Visar resultat 1 till 27 av 27

Diskussion: Halo 3: ODST

  1. #1
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43

    Halo 3: ODST

    Som många ver kanske har märkt så finns det en Halo 3: ODST release ute redan nu, vill dock varna ALLA som vill vara livesäkra...

    http://kotaku.com/5346774/microsoft-...y-%5Bupdate%5D

    man BLIR bannad av den! den är INTE livesäker för fem öre... dessutom är den med engelska menyer/text men franskt tal... så vänta med att ladda hem Halo 3 ODST tills närmare releasen den 22:a!

    *edit:*

    för er som åker till frankrike och köper orginalet där så är det fullkomligt OK att köra den, skulle dock inte köra någon av dom som är online i dagsläget iaf:

    http://www.videogamer.com/news/ms_wo...t_players.html
    Last edited by Swizzy; 2009-09-02 at 10:26.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  2. #2
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    82
    Respekt
    16
    TheBatFinder och BorderLame är dåliga rip, jag tror att dom kommer bli nuked inom 24 timmar

  3. #3
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    369
    Respekt
    17
    Tur att jag är en av förmodligen få som tycker Halo 3 suger luva! Annars hade jag nog inte kunnat hålla mig undan från o spela detta :O Kan ju trots allt flytande franska så.. hehe

  4. #4
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    82
    Respekt
    16
    det är bara dvd 1 som är ute än, dvd 2 kommer väll snart

  5. #5
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    82
    Respekt
    16
    BorderLame har blivit nuked in abgx som re-pack av TheBatFinder, TheBatFinder är en riktigt dålig rip

  6. #6
    Registrerade
    May 2003
    Inlägg
    17
    Respekt
    0
    Läste på TL att någon/några verkar ha blivit bannade på grund av denna release?
    Någon härifrån som känner någon/någons kusins morsas kompis?
    Det verkade även som att de inte fått konsolen bannad, mycket märkligt...

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av PeterE Visa Inlägg
    Läste på TL att någon/några verkar ha blivit bannade på grund av denna release?
    Någon härifrån som känner någon/någons kusins morsas kompis?
    Det verkade även som att de inte fått konsolen bannad, mycket märkligt...
    spelar det någon roll? releasen är skräp och det är ett ms spel och ska därför inte spelas på live. folk som är dumma nog får skylla sig själv, mycket möjligt folk blivit bannade, man slutar aldrig förvånas över folks idioti att spela overifierade releaser. men det snackas mycket med, konsolen blir nog bannad tids nog om det nu är så att bara kontot är bannat. endera kan h*n inte hålla käften rätt på live och blivit bannad för det eller så har de helt valt att låta det svida mer, dvs bli av med alla gamerpoints och vänner. sedan ska man ta kommentarer på TL med en nypa sant. större delen av dem är bullshit och gjorda av folk som inte ens kan läsa om ett spel är regionfritt.. man kan undra hur de ens kom in på torrentsidan.

    *edit*
    http://kotaku.com/5352066/microsoft-...es-not-players

    Microsoft today began permanently banning gamers they describe as "illegitimate ODST players" from their Xbox Live online service.

    Earlier today Xbox Live Chief of Police Stephen Toulouse wrote on his Twitter page that he had seen some illegitimate ODST players, referring to Xbox 360's upcoming Halo 3: ODST, online.

    "No early play for you," he wrote. "Commencing permabans."

    Toulouse later clarified on his Twitter that people who bought the game early and are playing it safe.

    We contacted Toulouse for more details about how widespread the bannings are and how Microsoft is differentiating between legitimate owners of the game, which went on sale at at least one store early, and those who obtained the game through illegitimate means.

    Toulouse told Kotaku that he can't go into specifics about how they detect and how many they ban because they don't want to tip off pirates to their methods.

    "I can be clear however that this applies to illegitimate copies only, the ban covers the Xbox LIVE account and could possibly include their console depending on the results of our investigations (which are ongoing). We do this from time to time with titles to combat piracy," he wrote to Kotaku. "If a user happens to purchase a legit copy of Halo 3: ODST early, then our problem is not with the user but the retailer who broke the street date. Those individuals will not be punished."
    Last edited by int21; 2009-09-09 at 15:45.

  8. #8
    Registrerade
    Dec 2005
    Inlägg
    217
    Respekt
    0
    Halo.3.ODST.X360-Allstars, är nu ute, men så såg jag att det är 2 diskar. den ena kampanjen och andra "Halo 3 Multiplayer disc, with all the DLC + the 3 new mythic maps". Så tänkte jag, DLC + mythic maps, är det inte såna mappar man köper via XBlive egentligen, så det kanske inte är livesäkert att lira multiplayer via live. Eller ser original-releasen exakt lika dan ut, att man får med alla dlc + 3 nya mythic?

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av SuFFix Visa Inlägg
    Halo.3.ODST.X360-Allstars, är nu ute, men så såg jag att det är 2 diskar. den ena kampanjen och andra "Halo 3 Multiplayer disc, with all the DLC + the 3 new mythic maps". Så tänkte jag, DLC + mythic maps, är det inte såna mappar man köper via XBlive egentligen, så det kanske inte är livesäkert att lira multiplayer via live. Eller ser original-releasen exakt lika dan ut, att man får med alla dlc + 3 nya mythic?
    som vanligt är det inte säkert att spela ms spel före relase på live. som vanligt är det också inte livesäkert att stoppa in overifierade releaser i boxen. så varför ens undra, när det är samma svar varenda gång, med varenda släppta release.. och kommer antagligen vara så i fortsättningen också.

  10. #10
    Registrerade
    Dec 2005
    Inlägg
    217
    Respekt
    0
    du kan ju börja med att läsa frågan rätt. Jag har inte nämnt någonting om att spela innan releasedatum, utan jag undrar om det var någon som visste om disk 2 är den disk som kommer att släppas, för jag tyckte det såg märkligt ut att man får med "mappacks", som man vanligtvis behöver köpa via xboxlive.......................................... .................................................. .................................................. .................................................. .................................................. .................................................. .................................................. .........................

  11. #11
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Detta ska vara en retail rip, har du läst NFO'n?? det är inte så att vi sitter här och har ett orginal liggandes hemma själva?? vi vet lika mycket som du gör om detta... så vi kan inte svara på det även om vi vill, men det verkar lite skumt som du säger, dock så tror jag faktiskt dom valt att göra såhär... det kanske inte är en "vanlig" retail, det kan vara t.ex en Collectors edition, då brukar sådant här kunna följa med...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  12. #12
    Registrerade
    Dec 2005
    Inlägg
    217
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Detta ska vara en retail rip, har du läst NFO'n?? det är inte så att vi sitter här och har ett orginal liggandes hemma själva?? vi vet lika mycket som du gör om detta...
    Precis, det var det jag ville höra, man vet ju inte om någon vet mer, OM man först inte frågar

    men ja, vi får vänta och se vad som händer som sagt

  13. #13
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av SuFFix Visa Inlägg
    du kan ju börja med att läsa frågan rätt. Jag har inte nämnt någonting om att spela innan releasedatum, utan jag undrar om det var någon som visste om disk 2 är den disk som kommer att släppas, för jag tyckte det såg märkligt ut att man får med "mappacks", som man vanligtvis behöver köpa via xboxlive.......................................... .................................................. .................................................. .................................................. .................................................. .................................................. .................................................. .........................
    sorry, jag läste din fråga rätt, men glömde väl nämna den viktigaste biten i min iver.

    från svensk orderbutik.

    I "Halo 3: ODST" finns även Firefight, ett nytt samarbetsläge för flera spelare där upp till fyra personer kan kliva in i rollen som ODST och slåss tillsammans för att ta sig an allt svårare fiender. Här finns även tre exklusiva nya "Halo 3"-flerspelarkartor på en andra fristående skiva, som omfattar alla de ursprungliga "Halo 3"-kartorna samt kartpaketen "Legendary", "Heroic" och "Mythic" - totalt 24 kartor.
    du nämde faktisk.. så det kanske inte är livesäkert att lira multiplayer via live och drog därav slutsatsen att du tänkte slänga in liret och banorna i din box. sorry.

  14. #14
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    ok, baserat på den där informationen så är det så det ska vara
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  15. #15
    Registrerade
    Dec 2005
    Inlägg
    217
    Respekt
    0
    låter ju bra, så dom som har halo 3, men inte alla map-pack, får alla map-pack på köpet om dom köper halo 3 odst, eller ja, laddar ner

    Inga problem int21, misstolkningar sker till som tätt

  16. #16
    Registrerade
    Oct 2008
    Inlägg
    172
    Respekt
    16
    Jag vill inte göra reklam eller så, men både Game och Gamestop har riktig bra erbjudanden för Halo 3: ODST. Typ, byt in två skitspel och få Halo 3 ODST gratis. Då slipper man bekymmer ang. Microsoft spioneri.

    Det är värt att kolla upp det det. Sen kan man alltid sälja spelet online för profit och man känner för det

  17. #17
    Registrerade
    Dec 2005
    Inlägg
    217
    Respekt
    0
    undra vad dom säger om man går dit med två tankade spel..

    har bara 2 original, dom ska inte bytas

  18. #18
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Ratchet Visa Inlägg
    Jag vill inte göra reklam eller så, men både Game och Gamestop har riktig bra erbjudanden för Halo 3: ODST. Typ, byt in två skitspel och få Halo 3 ODST gratis. Då slipper man bekymmer ang. Microsoft spioneri.

    Det är värt att kolla upp det det. Sen kan man alltid sälja spelet online för profit och man känner för det
    PERFA!!! då blir det att jag dyker förbi hos Game senare när Halo 3: ODST finns i deras butik =) eller finns den redan där tro?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  19. #19
    Registrerade
    Oct 2008
    Inlägg
    172
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    PERFA!!! då blir det att jag dyker förbi hos Game senare när Halo 3: ODST finns i deras butik =) eller finns den redan där tro?
    Erbjudandet gäller bara förhandsbokningar dvs. innan spelet släpps. Ta en titt på den här guiden :

    http://loading.se/forum.php?thread_id=68363&page=1

  20. #20
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Tja, suttit och försökt hitta på internet ett tag nu, men hittar inget. Undrar om det finns någon livesäker PAL version av Halo 3 ODST som man kan tanka?

    Den jag hittat är "halo 3 odst x360 allstars", men den verkar vara gammal?

  21. #21
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Halo.3.ODST.X360-Allstars ska du ha, sedan verifierar / gör den livesäker med abgx360.

  22. #22
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    okej, låter bra det, tack för svaret

  23. #23
    Registrerade
    Dec 2005
    Inlägg
    217
    Respekt
    0
    hur är det med "spårningen" av odst då, för mig jag läste något om att MS har specifika nummer på skivorna som gör att dom ser om ett "serienummer" används av för många?

  24. #24
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    ngn som vet om banvågen gått förbi sedan Halo 3 ODST släpptes?

    om den har gått förbi: vet någon hur det ligger till? många som blivit bannade efter att ha kört en "säker" kopia?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  25. #25
    Registrerade
    Oct 2008
    Inlägg
    172
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    ngn som vet om banvågen gått förbi sedan Halo 3 ODST släpptes?

    om den har gått förbi: vet någon hur det ligger till? många som blivit bannade efter att ha kört en "säker" kopia?
    Storyn är så här: Halo 3 ODST släpptes för tidigt av några butiker i Frankrike så att ca. 100 personer fick tag på sina kopior långt innan release datumet. MS gick ut och sa i ett pressmeddelandet att de som köpte spelen lagligt inte skulle drabbas av åtgärder (läs: ban). En rippad kopia av spelet läckte lite senare ut till p2p. Denna kopia var riktig usel med en massa felaktiga CRC och med fransk audio. Det var tämligen enkel för MS att hitta idioterna som spelade dessa ofullständiga, o-steathpatchade spelen online och de flesta blev bannade.

    Scene releaserna är däremot helt säkra om de har blivit verifierade. Se till att göra en fullständig CRC check också för säkerhetsskull.

  26. #26
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Ratchet Visa Inlägg
    Storyn är så här: Halo 3 ODST släpptes för tidigt av några butiker i Frankrike så att ca. 100 personer fick tag på sina kopior långt innan release datumet. MS gick ut och sa i ett pressmeddelandet att de som köpte spelen lagligt inte skulle drabbas av åtgärder (läs: ban). En rippad kopia av spelet läckte lite senare ut till p2p. Denna kopia var riktig usel med en massa felaktiga CRC och med fransk audio. Det var tämligen enkel för MS att hitta idioterna som spelade dessa ofullständiga, o-steathpatchade spelen online och de flesta blev bannade.

    Scene releaserna är däremot helt säkra om de har blivit verifierade. Se till att göra en fullständig CRC check också för säkerhetsskull.
    Scene releasen var inte säker den heller =) (första) den hette juh BorderLame (gruppen) innan dess fanns det en rip ute på nätet

    men det har gått rykten om att det skulle vara serie nummer på varje skiva, därför jag undrar huruvida ngn blivit bannad efter att ha kört en stealth patchad variant... en som gått igenom ABGX360...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  27. #27
    Registrerade
    Oct 2008
    Inlägg
    172
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Scene releasen var inte säker den heller =) (första) den hette juh BorderLame (gruppen) innan dess fanns det en rip ute på nätet

    men det har gått rykten om att det skulle vara serie nummer på varje skiva, därför jag undrar huruvida ngn blivit bannad efter att ha kört en stealth patchad variant... en som gått igenom ABGX360...
    BorderLame releasen blev nukad eftersom de stal skiten från p2p.
    http://scenereleases.info/2009/09/ha...orderlame.html

    Jag har inte hört talas om någon som blev bannad av att köra en riktig scene release.

Liknande diskussioner

  1. Halo 3 Prylar
    By maddiy in forum XBOX 360 Spelsnack
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2009-04-22, 22:53
  2. Halo 3
    By maddiy in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2009-03-23, 09:11
  3. Halo Wars ABGX360 4st?!
    By Swizzy in forum XBOX 360 Spelsnack
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2009-03-07, 18:08
  4. Halo wars
    By maddiy in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-10-08, 08:50
  5. Halo 3 "maps"
    By maddiy in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-03-31, 13:39

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •