Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: Flasha Hitachi läsare!

  1. #1
    Registrerade
    Sep 2009
    Inlägg
    37
    Respekt
    16

    Flasha Hitachi läsare!

    Tja

    Jag har en Hitachi läsare 0047DJ och den är Flashad från början till 1.4 och jag vill flasha om den till 1.51 eller 1.6 om de nu finns =).

    Jag har fått in den i Mode B, den hittas i bios men inte i windows.

    Vet inte hur man kan göra om man ska testa flasha den i dos som ni säger eller ska man klura mer i windows för att få fram den?

    Jag kör windows Vista 64.

    Tacksam för svar och tips

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    du behöver köra windows vista 32 bitars för att det ska fungera, om du ska köra windows vista i huvudtaget, anledningen till att den inte hittas av windows kan vara chipsetet, vad kör du för chipset?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Sep 2009
    Inlägg
    37
    Respekt
    16
    K9A PLatinium om du undrade vad moderkortet hette så jag kan inte köra med Windows vista alls?

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Det säger jag inte, däremot fungerar inte alla programmen du behöver i windows vista/windows 7 64-bitars, dessa är programerade för 32-bitars windows... kör du XP så brukar det i regel fungera rätt bra

    jag ska kolla upp vad det är för chipset på ditt moderkort... återkommer strax...

    *edit:*
    ATi SB600 är ditt chipset, du bör skaffa dig en sådan här: http://www.psxcare.com/product.php?xProd=476&xSec=89 om du vill att det med 99% säkerhet ska fungera, med denna behöver du använda dig av Jungleflashers USB drivrutin (om du tänker köra JF för flashningen)
    Last edited by Swizzy; 2009-09-14 at 15:10.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Sep 2009
    Inlägg
    37
    Respekt
    16
    Okej tack för snabbt svar =)

    Så jag kan inte köra utan den USB kopplaren?

    Tänkte köra JF för flashningen ja

    Men hur får jag den att hittas i windows då?
    Måste jag installera om windows vista till windows Xp?

    MVH Andy

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    först behöver du en chipset som fungerar, sedan behöver du ha en 32 bitars version av Windows för att köra programmen... så ja, du måste installera om Windows... (eller lägga en multi boot med en annan windows installation)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #7
    Registrerade
    Sep 2009
    Inlägg
    37
    Respekt
    16
    okej,:_D men då kan jag bara låna en av mina bröders datorer de bör väll fungera på samma sätt? dem kör nämligen xp allihopa förutom 1 som kör båda vista och Xp

    Måste man ha stor koll på chipseten? eller kan man köra med vilken som helst?

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Om du köper den där USB Dongeln behöver du inte bry dig alls om vad som finns i datorn annat än att det ska vara 32 bitars system, spelar sedan ingen roll vilken windows det är (XP, Vista, Windows 7... alla fungerar lika bra) MEN, du måste få in driven i mode B sedan koppla in USB dongeln, därefter installera drivrutinen (manuellt) för att det ska fungera...

    om du däremot kör med interna så har det stor betydelse, vissa fungerar vissa inte... ICH9 t.ex fungerar jätte bra med hitachi, men dessa moderkorten är också oftast svindyra... finns vissa andra som också ska fungera, men jag har ingen aning om vilka som faktiskt gör det och vilka som inte gör det...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. Guide: Flasha Hitachi-läsare (alla versioner) i JungleFlasher
    By RickeXBM in forum XBOX 360 - Klistrade trådar, FAQ Vanliga frågor och svar, guider osv
    Inlägg: 17
    Senaste inlägg: 2011-11-27, 21:05
  2. Stora flashnings problem av Hitachi 47
    By Svantesson666 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 34
    Senaste inlägg: 2009-08-13, 17:57
  3. Är det möjligt att flasha Hitachi V79 utan att löda?
    By Giorgio in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 26
    Senaste inlägg: 2009-03-16, 21:06
  4. Flasha xbox360 Hitachi 047 i vista 64-bit
    By willespappa in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2009-01-26, 17:32
  5. Flasha "hela" firmwaren till en Hitachi 0059?
    By wiibox360 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2008-11-15, 11:57

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •