Visar resultat 1 till 21 av 21

Diskussion: Vad är 5.50 GEN-B(Full) CFW?

  1. #1
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    243
    Respekt
    17

    Vad är 5.50 GEN-B(Full) CFW?

    Folk har börjat prata om det på olika communityn men jag hittar inte riktigt vad det är, är det nåt nytt CFW? Ska man byta om man har M33 nu (med tanke på bristen på uppdateringar)?
    There is no problem that can't be solved by staring at a lake.

  2. #2
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    1 361
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av kekke2000 Visa Inlägg
    Folk har börjat prata om det på olika communityn men jag hittar inte riktigt vad det är, är det nåt nytt CFW? Ska man byta om man har M33 nu (med tanke på bristen på uppdateringar)?
    Eftersom M33 inte släpps längre så ska GEN vara ersättaren, iaf vad jag har hört. Pendragon kanske vet mer
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

    Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

    CFW - ix 1.51

  3. #3
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    1 545
    Respekt
    24
    Jag snackade med Dax på IRC häromdagen och han funderar på en ny CFW men han sa att det krävs lite radikalare ändringar om han ska orka engagera sig ...
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

  4. #4
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Begga Visa Inlägg
    Jag snackade med Dax på IRC häromdagen och han funderar på en ny CFW men han sa att det krävs lite radikalare ändringar om han ska orka engagera sig ...
    6,0 har ju kastats ut o ett team har redan börjat decompila den
    Vad mer kan man behöva

    Han kan ju alltid kasta in stöd för att kunna ladda ned alternativa mjukvaror direkt ( inte bara sin sida för network update ) så slipper folk sitta på pottan lite nrä det släpps nya officiella mjukvaror som revvats av andra grupper

    Mest radikala är väl att man inte kan köra PSPonline store o allt annat med 5.0 utan behöver 5.5+
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  5. #5
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    23
    Respekt
    0
    Hej

    Jag tänkte höra om det fungerar att gå direkt från 5.00 M33 till 5.50 GEN-B2 eller måste jag gå ner/upp till något annat först?

  6. #6
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av BigDaddyT Visa Inlägg
    Hej

    Jag tänkte höra om det fungerar att gå direkt från 5.00 M33 till 5.50 GEN-B2 eller måste jag gå ner/upp till något annat först?
    Det går aldeles utmärkt.
    Man går från 5.xx till 5.50 Gen-A till uppdateringen Gen-B till sista i dagsläge Gen-B2 i den ordningen.

    Jag har idag preppat alla våra Pandorakitt + butikskitt till 5.05Gen A/B/B2.

    Funderar även på att låta alla som köper Pandoraminnen av oss även få med lite Emulatorer utan rommar o Biosfiler för Snes etc. Förmodligen får vi massa konstiga inlägg om detta o support däromkring men vi kommer ifs om vi väljer att lägga med dessa hemkodade mjukvaror inte ge support på det annat än att hänvisa till http://psp-hacks.com
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  7. #7
    Registrerade
    Dec 2000
    Från
    Sthlm
    Inlägg
    2 386
    Respekt
    28
    Man kanske skulle ta och damma av sin PSP och köra in GEN-B2 så man kan komma in i PSN och titta runt i väntan på PSP Go.
    Nu är det inte långt kvar innan man får hålla sin fina vita Go i handen!

  8. #8
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av ktd Visa Inlägg
    Man kanske skulle ta och damma av sin PSP och köra in GEN-B2 så man kan komma in i PSN och titta runt i väntan på PSP Go.
    Nu är det inte långt kvar innan man får hålla sin fina vita Go i handen!
    Trist att Go kör med Fw 6.x+ o ChickHen inte biter på dem
    MEd lite tur kanske jag får en Go med men avsaknaden av UMD läsare som ryktas komma tillbaka på nästa modell är ju ofantlig...

    Utan modd är maskinen nästan värdelös...

    Gott att de har Blåtandat den iaf, men det är nog enda goda nyheten.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  9. #9
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    1 545
    Respekt
    24
    Blåtand känns som väldans onödigt då man har wifi ...
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

  10. #10
    Registrerade
    Dec 2000
    Från
    Sthlm
    Inlägg
    2 386
    Respekt
    28
    Blåtand till sitt blåtandsheadset är grymt ju! Sen kan man koppla sin mobil som modem till Go och få Internet. Inte alls onödigt tycker jag.
    Där emot så är det så jäkla skönt att UMD är borta. Hade Go haft UMD så had jag i te köpt den.
    Otympligare format till en handburen enhet får man leta efter.

    Tror nog dom kommer lösa flashningen på Go på nått sätt. Det gör dom alltid...

    Jag använder min PSP till 99% att strömma film från PS3:an så för mig gör det inte så mycket att det inte funkar med några cfw ännu. Jag har ju min feta också!

    Tillbaka till GEN-B2 så är den inne och det var väl som väntat. Inte lila snyggt gjord som M33 men allt som jag testat har funkat. PSPn skulle haft 802.11g bara. Tar ju evigheter att få hem saker från PSN...
    Vi får hålla tummarna för en CFW 6.0 snart!

  11. #11
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    1 545
    Respekt
    24
    ktd ... Det är sant ... Till ett headset funkar det perf ... Men sen då??? Finns det nånstans där man kan kolla lite spec för !GO ... Som har lite substans och inte är fabler ...
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

  12. #12
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    1 545
    Respekt
    24
    Sen en sak till ... Jag har knappt använt umd till nåt spel ... Gjorde det i början före Dax kom med sin Uber FW ... Aldrig någonsin spelat ett spel eller sett nån film från umd ... Varför när det inte behövs??? Avsaknad eller så tror jag inte det har nån större sexuell påverkan för Kermit The Frogs framtida sexliv
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

  13. #13
    Registrerade
    Dec 2000
    Från
    Sthlm
    Inlägg
    2 386
    Respekt
    28
    Som jag sa så är blåtand bra till tethering (mobilen som modem) så man kan spela, ladda från PSN, Sksypa eller nått annat som kräver Internetåtkomst.

    IGN har en sektion för faq till PSPgo, http://psp.ign.com/pspgo/index.html
    Kanske kan hitta nått kul där?

    Jag längtar iaf efter min vita den 1:a oktober. Är en sucker för hårdvara, även om det inte direkt ger så mycket mer. Som när jag köpte min DSi istället för nöta på med min Lite.
    Ända förbättringen på DSi är ju lite större skärmar och att man kan ställa konstrasten inne i spelen. Allt annat som kamera och affären suger get!

  14. #14
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    1 545
    Respekt
    24
    Har en gammal DS och fullkomligt älskar att köra gamla lir på den ... Nästan bättre än när man satt och spelade tills tummarna blödde ... Den gamla goa 8 bits torsk som man var då ... Man får ju hoppas det kommer nåra kul apps till !GO ... Visst ja!!! Morrn yall!!! Ingen som kan skicka mig lite kaffe DCC??? Tethering?? Aldrig hört det utrycket ... Men, men, kvinnor man lär så länge man lever
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

  15. #15
    Registrerade
    Dec 2000
    Från
    Sthlm
    Inlägg
    2 386
    Respekt
    28
    Samma här. Har köpt en drös gamla NES till min Wii.
    Har svårt att se att några Nintendospel kommer som mini men kanske Konami, Sega osv. släpper några klassiker som mini i framtiden.

  16. #16
    Registrerade
    Dec 2000
    Från
    Sthlm
    Inlägg
    2 386
    Respekt
    28
    Skit också! Nu har demot på MGS Peace Walker släppts.
    Men det kräver FW 6.0.

  17. #17
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    1 545
    Respekt
    24
    Damn!!! Metal Gear Solid ... Jädra skit som ska kräva 6.0 ... DAX för H-Vete nu är det dags för en ny M33 cfw ..
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

  18. #18
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Jag hoppas man kan koppla Blåtands möss o tangentbord samt ps3 HK till sin Go
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  19. #19
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    1 545
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Jag hoppas man kan koppla Blåtands möss o tangentbord samt ps3 HK till sin Go
    Det lär inte ta lång tid för nån tangentsbord jockey att knåpa ihop en liten app för det ... Vi får hoppas dom hittar en exploit så man kan ha kul och leka lite med den ..
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

  20. #20
    Registrerade
    Oct 2008
    Inlägg
    84
    Respekt
    16
    Metal gear solid demot funkar pa GEN

  21. #21
    Registrerade
    Dec 2000
    Från
    Sthlm
    Inlägg
    2 386
    Respekt
    28
    Läste nån stans att det ska gå att koppla ihop en SixAxis till PSPgo...

Liknande diskussioner

  1. Ny CFW
    By Begga in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 29
    Senaste inlägg: 2009-10-12, 13:46
  2. Hur fixa cfw på en psp med 5,01
    By Lasse_84 in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2008-11-04, 12:06
  3. Vad är fel?
    By Heelflip12345 in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2008-10-07, 10:15
  4. Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2007-11-08, 22:31

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •