Visar resultat 1 till 21 av 21

Diskussion: Två frågor - Ny box / Rrod

Registrerade
    Dec 2002
    Respekt
    22

Två frågor - Ny box / Rrod

1) Nu har min gamle xbox gått och RROD´at igen. Den är inlämnad och xclamp fixad tidigare och ser väl för jävlig ute där inne kan jag tänka. Flashad är den såklart också. Vad säger Ms om jag skickar in den? Någon som vet vad som händer? Måste jag betala något?

2) Tanken är väl att jag får köpa en ny Elite(kostar ju inte så mycket nu). Är det någon nuförtiden som absolut inte går att flasha?

Tacksam för svar.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    1. skickar du in den lär du inte få den lagad, alternativt få pröjsa 800:- för att få den lagad, bästa du kan göra med den boxen är sälja den som reservdels box

2. finns i dagsläget ingen xbox 360 som inte går att flasha =)
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Dec 2002
    Respekt
    22
    Tack för svaren!

Yihoo! Bara att köpa en ny då! Funkar förresten 1.6 till alla?

Registrerade
    Jan 2005
    Från
    Lerum
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av thejonas Visa Inlägg
    Tack för svaren!

Yihoo! Bara att köpa en ny då! Funkar förresten 1.6 till alla?
    1.6 finns till alla förutom hitachi läsarna
    *PS3 slim 120- CFW 3,55
    *Xbox v1.4-DuoX 2-200GB hdd
    *GameCube-Viper GC Extreme-Cobra 2.1-XCM Viper full case crystal/purple
    *Gamecube-Duo Q-Top case crystal
    *Xbox 360-4*80mm Noctua-hitachi v78 iXtrm v1.51-Freeboot v0.032-1TB hdd R.I.P.
    *Xbox 360 slim original so far
    *Pstwo original x)
    *Nintendo Wii-WiiKey v1.9g +softmod

Har satt i allt själv

Registrerade
    Dec 2002
    Respekt
    22
    Vad händer om jag skickar in boxen och jag köper en ny? Vad är det som blir bannat? Boxen eller mitt konto?

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    26
    Vad händer om jag skickar in boxen och jag köper en ny? Vad är det som blir bannat? Boxen eller mitt konto?
    boxen. kontot blir bara bannat om du inte uppför dig på live.

Registrerade
    Dec 2002
    Respekt
    22
    Dra på trissor! Det verkar som boxen är på väg tillbaka. Står att den är reparerad, garantin har gällt och status är att den är skickad.

Vad får jag tillbaka egentligen? En ny box som jag måste flasha igen? Någon som har någon aning?

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    26
    Dra på trissor! Det verkar som boxen är på väg tillbaka. Står att den är reparerad, garantin har gällt och status är att den är skickad.

Vad får jag tillbaka egentligen? En ny box som jag måste flasha igen? Någon som har någon aning?
    med största sannolikhet så har de bytt dvd:n i den också, det brukar vara standard procedur. du måste alltså flasha om den, det kommer sitta en lite-on i den.

Registrerade
    Dec 2002
    Respekt
    22
    Aha, kommer den vara tystare också tro? Den gamle lät ju som ett tröskverk när man spelade från skiva.

Jasper eller vad det heter?

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    med största sannolikhet så har de bytt dvd:n i den också, det brukar vara standard procedur. du måste alltså flasha om den, det kommer sitta en lite-on i den.
    Liteon 8350C alternativt en BenQ VAD6038

första jag fick tillbaka var en Liteon i (vet ej firmware då jag inte kollade det men datorn dummade sig lite och jag råkade radera firmwaren innan jag kunde läsa ur) sen fick jag en BenQ VAD6038 tillbaka andra resan (Båda var sprillans nya konsoller, helt nya utbytta... nytt serie nummer båda gångerna...)

Aha, kommer den vara tystare också tro? Den gamle lät ju som ett tröskverk när man spelade från skiva.

Jasper eller vad det heter?
    Den kommer definitivt vara tystare ja! det är en Liteon alternativt BenQ inte en samsung/Hitachi, dom låter som du säger, som ett tröskverk, iaf med åldern... om dom är väl använda

är det en HDMI box får du ett jasper kort tillbaka (mest troligen)
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Registrerade
    Dec 2002
    Respekt
    22
    Tack för alla snabba svar. Riktigt imponerad av all kunskap ni har.

Jag återkommer så snart boxen är tillbaka med en uppdatering om vad det egentligen är som kommer.

Registrerade
    May 2009
    Från
    vimmerby, småland
    Respekt
    16
    har du fått tillbaks boxen än?
    troligtvis har brorsan fått rrod på sin box o vi funderar på om de kanske kan va nåt att skicka in den. elr kanske låta psxcare laga den åt honom =)

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    har du garanti kvar? i så fall bör du återställa den hos PSXCare för 500:- och då få 500:- tillgodo vid nästa flash~ och sedan skicka in den på rep hos MS istället, då sparar du 500:-
    Google is your friend!

Registrerade
    May 2009
    Från
    vimmerby, småland
    Respekt
    16
    jag tror inte de ska va nån garanti kvar. brorsan har för sig att han köpte den 04 elr 05. så länge räcker väl inte garantin för rrod? men vi är inte säkra på om de är rrod ens, han ringde igår o va lite ledsen över att boxen va pajj. va lite svårt att få honom att förklara hur de lyser. ska kika på den senare under dagen hade jag tänkt. se om man sj kan lyckas klura ut om de är rrod elr va de nu kan va. på mitt gamla xbox trodde jag att de va rrod då de lös 3 lampor men istället hade de varit nåt me nätverksgrejen har jag för mig. aja... kanske är bäst att skicka den till psxcare för lagning iaf

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    RROD är ett samlingsnamn för alla fel där det blinkar 3 röda lampor på framsidan av din 360 =) så att det var nätverksgrejen kan även ingå i RROD...

man kan även i vissa fall laga boxen själv, för en lite billigare peng (kostar dig typ 50-70~ kr) med X-Clamp fix, mitt tips till dig om du skulle försöka dig på detta själv är att inte använda den som finns på ebay då det finns risk för att du drar åt för hårt vilket orsakar att bilden försvinner, det kan fungera i början men sedan kan det sluta fungera (bilden försvinner) då får man göra om det på nytt för att det ska fungera igen

det du behöver för att fixa hyffsat enkelt själv är:

Kylpasta och rengörings medel för att ta bort den gamla kylpastan (och något att göra rent med, t.ex bommulls pinnar)
    8st sexkant skruvar(bultar) med storleken: M5x10
    16st brickor med storleken M5 (1cm tjocka)
    8st fjäder brickor med storleken M5
    Google is your friend!

Registrerade
    May 2009
    Från
    vimmerby, småland
    Respekt
    16
    jaha ok. där ser man. då har man lärt sig nåt nytt då =)

får man inte dem grejerna om man köper ett sånt där kitt för rrod av typ psxcare? elr är de nåt helt annat?
    är de nåt att laga sj då? håller de elr får man göra om de igen efter ett tag?
    antar att om man skulle lämna in den för lagning så blir de väl seriöst gjort så de inte ska hända igen?

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Well, PSXCare's lagningar är inte garanterade att fungera, och dom kan lika gärna gå sönder inom kort dom också, ända skillnaden mellan deras fix och den här är att dom löder om komponenterna också (extern verkstad som gör detta)

X-Clamp fix kan hålla allt från ngn/ngra veckor till flera år, beror helt på boxen... hur pass bra lödd den är mer eller mindre... och hur pass svårt "skadad" den blivit...
    Google is your friend!

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Well, PSXCare's lagningar är inte garanterade att fungera, och dom kan lika gärna gå sönder inom kort dom också, ända skillnaden mellan deras fix och den här är att dom löder om komponenterna också (extern verkstad som gör detta)

X-Clamp fix kan hålla allt från ngn/ngra veckor till flera år, beror helt på boxen... hur pass bra lödd den är mer eller mindre... och hur pass svårt "skadad" den blivit...
    Vi garanterar att du får ny reparation utförd om du får samma felkod igen inom 6 månader.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Dec 2002
    Respekt
    22
    Så, då spelas det för fulla muggar igen.

Maskinen som kom tillbaka var en gammal, reparerad, sak fast gissar att alla komponenter är bytta. Står på etiketten på baksidan att den är omgjord(service date) i april 2009. Ingen HDMI, vilket inte spelar mig någon roll iofs. Lite-on läsare som inte låter något om man jämför med den gamla Hitachi. Generellt låter den mycket mindre faktiskt.

Fantastiskt glad måste jag säga att jag är och från det att jag skickad den till Ms tog det ju inte många dagar att få den tillbaka.

Min RROD som fixats av en firma här i gbg höll sju månader ganska exakt.

Någon som vet hur lång garantin jag har på den här "nya" maskinen?

Registrerade
    Nov 2008
    Respekt
    17

Garanti

till den vanliga 3-års garantin gått ut eller 3 månader från reparationsdatumet tror jag.

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av Arasul Visa Inlägg
    till den vanliga 3-års garantin gått ut eller 3 månader från reparationsdatumet tror jag.
    Stämmer bra det

Om du skickat in den på gränsen för 3.års med en dag så tar 3.månader + över...

Alltså vanliga 3.år men om det är på håret en dag kvar på garanti när du felanmäler får du +3månader på servicejobbet.
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Liknande diskussioner

1. Frågor ang garantiärende för RROD hos MS!
    By AdrofleXx in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2009-02-14, 04:12
  2. RROD Key problem
    By Mikael71 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2008-12-06, 09:08
  3. Vad ska jag göra med min RROD premium box?
    By Gatubarn in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2008-10-07, 19:08
  4. Andra boxen med RROD, vad göra?
    By xasthur in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2008-06-15, 17:48
  5. Trubbel med XBOX360 (RROD & Support)
    By PAZMAN in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2008-04-10, 18:01

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner