Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: Högra styrspaken gnisslar D:

Registrerade
    Dec 2008
    Respekt
    17

Högra styrspaken gnisslar D:

Fick hem min Elite igår, allt verkade funka bra tills den högra styrspaken började gnissla när man använder den. Mycket irriterande.. Vad tror ni, kommer det gå över efter att ha använt den ett tag eller ska jag smörja med något? Vad isåfall?

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Smörjer man ryker garantin, och skall du smörja så använd silikonfett.
    I vissa sällsynta fall hände rdet att analogsparar beter sig så, har du garanti kan du prova med att byta ut den där du köpte den.
    Ett annat alternativ är att ringa Ms o fråga dem om råd, har hört att de ibland skickar ut nya handkontroller.
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Registrerade
    Nov 2007
    Respekt
    18
    Oftast försvinner plast/gummi-gnissel efter ett tags inkörning om inte så gör som Pennan säger; ring M$

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    på Playstation 1 tiden när Dualshock kontrollerna kom beskrevs det i manualen att man skulle näta in kontrollens analogspakar för optimal prestanda genom att 45 ggr moturs snurra spakarna o efter det medurs samma antal ggr innan man börjar anävnda kontrollen.

Detta är något jag alltid gjort på alla mina handkontroller som mått utmärkt efter det, eller så har jag bara haft tur o fått bra kontroller från början
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner