Visar resultat 1 till 16 av 16

Diskussion: Guitar Hero 5

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    131
    Respekt
    17

    Guitar Hero 5

    Hur tycker ni 5:an är?
    Tycker själv att det är det bästa steget fram dom gjort.
    Extra stjärnorna man kan få är en mycket bra idé.

  2. #2
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    369
    Respekt
    16
    Jag väntar med att spela detta. Släpps ju inte i affär först 1sep i USA och den 11sep i Europa så.

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    tycker det är kanon. bra initiativ med extra poängen som redan uppmärksammats och bra val av låtar. har bara spelat någon timme men blir nog mer att utforska ikväll.

  4. #4
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    369
    Respekt
    16
    Orkade inte vänta till imorn så har lirat en del nu.. Jädra bra val av låtar

    Lite trist att man inte kan fixa dessa bonusar med alla instrument dock. Äger bara två st gitarrer så kan bara köra bas&gitarrbonusdelarna :/

  5. #5
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    369
    Respekt
    16
    Någon som vet om LIPS-mickarna funkar till GH5 förresten? Läste att dom fungerar till GH:Metallica men får inte igång dom i detta

    Edit: Fick dom att fungera nu. Man måste logga in med en vanlig handkontroll för att få igån micken.
    Last edited by lejonel; 2009-08-31 at 18:06.

  6. #6
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    94
    Respekt
    17
    Tja boys!

    Är det nån som vet vart man kan hitta en bra nzb-fil? Jag är fett pepp på att lira 5:an och har försökt olika nzb, men det har varit fel på varje. Efter ipred-lagen avstår jag helst torrents så jag inte använder VPN än.

    Sååå, nån som har ett bra tips om en .nzb-fil som funkar?
    Tack på förhand!

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    vad är en .nzb fil till för egentligen??
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  8. #8
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    94
    Respekt
    17
    En .nzb-fil fungerar ungefär som en .torrent-fil. Filen i sej väger bara några kb, men öppnar du filen i rätt program så kopplar denna upp sej mot en server och börjar ladda ner den filen du vill komma åt. Nzb är en Newsbin-fil. Newsbin anses bra mycket säkrare än Torrents i dessa tider.

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    hur lirar ni gh spelen? kör ni låt för låt, sektion för sektion eller helt random? själv kör jag låtarna i den ordning de kommer, hoppar inte i förväg om ja ser en låt jag känner igen utan tar allt i tur och ordning. det jobbiga är, speciellt i tidigare spel är att den hoppade över låtar ibland så man fick gå tillbaka och spela den låten som hoppades över. lite jobbigt att den hoppar till den nya sektionen man låser upp... men men.. dagens ilandsproblem.

  10. #10
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    131
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    hur lirar ni gh spelen? kör ni låt för låt, sektion för sektion eller helt random? själv kör jag låtarna i den ordning de kommer, hoppar inte i förväg om ja ser en låt jag känner igen utan tar allt i tur och ordning. det jobbiga är, speciellt i tidigare spel är att den hoppade över låtar ibland så man fick gå tillbaka och spela den låten som hoppades över. lite jobbigt att den hoppar till den nya sektionen man låser upp... men men.. dagens ilandsproblem.
    Detta ÄR ett grymt problem.
    Jag är så´n som gärna hoppar till de låtar som man diggar skarpt.
    När man sedan kört dom, måste man klinka alla "dåliga" låtar på raken.
    Köra alla sektioner för sig går väl inte heller? Vissa låtar är ju låsta i sektionen.
    Eller är det bara för att jag hoppar över vissa?

  11. #11
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av .db. Visa Inlägg
    Detta ÄR ett grymt problem.
    Jag är så´n som gärna hoppar till de låtar som man diggar skarpt.
    När man sedan kört dom, måste man klinka alla "dåliga" låtar på raken.
    Köra alla sektioner för sig går väl inte heller? Vissa låtar är ju låsta i sektionen.
    Eller är det bara för att jag hoppar över vissa?
    spelar du låt för låt så låser du upp dem. jo, problemet är att mångra bra låtar vet man inte om, de är låsta. spelar man en och en får man en ganska jämn fördelning av allt har jag märkt.

    har inte spelat överdrivet mycket men har klarat de sju första sektionerna nu och låst upp alla resterande sektioner förutom den allra sista. den sista måste man tydligen klara alla tretton för att låsa upp, det går sakta men säkert.

  12. #12
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    131
    Respekt
    17
    Spelade med en polare för första gången i detta spel.
    Kanon att man kan vara spela gura båda två om man vill, särskilt om man är ute
    efter extra-stjärnorna. Var dock lite svårt ibland på extra-stjärnorna för band.
    Då behöver man nog vara fler än två för att nå poängmålen.
    Är det nån som vet om man som i Rockband får Band-multiplier när båda använder starpower?

  13. #13
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av .db. Visa Inlägg
    Spelade med en polare för första gången i detta spel.
    Kanon att man kan vara spela gura båda två om man vill, särskilt om man är ute
    efter extra-stjärnorna. Var dock lite svårt ibland på extra-stjärnorna för band.
    Då behöver man nog vara fler än två för att nå poängmålen.
    Är det nån som vet om man som i Rockband får Band-multiplier när båda använder starpower?
    Jag har för mig att den totala poängen dubblas under tiden som båda har starpower igång.

  14. #14
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    131
    Respekt
    17
    Lirade halva kvällen med ett gäng polare(4st)
    Var askul.
    Mycket lirande mot varann.
    Men fick det inte att lira mot 4 motståndare live.
    Någon som testat detta?
    Vi skulle gärna mäta våra krafter mot några andra.

  15. #15
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    31
    Respekt
    20
    går det att få som ett helt gig, som det var på world tour? eller måste man spela en låt, välja nästa osv?

  16. #16
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    du kan välja att spela upp till 4 (?) låtar i rad när du kör själv, dock inte i career...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. Guitar hero / update på chippat wii
    By Calavera in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-12-25, 09:42
  2. Vilken gitarr? Guitar hero
    By Lanne76 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2008-09-14, 21:40
  3. Guitar Hero 3 Aerosmith
    By PhR34k in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2008-07-16, 12:42
  4. Guitar Hero 3 problem
    By erikperik in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2008-04-07, 21:56

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •