Visar resultat 1 till 11 av 11

Diskussion: Överhettning?

Registrerade
    May 2003
    Respekt
    0

Överhettning?

Jag har köpt en Falcon som hängde sig vid uppstart, och hade en misslyckad uppdatering:
    "Update failed
    Can't update your console"

Jag har ordnat problemet med uppdateringen, men den hänger sig efter att ha varit igång 3-5 minuter.
    Då har GPU kylaren hunnit bli rejält varm, nästan så man bränner sig.
    Även om jag bara idlar på dashboard så blir den så pass varm så den hänger sig...

Det verkar ju inte vara något fel på kylpastan eller monteringen, men nåt måste ju vara galet när heatpipen blir så het utan att man kör något spel...

Några tips?
    (Skalet var tyvärr lite för skadat för att man ska kunna skicka in den till MS)

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    vilken del av skalet är dom som är för trasigt för att skickas in? om det är delen med ditt serie nummer på så är du rökt, är det däremot den andra delen kan du alltid köpa en ny sådan del... finns säkert folk som skulle vilja sälja en sådan del...
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Nov 2007
    Respekt
    18
    Den SKA bli varm...det tyder på att värmen leds bort korrekt...så det är bara bra. Varför den hänger sig kan bero på ett begynnande RROD-fel vid GPU/CPU eller annan/andra komponent(er) som falerar. Kvalitén är ju tyvärr bristfällig (minst sagt) på både komponenter och moderkort.

Om själva GPU:n eller CPU:n överhettar internt så slår xboxen av sig med två lampor som blinkar (vänster upper och vänster nere om jag inte missminner mig).

Testa att köra en stor fläkt över komponenterna... hänger den sig ändå så är problemet något annat, hänger det sig inte då så är det kanske något problem med luftflödet.
    Last edited by POi2; 2009-09-09 at 09:42.

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Misslyckade uppdateringar kan man om man har tur flusha ut från en 360 konsoll genom att hålla in SYNC knappen när man startar konsollen... sen om man måste hålla i den ett tag vette katten... något jag hört i förbifarten.
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Registrerade
    May 2003
    Respekt
    0
    Uppdateringen har jag ordnat, det var en hel del pyssel innan jag fick till det...
    Sync-knepet för att rensa dåliga uppdateringar funkade först när jag ordnat en skiva med rätt dashboard och hade den i läsaren, och sedan uppdaterade till NXE via ett usb...

Jag tycker den blir märkligt het, inte ens en av mina Xenon utan den nyare GPU-kylaren blir så här varm bara av att stå på i dashboard i några minuter...

Det var ju lite synd att skalet var misshandlat, ska se om det går att plocka ihop något från reservdelshögen

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Xenon moderkort skall man inte uppdatera om man vill köra fulhack på maskinen har jag hört

Första uppdateringen mådde ingen gammal 360 bra alls av, verkar som fläktarna tappade temperaturkänning o bara gick på lågvarv eller inte alls...

Prova uppdatera konsollen så långt du kan för att vara säkrare efter NXE, NXE installationer omöjliggör hemhack så petade du in den så kör hela vägen.
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Registrerade
    Nov 2007
    Respekt
    18
    Det gäller samtliga moderkort, inte bara xenon, uppdaterar man dashboard till v.8xxx (NXE-uppdateringen nu senast) då är det kört, har man en xenon, zephyr, falcon, jasper med NÄST senaste NXE v.7xxx så kommer man kunna man köra "hemmahacket", just nu funkar det bara på xenon.

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    26
    Citat Original inlägg av POi2 Visa Inlägg
    Det gäller samtliga moderkort, inte bara xenon, uppdaterar man dashboard till v.8xxx (NXE-uppdateringen nu senast) då är det kört, har man en xenon, zephyr, falcon, jasper med NÄST senaste NXE v.7xxx så kommer man kunna man köra "hemmahacket", just nu funkar det bara på xenon.
    hur menar du nu, fungerar det på andra maskiner eller inte? du skrev, just nu fungerar det bara på xenon, men även de andra maskinerna om de inte är uppdaterade. är det så att de bara utvecklat det till xenon idag, men de snart ska ordna det till de andra?

Registrerade
    Nov 2007
    Respekt
    18
    Hehe snurrigt såhär tidigt på morgonen (och innan kaffet), men det stämmer, hacket funkar just nu bara på xenon, till dom andra moderkorten måste man hitta alternativa punkter för att löda motstånden och den infon har inte dykt upp ännu. Men har man uppdaterat till nya NXE (alltså denna sommarens uppdatering) v.8xxx så är man rökt.

Man kan däremot läsa ut sin NAND (typ bios) redan idag via LTP-porten från alla moderkort om man vill.
    Last edited by POi2; 2009-09-10 at 10:14.

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Skall vara "samma punkter" även på nyare konsoller, gamla Dev maskiner har ju USB hårddiskar inbyggda på toppen o ser ut som kameler

http://www.logic-sunrise.com/forums/...-without-chip/
    / Pendragon

Registrerade
    Nov 2007
    Respekt
    18
    Nej det är inte samma punkter.

Liknande diskussioner

1. RROD, nu Överhettning
    By PhR34k in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2009-09-03, 16:39
  2. Troligt fel vid överhettning :)
    By Raymond in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2006-03-12, 11:15
  3. Powerlampan bara blinkar rött.. Vad är fel ?
    By Bonat in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Senaste inlägg: 2006-02-01, 20:45
  4. Överhettning?
    By Kockik in forum Playstation 2 - Övrigt
    Senaste inlägg: 2005-01-14, 17:26
  5. Problem med överhettning
    By PetsonGBG in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2004-10-21, 17:17

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner