Sida 1 av 2 12 SistaSista
Visar resultat 1 till 30 av 32

Diskussion: Död hitachi, spoofa ny Samsung på smidigast sätt?

  1. #1
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    47
    Respekt
    20

    Död hitachi, spoofa ny Samsung på smidigast sätt?

    Hej! Lyckades döda min hitachi 47 då jungleflasher hängde sig när han flashade, han typ flasha några "banker" eller vad det heter. Nu har jag köpt en ny Samsung från PSXCARE och undrar om nån kan förklara hur jag säkrast flashar den, jag har som tur är mitt original FW med ok nyckel ligger på datorn, behöver alltså spoofa samsungen som en hitachi? jag flashade en samsung i nåt dosprogram för länge sen och det fungerade ju kalas!

    Måte tillägga att om jag startar boxen utan nåt kopplat (sata,ström) så blinkar den gröna lampan i mitten, är det normalt? tänkte så den inte låst sig på någe sätt? det kanske blir okej igen då jag kopplar in den nya samsungen?


    Tacksam för tips! vill ju inte döda en ny samsung, börjar bli dyrt=).

    Ps, vill nån köpa en fin hitachi med dött FW men bra fungerande laser osv för 100kr så varsogod=) ds.

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    http://www.swizzy.se/New/Guider/FwSpoof.php <--- spoof proceduren

    sen kör du enligt en bra Samsung guide för själva flashningen... om du kör med JF för att spoofa kan det gå åt helvete...

    *edit:*

    vad gäller blinkande panel är det normalt... samsungen dör sällan vid flashning, skulle det vara så att den dör så har du helt enkelt satt ström kablarna upp och ner eller liknande...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    47
    Respekt
    20
    Okej! skönt att veta att det var normalt, så du reckomenderar att göra det i dos alltså? du har ingen bra guide? har för mig att jag gick efter en bra guide från youtube sist. men jag ser min "döda" hitachi när jag bootar datorn i bios, men i windows är den osynlig. kanske den går att flasha i dos? det är ju skitsamma men jag bara undrar eftersom jag får en ny sam m28, men nån annan kanske behöver en hitachi....

    Tack för snabbt svar förresten!

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    finns en klistrad samsungtråd med två guider i den.

  5. #5
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    47
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    finns en klistrad samsungtråd med två guider i den.
    Tackar som bockar, sorry att jag inte tittade efter mer... lite stressad när man lyckas pajja sakeer, inte bra för hjärtat=)

  6. #6
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    47
    Respekt
    20
    Läste ur min key nu via FWtool och den är

    52DC6F536725AEDE06513C4D3C8E90F8

    det är väl bara om det är en massa FFFFFFFF som den är taskigt läst va?

    Ser den giltig ut?

    Mvh Staffan
    Last edited by staflaraf; 2009-09-09 at 18:05.

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av staflaraf Visa Inlägg
    Läste ur min key nu via FWtool och den är

    52DC6F5367****************

    det är väl bara om det är en massa FFFFFFFF som den är taskigt läst va?

    Ser den giltig ut?

    Mvh Staffan
    den ser bra ut.

  8. #8
    Registrerade
    May 2009
    Från
    vimmerby, småland
    Inlägg
    249
    Respekt
    15
    är de inte lite riskabelt att skriva sin key så där? nån kanske kan sno den?

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av mrflim Visa Inlägg
    är de inte lite riskabelt att skriva sin key så där? nån kanske kan sno den?
    nej, nycklar är unika. samma nyckel finns i boxens moderkort och i dvdn, de måste matcha för att starta spel. så ingen risk att någon kan sno den och lämna dig utan spelande. däremot kanske ms får för sig att göra någon sorts blacklist av nycklar på nätet, men mycket tveksamt. dvd nycklarhar inte samma funktion som cd-keys.

  10. #10
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    47
    Respekt
    20
    Hej igen, nu har jag laddat min gamla FW i firmware tool i jungle flasher och valt min original FW som Source och ix6 final som target och tröck på spoof to target, nu visar samsung ix1.6.bin min nyckel och den samsung fw är spoofad som en hitachi. Nu till frågan, vågar jag använda jungle flasher och flasha in den i min nya samsung eller ska jag använda dosflash och ta delete flash sen write flash? vilket är säkrast? helt klart enklast i JF men jag har tappat lite förtroende för det progget=)

  11. #11
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    JF är en mardröm att spoofa i, spoofa istället med FWToolbox och öppna den "nya" firmwaren som target, skit i source... om du ska köra JF

    men helt klart, DOS är det absolut säkraste alternativet enligt mitt tycke då det inte finns någon risk för att systemet hänger sig...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  12. #12
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    47
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    JF är en mardröm att spoofa i, spoofa istället med FWToolbox och öppna den "nya" firmwaren som target, skit i source... om du ska köra JF

    men helt klart, DOS är det absolut säkraste alternativet enligt mitt tycke då det inte finns någon risk för att systemet hänger sig...
    Okej! varför är JF så dåligt att spoofa i? jag har ju en fil som heter flasha.bin som är en ix1.6 med min nyckel i , spoofad till en hitachi (min gamla läsare)

    det är väl bara att deleta fw som ligger i den nya läsaren och flasha in filen jag gjort? för den som ligger på har ju ingen nyckel alls

  13. #13
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    47
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    JF är en mardröm att spoofa i, spoofa istället med FWToolbox och öppna den "nya" firmwaren som target, skit i source... om du ska köra JF

    men helt klart, DOS är det absolut säkraste alternativet enligt mitt tycke då det inte finns någon risk för att systemet hänger sig...
    Sådär, använge firmware toolbox, var ju lite smidigare=) nu är det alltså bara att köra dosflash? ska jag köra .bat filen för samsung eller tycker du jag ska köra manuellt? måste man deleta originalfw på den nya innan man skriver min crackade fw?

    Mycket frågor blir det, sorry för det, är bara så jäkla sugen på RE5 och orkar inte med mer missöden:P tack för all hjälp Swissy!

  14. #14
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    DOH! du stavar mitt namn fel, precis som dom flesta andra kallas SwiZZy inte SwiSSy... >_<

    anyhow, JF = crap spoof, om du spoofar med JF finns det en stor risk för att den för alltid kommer dyka upp som just det du spoofar dom som *woot* det vill säga, om något blir fel med JF spoof kan du inte återställa detta hur som helst... >_<

    jag spoofade en hitachi 47 nyligen som en Samsung MS25 med senaste JF, den dyker numera upp som "ffffffffffff fffffffffff" *erm, ska det inte stå Samsung MS25?! erm, jo... men JF cpade ur lite så den kan jag inte använda just nu, inte förrns jag hittar en metod att "tvinga" in en firmware på den*
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  15. #15
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    47
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    DOH! du stavar mitt namn fel, precis som dom flesta andra kallas SwiZZy inte SwiSSy... >_<

    anyhow, JF = crap spoof, om du spoofar med JF finns det en stor risk för att den för alltid kommer dyka upp som just det du spoofar dom som *woot* det vill säga, om något blir fel med JF spoof kan du inte återställa detta hur som helst... >_<

    jag spoofade en hitachi 47 nyligen som en Samsung MS25 med senaste JF, den dyker numera upp som "ffffffffffff fffffffffff" *erm, ska det inte stå Samsung MS25?! erm, jo... men JF cpade ur lite så den kan jag inte använda just nu, inte förrns jag hittar en metod att "tvinga" in en firmware på den*
    Sorry SwiZZy=) okej, använder det andra progget då, men ska jag använda mktflash eller dosflash? kanske same shit eller?

    det är väl bara att lägga in min fw fil på usbn och skriva "mtkflash w /m minfwhackad.bin" eller måste man radera FW som redan ligger på den nya samsungen?
    Last edited by staflaraf; 2009-09-10 at 00:54.

  16. #16
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    personligen kör jag på Dosflash, men MTK Flash fungerar lika bra det... du ska inte behöva radera före eftersom den ska skicka det kommndot precis innan den skriver nya ändå, det gör iaf Dosflash
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  17. #17
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    47
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    personligen kör jag på Dosflash, men MTK Flash fungerar lika bra det... du ska inte behöva radera före eftersom den ska skicka det kommndot precis innan den skriver nya ändå, det gör iaf Dosflash
    okej! tack för hjälpen. men finns det liknande kommandon i dosflash likt i mtkflash t.ex "mtkflash w /m /sata hacked.bin" så man slipper läsa orig fw och patcha den först. blir ju fel då eftersom jag ska spoofa, då jag inte behöver det. Jag har ju en redan preppad fw med min nyckel i.

    Vilken djungel xbox scenen är med alla prog, så var det inte för ett år sen då jag var lite mer insatt=)


    Mvh Staffan

  18. #18
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    du behöver inte alls läsa ur någon firmware... du väljer varje gång vad du ska göra, och med vilken drive...

    du ser då till att ha driven igång, skriver dosflash, väljer y (yes) för att återsända kommandot till den för att "låsa upp" den... (normalt för mig) startar om driven (kan behöva göras en gång till direkt efter ibland, om du är för snabb) skriver W (write) skriver namnet på firmwaren som ska skrivas till driven, lutar dig tillbaka sitter så i någon sekund eller så, voila! färdigt
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  19. #19
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    47
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    du behöver inte alls läsa ur någon firmware... du väljer varje gång vad du ska göra, och med vilken drive...

    du ser då till att ha driven igång, skriver dosflash, väljer y (yes) för att återsända kommandot till den för att "låsa upp" den... (normalt för mig) startar om driven (kan behöva göras en gång till direkt efter ibland, om du är för snabb) skriver W (write) skriver namnet på firmwaren som ska skrivas till driven, lutar dig tillbaka sitter så i någon sekund eller så, voila! färdigt
    Låter soft! ser att driven kommer imorgon, kanske blir att köpa några öl och ha spelkväll=) tack som f*n för all uppklarning Twizzy! återkommer med resultat.

  20. #20
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Swizzy, inte Twizzy, eller Swissy... >_<

    låter bra dock, att du återkommer med resultat, borde inte vara några problem
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  21. #21
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    47
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Swizzy, inte Twizzy, eller Swissy... >_<

    låter bra dock, att du återkommer med resultat, borde inte vara några problem
    Skojade lite med dig kunde inte låta bli, *flin*

  22. #22
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    47
    Respekt
    20
    tjenare igen! har nu fått min samsung ms 28! hittar den i dosflash osv men den VÄGRAR gå in i vendor mode. har väntat i 10 sekunder, 15 sekunder osv innan man sätter på den men den får bara status 51 eller d1, blir tokig snart.

    var ju inga problem med min andra samsung jag flashade för ett år sen.

    tips välkomnas!

    mvh Staffan

  23. #23
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    vad kör du för chipset? prova även att köra n på första och sedan yes... kanske är så att den ligger på en annan port?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  24. #24
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    47
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    vad kör du för chipset? prova även att köra n på första och sedan yes... kanske är så att den ligger på en annan port?
    Hej igen, jag kör ICH7 chipset. Funkade med min förra samsung, osäker på om den var ms25 eller en 28. Han hittar läsaren som 0xE800 SATA Pri Master.

    vad gör jag för fel? tips på andra prog jag kan testa?

    vad blir mitt mtkflash kommando om jag ska läsa ur fw:en? har mtkflash ligger på usbn oxå...

  25. #25
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    läsa ur: MTKFlash r /m /sata orig.bin

    skriva: MTKFlash w /m /sata hacked.bin

  26. #26
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    47
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    läsa ur: MTKFlash r /m /sata orig.bin

    skriva: MTKFlash w /m /sata hacked.bin
    tack! gjorde så och hsan hittar läsaren där med men jag får, status, should me 70, is 51. fungerar inte med att vänta 10, 20, eller ett annat random nummer av sekunder, blir fan tokig snart. nån som vet vad det ligger för fw på samsungarna från psxcare? är det ix eller orig ms 28 med blank key?

    nån som kan bekräfta att ICH7 fungerar med ms 28 läsarna?

  27. #27
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av staflaraf Visa Inlägg
    tack! gjorde så och hsan hittar läsaren där med men jag får, status, should me 70, is 51. fungerar inte med att vänta 10, 20, eller ett annat random nummer av sekunder, blir fan tokig snart. nån som vet vad det ligger för fw på samsungarna från psxcare? är det ix eller orig ms 28 med blank key?

    nån som kan bekräfta att ICH7 fungerar med ms 28 läsarna?
    verkar inte så.

    http://forums.xbox-scene.com/index.php?showtopic=578106

    http://forums.xbox-scene.com/index.php?showtopic=613260

    http://forums.afterdawn.com/thread_view.cfm/742606

  28. #28
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av staflaraf Visa Inlägg
    tack! gjorde så och hsan hittar läsaren där med men jag får, status, should me 70, is 51. fungerar inte med att vänta 10, 20, eller ett annat random nummer av sekunder, blir fan tokig snart. nån som vet vad det ligger för fw på samsungarna från psxcare? är det ix eller orig ms 28 med blank key?

    nån som kan bekräfta att ICH7 fungerar med ms 28 läsarna?
    jag tror (är inte säker) att det är orig med blank key på dom läsarna...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  29. #29
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    47
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    jag tror (är inte säker) att det är orig med blank key på dom läsarna...
    då är det ett via kort eller VCC metoden som gäller då? blir så trött.

  30. #30
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    antagligen, viakortet fungerar utmärkt bra för mig avsett vad jag kör för spelare, och firmware på denna...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Sida 1 av 2 12 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Stora flashnings problem av Hitachi 47
    By Svantesson666 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 34
    Senaste inlägg: 2009-08-13, 17:57
  2. Spoofa Hitachi 59d till Samsung M25
    By Dragon in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2008-10-20, 17:54
  3. hitachi vs samsung..Rings of Death
    By deadmeat77 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-10-18, 21:12
  4. Samsung till Hitachi - Går det?
    By PalmiNio in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-04-24, 18:15
  5. Samsung vs Hitachi
    By deadmeat77 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2007-01-26, 17:03

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •