Visar resultat 1 till 24 av 24

Diskussion: Unreadable disc GH 5?

Registrerade
    Feb 2005
    Respekt
    20

Unreadable disc GH 5?

Morrn!

Får felmeddelande "unreadable disc" när jag spelar GH5.
    Boxen är kanske 3 år gammal, men jag har aldrig haft problem innan öht.
    Skivan är fin naturligtvis. Den går genom ABGX utan probelm.
    Felemeddelandet dyker upp på olika ställen i spelet. Jag kan alltså boota och spela - ibland kortare, ibland längre. Använder 1.51-firmware.

Är det läsaren som håller på att ge sig månne?

Har för mig att jag läst nånstans om att tömma cachen med ngn knappserie i samband med liknande problem?

Registrerade
    Nov 2007
    Respekt
    18
    Tömma chache kommer nog inte hjälpa om du har problem att läsa skivan, bränn om eller lägg över på hårddisken.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Det kan visst vara Cacheminnet som strular, testa detta först...

antingen går du in i menyn för memory (My Xbox -> Settings -> Memory följt av Y[Gul]) och trycker in följande knapp serie:

X X LB RB X X (X = Blå, LB = ovanför vänstra trigger, RB = ovanför högra trigger)

eller så går du bara in som ovan men istället går ner i menyn till "Clear Cache"

metoderna beror på vilken dashboard du har, har du den senaste kör du på den senare metoden...
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Feb 2005
    Respekt
    20
    Har testat den senare metoden att tömma cachen utan resultat
    Ska dock prova att lägga in på disken - om den pallar att läsa skivan hela processen

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    vad är det för läsare du har i din maskin, och vad kör du på för skivor?
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Registrerade
    Feb 2005
    Respekt
    20
    Har en Hitachi, och kör på verbatim....

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Hmm, ok, då kanske det är dags för dig att köpa en ny drive (eller 360) snart... känns som att din laser inte mår så bra... =/

*edit:*
    eller så är det som pendragon skrev under =)
    Google is your friend!

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Gamla Hitatchi 79or kan ibland gilla Silver Surface skivor bättre än Printable, andra tvärtom. Prova laborera lite mellan dessa typer av Verbatim...
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Registrerade
    Feb 2005
    Respekt
    20
    Ja, jag tror det ju det är läsaren som börjar ge sig

Får se om det upprepas med andra, nya brända spel....

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Prova som sagt lite Printable o några silver surface.
    ibland hjälper det att byta typ..
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Registrerade
    Feb 2005
    Respekt
    20
    Ska absolut testa, men jag har ju kört med printable lääänge utan bekymmer. Skulle det kunna förändras helt plötsligt?

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    26
    Citat Original inlägg av mdmar Visa Inlägg
    Ska absolut testa, men jag har ju kört med printable lääänge utan bekymmer. Skulle det kunna förändras helt plötsligt?
    av samma anledning att saker helt plötsligt ändras, bilar går sönder, tejpbitar lossnar, knivar blir slöa. kan vara slitage, kan vara mjuk-,hårdvarufel.. who knows, things just happen.

Registrerade
    Feb 2005
    Respekt
    20
    Fast med den skillnaden att om en bildel pajar brukar man kunna vara säker på att den delen som funkade i motorn tidigare, också fungerar om man byter ut densamma mot en likadan

Registrerade
    Oct 2007
    Respekt
    26
    Fast med den skillnaden att om en bildel pajar brukar man kunna vara säker på att den delen som funkade i motorn tidigare, också fungerar om man byter ut densamma mot en likadan
    precis, alltså byter du ut den felande delen mot en fungerande. börja med brännare, testa uppgradera firmware annars byt, de blir sämre med tiden.

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Slitage, en laser har en viss brinntid..
    jämför det med människor och ögon, vissa föds med synfel som korrigeras med linser, ju äldre man blir ju sämre ser man.

thats life..
    Kör man på bra skivor så ansträngs lasern mindre o det förhindrar viss förslitning , men inte för alltid.
    / Pendragon

Registrerade
    Feb 2005
    Respekt
    20
    Lite OT men iaf:

finns det möjligen ngt man kan göra för att testa att lasern är slut?
    Nån liten app man kan köra eller så månne?

Annars återstår endast att brännarn gjort sitt

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Lite OT men iaf:

finns det möjligen ngt man kan göra för att testa att lasern är slut?
    Nån liten app man kan köra eller så månne?

Annars återstår endast att brännarn gjort sitt
    Prova olika skivor även sådana dina polare kastat ut på media
    Nej man måste öppna upp dem o mäte för att se laserstyrkor etc...
    även det är svårt o tar tid.

Oftst billigare att byta laser. eller brännare en gång per år *Pioneer är prisvärda o funkar fint *
    / Pendragon

Registrerade
    May 2008
    Respekt
    17
    Byta brännare en gång per år är då allt att ta i! Det är ju ingen flickvän som man tröttnat på liksom

Jag brukar byta min brännare ungefär var tredje år. Och har aldrig haft en kass brännare

Registrerade
    Sep 2009
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av lejonel Visa Inlägg
    Byta brännare en gång per år är då allt att ta i! Det är ju ingen flickvän som man tröttnat på liksom

Jag brukar byta min brännare ungefär var tredje år. Och har aldrig haft en kass brännare
    Brännare byter jag oftare än flickvänner, datorer likaså
    I takt med att jag byter dator så byter jag ut saker i dem med, mest därför

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Jag på förra inlägget *suckar*
    / Pendragon

Registrerade
    Mar 2005
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Jag på förra inlägget *suckar*

Mdmar: Jag har en hitachi laser , eller en hel dvd, bara att sätta över ditt styrkort på den, den är inte använd alls mkt, du kan få skiten om di skickar frakt dollars.. råkade badflasha den när min dator dog i processen!

förutsatt att en lasernhet från en 47:a passar i din, den frågan kan säkert pendragon mfl besvara=)

Registrerade
    May 2008
    Respekt
    17
    Pendragon: haha men du verkar vara en riktig "prylbög" så jag är inte det minsta förvånad Syftade mer på att man får vara lite varsam mot dom som inte har så bra koll. Finns säkert många som springer o köper en ny brännare en gång i veckan om någon mer kunnig skriver det på ett forum så *s*

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Om det är en Hitatchi man byter laser i skall det inte vara någon fara att byta till en annan Hitatchi. Styrkorten skiljer dock. Byter du från ett 47 kort till ett 79 kort får du spoofa 79 kortet till ett 47 kort.

Citat Original inlägg av lejonel Visa Inlägg
    Pendragon: haha men du verkar vara en riktig "prylbög" så jag är inte det minsta förvånad Syftade mer på att man får vara lite varsam mot dom som inte har så bra koll. Finns säkert många som springer o köper en ny brännare en gång i veckan om någon mer kunnig skriver det på ett forum så *s*
    NEj men majoriteten ggr där det är fel på bränningar så sitter folk o porrsurfar samtidigt med en slöhäck till dator
    Andra halvan har för låg firmware i sin brännare eller sletna lasrar

En brännare bränner ungefär 2000 skivor, sen är det dags o byta.
    / Pendragon

Registrerade
    May 2008
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    En brännare bränner ungefär 2000 skivor, sen är det dags o byta.
    haha det gör jag på en livstid typ

Liknande diskussioner

1. Unreadable disc på en ny konsol
    By pikzel in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2009-05-07, 16:00
  2. Unreadable disc
    By Johango in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2009-02-02, 08:11
  3. Unreadable disc och andra frågor kring ntsc 360
    By Mindbomb in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2008-11-13, 18:41
  4. Cobra BIOS version 1.1