Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: Sport Resort, svart skärm

  1. #1
    Registrerade
    Aug 2009
    Inlägg
    1
    Respekt
    0

    Sport Resort, svart skärm

    Hej Jag behöver hjälp. Jag har wiikey2 som är installerat av psxcare i maj. Jag har varit och köpt ett original exemplar av Wii sport Resort i Kanada. När Jag försöker starta det så får jag bara en svart skärm och inget mer händer. Jag har laddat ner senaste programuppdateringen till wii enheten.
    Några bra ideer, eller är det bara att bita i det sura äpplet och köpa den svenska versionen?

  2. #2
    Registrerade
    Jul 2007
    Från
    Östersund
    Inlägg
    546
    Respekt
    18
    En reflektion bara...

    Wii sports Resort kräver en uppdatering för att köras och den finns bara på skivan. Men jag rekomenderar ju inte att köra icke PAL updaten så lättast är det ju att låna Resort PAL av någon för att köra uppdaten och sen kan du köra skivan som vanligt...

    UPDATE: Efterson det verkar som det är 4.1U som ligger på Wii sports Resort så kommer den alltid at vilja uppdatera över en PAL 4.1 eftersom bokstaven har högre värde än 4.1E

    D.v.s 4.1U > 4.1J > 4.1E

    USA vinner över Japan och vi europeer blir överkörda av alla...

    Hoppas att du förstod...

    Med andra ord OM det är 4.1U updaten på skivan så kommer du inte utan att göra vissa modifikationer (preloader etc) kunna lira skivan innan du har uppdaterat till 4.2E eller liknande...

    Om nu inte den under mig tycker annorlundare och vet något annat...

    Bjerlk
    Last edited by Bjerlk; 2009-08-31 at 20:44.

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    82
    Respekt
    16
    hmm nej nej nej du kan ladda ner senaste programuppdateringen till wii enheten det är 4.1, men efter som det är Wii sport Resort NTSC-U på skivan så ser den det som en nyare programuppdateringen kör inte programuppdateringen från din skiva för det kommer bara bricka ditt wii

    men om du har HBC installerat så kan jag leta up vilka wads du behäver installera för att fixa den svarta skärmen
    Last edited by hejhej20; 2009-08-31 at 11:36.

  4. #4
    Registrerade
    Sep 2003
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av cusl Visa Inlägg
    Hej Jag behöver hjälp. Jag har wiikey2 som är installerat av psxcare i maj. Jag har varit och köpt ett original exemplar av Wii sport Resort i Kanada. När Jag försöker starta det så får jag bara en svart skärm och inget mer händer. Jag har laddat ner senaste programuppdateringen till wii enheten.
    Några bra ideer, eller är det bara att bita i det sura äpplet och köpa den svenska versionen?

    Har samma problem, köpte en Wiikey2 chipppad Wii, har firmware 4.2E och har hitintills bara spelat köpta PAL spel. Fick en Wii Resort NTSC nyligen som inte går att köra (= "Can't read disc"). Hur fixa ?
    "Only a fool would say that"
    - Steely Dan

  5. #5
    Registrerade
    Mar 2007
    Från
    Katrineholm
    Inlägg
    451
    Respekt
    18
    Antingen använder ni er av spelet från rätt region, eller så får ni ge er in på soft mod. En icke soft moddad Wii med version 4.2x dashboard eller högre kan inte starta skivor från en annan region än vad den är avsedd för, oavsett regionpatch.

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2009
    Från
    United States
    Inlägg
    6
    Respekt
    0

    Sport Resort svart skärm

    Se però questo "Wii Sport Resort" si rivelerà essere solamente un "Wii Sports 2", non so se sarà abbastanza. Capite cosa intendo?

Liknande diskussioner

  1. Svart skärm vid uppstart! HJÄLP!
    By Nectral in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 23
    Senaste inlägg: 2009-09-28, 00:00
  2. Svart skärm efter Wiibrickblocker???
    By High in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2009-08-22, 11:15
  3. Grön lampa och svart skärm efter flashning.
    By Krejsy in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-12-20, 18:59
  4. Svart Skärm Och Error
    By MrNoPain in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2008-08-14, 17:49
  5. nybörjar frågor jag inte hittat med sökfunktionen
    By blåbär in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2004-08-12, 12:15

Tags for this Thread

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •