Visar resultat 1 till 21 av 21

Diskussion: play&chargekit

Registrerade
    May 2008
    Respekt
    17

play&chargekit

PSXcare säljer ju play & chargekit. Men jag undrar om det är MS orginal och framförallt om hur lång kabeln på denna är? Köpte nämligen ett sådant kit utav Game (deras eget märke) och där var bara kabeln 1.5m lång.
    Vem f-n sitter 1.5m från TVn o spelar liksom?

Så kort och gott.. Någon som vet hur lång sladden till MS orginalkit är eller kan tipsa om något kit som har längre kabel? Runt 3m vore nice

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Kitet PSXCare säljer är 100% orginal, inget billigt skit från kina/japan

Om du vill ha längre kabel än vad som följer med kan du använda dig av en vanlig hederlig USB förlängnings kabel, jag tror inte MS kitet är så himmla mycket längre, jag ska mäta kabeln på mitt kit alldeles strax så du får veta hur lång den är exakt
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Vi har en "Tredjeparts" laddkabel med utan batteripacks accar.
    ** Som stan inte lagt upp på hemsidan sedan jag började jobba här igen ( De ligger nog säkert på en hundralapp eller så o används med fördel med uppladdningsbara AA batterier med valfri mAh )

Sen har vi Ms. orginal med batteriakkar.
    http://www.psxcare.com/product.php?xProd=696&xSec=91

Kablarna på båda ungefär 1 meter... men man kan ju alltid köpa USB förlängningskablar till dem
    Last edited by Pendragon; 2009-08-31 at 12:01.
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Vi har en "Tredjeparts" laddkabel med utan batteripacks accar.
    ** Som stan inte lagt upp på hemsidan sedan jag började jobba här igen ( De ligger nog säkert på en hundralapp eller så o används med fördel med uppladdningsbara AA batterier med valfri mAh )

Sen har vi Ms. orginal med batteriakkar.
    http://www.psxcare.com/product.php?xProd=696&xSec=91

Kablarna på båda ungefär 1 meter... men man kan ju alltid köpa USB förlängningskablar till dem
    mätte precis min play and chargekit, mätte den då dubbelvikt och fick 140cm (totalt 2.8m~ med andra ord)

så MS orginal är alltså runt 3m
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    där ser man, jag ville inte öppna ett nytt förslutet paket
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Registrerade
    May 2008
    Respekt
    17
    haha det är ungefär som när man googlar på detta. Ingen vet riktigt säkert först någon väl kollar upp det. Tackar Swizzy! Får bli ett sådant då, vill inte ha en ful förlängningskabel så

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Nej folk läser på förpackningar o står det inte där o folk inte vill riva sönder förpackningar så Trist att det inte står präntat men tittar man på alla 360 enheter skall det ju ingå en Remote Control med alla boxar med o inte bara en Wireless Gamepad

Ang USB förlängningskablage så finns det ju snygga med
    / Pendragon

Registrerade
    May 2008
    Respekt
    17
    Jo det är helt galet att MS inte skrivit ut det någonstans. Ingen info på vare sig förpackningen eller deras hemsida. Köper jag ett sådant kit så vill jag ju ha ett som iaf når till soffan. Nu gör ju iof sig MS kit detta på sina 2.8m. Men dock så är det lite i kortaste laget! Blir ju inget knöla upp sig i soffan med detta direkt.. hehe!

Ang förlängningskabel. Är det inte risk för att man tappar connection med detta? Olika USB-kablar klarar ju olika hastigheter så. Och jag har då inte den blekaste om vilken hastighet MS kontroller ligger på :S

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Det har ingen som helst betydelse, Play and Charge kitet har endast 1 funktion, ladda batteripacket så det viktiga är att det går ström genom kabeln (det bör med andra ord vara en kabel som är lite tjockar och typ gummi aktig inte plast aktig... eller en Aktiv USB kabel)
    Google is your friend!

Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Kitet PSXCare säljer är 100% orginal, inget billigt skit från kina/japan

Om du vill ha längre kabel än vad som följer med kan du använda dig av en vanlig hederlig USB förlängnings kabel, jag tror inte MS kitet är så himmla mycket längre, jag ska mäta kabeln på mitt kit alldeles strax så du får veta hur lång den är exakt
    haha MS gör ju sina kontroller i någon fabrik i "skit" kina med
    Why drink and drive or smoke and fly? When you can do both and die!
    ALLEWMODZ-CASE MODDING

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Tänkte att du kan ju alltid köpa en 220Volt till USB 5 volt adapter på någon lokal elektronikbutik om du sitter i soffan o måste använda ditt Play n charge kit.
    Så slipper du en lång förlängningssladd o så slipper du sitta med sträckt sladd

/ Pendragon

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    det borde också fungera ja, men det finns en viss risk att den måste ha kontakt med någonting, och den där har det inte... jag förstörde en MP3 spelare genom att försöka ladda den utanför datorn =), den fungerar inte alls nu...

men det borde i praktiken inte vara några problem^^
    Google is your friend!

Registrerade
    May 2008
    Respekt
    17
    Ohh fan! Det var ingen dum idé Pendragon.. Om det nu fungerar alltså? :S

Kan man ladda kontrollen via datorn kanske? Har ju laptopen smidigt brevid så
    Törs man? haha!

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    jadå, du törs nog testa med datorn jag skulle kunna testa det annars =)
    Google is your friend!

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    NEj om man kopplar fel kan det brinna som Swizzy skrev
    det borde också fungera ja, men det finns en viss risk att den måste ha kontakt med någonting, och den där har det inte... jag förstörde en MP3 spelare genom att försöka ladda den utanför datorn =), den fungerar inte alls nu...
    Nej det är inge som helst problem att ladda den via en PC eller en adapter som jag postade, kortsluter antingen en laptop eller adapter kontrollen är det ju fel på adaptern eller kontrollen eller chargekabeln eller batteripacket.

Det är nog bara ESD som sabbar i Swizzys fall, han har lite otur med 360 saker
    / Pendragon

Registrerade
    May 2008
    Respekt
    17
    haha okej.. gött! får bli o köra via laptopen då så man kan sitta gött i soffan när man lirar

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av lejonel Visa Inlägg
    haha okej.. gött! får bli o köra via laptopen då så man kan sitta gött i soffan när man lirar
    Vara inloggad på Xbox.com o skriva meddelanden till vänner via laptoppen är smutt det med eller om man känner för det kunna hitta Hints & Cheets om an är sån.
    / Pendragon

Registrerade
    May 2008
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Vara inloggad på Xbox.com o skriva meddelanden till vänner via laptoppen är smutt det med eller om man känner för det kunna hitta Hints & Cheets om an är sån.
    hehe jo så gör jag nu.. orka sitta o knappra in ett meddelande via handkontrollen liksom. Tar ju en halv dag

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av lejonel Visa Inlägg
    hehe jo så gör jag nu.. orka sitta o knappra in ett meddelande via handkontrollen liksom. Tar ju en halv dag
    man lär sig skriva snabbt med handkontrollen också med tiden
    Google is your friend!

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    jag ahr ett MEssengerkit ( Tangentbord under handkontrollen ) men den är vit o mina handkontroller är svarta till min Elite... rätt fult
    Samma gäller kameran o jag ids inte skruva isär dem o färga om dem
    / Pendragon

Registrerade
    Jun 2008
    Från
    Bunkergate 7
    Respekt
    17
    en övrig notis.
    360'n har usb 2.0 usb controllerchip.
    ;D
    sen om de cappat dem är en annan femma.
    och oavsätt usb-tillbehör kan du förlänga dem minst 2meter. utan att tappa signal .

puss

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner