. #1
    Registrerade
    Aug 2009
    Inlägg
    11
    Respekt
    0

    Funkade bränna förr ?

    Hejsan Jag har flashat xboxet hos dej,
    Du kanske kommer ihåg mig vi va utanför dej o prata lite förut. halv år sen.
    Men aja spelar ingen roll.
    Till saken nu , Förut när jag brände med skivor jag köpt hos dej funka det perfekt,
    Inga problem! Men nu har jag köpt några andra skivor Philips Double Layer dvd+r 8,5 gb 240 min 8x speed.
    Skivan funkade tidigare, men eftr inte ha bränt på länge och har formaterat om min dator
    så när jag brände och stoppade in skivan i xboxet då stog det att det va en film xbox film,
    Det blev vitt och i mitten stog det xbox
    Sen fanns det play knapp o stopp o sånt där nere.
    Försökte bränna nya spel, Och har Ixtreme 1.51 .

    Vad kan felet vara ?

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    för det första är PSXCare inte en person utan ett företag

    för det andra beror det antingen på att nyckeln inte stämmer i boxen (mycket otroligt) eller dåliga skivor, kanske mycket repor? har du brännt en ny skiva? i så fall kanske det är så att du har en dålig brännare, den kanske inte mår så bra?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2009
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Njah du, Tror de fel på inställningarna,
    Använder IMGburn men
    Det funkar med Ixtreme 1.5 va ?

    Det är helt nya skivor det står media nånting på xboxet.

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Denneo Visa Inlägg
    Njah du, Tror de fel på inställningarna,
    Använder IMGburn men
    Det funkar med Ixtreme 1.5 va ?

    Det är helt nya skivor det står media nånting på xboxet.
    bränner du via .dvd filen eller har du manuellt ställ in layerbreak 1913760 ? använd verbatim som media, fel som du beskriver uppstår lättare annars. det du beskriver kan även vara att din brännare bör bytas ut. bra brända skivor funkar med ix 1.5, svar ja, sålänge de inte är nya och innehåller wave3, den nya partitionen, spel efter april i år.

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2009
    Inlägg
    79
    Respekt
    15
    Har du inte ställt in layerbreak manuellt i ImgBurn, inte kollat din release/dina releaser med abgx360 och inte tankat scenrelease/scenreleaser för spelet/spelen du bränner, eller fix för vissa scenrelaser som har råkats släppas med felaktig .dvd fil så kan det vara layerbreaken det hänger på också (vilket int21 var inne på).

    Öppna .dvd filen (som bör finnas i mappen där du har tankat hem spelet, eller i mappen som du packade upp spelet till om du tankade en (scen)release med .rar filer) med Anteckningar och kolla upp så att Layerbreak = 1913760. Om inte ändra detta manuellt och spara filen. Välj sedan .dvd filen i ImgBurn och bränn (igen).

    Sen kan det lika gärna bero på saker som Swizzy och int21 har skrivit som eventuella orsaker. Dåliga skivor (prova Verbatim som sagt), Wave 3 spel, nyckel som inte stämmer, din brännare i datorn osv..

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av RickeXBM Visa Inlägg
    Har du inte ställt in layerbreak manuellt i ImgBurn, inte kollat din release/dina releaser med abgx360 och inte tankat scenrelease/scenreleaser för spelet/spelen du bränner, eller fix för vissa scenrelaser som har råkats släppas med felaktig .dvd fil så kan det vara layerbreaken det hänger på också (vilket int21 var inne på).

    Öppna .dvd filen (som bör finnas i mappen där du har tankat hem spelet, eller i mappen som du packade upp spelet till om du tankade en (scen)release med .rar filer) med Anteckningar och kolla upp så att Layerbreak = 1913760. Om inte ändra detta manuellt och spara filen. Välj sedan .dvd filen i ImgBurn och bränn (igen).

    Sen kan det lika gärna bero på saker som Swizzy och int21 har skrivit som eventuella orsaker. Dåliga skivor (prova Verbatim som sagt), Wave 3 spel, nyckel som inte stämmer, din brännare i datorn osv..
    kan du inte posta först så slipper jag och swizzy skriva.

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2009
    Inlägg
    79
    Respekt
    15
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    kan du inte posta först så slipper jag och swizzy skriva.
    Haha, nej, det är ju omöjligt att hinna före er.

    Onödig upprepning av era svar, jag vet (såhär i efterhand). Sorry..

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av RickeXBM Visa Inlägg
    Haha, nej, det är ju omöjligt att hinna före er.

    Onödig upprepning av era svar, jag vet (såhär i efterhand). Sorry..
    ingenting är omöjligt bara mera svårt än normalt
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  9. #9
    Registrerade
    Aug 2009
    Inlägg
    79
    Respekt
    15
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    ingenting är omöjligt bara mera svårt än normalt
    Ja, så kan man ju också se på det, haha.

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    försökte hinta.. men då kan väl jag åxå gå offtopic och säga.. vad har detta med trådens första inlägg att göra? vad jag menar är att det är mycket posthoreri nuförtiden och lite enganegemang i vad som efterfrågas.. håller ni med? igentligen, vem fan bryr sig vad den ena eller andra säger.. sålängde det inte bidrar med en lösning. det är pga offtopic som trådar dör ut.. bättre att svara när man har en lösning eller förslag än att posta nonsens... vet att folk håller med mig.

  11. #11
    Registrerade
    Aug 2009
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Ursäkta att ja inte svarat på länge,
    Men nån här i forumet sa nåt om wave,
    Finns det wave på de nyaste spelen som kom ut denna vecka ?

  12. #12
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Denneo Visa Inlägg
    Ursäkta att ja inte svarat på länge,
    Men nån här i forumet sa nåt om wave,
    Finns det wave på de nyaste spelen som kom ut denna vecka ?
    Wave, det finns på ALLA spelen, frågan är bara vilken Wave det handlar om, alla spelen som släppts sedan typ mars/april i år har Wave 3, och kräver därmed att du kör på iXtreme 1.51 eller 1.6 (1.6 är att föredra om du inte har en hitachi då det inte finns 1.6 till hitachi ännu)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  13. #13
    Registrerade
    Aug 2009
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Jag har Ixtreme 1.51 är det ba o bränna vanligt då ?

  14. #14
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Denneo Visa Inlägg
    Jag har Ixtreme 1.51 är det ba o bränna vanligt då ?
    ja, kolla dina spel med abgx360, bränn sedan via .dvd filen med imgburn.

  15. #15
    Registrerade
    Aug 2009
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Vad är abgx360 och hur gör man ?

  16. #16
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=35639 läs mer om Livesäkerhet här, där står även vad ABGX360 är för något, och hur du använder det...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  17. #17
    Registrerade
    Aug 2009
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Så nu brände jag igen, Misslyckad.
    Ändrade inställningar och skrev det där nummret som nu sade i rätt ställe.
    Och sedan brände.
    Bränningen gick bra , När jag stoppa cdn i xboxet
    blev det vitt och xbox stog det sen fans det välja play playback och sånt.
    Om ni använder IMGBURN Kan ni skicka bild på er inställning ?
    Last edited by Denneo; 2009-08-30 at 17:49.

  18. #18
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    kör du fortfarande på Phillips skivorna? det kan vara så att dom inte är så jätte bra, visst dom kanske fungerade förut men kanske inte alla skivorna gör det...

    sen kan det vara så att din brännare inte är så bra... vad kör du för brännare?

    jag kör med standard settings (dom man får vid installation) och kör via .dvd filen... det fungerar ALLTID för mig... men jag kör iofs med en Samsung brännare och Verbatim skivor
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  19. #19
    Registrerade
    Aug 2009
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Jag brände med Verbatim skivor, Har samsung läsare på xboxet.
    Blir så aaaaaaaarg!

  20. #20
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Denneo Visa Inlägg
    Jag brände med Verbatim skivor, Har samsung läsare på xboxet.
    Blir så aaaaaaaarg!
    samsung läsare i boxen och samsung brännare i datorn är inte samma sak, jag har kört mina skivor på följande xbox läsare: Samsung MS25, Samsung MS28, BenQ Vad6038, Liteon 74850C, med iXtreme 1.5, 1.51, 1.6 både silver surface och full face printable... och dom har fungerat felfritt

    jag vet, kanske lite onödigt att skriva upp exakt vilka spelare/firmwares jag kört på, men ändå...

    min brännare är en Samsung SH-S223B jag har även kört på en extern Samsung SE-S224Q, båda har fungerat 100%igt för mig, aldrig haft några problem

    frågan är om det är din brännare som inte är så bra? vad är det för brännare du har? vill veta namn på märke och modellen av brännaren
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  21. #21
    Registrerade
    Aug 2009
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Jag tror jag har en Lightscribe dvd + writer / cd writer.

    Har en HP Dator.

  22. #22
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    är det en HP orginal brännare? i så fall kan jag nästan garantera att det mest troligen är problem med brännaren, hur gammal är datorn?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  23. #23
    Registrerade
    Aug 2009
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    aa orginal 3 år och köpte den för 20 tusen. funkade förr :S
    Last edited by Denneo; 2009-08-30 at 19:37.

  24. #24
    Registrerade
    Aug 2009
    Inlägg
    11
    Respekt
    0

  25. #25
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    att den funkade förr har ingen större betydelse, att brännaren är 3 år gammla kan ha en rätt stor effekt, prova med att uppgradera/nedrgadera din firmware på brännaren, fungerar inte detta bör du köpa en ny brännare tycker jag...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  26. #26
    Registrerade
    Aug 2009
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Hur uppgraderar jag och nergraderar ?

  27. #27
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    ta först reda på vad du har för brännare i maskinen, detta kan du göra på en rad olika vis... därefter letar du upp en ny firmware och läser hur exakt du ska göra för att få in den... det är olika för olika tillverkare...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  28. #28
    Registrerade
    Aug 2009
    Inlägg
    79
    Respekt
    15
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    försökte hinta.. men då kan väl jag åxå gå offtopic och säga.. vad har detta med trådens första inlägg att göra? vad jag menar är att det är mycket posthoreri nuförtiden och lite enganegemang i vad som efterfrågas.. håller ni med? igentligen, vem fan bryr sig vad den ena eller andra säger.. sålängde det inte bidrar med en lösning. det är pga offtopic som trådar dör ut.. bättre att svara när man har en lösning eller förslag än att posta nonsens... vet att folk håller med mig.
    Du har så rätt så.

    Ber om ursäkt för min lilla miss som sagt, och för Off-Topic igen.

  29. #29
    Registrerade
    Aug 2009
    Inlägg
    79
    Respekt
    15
    Citat Original inlägg av Denneo Visa Inlägg
    Uppfyller kriterier för att vara en scenrelease av vad man kan se där men i och med att du tankar från "öppna" sidor och inte från exv en privat tracker som är mycket säkrare när det gäller sådant här, så kan du inte veta till 100% då det finns folk som fejkar scenreleaser (precis som med så mycket annat) och lägger upp på tex sånna här "öppna" sidor. Men med tanke på antalet seeders på just den torrenten så kan du vara relativt säker på att det inte är releasen som gör att det inte funkar.

  30. #30
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av RickeXBM Visa Inlägg
    Uppfyller kriterier för att vara en scenrelease av vad man kan se där men i och med att du tankar från "öppna" sidor och inte från exv en privat tracker som är mycket säkrare när det gäller sådant här, så kan du inte veta till 100% då det finns folk som fejkar scenreleaser (precis som med så mycket annat) och lägger upp på tex sånna här "öppna" sidor. Men med tanke på antalet seeders på just den torrenten så kan du vara relativt säker på att det inte är releasen som gör att det inte funkar.
    kollar man skivorna man tankar på öppna trackers innan bränning i ABGX360 och den går igenom helt grön så spelar det ingen roll om det är en scenerelease eller ej...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Sida 1 av 2 12 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Bränna backuper för newbie
    By Silverminken36 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2008-10-06, 12:20
  2. Bränna ps spel?
    By sebbur in forum Playstation - backup/patchar
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-07-15, 12:57
  3. Isofil förstor när jag ska bränna spel!
    By simpan93 in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-05-17, 14:07
  4. Kan inte bränna Xbox360-spel
    By saifer in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2008-05-04, 19:33
  5. Bränna av ett backupat 360spel?
    By Blommah in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-02-07, 17:02

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •