Visar resultat 1 till 29 av 29

Diskussion: Datorn frös under flashningen

ljungkullen Guest

Datorn frös under flashningen

Hej!

Nu är det jag igen som behöver hjälp. Under själva write-delen av flashningen så istället för massa prickar kom först 2 prickar och sen yyyyyyyyyyyyyy

Sen så frös datorn och datorn blev avstängd ofrivilligt av sig själv.

Jag kan nu förstås inte trycka eject, eller hitta den eller i princip ingenting...

Har jag förstört ännu en läsare eller kan jag rädda den här i alla fall?

Samsung MS28.

Hur ska jag göra??
    /Mats

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Prova att köra den i DOS... där borde det fungera, UTAN att datorn fryser och slocknar... såvida du inte har hårdvaru fel ngnstans
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

ljungkullen Guest
    Men om jag lämnar in den till nån som kan sånt där, typ er. Så kan man ganska lätt bara flasha om den i alla fall utan att jag direkt har försvårat det hela?

Finns det en risk att jag har brickat den?

Registrerade
    Mar 2005
    Respekt
    20
    Välkommen till klubben:P hände mig med en hitachi tidigare i veckan, fick köpa en ny samsung ms28 av psxcare. men ms28 ska väl gå att rädda lättare än hitachi som blir brasved... hann du få ur dvd key:n?

Registrerade
    Mar 2005
    Respekt
    20
    Kan tillägga att jag var tvungen att göra det så kallade VCC modden för att få den att dumpa och skriva med mitt ICH7 sata onboard. Har du Ix tidigare på den så ska väl bad flash recovery fungera, (starta upp den med släden halvöppen) eller har jag fel?

som Swizzy säger så kör DOS. och testa. dyker den upp i bios vid boot av datorn överhuvudtaget?

ps. läs min tråd "död hitachi" så finns det mer info.
    Last edited by staflaraf; 2009-09-13 at 22:47.

ljungkullen Guest
    Näpp den kommer inte upp där nej.... Ja lägger ner ALLT vad flashning heter hädanefter. Jag betalar och ser glad ut istället....

Är den brickad tror ni?

Registrerade
    Mar 2005
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av ljungkullen Visa Inlägg
    Näpp den kommer inte upp där nej.... Ja lägger ner ALLT vad flashning heter hädanefter. Jag betalar och ser glad ut istället....

Är den brickad tror ni?
    kännde så oxå men fan va glad man blir när man vinner=)

hittar du den inte ens i bios så är det nog ganska kört, alltså starta xboxen före datorn och vänta ca 5 sek. slå på datorn och kolla när han rabblar upp sata/ide ser du inte ens läsaren där? testa och kör dosflash och se om det hittar den. gör inte ens dosflash det så är den rätt så brickad skulle jag säga. men min totalt döda hitachi hittas i dosflash och kommer upp i datorns bios. men absolut inte i windows förstås...

testa och rapportera=)

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Troligen inte, det borde gå att fixa den bara du har nyckeln... utan nyckeln går det inte =P
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Registrerade
    Mar 2005
    Respekt
    20
    nej utan den är du toast, tacka fan för att jag hann få ut min!

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Det är lite pga risken för sådant här jag inte gillar att köra spelare som går i DOS med JF... JF ökar risken för att det går käpp rätt åt h-vete någe avsevärt... jag kör Samsung, BenQ och Liteon i DOS, Hitachis har jag inte hittat någon metod att köra i DOS ännu, så dessa kör jag med JF (det som fungerar bäst för mig förutom när jag ska spoofa en hitachi, då går det bara käpp rätt åt h-vete )
    Google is your friend!

ljungkullen Guest
    Nä va faan jag sparade aldrig nyckeln .... Inte den där sifferkombon.... Men jag sparade firmwaren som var i ... det räcker asså inte?

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    om du sparade firmwaren som var i spelaren så har du förhoppningsvis nyckeln kvar...
    Google is your friend!

ljungkullen Guest
    Wehooooooo Äntligen nån glad nyhet ...

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    nyckeln ska ligga kvar i firmwaren sålänge du inte gått in i t.ex FWToolbox och sparat över den... eller något liknande... eller om filen blivit korrupt (då kommer du inte åt nyckeln, eller så har nyckeln blivit förvriden)
    Google is your friend!

Registrerade
    Nov 2007
    Respekt
    18
    Nyckeln finns i den andra tråden hela loggen där ju
    ...om det e samma xbox dvs

Registrerade
    Nov 2007
    Respekt
    18
    Din MS28 är nog inte brickad, du måste få in den i vendor-mode bara, har du ett Via SATA-kort så kan du köra vendor intro i JF. Slå av och på snabbt så borde flashchippet i dvd:n upptäckas.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    jag tycker dock det inte är en bra idé att köra den i JF kör den istället i DOS, då det med största sannolikhet hänger sig igen om du försöker med JF...
    Google is your friend!

Registrerade
    Mar 2005
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    jag tycker dock det inte är en bra idé att köra den i JF kör den istället i DOS, då det med största sannolikhet hänger sig igen om du försöker med JF...
    ja skit i jf

ljungkullen Guest
    jamen dos känner ju inte av nån läsare .... Hur ska man göra för att få DOS att känna av den igen då? Tack alla för alla svar

ljungkullen Guest
    jag har ett Micro-atx moderkort så psxcares moderkort har jag inte ... Så det kanske är därför läsaren inte känns av?

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    PSXCares moderkort? det hoppas jag verkligen du inte har, annars har juh inte PSXCare något att använda...

däremot kanske du behöver köpa VIA SATA VT6421A (PCI kort) det är troligen så att ditt chipset inte fungerar med Dosflash bara...
    Google is your friend!

Registrerade
    Mar 2005
    Respekt
    20
    vad har du för chipset då? prova mtkflash annars.....

ljungkullen Guest
    Jag lämnade in den .... fanns inget att göra ... helt död ...... End of chapter

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Det går alltid att fixa, bara å löda bort flashchippet och programmera om det i absolut värsta fall. Eller så tar man fram en ny drive/nytt styrkort och flashar.

http://www.psxcare.com/product.php?xProd=969
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Mar 2005
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Det går alltid att fixa, bara å löda bort flashchippet och programmera om det i absolut värsta fall. Eller så tar man fram en ny drive/nytt styrkort och flashar.

http://www.psxcare.com/product.php?xProd=969
    "bara" att löda bort hehe tjena=)

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av staflaraf Visa Inlägg
    "bara" att löda bort hehe tjena=)
    Ja vaffan var det för klåpare du lämnade in den till då som inte fixar ett sådant enkelt jobb på 10 minuter :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Mar 2005
    Respekt
    20
    det var inte jag som hade problem=)

ljungkullen Guest
    Ja egentligen så var dealen att han skulle kolla på läsaren "lite snabbt" och se om han får kontakt. Köpte en arcade med Iextreme och då sa jag att han kanske kunde va lite snäll och kolla om han får kntakt med den ... Han sa självklart att den var död eftersom han insåg att det skulle ta nån halvtimme -timmes extra jobb gratis... Jag själv var inte där utan polaren vars box jag hade förstört .... Men ja förstår honom dock så det är lugnt ... Häppåer! Nu vill jag glömma allt .. jag har inte läsaren kvar så allt är kört nu även om det finns mirakelkurer..

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av ljungkullen Visa Inlägg
    Ja egentligen så var dealen att han skulle kolla på läsaren "lite snabbt" och se om han får kontakt. Köpte en arcade med Iextreme och då sa jag att han kanske kunde va lite snäll och kolla om han får kntakt med den ... Han sa självklart att den var död eftersom han insåg att det skulle ta nån halvtimme -timmes extra jobb gratis... Jag själv var inte där utan polaren vars box jag hade förstört .... Men ja förstår honom dock så det är lugnt ... Häppåer! Nu vill jag glömma allt .. jag har inte läsaren kvar så allt är kört nu även om det finns mirakelkurer..
    Om du har orig.bin filen och resten av boxen kvar så kan jag leverera en fungerande drive utan problem...

Liknande diskussioner

1. Guide: Flasha Hitachi-läsare (alla versioner) i JungleFlasher
    By RickeXBM in forum XBOX 360 - Klistrade trådar, FAQ Vanliga frågor och svar, guider osv
    Senaste inlägg: 2011-11-27, 22:05
  2. Första flashningen av Hitachi v46d..
    By flaesk in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2009-05-05, 12:33
  3. M3 Real problem! Känner ej av i datorn!
    By foppcorn in forum Nintendo DS - M3, R4 och G6 Flashkassetter
    Senaste inlägg: 2008-07-14, 15:49
  4. Hitachi 78 i mode b och syns i datorn, men inte i Toolbox?
    By Katmai in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2008-02-26, 19:15
  5. Datorn dör när jag spelar
    By Bajen13 in forum PC - spelfrågor
    Senaste inlägg: 2008-01-12, 14:02

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner