Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: Bilden försvinner ett tag

  1. #1
    Registrerade
    Oct 2001
    Inlägg
    28
    Respekt
    0

    Question Bilden försvinner ett tag

    Min bild har börjat försvinna ett tag när man spelar. Då får man gå fram å antingen stampa i golvet eller knuffa till ps2:an så kommer den tillbaka. Ljudet finns hela tiden kvar. Några förslag på vad detta kan bero på ?

  2. #2
    Yaroze Guest

    Post

    Glappkontakt möjligen ???

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2001
    Inlägg
    28
    Respekt
    0

    Post

    Glappis någonstans inne i ps2:an menar du då eller ? för det är inte glapp i själva kontakten. Och Tv:n kan det ju itne vara eftersom det fixar sig när man knuffar på consolen.

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Antagligen någon av chipets kablar som ligger och nästan kortsluter någonstans. Vi har haft problem med ett par PS2 pga en rulle dålig anslutningskabel där isoleringen blivit sträckt vid tillverkningen och långamt drar ihop sig efter att man har kapat av kabeln. Detta gör att det efter ett tag exponeras för mycket ledare vilket ger problem.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2001
    Inlägg
    28
    Respekt
    0

    Post

    ok. Är det här nått som ni fixar till om man chippat den hos er ?
    I anant fall, vad kostar det att fixa till det.
    /Pär

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Har vi monterat chipet så har du livstids garanti på det utförda arbetet. Beror problemen på chipet eller monteringen så fixar vi det kostnadsfritt samt står för eventuella fraktkostnader.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2001
    Inlägg
    28
    Respekt
    0

    Post

    Ja, det är monterat hos er.
    Nån aning om hur lång tid det tar att fixa det där ungefär ? man vill ju kunna lira under påsken =)
    En sak ja lagt märke till är att när man lirat ett tag så försvinner inte bilden lägre. Är det att kabeln drar ihop sig när den blir varm eller nått sånt då eller ?

  8. #8
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Jag kan inte svara på exakt anledning till dina problem eller hur lång tid det tar att åtgärda.

    Vi ligger efter i största allmänhet, det ligger c:a 20 serviceärenden och väntar. Men jag skall se till att dessa prioriteras nu när vi har slut på Messiahchip igen, så allt borde återgå till det normala till nästa vecka.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2004-01-12, 15:18
  2. Hjälp med ett skumt fel i moddat xbox
    By booda in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2003-09-30, 23:28
  3. Bilden flimmrar, försvinner, kommer tillbaks
    By Erka in forum X-ecuter 2 PRO support
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2003-06-13, 09:50
  4. Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2002-12-08, 18:34
  5. spel laggar efter ett tag
    By zimpa in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-11-24, 12:11

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •